1v. tytöt ja pojat

mohomaha; harmillista että teilläkin piti kokea tuo palovamma-episodi.. En tiiä kirjotinkokaan tänne ikinä, mutta oisko Roni ollu 6-8kk, kun meni salamaakin nopeammin iskemään kätensä ilmankostuttajan ritilälle, josta tuli n. 80'c kuumaa vesihöyryä! Sen hetken itki kans, pidin veden alla mut vahinko kerkes jo tapahtumaan! Päiväunien jälkeen oli noussu hirveet rakkulat josta sitten tkeen ensiapuun. Luulin kans, että huudoks menis mutta Roni vaan nauroi ja flirttaili sille hoitajalle samalla kun se puhkoi rakkuloita! Sit siihen huoneeseen tuli toinenkin hoitaja ihemettelemään, että eikö oo vielä tehty mitään kun laps ei huuda.. toinen hoitsu sit vaan totes että onhan ne puhkottu jo monta hetkeä sitten ja pakettiin oon jo laittamassa mutta tää poika vaan nauroi! Oli siinä niillä ihmettelemistä. Niin ja Ronilla molemmissa kämmenissä/ sormissa 2. asteen palovammat -> pakettiin muutamaks päivää, mutta niin vaan touhus niinku ei mitään! :)

Henniv; Ventoline siis tosiaankin avaava astmalääke, mähän vedän sitä samaa piipusta ja päälle vedän vielä Flixotidea joka on hoitava astmalääke.. Kunpa Jami ei ois allerginen kissoille tai allergian takia saanu astmaa..

Pulina82; Mä oon antanu välillä aamu-, väli- tai iltapalaks leipää jossa keiju-levitettä ja joko juustoa tai kinkkua päällä! Itse mussuttaa koko leivän, yleensä repii päällisen pois ja syö ne sitten erikseen.. Hyvin maistuu :))
Muskarissa käytiin nyt keväällä, tykkäsin kyllä ja harmitti kun missasin Taaperomuskariin ilmottautumisen! Meillä oli ½h se itse muskariosuus (ihan sopivan pituinen mielestäni) ja sen jälkeen oli varattu vielä tunti kahveille, teelle, ja yleiselle seurustelulle/ leikkimiselle! :)

Omasta navasta, tänään 12+0, olo mitä mainioin ellei edelleen jatkuvaa väsymystä oteta huomioon.. 21.9 ois neuvolalääkäri, sitä odotellessa. 
Roni voi hyvin, vauhti on melko kovaa kahdelle jalalle, mutta onneks suurilta kopsahduksilta on vältytty *kopkop :D Nyt niitä hampaita puhkeaa kuin sieniä sateella, viime yönä puhkes viides hammas!! JEE! Toinen yläetuhampaista puhkes n. 03.49 minuutin huudon aikana.. Ja edelliset kaks siis puhkes puolitoista viikkoa sitten ke-to välisenä yönä! 

Jasso, josko ois taas juorunnu tarpeeks! 

joo tiesinkin että se ventoline ei "yskänlääke" varsinaisesti ole,vaan siihen se meillä määrättiin..siskontyttö(4v) joutuu astman takia sitä kans hönkimään..jamille annettiin kahtena iltana sitä,vaan ei siitä ollu hyötyä kun hetkellsiesti..aamulla yskäjatku taas..kattoo nyt miten toi alkaa kehittyä tosta..lääkäri käski palata jos nousee kuume tai pahenee hurjasti toi yskä..toivon todella ettei olis allerginen kissoille :( vaikka tänään aamulla lensi kissa hurjassa ilmakaaressa ulos,ilman valjaita ja narua,äsken vasta uskaltautui takas kotiin :D..raapas nätin jäljen Jamin selkään :@ vika oli kyllä jamissakin,ei pitäs mennä repimään..no, toivottavasti kumpikin oppis läksynsä!

