1v. tytöt ja pojat

Juu Jennillä ei varmasti tylsää ole, kun kädet, jalat ja korvat täynnä touhua ja tekemistä. Nuorena sitä jaksaa, vanhempana toivottavasti säkin pääset sitten huilimaan :)
Kiva kun jaksoit kirjotella synnytystarinaa, melkosta puuhaa sekin!

Mun oli ihan pakko tulla tänne kertomaan, kun mulla eilen nousi tunteet pintaan ja aloin itkeen. Nea tietysti katteli mua vähän ihmeissään ja oli jotenkin varautuneen näkönen, että mitäköhän toi nyt... Se aikansa seuras mua ja näki tietysti kun niistin välillä nenää ja pyyhin kyyneleitä niin arvaatka mitä se teki?! Se kävi hakemassa rattaidensa verkkokassista mulle nenäliinan ja anto sen sanomalla "kato". Äitin pikku taapero <33
Just_Pam toi on meiän ainoo selvä sana ^^ kutikuti on katakat ja anna taitaa olla mama

heh, tosiaan meinaa tulla vauvakuume, kun tällä käy;) Käytiin reisussa niin kattelin kaupoissa ihanan söpöjä 44 kokoa olevia niiiin sulosia vauvojen vaatteita <3. Noh ei ihan vielä ole ajankohtaista vauvautua uudestaan..
Tytötkin osaa olla sellasia riiviöitä että....
Lepäilin sohvalla viime to päivällä ja pikkunen tyttö leikki siinä samalla. Yhtä´äkkiä kuulu vaan kops ja niin oli äitin silmäkulmaan osunut kaukosäädin.... aijaijai.... siinä sit toruin tyttöä ja tuli sit halaamaan äitiä, että anteeks <3 Noh nyt on vaan mustasilmä tällä äidillä siitä "leikistä".... kaunista, niin kaunista:DDDD kaikkee sitä....

Onpas tänne tullu tekstiä ihanaa kun on lomat ohi, mä oon ihan poikki! Nostan hattua muksun kanssa ulkomailla reissaaville, itellä menee järki ja hermot ihan jo kotimaan matkailussa... Meillä on ollu tää napanuoran venytys-prokkis kesän aikana ja voin sanoa että oon aivan järkyttyny kuin helpolla kaikki on menny! Ehkä poika on äitiään sopeutuvaisempi tapaus emoticon Liekki oli mun vanhempien luona hoidossa 3 päivää ja kaks yötä kun käytiin miehen kans Riikassa(varmaan viiminen reissu mitä kahestaan tehään!). Oli ekana päivänä vähän kaipaillu meitä mutta muuten oli ollu aivan mahottoman reipas, sit kun oli vähän tullu ikävä niin oli osannu hakea mummon syykystä turvaa emoticon oon ollu hirveen vastahakonen jättämään poikaa muitten hoitoon mutta ny uskalsin ku olin huomannu kuin se osaa olla ihan rennosti ja juurikin luottaa äitiini(vaikka harvoin näkevät). Täytyy sanoo et ekan päivän jälkeen vaan porattiin miehen kans ikävää ja laskettiin tunteja siihen et nähään poika.... Reissun ohessa vähensin taas imetyskertoja, Liekki selkeesti pärjäis jo ilman mutta jatkan ny parilla kerralla päivässä kun ne ei paljoa menoa haittaa; voi jäädä joku kerta väliin ja voin melko rauhassa polttaa tupakasta kun oli puhe...kuin, päätikkö Jenni olla imettämättä vai tuliko jotain muuta? (ihan uteliaisuuttani kyselen)

Käveleekö jo kaikkien muksut? Alan oleen vähän huolissani ku Liekki ei vieläkään kävele!! En tajua... Se on kävelly tukea vasten jo iät ajat ja jo jonku kuukauden verran on "vahingossa" seisoskellu hetken ilman tukea. Sit kun yritän sitä kävelyttää niin vetää heti polvilleen, ei suostu työntään kärryn yms. vempeleitä millä vois harjotella mutsi jo meinas et pitäskö pyytää jotain fysioterapiaa...toisaalta voi olla että puheharjotukset on menny edelle. Ainii, aivan sydäntäsärkevä tapaus; Riikaan reissaamisen aamuna mun vanhempien luona, pari tuntia siihen kun piti jättää oma pieni moneksi päiväksi muitten hoiviin, Liekki heräillessään kailotti niin kovaa ja selkeesti(ja ekaa kertaa) "ÄITI" että mun vanhemmat kuuli sen toiseen huoneeseen siin oli kiva sit lähtee....

