2/3 oireet

Zeni miten pitkällä olitkaan? "Kiva" kuulla et muillakin alkanu aikasin noi harjotussupparit.. näin ensikertalaisena hermoilen joka kolotuksesta :D

Imuroin ja muuttokamojen pakkailun jälkee kohtuu "kivisti".. Piti ihan käydä pitkällee lepäilee et helpottais.
Oliks tää sit niit harjotussupistuksii? :D t. Asioista tietämätön :D

Tälle ensikertalaiselle vois joku kertoa miltä ne supistukset oikein tuntuu ja missä ne tuntuu? :D Kaikenlaista kolotusta ja kivistystä yms on kyllä esiintynyt mut en tiedä onko joku niistä ollut harjoitussupistus..

Viikkoja oli 12+4 ehkä, kun ekat harkkarit tuli. Siinä kohtu menee kovaksi, tuntuu musta epämukavalta mutta ei satu. Joskus on sellainen ikävä paineentunne myös tuolla alhaalla samalla, mutta ei joka kerta. Sitten kun nää muuttuu kivuliaiksi, niin sen on vähän kuin menkkakipua. Vähän kuin joku tökkisi pienellä veitsellä alavatsaan ja heiluttelisi sitä siellä ja kohtu menee tietysti myös kovaksi. Nämä onneksi laukeaa kun lähtee liikkumaan ja hengittelee pari kertaa syvään.

Oikeet supistukset (ne kun lähetään synnyttämään) on mulla ollu menkkakivut potenssiin tuhat. Polttaa alavatsalla ja säteilee reisiin ja tuntuu kun joku repeäisi sisällä. Niistä ihan vikoista supistuksista en muista muuta, kuin että sattui niin s*******sti mahaan ja alakertaan.

Oih, ihan sekunti sitten tuntui kaksi hentoa tökkäisyä masussa :Heartbigred

Tää pahoinvointi vaan pahenee.. joka ruoan jälkeen vessareissu edessä.. ei auta mikään. Illalla kaikista pahin.. :/ aamu menee hyvin mut puolenpäivän jälkeen se yrjööminen alkaa.. tosi rasittavaa.. se on kohta jäätävä saikulle jossei lopu. Onko teillä ollu jotain tiettyjä ruokia mitkä olis auttanu? Oon huomannu et tuoremehu auttaa hiukan, mut närästää..

Mimoza, jossain ketjussa mainitsinkin että mulla olot aiheutti mamma vitamiini, jos sellasta syöt niin kokeile välipäivä!

Mä alotin nyt vasta syömään, kun pahoinvointi helpotti. Minisun mama ei käy, multivita taas sopii..

Tos on kyllä perää et minisun mama aiheuttaa pahoinvointii. Mul ei ois ikinä tullu mieleenkään mut siit täältä luin ku joku sanos et siitä tulee huono olo, sit lopetin ja ei oo enää ollu huono olo! Voi tietty olla et aikakin vaikuttaa ku jo näinki pitkällä ollaan. En tie uskallanko sitä ollenkaa uusiks alottaa jos taas pahaolo tulee. Nyt syön b,d ja omega3 vitamiinei. Kait ne ny pitäis riittää jos muuten syö monipuolisest ja terveellisest.
Toivottavast sullaki Mimoza kohta helpottaa! Ja sama muilla ketkä vielä huonosti voi!

Mimoza. Mä oon kans oksentanut nyt 11 viikkoa putkeen ja olenkin sairaslomalla sen takia. Kaikki ruoka on kokeiltu ja oon huomannut että ruis jälkiuunileipä pelkän oivariinin kanssa pysyy edes vähän muita paremmin sisällä ja jopa helpottaa oloa. Itsellä nyt viikko 16 menossa ja loppua oksentamiselle ei näy........ Tsemppiä sinne. Tiedän että tää rupee käymään jo psyykkeen päälle ja jokapäivä asian takia itkenkin. Pakko vaan ajatella että loppuu viimeistään synnärillä.

mä oon unohtanu vk 12 jälkeen syyä vitamiineja.. eile ja tänää otin.. ja nyt oksentanu kunnolla kumpanaki päivänä.. noi noita multivita normeja ei raskaus

Eikö noi normi vitamiinit oo ns. kiellettyjä raskauden aikana, kun niissä yleensä on A-vitamiinia? En tiedä noista multivitoista mitä ne sisältää.

Mulle tulee kans vitamiineista huono olo jos otan aamulla, oinkkn nyt sit ottanut illalla ennen nukkumaan menoa.

Useilla firmoilla on tosiaan monivitamiineja missä ei ole a-vitamiinia, itsekin syön multivitan monivitamiinia kun en voinut syödä raudan takia äitiysvitamiineja. Foolihappoo niissä on yleensä vähemmän mutta sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä. Halvempia ovat ja raudan otan muussa muodossa jos tarve tulee

Okei. :) Mä jouduin omat normi vitamiinit jättää syömättä just a-vitamiinin takia..

huimausta eilen illalla ja tänää.. ku oon istunu ja nouse ylös.. ikinä ennen ei oo ollu.. mietin verenpaineita tai hemoglobiinii.. mutta eilen jumppasin ja venyttelin sitten koko raskauden ekan kerran.. jos paikat jotenki avautu selässä yms ku on ollu kipeenä.. onko kokemusta?:)

Takaisin