mä oon Jamille antanu jo piiiitkään leivän päällä margariinia(flora) ja joskus myös juustosiivun..makkaraa harvemmin oon antanu,välillä saanu maistella. Juusto olis jamin herkkua,vetäis varmaan paketillisen jos antas syyä ;D vaan ei viitti,kun on nii rasvasta ja suolasta ja voi vetää vattan kovaks..ja Jami tekee aina niin että ensin syödään leivän päälliset,nuollaan margariinit ja sit vasta ite leipä :D ei suostu enää leipää syömään jos ei oo sipastu rasvaa päälle...:/

Nii tosta muskarista vielä. Me käytiin viime kevät muskarissa ja Julius kyllä tykkäs ihan hirveesti!! Ilmottauduin tälle syksyllekin mut viime viikon eka kerta jäi välistä kuumeen takia.. Me käydään yksityisessä muskarissa ja siellä tunnin pituus on 45 min. Sen poika just jaksaa.. 

Moikkelis :).

Auts mohomaha... Kun itse tietää miltä palovammat tuntuu niin mun teki ihan häijyä lukea mitä Nealle oli käynyt. Paranemisia tytölle!

Voikkareita on meilläkin syöty jo pitkään :D, me käytetään tosin voita tai Oivariinia, kinkkua ja juustoa. Lämpimät voikkarit on ihan Artun lempparia.

Mahtavaa Henniv! Ihan käy kateeksi sun suorituksesi. Mä ehkä joudun vähän oottelemaan ennenkuin itse pääsen taas mukaan kuntoilun ihmeelliseen maailmaan.

Oletteko antaneet purkkaa/xylitol-pastilleja?
Me ollaan annettu pari kk pastilli aina syömisen jälkeen, purkkaa en uskalla antaa vielä pitkään aikaan. Katti Matikaiset on niin IN :D.

Ja omaa napaa. Rakenneultrassa näkyi Artulle pikkuveli :).
Pikkumiehellä on suussa 16 hammasta, onko teilläkin Henniv? Arttu ei kyllä ole reagoinut noihin millään lailla, hämmästyin kun katsoin suuhun että olisiko kulmuri jo läpi niin siellähän oli kulmuri ja kaksi seuraavaakin ulkona.

Just_Pam anteeks mitä? 16 hammasta? Tais tulla kirjotusvirhe, ei voi olla! Nealla on 8! Ei oikeesti voi olla 16, mulla loksahti leuka ainakin ihan...
Niin ja onnea poikalupauksesta!

Meillä Nea syö pienen palan leipää, jonka yleensä tunkee kokonaan suuhun ja sitten sylkee ulos :D Välillä onnistuu paremmin, mutta tosi vähän syö. Näkkäriä joskus enemmänkin. Ja ollaan annettu juustoo, mutta ei leivän päällä.. Leikkelettä en ite syö niin en oo antanu sitä sitten Neallekkaan.

Taatu Harmillista tuo teidänkin kokema palovamma. Miltäs kädet näyttää nykyään?
Me käytiin taas Hämeenlinnassa, paraneminen näytti ihan ilmeisesti ok, Nea sai puuvillasormikkaan käteensä (jatkohoitona siis päivittäin rasvaamista) ja on nyt kivaa kun saa käyttää molempia käsiä niinku ennenkin :) Lokakuussa mennään vielä näytille sairaalaan, että se on parantunut ok:sti. Nea ei oo kyllä ollu moksiskaan koko vammasta, sairaalassakin yrittävät pyytää meiltä vanhemmilta lupaa kipulääkitä tyttö, en tietysti antanu lupaa kun ei oo siitä välittäny eikä se niiden toimenpide ees ollu kun avata siteet ja pistää se bepanthen-rasva ja hanska käteen. Ihmettelin kyllä miks siihen kipulääkettä tarvii??!

