2/3 oireet

Aika kultaa muistot; mites noi liitoskivut erottaa supistuksista?? :eek: vatsa ei kovetu, mutta alavatsa välillä vihloo melko kipeästi..

Mä kerkesin jo rehvastella äidille ja siskoille, että mulla alkoi jo kultainen keskiraskaus, kun kaikki oireet hävis.. Noh on tullu sitte takasin vatsan vihlomiset, rintojen arkuus, järkyttävä päänsärky, ruokahaluttomuus, väsymys, muistamattomuus, mielialavaihtelut sekä ah niin ihanat yölliset vessareissut. :D

ois varmaan pitäny olla ihan hiljaa! Löytyyks joukosta muita yöllisiä vessaretkeilijöitä?! :D

Täällä löytyy! Voi v&@#$/^:$## että sai taas ravata KOKOAJAN viime yönä. Vapaapäivä ja tässä mä hereillä oon kun pissalle heräsin.

Joo joka yö pitää kerran käydä vessassa. Muute ei ole oireita kuin kipeet nännit ja mahan repäisyt äkkinäisis liikkeissä. Ainii ja tukkoisuus joka on ollu koko raskauden.

Joo mä kans vessaretkeilen joka yö.. :D Välillä väsyttää niin kovin että koitan vaan nukahtaa uudestaan kunen jaksais nousta, mutta eihän se uni tule ja pakko nousta ylös sen pyörimisen jälkeen..

Täällä on pahoinvointi lähes loppunut, mutta väsymystä esiintyy ja oikein kun väsyttää, niin silloin on myös tokkurainen ja äklö olo, vähän kuin krapula mutta unisempi. Silti, olo on nyt paljon parempi kuin ennen joulua ja nyt pystyy jo puuhaamaan aika normaalisti esikoisen kanssa. Muutoin oireita on juuri nyt tosi vähän, pötsi tuntuu jo vaikka kuinka isolta mutta ei vielä kuitenkaan ihan konkreettiselta raskausmahalta. Muutama päivä pitäisi vielä jaksaa odottaa ultraa, niin sitten voisi vähän huokaista (toivottavasti).

Mullakin oli ekassa raskaudessa lieviä rytmihäiriöitä (tosin vasta joskus 20-25 viikon kieppeillä), joiden vuoksi neuvolalääkäri lähetti mm. kilpirauhaskokeisiin. Mitään ei löytynyt ja muljahtelut loppuivat itsestään ennen pitkää, mutta ottaisin asian esille neuvolassa, niin voivat lähettää tutkittavaksi ja poissulkea mahdolliset ongelmat.

Häntäluukipu on ollut pari päivää aivan järkyttävä.. Onko muilla samaa ongelmaa? Vihloo välillä niin pirusti..

Mulla itseasiassa on tyroksiinit ja arvot oli viimeks aika alhaset... toivottavasti ei oo menny liikatoiminnan puolelle kun siinä noita sydänongelmia.. helmikuussa on kontrolli niin näkee sit miten arvot pysyneet/laskeneet.

Mulla on jäänyt pitkälti pois rintojen arkuus ja pahoinvointi. Nukun mielelläni kyllä edelleen paljon! Alavatsalla on enemmän minimaalisia menkkakipujen kaltaisia tiloja, joiden uskoisin johtuvan kohdun kasvusta. Olo on seesteinen ja rauhallinen, koko raskauden aikana en ole kiivastunut kertaakaan enkä siis ainakaan tavanomaiseen tapaan.

Jännä kyllä miten noi oireet vaihtelee päivittäin. Yhtenä päivänä on niin huono olo ja rinnat kipeet, toisena ei mitään tuntemuksia.. välillä turvottaa ja välillä tuntuu ku vatsa olis ihan littana.. oon nyt todennu et alkuraskauden stressi siitä et olis kkm oireiden vaihtelun takia oli täysin turhaa. Niinä päivinä kun ei tunnu missään pitäis iloita ja nauttia hyvästä olosta.. :)

Tänää mahaa on vihlonu enemmän, tiedä sit johtuuko siit ku piti ukolle huutaa yöllisistä tapahtumista vai onko kohtu siirtymässä.. On ollu viel ihan alhaalla. Tänää 13+1

parina päivänä päiväunilta herätessäni käsi ihan kuolassa!! valunu vaa kuolaa nukkuessa : D onko kellää muulla?

Öö ei kyl kuolaa. Mut kädet puutuu öisin. Viime yönä ihan heräsin siihen, et piti saada käsi verryteltyä. Jos ei vessassa pidä käydä, ni jotain tällasta. Ens yöks laitankin korvatulpat, kun lähen huomenna vanhempainvapaan jälkeen töihin! :)

Mulla puutuu kans kädet öisin! Kauhee tunne kun herää eikä tunne omaa kättään, pari kertaa oon oikeesti pelästyny omaa kättäni kun se on ollu ihan velttona mun vieressä... :D

Tää jatkuva paleleminen on aivan kamalaa... Koko ajan kylmä! Onneks sain joululahjaks mieheltä lämpöpeiton johon voi kääriytyä kun kylmyys käy ihan sietämättömäksi.

Itellä on kans nykyään kylmä ja ties mitä päällä, mulla joka vihaan villasukkia :D ennen aina viiletin kesät talvet ilman sukkia, t-paita päällä

Mulle neuvottii viime raskaudessa et jos kädet puutuu nii kannattaa tsekata että pitää ne sydämen alapuolella. Näin ainaki muistelen!

Ja voi v tätä v-vuotoa :( olin jo unohtanu

Aivan jäätävä väsymys ja nyt ei paljoo lepäillä kun on toi esikoinen hoidettavana, onneks kohta päikkäriaika :D nauttikaa siis ekaa odottavat ja LEVÄTKÄÄ! :D

Takaisin