2/3 oireet

Te jotka käytätte närästyslääkkeitä, millaisilla annostuksilla/kuinka usein niitä otatte? Hain eilen elämäni ekat närästyslääkkeet (rennien imeskelytabletit) ja otin niitä eilen kolme kertaa, mutta silti ei helpottanut. Oksentelen lähes joka ilta kun närästys pistää yskittämään ja yökkäämään ja eilen taisin jotain vatsahappoja oksentaa kun tuli vaan keltaista nestettä...

Mä oon ottanu samarinia vaik siinä on aika paljon suolaa. Mulla ruvennu nyt pää särkemään jokapäivä etenkin ruoan jälkeen.. johtuu jostain verensokerin heittelystä varmaan mut mikä tätä helpottais kun särkylääkkeitä kartan??

Mulla ei aluks ollut monivitamiineja, vaan söin b- ja d-vitamiineja. Nyt joka toinen päivä monivitamiineja jodin saannin takia ravitsemusterapeutin käskystä. Jos ei syö paljon suolaa (ja pitää muistaa että valmisruoissa ja laitoskeittiöissä ei käytetä jodioitua suolaa), niin jodin saanti kannattaa varmistaa.

Herään joka yö kolmen-neljän maissa enkä meinaa saada unta. En muista, että tätä olisi ollut esikoisen kanssa, mutta nyt on jatkunut jo pian kuukauden verran. Onko muilla samaa? Viime öinä olen myös alkanut heittelemään hammassuojiani pitkin huonetta :) Käytän suojia narskutuksen vuoksi, mutta nyt ne ovat ilmeisesti alkaneet ahdistamaan. Samoin kävi ensimmäisessä raskaudessa.

Monenlaista pientä oiretta on jotka tulee ja menee. Ei mitään mikä suuremmin haittaisi normaalia eloa ja oloa.
Huimusta, päänsärkyä, itkuherkkyyttä, muistamattomuutta, turvotusta iltaisin, finnejä puhennu raskauden aikana jne.
Monenlaista. Mut en koe mitään niistä kovinkaan häiritseväksi.

Klaara munkin narskuttelusuojat löytyy joka aamu sängystä tai lattialta :DD ikinä ennen en oo niitä pois ottanu unissani :D jotenki huvittavaa :D

Klaara, sama täällä ja juurikin tos 3 aikoihin tulee herättyä. Se on kyllä ärsyttävää, saatan valvoo pari kolmekin tuntii ennen kun uni taas tulee. Oon kyllä huomannu et jos päiväl tulee ulkoiltuu enemmän ni sit tuota heräämist ei niin paljon tapahdu.

Onko kellään ollu apeat fiilikset? Mul on tässä nyt muutaman päivän ollu ilman mitään kummempaa syytä, jotenki surullinen olo. Hermotkin kireellä, vähän sama fiilis kun joskus ennen menkkoja. Esikoista odottaessa taas koko raskauden oli semmonen ihanan seesteinen olo ja en hermostunu mistään. Ehkä tää tästä vielä muuttuu. Onneks kevät on pian tulossa, mul vaikuttaa aurinkokin hirveesti mielialaan.

Mulla on kanssa mieliala kyllä ihan maissa... Miettiny jo onko jotain raskauden aikaista masennusta. Osittain varmaan johtuu edelleen päivittäin jatkuvasta pahoinvoinnista.. Huomenna alkaa rv 17. Oksennan siis edelleen päivittäin ja siks sairaslomalla neljän seinän sisällä :/

Mä otin rennietä yleensä kaksi kerralla ja mutta en muista miten usein. Ei hirveästi auttanut. Parempi oli reduflux-geeli, mutta niin pahaa, että olin yökätä mausta.
Otin eilen influenssarokotuksen ja nyt on noussut kuume, 37,8 C. Varmaankin yhteydessä toisiinsa. Perjantaista on särkenyt pää, ei auta paratabsit. Tän päivän kolmannen otin just, jotta kuume laskisi. Muistan jostain lukeneeni, että kuumeessa pitää ottaa yhteyttä neuvolaan. Onko se todella tarpeen?

Mulla on happosalpaajia ollut jo ennen raskautta. Vaihdettiin tosin eri lääkeaineiseen raskautta yrittäessä. Välillä lisäks gavisconia, mutta sen vaikutus ihan omaan terveyteen epäilyttää, koska siinä on alumiinia.

Lyydia ehkä tuommosesta lämmöstä ei tarvii vielä olla yhteydessä neuvolaan ja rokote voi tosiaan nostaa lämpöö. Mut jos huomenna vointi ei yhtään parempi tai lämpö laskenu nii sit soittoo.. Panadoliahan voi ottaa yhteensä 3g päivässä eli 6 500 mg tablettii tai 3 1g tablettii

Mä kanssa viime viikolla pohdin että onko mulla joku raskausajan masennus kun monena iltana itkeskelin ihan "typeriä" asioita. Jotenkin on tuntunu ettei lähellä olevat ihmiset ymmärrä että oon raskaana enkä näinollen jaksa samallalailla kuin ennen ja jos sanon että olen väsynyt, niin uskotaan sitten vasta kun on naama norsun *itulla. Normi arki kuviot (kotona, meidän pihalla, muskarissa) menee esikoisen kanssa vaikka onkin väsynyt, mut muualla missä saa juosta perässä kieltämässä "ei sinne, älä ota sitä, älä, älä.." niin ei riitä poveri.
Plääh, hain jo omega3 jos ne vähän auttais masennusoireisiin, kalan syönti onkin jäänyt vähemmälle. Käytiin viikonloppuna parhaan kaverin kanssa juttelemassa/itkemässä asioista, hän ymmärtää mua ja ihmettelikin tilanteita joihin olen joutunut. Nyt mieliala parempi kuin viime viikolla, kiitos parhaan kaverin :Heartpink

Myös mulla ollut sitä kun menen sänkyyn niin en moneen tuntiin saa unta, sama välillä jos herään keskellä yötä, menee monta tuntia pyöriessä ennen kuin uni tulee.