Hooh, mutta tärkeetä opettelua varsinki itelle, torstaina mennään jo tutustuun tarhaan... Ootan into pinkeenä et pääsen tekeen omia hommia, hajoaisin jos joutusin oleen vielä pitempään kotona, mutta tietenki tulee haikee olo kun ei vaan saa olla koko ajan pojan kans...

Moikka Moi!

Kyllä nostan Jennille hattua moisen rumban pyörittämisestä. huh... en tiedä kuinka itse moisesta selviäisin...

Meillä arki menee ihan hyvin. Oon nyt ihan vähän aika sitten hurahtanut avoimen päiväkodin toimintaa. Miten en oo aikasemmin moista tajunnu? ja se kun on vielä ihan tuossa vieressä. Nyt ollaan lähdetty aina heti aamupalan jälkeen sinne leikkimään (äiti juo kahvia ja turisee muiden äitien kanssa). Oikein ärsyttää kun en oo aikasemmin siellä käynyt ja ens kuussa pitäs sitte jo töihin raahautua =(

Toinen hurahdus on tapahtunut tuolla facebookissa. Meillä on järvenpääläisten äitien kanssa tällainen osta, myy, vaihda palsta. Oon ihan hirveesti ostanut sieltä tavaraa ja laittanut omia kiertoon. On näitä vissiin muuallakin ainakin Taatu ja Jenni on omien paikkakuntien "facebook kirppiksellä" jäsenenä. Ihan huippu homma! oon paljon tutustunut muihin paikkakunnan äiteihin sekä tehnyt ihan huippuostoksia ja myyntejä! Heh...

Viime lauantaina oltiin isolla porukalla Serenassa. Netta jaksoi olla siellä koko päivän. Nukkui päikkärit rattaissa ja jaksoi olla uimassakin vaikka kuinka kauan. Teki kyllä hyvää. Välillä vaihdettiin aikuisten kanssa vuoroja, että minäkin pääsin vähän mäkeä laskemaan. Onneksi toi neiti on kauhee vesipeto! Täysin saa kyllä kiittää vauvauintia. Me ajateltiin jatkaa perheuinnissa nyt tulevana syksynä. Tosin sekin on vähän kiinni mun tulevista töistä. Saatan joutua tekemään lauantai vuoroja.

Skallo: tuskin tarttee olla huolissaan siitä kävelemään lähtemisestä. Hyvän ystäväni poika on Nettaa puolivuotta vanhempi ja he lähtivät samaan aikaan kävelemään. =) jokainen omaan tahtiin...

skallo meill ei kans tyttö kävele,tukee vasten kylläkin..mut eiköhä nää viell lähe kävelee..

mä oon nyt pohtinu jos hommais matkarattaat neidille, jos käytettynä löytäs jostain hyvä kuntoiset ja edulliset...

meilläkään ei vielä kävellä....

ja en oo päättänyt olla imettämättä; mulla ei aluksi ollu vaan aikaa istua paikalla tunti tolkulla,kun neiti olis tissillä 2 tuntia ja imee 3 kertaa sen aikana.... ja Turo-Eemil sillä välin laittaa paikat remonttiin - > ei toiminut...

ja nyt meidän neidillä on todettu koliikki, niin meille suositeltiin, että koliikki pullo käyttöön ja nutrilonin omneon jauhetta antaa....

ja en oo ikinä jaksanu ressata tuosta imettämisestä, laitan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, koska kasvaa se lapsi korvikkeellakin.... enkä pode siitä huonoa omaa tuntoa !

Tätä palstaa lueskellessa kyllä saa vauvakuumeen kohoomaan aika hyvin.
Oon huomannu, et nyt taas raskauden myötä riippuvuus tätä foorumia kohtaa on kasvanu vaikka kyllä tässä välissäkin on tullu seurattua kuulumisia, mutta ehkä vähän vähemmän tai sitten se riippuu näistä ilmoista kun on niin kylmä et joutaa olemaan koneellakin kun ei ookaa enää mikää hinku ulos. :)
Meillä tyttö on nyt muutaman päivää huudellu kovaan ääneen äitiä. <3 ja muutenkin kailottaa aika lujaa toisinaan, tiedä sitten mistä senkin oppinu. Muita sanoja mitä tytön suusta tulee on mm. kunnon sihini sii tarkottaa isiä ja että sanomalla saa vettä.
Ja kova on meijä tyttö mopojen perään, isältänsä varmaan oppinu. Mopon selkään pitää aina päästä kun mahollista ja kaasukahvankin jo tietää mitä käännellä ees taas. 

