2/3 oireet

Pörtsä79

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kohta meillä kaikilla pyörähtää toinen kolmannes käyntiin ja jollain jo alkanut, millasia oireita teillä on.
Itse en löydä kunnon nukkuma asentoa, pahoinvointia esiintyy aamulla vieläkin. Rinnat painaa tonnin ja mun unet on ihan outoja. Hermo meinaa kokoajan nenään puolisoon ilman mitään syytä.
 
Mua hengästyttää ja jos väsyn liikaa, niin jomottaa alavatsaa. Paha olo on helpottanut, mutta väsyttää vieläkin. Ehkä seesteisempi olo kuitenkin :)
 
Ekalla kolmanneksellakaan ei oireita juuri ollut (mistä ehdin toki olla huolissanikin moneen kertaan) ja sama meno jatkuu nytkin. Rintoja aristaa hieman, mutta huomattavasti vähemmän kuin alussa. Väsyttää, mutta ei niin paljoa, että se erityisemmin haittaisi normaalia elämää, menen vaan aikaisin nukkumaan. Kohdun kasvusta johtuvia "sukkapuikkokipuja" tuntuu välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta ne eivät ole niin voimakkaita, että saisivat aikaan "ai"-reaktiota kummempaa. Hengästyttää, röyhtäyttää ja pissattaa hieman enemmän kuin normaalisti.

Mielialanvaihteluista tai itkukohtauksista ei ole tietoakaan, päinvastoin, olen tavallistakin seesteisempi, rauhallisempi ja hyväntuulisempi kuin normaalisti. Ehkä raskaana oleminen siis vaan sopii mulle :)
 
Järkyttävä väsymys jatkuvasti, silti nukun tosi huonosti joka yö.. Paha olo vaivaa vieläkin, joka ilta saa käydä oksentamassa.. Rinnat kutisee järkyttävästi koko ajan! Hengästyn helpommin kuin yleensä. Mahassa tuntuu kaikenlaisia nippasuja välillä.
 
Jatkuva päänsärky ja väsymys. Lihaa ei edelleenkään tee mieli. Syön sit salaatteja esim. halloumilla/parmesanilla tms. mitä nyt keksinkään. Juustot siis maistuu. :)
 
Ruoan jälkeen oksettaa.. sydän muljahtelee :eek:(?) väsyttää ja unet todella ihmeellisiä. Nälkä kokoajan! muuten suurinosa oireista poissa ja olo jotenkin rauhallisempi. :) jos vois ruveta nauttimaan vihdoin ja viimein. ♡ ainiin pahin kaikista on kyl koko raskauden ajanjatkunu ummetus ja järkyt ilmavaivat.
 
samat oireet jatkuu.. eli liitoskivut, pahoinvointi.. mutta muuttanu muotoaan.. pahemmaksi vielä omalla tavalla.. yäks.. sitä maitonestettä? tulee vieläkin.... ja tänää 14+1 ja hengästyminen paha!
 
Mulla tällä hetkellä pahin oire pyörrytys ja huimaus. Saa varmaa kohta alkaa rautatabui vetään. Huono olo pikkasen helpottanut, väsyttää edelleen. Ja ummetus. Sit joka yö herään siinä 3 aikoihin ja ei meinaa millää uudestaa nukahtaa.
 
Mä alotin tänään raudan. Viime raskaudessa hemoglobiini romahti viikkojen 17-21 välillä, joten aattelin nyt jo ennakoida. Väsymystä ei tänään oo oikeestaan ollutkaan! Jospa se olis sit sitä.
 
Mulla rinnat arat, väsyttää vieläkin hiukan enemmän, vatsa temppuilee välillä (ilman raskauttakin kyllä teki sitä) ja hengästyttää helposti. Huimata saattaa välillä/tulla heikotus, jos en syö tarpeeksi usein. Ja välillä sydämen tykytyksiä ja muljahteluita.
 
Mistähän toi sydämen muljahtelu johtuu? Onko se oikeesti raskaudesta johtuvaa? Mullakin sitä ja ennen ei oo ollu..
 
Rytmihäiriöitä?
Jossain ketjussa jo kerroinki, että mulla oli niitä viime raskaudessa. Alko joskus viikolla 7, tuli päivittäin ja monta kertaa. Kävin lääkärillä, otettiin verikokeita ja EKG, mutta kaikki normaalisti. Eli päädyttiin siihen, että ovat ns. harmittomia eteisen lisälyöntejä. Niitä kesti jonku aikaa ja sitten hävis. Synnytyksen jälkeen muutamana päivänä niitä tuli taas voimakkaasti, mutta sitten taas laantuivat. Eli ilmeisesti liittyivät jotenkin hormonitoimintaan. Nykyään saattaa yksittäisiä tulla silloin tällöin.

Mulla tulee aina levossa ollessa, mutta jos liittyy rasitukseen, kannattaa ehdottomasti olla yhteydessä lääkäriin!
 
Vähän närästystä, jotain repäisykipuja. Muuten olo ok, haluttaa touhuta kaikkea kivaa sen väsymyksen ja huonovointisuuden jälkeen. Ruoka maistuu paremmin yms :)
 
Mullaki levossa ollu noita sydämen muljahduksia, nyt ne on vähentyneet, alkuraskaudessa oli enemmän..
 
Mulla myös noita muljahduksia ja välillä pistää kovin rinnasta just vasemmalta puolelta...
 
Mulla kans välillä rytmihäiriöitä, en rasituksessa oo huomannu. Säikäyttää kyllä mut kuuluu sit vissiin asiaan ku jos muillaki on samaa :) en muista et esikoisesta ois ollu.
 
Kamalan tuntusia ovat kyllä.. :s äsken siivosin kauheella tohinalla ja alavatsaa rupes kipuilemaan.. onko muilla ollu niin et kun tekee jotain fyysistä niin vähän rupee jomottelemaan? T. Yli huolestunut esikoisen odottaja :D
 
Juu on, heti jos imuroin tai jumppaan, niin alkaa jomotus mahassa :sad001 Sitten kun lepää, niin rauhoittuu.
 
Oireina yhäkin väsymys, ja nyt myös rintojen arkuus ja kasvu. A/B->C/D, jännityksellä odotan et millai kasvaa vielä. Esikosta kun kasvo A->D
 
Takaisin
Top