Henniv:lle nostan kyllä hattua ja annan kaiken arvostukseni tuosta juoksemisesta! Mä oon koko äitiysloman vaan ollu ja sen alkaa huomaamaan tosissaan. Oikeesti voitko kuvitella, heittelin miehen kanssa palloa huoneen poikki niin mulla tuntu sekin jo seuraavana päivänä kainalossa :DD Voi sitä tuskaa, kun taas meen töihin kun joutuukin taas seisomaan 8 tuntia ja oikeesti tekeekkin aika raskasta työtä. Varottelin jo miestä, että varautuu mun valitukseen kuinka en jaksa mitään ja kuin poikki oonkaan 3 vuorotöistä jne :D Niin ja muuten meen lokakuussa töihin, en oo varmaan sitä tänne puhunu. Isä jää kotiin vähäks aikaa..

Aikamoinen hulina ja vilinä tuolla h&m.comissa kun siellä on kaikki alennetetut tuotteet vielä -50%. Kattelin kassalla, että mun alennukset yhteensä teki jotain 200€ (maksettavaa jäi 50€), aika hyvin. Kyllä ne sivutkin tökki koko ajan, että "olemme pahoillamme, sivuillamme on paljon porukkaa tms"... Nyt on sit postissa tulossa kaikennäköstä :D

siis kyllä se hammasluku voi olla se 16...meillä Jamilla kans 8 ylhäällä ja 8 alhaalla,poskihampaat puuttuu enää..no kulmahampaat ja "neloset" on ollu hampaista pahimmat..luoja sitä kitinää...mutta elättelen toiveita,että sit saadaan nukkua ja elää kun normaalit ihmiset kun ne on tullu. :D
naapuritki varmaan kuvittelee,että poika ei muuta tee ku itke..ihmekään kun katsovat niin oudosti aina kun pihalla niihin törmää ...O.o

Meilläkin Katti Matikaiset on In!! :D muutaman viikon nyt niitä syöttäny..

Juu on niitä 16 , eli samoin kuin Jamilla; 8 ylhäälllä ja 8 alhaalla. Poskihampaat puuttuu sekä alhaalta että ylhäältä.

Ja ne 8 viimeisintä tuli 6 viikossa kaikki.

Mä olen tyytyväinen että ollaan päästy noin helpolla hampaiden kanssa tosin ne poskihampaat vielä...

Hui! Meillä on hampaita hurjat kuus, ja ne samat on olleet siellä suussa jo monta kuukautta ihan keskenään :D Sais kyllä tulla enemmänkin, kun tuntuu, että sieltä on niitä tulossa kyllä, mutteivät vaan läpi asti. Välillä häiritsevät, välillä taas rauhottuvat. No, neidin ekatkin hampaat puhkes vasta lähemmäs 9 kk iässä, että ehkä nää loputkin tulee sitten vähän viiveellä.

Leipää meillä kanssa syödään vähän, yleensä laitan päälle jotain levitettä, Oivariinia tai joskus tuorejuustoa. Mielellään söis vaan päältä just sen levitteen, ja sit haluis et voidellaan uudelleen... muuten en päällisiä oo laittanu, kun ottaa ne aina pois. Juustoa syö välillä sitten muuten vaan, mut meilläkin harvoin on mitään kinkkua tai muuta leikkelettä, kun itse laitan lähinnä juustoa ja kurkkua/tomaattia.

Tällä hetkellä meillä on kova halu syödä itse, ja aika hyvin jo meneekin lusikalla ruoka suuhun. Tietty ruoan koostumuksestakin vähän riippuen.

En oo ees ajatellu et vois antaa jotain Xylitol-pastilleja, pitääkin pistää ostoslistalle ja kokeilla, jos antais aina ruoan päälle! Kiitti vinkistä!

Tänään on ensimmäinen päivä, kun neiti ei tullut kiukuttelemaan aamumaitoa itselleen! Aina tavallisesti, jos itse vain olen kotona aamupuuron jälkeen, alkaa hurja kitinä ja kiukuttelu, kun neiti haluaa aamumaitonsa. Oon siis edelleen imettänyt aamuin illoin. Mutta tänään jäi sitten aamumaito välistä ihan neidin omasta aloitteesta, vaikka olin ihan kotosalla, joten ehkä pikku hiljaa lopetellaan toi touhu tästä kokonaan :) Aamumaito on ollut meidän neidille se tärkein aina, iltaisin ei niinkään. Tänä iltana jää kyllä iltamaitokin välistä, kun en ole itse kotona.