Mutta nyt nukkumaan, ehkä.

Te jotka käytätte närästyslääkkeitä, millaisilla annostuksilla/kuinka usein niitä otatte? Hain eilen elämäni ekat närästyslääkkeet (rennien imeskelytabletit) ja otin niitä eilen kolme kertaa, mutta silti ei helpottanut. Oksentelen lähes joka ilta kun närästys pistää yskittämään ja yökkäämään ja eilen taisin jotain vatsahappoja oksentaa kun tuli vaan keltaista nestettä...

Ite otan rennietä kaksi kerrallaan ja imeskelen ja puren hyvin..Niitähän saa sen 12kpl ottaa päivässä...Jos ei auta suosittelen gavisconia..Mulla kaikissa 7. raskaudessa ihana ystäväni närästys :hungover::angry4
Mutta onneksi raskauden jälkeen menee noin viikko ja on tipotiessään mokoma pahanilmanlintu :smiley-bounce015

Täällä myös jatkuvasti mieli maassa ja varmasti tähän vaikuttaa edelleen jatkuvat huonot olot.. Oksentelen joka ilta.. Huomenna 17 viikkoa täynnä.

Myös sydämen tykytyksiä on ja ihan yhtäkkiä syke saattaa nousta korkealle ja tykyttää hetken aikaa tosi voimakkaasti..

Nyt tuntuisi kuume laskeneen ja olo on muutenkin aika hyvä. Perjantaista jatkunut päänsäkykin on toistaiseksi poissa. :) Mua närästi tosi kovasti, mutta nyt on mennyt kaksi viikkoa niin, ettei se juurikaan ole vaivannut, ja siitä olen tosi iloinen. Se vaan katosi ja kahvikin maistuu taas. :)
Taisin saada myös sunnuntaina ekan rytmihäiriöni, tuntui kuin rinnassa olisi ollut perhonen tai kolibri. Säikäytti kyllä, mutta oli kivuton ja nopeasti ohi. Mainitsin maanantaina neuvolassa, ja käski seuraamaan jos niitä alkaa useinkin tulla. Tunnusteli sykettä ja ainakin se silloin oli tasainen. Täällä 16+1.

Mulla vaikka oli pitkään kaikki oireet poissa niin nyt on tullut selkäsärkyä ja närästystä. Esimerkiksi kahvin suurena ystävänä oon joutunut jättämään sen kokonaan pois. Tossa yks ilta vallan rupesin itkemään, kun muut joi kahvia ja mä vedin kylmää vettä lasista. Hölmöä ruveta tuollaisestakin asiasta itkemään, mutta minkäs teet.. hormonit! :D

Minä myös kärsin närästyksestä edellisissä raskauksissa, onneksi nyt näin alkuvaiheessa se vielä on tosi epäsäännöllistä, eli ehkä kerran viikkoon. Kuulun niihin onnellisiin kuitenkin, joilla käsikauppatavarana saatavat on auttanut, itse tykkään eniten just renniestä.

Päänsärky sen sijaan on mulle ihan uus tuttavuus tässä raskaudessa! Aivan kamala vaiva! Ei ehkä vielä ihan niin hirvittävän kamala, että pitäisi lääkettä ottaa, mutta sellainen ärsyttävä, koko aika tunnettavissa oleva kuitenkin. En tykkää yhtään! Mulle sanottiin, että tässä vaiheessa raskautta se ei oo vielä mitenkään "säikäyttävä" oire, että saattaa hyvinkin jatkua, mutta tokalla kolmanneksella pitäis jo alkaa helpottaa. Onneksi ei enää ihan päivittäistä ookaan, mutta turhan usein tällaiselle päänsärkyyn tottumattomalle kuitenkin tullut. Oon käyttänyt ihan vaan panadolia ja lepoa, iltaisin alkaa uni kyllä maistua jo hyvissä ajoin päänsärkypäivinä: Luojan kiitos meillä on koti-isi, joka sitten hoitaa apinat!

Itkuisuuteen myös vastaan, että bingo! Toki olen normaalistikin aika herkästi liikuttuva, mutta kyllä tää alkaa taas aika naurettavia sfäärejä asettaa ;) Tällain sosiaalialalla työskentelevänä voin kertoa, että on hetkiä, jolloin tuntuu, kuin ammatillisuus ois kaukana mun toiminnasta :D

Juu. Täällä kans noita että yskänpuuskat saa yökkimään ja tänä aamuna oksensin taas vedet kun vatsahapot pääsee liikkeelle. Nyt täällä töissä on kans lounaan jälkeen ollu huono olla. Työkaveri anto samarinia mutta sitä en voinu kokonaan juoda. Mut ehkä se helpotti vähän ainakin kun alko mahaan ilmaa kertymään.. Pitää käydä tänään apteekissa kyselemässä jotain muuta kun mulla olis kotona rennietä mut ei se yleensä oo auttanu...

Takaisin