2/3 oireet

Mä en oo myöskään huomannut renniestä olevan juuri mitään apua... Noh, ainakin se maistuu hyvälle että kyllä niitä ihan mielellään imeskelee silti... :D

Sitä redufluxia ne nyt mainostaa telkussa, en tiedä onko se parempi ku rennie.

Mulle auttoi paremmin, mutta meinasin aina yökätä sen geelin.

Mä oon kans ruvennu mietiskelemään vanhoja ikäviä juttuja ja voinu melko huonosti henkisellä tasolla. :( johtuu varmasti myöskin osittain raskaudesta, mut mitenhän vois unohtaa kaiken paskan :/

heräsin yöllä valtavaan mahakipuun.. liikkuminen teki äärettömän kipeetä.. toi kesti jonkun 10 min.. sit pakottauduin nousee vessaa ja sit helpotti.. vähä säikähin että mitäs nyt.. onko kellää kokemusta? tietenki vähä huolettaa mutta en jaksa murehtia tästä.. huomenna kysyn ku neuvola sattuu olee

Miulla oli sillon ku söin rautaa ni yöllä aina hirvee vatsakipu joka toi ihan hien pintaan, helpottui vessassa. Samanlaista on joskus muullon kun on ummetusta.. Mut voisko tuo helmimeri olla joku harjoitussupistus? Kertokaa työ kokeneemmat

Tuli tuosta Mimozan viestistä mieleen kun itse myös, varsinkin alkuraskauden puolella, aloin miettimään tosi paljon kaikkia vanhoja juttuja ja kaikkia virheitä mitä oon tehnyt joskus ja ahdistuin tosi paljon niistä mietteistä... En tiedä vaikuttaakohan se kun on ensimmäinen tulossa ja elämä muuttuu ja alkaa miettimään kaikkea...

Mä olen nyt pari viikkoa heräillyt viiden maissa ja sitten en saa enää unta, vaikka saisin nukkua vielä pari tuntia. Olen miettinyt, mistä voisi johtua ja nyt kun lueskelin tätä ketjua, niin joillain muillakin on ollut heräilyä aamuyöllä. On siis ilmeisesti yksi raskausoire...
Pahoinvointia on myös ollut useamman viikon. En onneksi ole oksentanut, mutta puolesta päivästä eteenpäin alkaa tulla todella huono olo.

Väsymys ja pahoinvointi on (onneksi) hellittänyt. Vessahätä herättää edelleen 1-2 kertaa joka yö, ja rinnat on enemmän tai vähemmän kipeät, etenkin nännit tosi herkkinä.

Vatsa on alkanut kasvaa vaikka paino ei ole noussut edes kiloa, eilen pistin tilauksen äitiysfarkuista, -leggingseistä ja -sukkahousuista Zalandoon kun kaikki tuntuu kiristävän vyötäröltä. Isommat rintaliivit alkaa myös olla ajankohtaiset.

Olo on kaiken kaikkiaan tosi paljon parempi kuin ekan kolmanneksen aikana, toivottavasti jatkuu näin mahdollisimman pitkälle!

Mulla on kans ollu huikeen hyvä olo kun oon oksentanu vaan kerran päivässä enää :) Tänään tullu jotain törkeitä lima kökkäreitä pyyhkiessä :o mitähä ihmeen valkovuotoo toi tommonen on..? Muilla samaa? Mikä mua vaivaa?

Ei oo tullut kökkäreitä, mut voihan sen koostumus vaihdella, vaikka ei mikään vaivaisikaan. Jos olis lisäksi kutinaa, voisi epäillä hiivaa. Itelläni on valkovuoto siinä määrin lisääntynyt, että aivastaessa lirahtaa housuun. :oops: Tänään töissä luulin pissanneeni housuun kun kastui niin kovasti alkkarit että pelkäsin tulevan jo läpi. Ja minähän aivastelen nyt kovasti kun on flunssaa.Kiva. Toisaalta enempi kosteus on tervetullutta, kun jo ennen raskautta ihmettelin melkeinpä valkovuodon puutetta.

Miulla rinnat tosi kippeet, ja tunttuu että kasvaat vaan entisestään. Nyt jo E-kuppi.. Ruokahalu on kasvanu, ja onneks myös himo liikuntaan tullu takasi alun väsymyksiltä. :)ärsyttää millon mikäki asia, toivotaan että lähemmä puolta väliä hermot ruppeis lomalle.

Mimoza voisit pyytää, että saisit labralähetteen mahdollisten tulehdusten poissulkemiseksi, koska nehän voivat olla aika oireettomiakin, mutta jos ei löydy mitään ja jatkossa noita tulee taas, niin sitten voit ehkä vaan huokaista ja todeta sen olevan "normaalia". Mulla ainakin noi alapään eritteet on aivan hulluissa sfääreissä ollu joka raskaudessa. Mikä ihaninta, en kestä käyttää jotain pikkuhousunsuojia hiostavuutensa vuoks, joten alkkareita saa kyllä nakkoa ihan roskiinkin, kun eritteet tekee ihania värjäymiä ja sellasta "kusenpolttaman" tyyppistä niihin. Tämänhän halusitte tietää, eikö? xD

Mulla kans valkovuoto lisääntynyt varsinkin nyt toisella kolmanneksella ihan älyttömästi! Ja rinnat kutiaa ihan jatkuvasti...

Mulla on oireet vähentyneet selkeästi, ja välillä nkin sellainen olo, että ihan kun ei ois raskaana ollenkaan. No, rinnat on kasvaneet ja yhä aristaa monina päivinä. on kasvun huomasin, kun yritin yhtenä päivänä laittaa ellaista aika isoksi mieltämääni jakkua, jota en ole aikoihin käyttänyt, kiinni, ja eihän se onnistunut. Alkaa olla muutenkin hyvin vähissä kaikki mun vähänkin virallisemman näköiset vaatteet, joilla vois raskautta peittää. ja parin viikon sisällä varmaan pari työhaastattelua tulossa, pitääköhän ostaa jotain...

Sit mulla on ihan järkyttävä yskä. Yleislääkärin mukaan se johtuu refluksista, koska ei oo varsinaisesti kipeä olo eikä kuumetta, kurkku näyttää normaalilta eikä keuhkot rahise. ja onhan tää ihan erilaista kuin normaaliyskä, kun tulee kohtaus, niin ei mene sitten millään ohi. (Metrossa saa kivoja katseita, kun kaikki varmaan aattelee, että tartutan niihin jonkun hirveän keuhkokuumeen tai jotain...). En oo kyllä huomannut närästystä kuin kerran, mutta tosian välillä nousee oksennuksen/ruuan maku suuhun ja kai se on sitten ärsyttänyt kurkkua. Miehellä alkaa hermoja kiristää, kun yskin kaiket yöt ja muakin väsyttää, kun en saa nukuttua. jotain happolääkettä nyt tohon syön, mutta en tiedä onko se auttanut kauheasti. Tai ei ole niin paljon ilmaa mahassa, että siinä mielessä kyllä, mutta yskää se ei poista. Yleislääkäri käski kurlata sooda-vedellä ja gyne puhelimessa sanoi, että suolavedellä, se kuulemma auttaisi edes vähän. No, enhän mä pysty ja soodavedestä tulikin jo kerran oksut, suolavesi saa sentään vaan yökkäämään.

Takaisin