Hurjan kuuloisia noi palovammat. Meillä on onneksi vältytty. Tosin ei olla kyllä grillailtukaan tänä kesänä kovin paljon eikä meillä ole muutakaan sellaista polttavaa talossa. Silloin kun juhannuksena viimeksi taidettiin grillata, oli kunnon esteet rakennettu, ettei neiti päässyt lähellekään grilliä. Niin ei tarvinnut koko ajan kytätä ja olla silmiä selässäkin.

No sithän mekin voidaan aloittaa voikkariharjoittelu oikein kunnolla :) Xylitolpastilleja (pikku kakkosen) ollaan syöty säännöllisen epäsäännöllisesti kesäkuusta lähtien, poika tykkää kyllä kovasti, ite en vaan oikein muista niitä antaa..

Hampaita on nyt 7 ylhäällä ja 7 alhaalla, kummasti ne tulee aina ensin oikealle puolelle ja sit vast samat vasemmalle :) 

Ja tosta ite syömisestä, meillä sen harjoittelu on aivan alkutekijöissään.. Oon antanu oman lusikan käteen ja välillä käyttääkin sitä siellä ruokakipossa mut ei se kyllä vahingossakaan mee suuhun.. ELi aika ei varmaan oo vielä kypsä.. En kyllä pidä sen asian kanssa kiirettä kun ollaan vielä niin kaukana tavoitteesta :)

Pottailut sujuu paremmin, nyt selvästi poika tunnistaa kun pissa tulee (ei siis vaippa päällä vaan potalla istuessa) ja siinä potalla haluaa katsoa kun se tulee ja sit jos kysyy missä pippeli niin osaa näyttää sitä.. Potalla käydään yleensä aamulla ja päikkäreiden jälkeen, iltaisin ei niinkään.. Pissa tulee varmimmin päikkäreiden jälkeen jos heti menee hakemaan sängystä kun herää.. Sama ois aamulla mut harvemmin oon tarpeeks nopee!!

Meille tuli K-plussa naperokirjeen mukana 3e alennus lipuke hoploppiinn niin käytii sit eilen tytön kanssa ensimmäisen kerran katsastamassa HopLoppi ja kyllä tuntu tyttö tykkeevän siellä mennä varsinkii kiipeeminen "portaita" pitkin ylemmäs oli in. Aika vähän oli tiistai aamupäivästä ihmisiä siellä nii sai aika rauhassa mennä miten halus. Herkuteltiin siellä vielä lihapullat ja raskalaiset ennenkä lähettii kotia päin päiväunille. Ei tarvinna ku autoo nostaa tyttö nii melkeinpä heti tuli uni. :) 
Eilen illalla leikittii vielä uuden palikkalaatikon kanssa jossa on kolme eri muotosta palikkaa, pyöreet tyttö osas joka kerta laittaa oikeeseen koloon, mut nelio ja kolmio meinas välillä saaha aikaan raivarit kun ei heti suostunu menemään, mut kyllä nekin sit meni kun vaan malto "pyöritellä" niitä. Ihmeteltii miehen kanssa et miten se ympyrän heti tajus ja sen maltto laittaa joka kerta hyvin, mut muut muodot tuotti enemmän tuskaa. :D 

Pitkästä aikaa minäkin täällä.

Toivottelen paranemisia sinne mohomahan Nealle. Kiitti tosta H&M vinkistä. Täytyy itsekkin käydä kurkkaamassa jahka sinne pääsen sisälle.

PePa kirjotti tuolla toisella puolella tuosta oman miehensä toiminnasta. Huh. Korville olisin antanut minäkin. Kiva kuitenkin kuulla, että teillä on jo asiat vähän paremmalla mallilla. Mun mies on täys absolutisti, joten tuota pelkoa ei ole, mutta harvoin hänkään Netan kanssa mitään puuhaa... Telkkari päälle ja sillee... *huokaus* ja sit ihmettelee miksi tyttö "kitisee".