Meillä tyttö nukkuu päiväunet aika usein meijän sängyssä jonne hänet aina nukutan ja joskus nukun vieressä. Nyt tyttö on ottanu tavaks tulla ite sängyltä pois ja kävelee makuuhuoneesta pois, kiertää yleesä olohuoneen läpi keittiöön(hiiren hiljaa) ja jos ei sillä matkaa ketää näy nii alkaa huutamaan. Ihana kahtoo ku tyttö töpöttelee yksin unilelukourassa ja ihana herännee näkösenä uniltaan. Mut yks huono puoli tuossa hiiviskelyssä on kun toisinaan oon laittanu itku hälyttime tytön vieree ja on voinu ite tuossa lähellä tehä pihahommia, mutta kun tyttö ei piä mitää ääntä nii ei aina tiiä millo se herää ja pitää vähä väliä tarkailla.. Aijemmin tyttö rupes höpöttelemää omia ja venytteli rauhassa sängyssä nii kerkes sit ulkoo juosta sisälle ku tyttö heräs. Noh nyt tuli tänää postissa ebaystä tilaamani video kuvaa lähettävät hälyttimet täytyy kokeilla niitä, päätin ostaa uuvet kun entiset rupee vetelemään viimesiä ja kuitenkin toisen lapsen kanssakin niistä on varmaa paljon hyötyä kun tämän ensimmäisen kohalla ne oli kovalla käytöllä. Jättää sitten lapsukaisten käytön jälkeen ne vaikka autotalli-sisä "puhelimiks" kun nuilla pystyy kumpaankiin suuntaan puhumaan nii saa huuettua miehe sisälle aina tarvitaessa. :D

Ei meilläkään vielä kävellä :) Nyt on muutaman päivän harjotellu ahkeraa ilman tukee seisomista, ihana ku poitsu on ite aina ihan innoissaan ja hihkuu päästäessään irti <3 tasapaino on kyllä tosi hyvä, taputtaa käsiä yhteen jne samalla kun seisoo, mutta askelia ei uskalla ottaa! :D tänään kaksi askelta suostui ottamaan kun ojensin omia käsiä että tule tänne...
Ja jotenkin hauska taas huomata, että yhä edelleen T-E ja Krisu menee samoissa näitten liikkumisten kanssa! aina ollu samat jutut Jennin kaa ku tullu liikkumisest puhe...

Ja kaikenaikaa matkii kaikkea mahdollista, eilen kaveri napsutteli musiikin tahdissa sormia niin samantien Krisu alkoi tanssiessaan liikutella sormia samalla tavalla, ääntä nyt ei kyllä saanut aikaan :P

Ihan syksyfiilis... menipäs kesä nopiaa.

Ei varmastikkaan vielä tässä vaiheessa kannata huolestua vaikka ei kävelisikään, kaikki omassa tahdissaan :) Meillä Iida kyllä kävelee jo hienosti mutta puhetta ei juurikaan tule, tällä hetkellä ehkä 3 tunnistettavaa sanaa ja nekin yleensä tulee vain puoliksi eli ei edes kokonaista sanaa saa suustaan meidän neiti.. kaipa ne sieltä sitten tulee kun on niiden aika. Kovasti odotan että sanoisi "äiti" mutta eipä tule sitäkään vielä. Pari kertaa on tullut "äittä" ja kerran osoitti sormella ja hihkas "akka!"  :D

Sitä vaan, että nyt on Ronilla 4 hammasta :D Puhkesi ke-to välisenä yönä molemmat yläkulmahampaat! 
Sanoja ei meilläkään kovin tuu, mutta ymmärrys on parempi! Koiran näkyessä joko telkkarista tai pihalla, alkaa poika osoittelemaan ja hokee "koukouauau" :D 

Heissan vaan täältäkin pitkästä aikaa
Meillä juostaankin jo kovaa vauhtia, sanat on edelleen ne samat kato, katakat (kutikuti), tää (pöö), mama (anna), kaakka (kukka) että ei kovin selkeitä oo... Koirakin on jotain siansaksaa..
Äitiä ja isää ei oo vielä tullu. Ymmärrys on sitäkin suurempi, ei tarvinnut esimerkiks kun kaks kertaa näyttää/kertoo missä on pylly niin nyt osaa sen jo näyttää iteltään tai joltain muulta.