Oikein harmittaa kun ei uskalla mihinkään muskariin ilmoittautua, kun ei noista mun töistä oikein vielä tiedä. Milloin tekee ja minkälaista vuoroa. Huomenna se varmaan selviää kun tarttee oikein päivätöihin lähte. Netta menee hoitoon... IIIIIK. Luulen, että kyllä tulee äidillä huomenna itku kun tytön vie. Netta menee ihan tuohon naapuriin perhepäivähoitajalle. Aivan ihanalle sellaiselle. Saan kyllä huokasta helpotuksesta. Kauheet kammokuvat jo pyöri päässä (halusin siis Netan pienryhmäpäiväkotiin, mutta ei sinne päästy). Käytiin tänään siellä perhepäivähoitajalla ja istuttiin siellä leikkimässä koko aamupäivä. Oli ihana huomata, että Netta ei sitten hetken päästä enää vierastanutkaan hoitotätiä ja leikki ihan onnessaan. Itse asiassa itkun kanssa sieltä lähdettiin pois... Hyvä siis niin.

Meillä kans Netta syö leipää, juuston ja makkaran kera. Pääliset syödään ensin. oman lusikan tai haarukan käyttöä harjoitellaan päivittäin. Tahdon vain itse olla niin malttamaton kun se on niin älyttömän hidasta hommaa... Olin ihan älyttömän yllättynyt kun annoin Netalle maitoa ihan nokkamuksita ilman nokka osaa. Sehän osasi juoda täydellisesti siitä. meillä on siis heivattu nokkamukitkin melkeinpä kokonaan pois (reissuissa on sitten eri asia).  Xylitol -pastilleja meillä annetaan aina ruuan jälkeen. Tyttö jopa itse osaa pitää siitä jo huolta =)

Sanojakin alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan ja ymmärrys on jo kova. Ihanaa... Joka päivä tulee taas jotain uutta.

Terve mammat! Piti tänneki oikeen tulla hehkuttamaan helpotuksesta kun Liekin päiväkotihoito on alkanu niin mielettömän hyvin! Siinä vaiheessa kun päätin että syksyllä palaan opiskeluihin niin ajattelin että sillonhan poika on jo aikamies mutta mitä vielä, kyllä tuntu jotenki pahalta ja kärsin monta päivää tuskasia fiiliksiä kun niin ahisti toi hoitoon vieminen. No kyseessä on kylläkin vaan se max 15 pv/kk ja sellasina päivinä kun teen hommia kotona niin varmasti haen sen aikasemmin.

Mutta eniveis, Liekki meni sellaseen isoon päiväkotiin mitä useet täälläkin kauhistelee, en oo kyllä ihan hokannu mitä hirveetä niissä on. Tuolla on pienille omat ryhmät ja en keksimällä keksi nokan koputtamista ainakaan vielä. Luojan kiitos siitä että on avoin päiväkoti, käytiin parisen viikkoa siinä pihalla leikkimässä niin Liekki tottu paikkaan ja sitten jonkun verran olin muuten vaan messissä. Loppujen lopuksi jätin Liekin aika nopeesti sinne kun ei se ees huomannu olinko mä siellä  Ja nyt on pari lyhyttä päivää viettäny aivan mallikkaasti, ei mitään ikävöintiä ja jotku asiat menee paremmin ku kotona; suostuu paremmin istuun potalla(ku kaikki muutki), alkanu syömään itsepäisesti ite lusikalla(niinku ne muutki) ja oli menny päikkäreille ilman älisemisiä
Oh, anteeksi hirvee vuodatus, niinku kaikki tietää niin on se iso elämänmuutos kun se hoito sitten alkaa. Ei sitä enää vietä 24h vuorokaudessa vaan lapsen kanssa...

Noniin josko tää mun läppärivanhus nyt toimis, edellinen kaikkien nähtäväksi mennyt viesti meni ilmeisesti suoraan Taatulle? :D no mitäs näistä. Voimia vielä sinne.