Meillä mies alotti viime viikosta kesälomansa ja oltiin eka viikko mun äidillä, tai ensin jätettiin Nea ja koirat hoitoon sinne ja karattiin vuorokaudeks laivalle kahdestaan. Reissu meni rauhallisesti ja Nea ei meitä tainnu ikävöidä. Sen ilme oli kyllä näkemisen arvonen kun seuraavana aamuna heräili ja näki mut kurkistavan nurkan takaa :D Oli just sellanen ilme, että näenköhän mä harhoja, onko toi tosiaan äiti.
Viikko huipentu mun äidin 50v-juhliin ja nyt sitten kärvistelen kotona nuhassa ja kuumeessa. En tajunnu ilmeisesti pukee tarpeeks päälleni. Nea ja mies on ainakin vielä terveenä. Oli se vaan ihana tulla kotiin viikon reissun jälkeen!

Mitäs Henniv:lle kuuluu?

Uutta päivitystä... Nean kanssa touhuttiin ulkona ja se sitten horjahti jotenkin taaksepäin ja löi kämmenselkänsä kuumaan grilliin. Käsi hanan alle ja sen jälkeen ämpäri olohuoneen lattialle täyteen kylmää vettä, jonkin aikaa se sillä onneks jakso leikkiä. Lähettiin sitte terveyskeskukseen, jossa ooteltiin ooteltiin ja kun päästiin niin rasvaa, sidettä, teippiä, sukkaa niin pirusti päälle ja päivittäin käydään seurannassa. Siitä on kuulemma kehkeytymässä toiseen asteen palovamma.
Nyt yötä vasten laitettiin särkylääkettä peräsuoleen, mutta kumma kyllä tyttö ei oo itkeny kädestään oikeastaan ollenkaan! Heti kun se tapahtu, niin sohi kämmentään vaan paitaan ikäänkuin pyyhkien likaa pois siitä. Enkä mää heti ees tajunnu, että se kämmenselkä palo eikä se kämmen. Ei se sen enempää siitä, sit vasta kun isänsä vei käden hanan alle niin katto sitä kättään ja päästi pienen lyhyen parkasun :D Anopille kun puhuin niin se jo huolissaan kysy, että eikö sillä oo tuntoaistia ollenkaan.
Mut siis sormista (etusormi ja keskisormi) tohon ranteen yli ylttyvä palovamma, että melko iso... Onneks sain sen kiinni kun se horjahti, tie kuinka pahasti siin ois käyny :(

Kiva kuulla mohomahankin kuulumisia :) Mutta kurja juttu tuo palovamma :/ Onneksi ei käynyt pahemmin vaikkei tuokaan mikään pikkujuttu ole. Pikaista paranemista sinne <3

Kiitos! Nean kanssa käytiin sitten jo hämeenlinnan keskussairaalassakin asti näyttämässä palovammaa ja nyt sen käsi on niiin iso paketti ettei sille saa paitaa päälle eikä se pysty sitä käyttämään koko viikonloppuna ollenkaan. (Saa nähdä vaikuttaako tää nyt siihen, että tytöstä tuleekin vasenkätinen kun tässä joutuu vasuriin täysin turvautumaan.) Mutta Nea  ei edellenkään oo itkeny kipua vaikka siltä puhkastiin siitä rakkulat ja vieraita ihmisiä huone täynnä kuka pitämässä tiukasti kättä jne... Alkais vaan meille kyl nää sairaalat riittää. Mutta pitäkäähän pikkusenne erossa kuumista jutuista!

Nealle pikaisia paranemisia..noi palovammat on aina hirmu ikäviä!! ja varsinkin näin pienillä..:/

argh,mikä eilinen päivä,yö ja aamu takana :@ meinaa mennä herrrrmo! jami ei oo muuta tehny ku kitissy ja vikissy,missään ei oo hyvä,mikään ei mee mieliks,mikään ruoka ei kelpaa jne jne..
hampaita syytän taas..kaikki hampaat kyllä näkyy(paitti poskihampaat) vaan puskevat pitemmälle,mikä varmaan sattuu ja sen seurauksena kaikki ottaa kirjaimellisesti päähän..
kotin varata perjantaina yksityiseltä lääkäriasemalta jamille aikaa,kun tuolla on yskä jatkunu kohta kkn ja pahentunu viimesen viikon aikana..no siellä olis ollu aikoja maanantaille vaan EIVÄT voi antaa MAHDOLLISTEN työterveyspotilaiden takia aikaa mun pojalle..siis mitä?! aikoja möllöttää vapaana jos joku nyt sattus sitä tarvitteen,ja me ei saada sitä..okei!! hohhoijakaa....! soitin sit tkhon vaikka vannoin etten ikinä astu jalallanikaan sinne enää..sattu onneks paikan paras lääkäri oleen ja saatiin vielä perjantaille aika sinne. mitn syytä se ei jamin yskälle löytäny,vaikka välillä toi hengittää tooosi raskaasti ja kuulostaa ihan hirmu pahalta..määräsi ventoline-merkkistä yskänlääkettä..jota ei yleensä ees kuulemma määrätä alle 2vuotiaille,hmm..

no olipas se..jospa joku sais ees selvää :D

niin ja lauantaina kävin juoksemassa puolimaratonilla 10.5km matkan! ihan huippua,aikaa meni 1.21 ja koko matka juosten..en ois kyllä uskonu 3kk sitten pystyväni tohon!! huippu fiilis..illalla käytiin ystävän kanssa palkittemassa ittemme amarillon aterialla :P
sit aattelin ilmottautua kansalaisopiston hyppynaru-fitness kurssille :P hirvee kuntoiluhullu musta tullu :DD

työpaikoista ei oo kuulunu mitn,mikä ahistaa ihan tajuttomasti..voisvat ilmottaa siinäkin tapauksessa jos ei oo päässy,nii ei turhaan jäis miettimään..

muskarissa olis täällä vapaata ja mietin ilmottautumista..kuka on käyny? onko ne millasia?!

mutta juu,sain jamin nukahtaan ja meinaan ittekin mennä sohvalle pötköttään,kun jäi yöunet tosiaan hyvin pinnallisiks ja lyhyiksi..zZZz...heippa!

Henniv: Se Ventoline ei suoranaisesti oo yskänlääkettä vaan astmalääke nestemäisessä muodossa.. Meillä Julius sai sitä kokeeksi kun oli aamuyskää 3 kk ajan.. Sitä ei yleensä näin pienille määrätä koska se ei oikeestaan auta ja siinä on sivuvaikutuksena sydämen tykytystä, vapinaa ja väsymystä. Tosin annostukset on niin pieniä et sivuvaikutuksetkin vähäisiä. Mä en käyttäny sitä kun muutaman päivän Juliuksella kun ei siitä ollu selkeesti hyötyä. Toivotaan et Jamia kuitenkin auttaa ja pääsette yskästä eroon! Juliuksella oli tosiaan aamuyskää tosi pitkään, jäi viime helmikuusta flunssan jälkitaudiksi ja käytiin tk:ssa pari kertaa jonka jälkeen saatiin lähete lastentautien polille sairaalaan.. Sieltä saatiin 2 viikon ab kuuri siis huhtikuussa eikä siitäkään oikeestaan ollu apua, yskän vei mukanaa lievä flunssa (lähti siis sillä millä tulikin??).. ELi kun toukokuun alussa tuli pieni flunssa niin siitä parannuttua ei ollu enää yskääkään :)

Ja tosi hienoa et jaksoit juosta koko puolimaratonin, nyt kun jatkat harjoituksia niin ens kesänä menee kokomaraton!!

Onko kukaan muuten alkanu antaa muksuille jo voileipiä..Siis että leivän päällä on margariinia ja leikkelettä jne?? Mä oon miettiny millon tota margariinia voi alkaa antaa. Meillä Juliukselle ei maistu vielä oma leipä mut haluaa kyllä pari haukkua mun leivästä ja leipä ilman päällysteitä ei oikein enää maistu.. 

Meillä on toivuttu vauvarokosta.. Olihan pitkä tauti, kuumetta 5 päivää 39,3 aamuisin ja 39,6 iltaisin ja sit heti perään kunnon ihottuma. Nyt alkaa olla poika kunnossa.. Käytiin kyllä avoimessa neuvolassa tänään hakemassa MPR rokote, eli se missä on tuhka- ja vihurirokko sekä sikotauti. Nythän on tuhkarokkoa liikkeellä ja suositellaan et sen hakis jo aikaistetusti 1- vuotiaana sen normi 1,5v sijaan. Tehoste tulee sit 6 vuotiaana (tai epidemian sattuessa aikasintaan 2 v päästä täst ekasta). Toivotaan ettei tuu kuumetta nyt sit rokotuksen jälkeen!

nyt pikku-ukko heräs päikkäreiltä eli palataan :)

Takaisin