Skallolle oikeestaan tulin vastaamaan, kun mulla oli ihan samat fiilikset kun tyttö oli alottelemassa hoitoa. Ekana aamuna tirautin itkun ja mun suureks yllätykseks tyttö ei itkeny yhtään! eikä oo vieläkään itkeny vaan päin vastoin, jää ilosena hoitoon ja on myös oppinu uusia juttuja niinkun Skallo kerto Liekistäkin. :) Kyllä helpottaa omaa oloa kun neidillä on hoidossa hyvä olla. Ehkä toiset lapset tarvii vaan enemmän aktiviteettia, ainakin meidän tyttö. Ite aloin olemaan vuodenvaihteen jälkeen nuutunu kotona olemiseen ja se vaikutti sitte mun jaksamiseen kerhoiluissa ja puistoiluissa. Mutta nyt on hyvä!

Me saatiin tosiaan hoitopaikka vasta sen jälkeen kun alotin työt vaikka hakemus oli laitettu jo keväällä. Meidät oltiin ilmeisesti unohdettu vaikka soittelin joka päivä päivähoitotoimistolle, koska yhtenä päivänä soitin että mun työt on jo alkanu ja sillon olikin kolme paikkaa mistä valita. Mies oli tytön kanssa sitten sen aikaa kotona että saatiin paikka (perhepäivähoitaja) ja tutustuttiin siihen ja sitte alko tää arki. Melkosta touhua tää on, töiden jälkeen oon ihan väsyny ja kotityöt odottaa... mutta oon onnellinen! :)

Lauralta odotellaan sitte vauvauutisia ja Jenniltä vauva-arjen kuulumisia, miten sä oikeen jaksat? :o

Ihana kuulla miten teillä on lapset lähteneet reippaasti hoitoon. :) Ite kauhulla odotan sitä päivää kun tyttö pitää viiä hoitoon. Mutta kaikkeenhan sitä ajan myötä tottuu.. Tällä hetkellä kyllä vaikuttaa sille, että oon kotona tytön kanssa tän toisen äitiyslomaan asti kun ei täällä näytä kovin hyvälle tuo työllisyys tilanne. Mielelläni kyllä kotonakin oon tytön kanssa vaikka välillä tiukkaa onkin. Mutta pärjätään kuitenkin hyvin ja mukavahan se on seurata miten tyttö oppii jatkuvasti uutta. Ollaa yritetty käyä kerhoissa kahtelemassa muita, ettei meistä nyt ihan mökkihöperöitä tule. :D Vaikka kotonakin kyllä riittäs tekemistä aina, mutta sitä jaksaa kotihommiakin paremmin kun käy välillä ihmisten ilmoilla.. Tyttö tuntuu tykkäävän nähä muita pieniä lapsia ja näyttää sille et se pahin äiti äiti vaihe on menny ohi, enää ei oo nii tärkeetä onko äiti just siinä lähellä koko ajan. Voi käyä nurkan takana ilman et joku juoksee heti perässä.. :)

Voisin pistää tuosta palovammasta kuvaa, se on jo pirun nätissä kunnossa. Lapsilla paranee kyllä äkkiä kaikki :) (bepanthen kiiltää)

Miehellä oli työpaikan virkistämispäivä niin oltiin lauantai purjehtimassa. Oli kyllä aika huikee kokemus ja sattu vielä nätti, lämmin päivä. Nea jäi kotiin, mummonsa tuli hoitaan. Niillä oli jälleen sujunut hyvin. Sattu viel hyvään aikaan kun en vielä ole töissä, sen tietää kun sinne menee niin kaikki tollaset menot saa sit unohtaa kun on lauantaisinkin töitä. Suosittelen kyllä kaikkia kokeilemaan purjehdusta :)

Nealle paljon  paranemisia palohaavaan <3

hampaista puheen ollen, meillä on nyt 14 [:

kirjoittelun kuulumisia paremmin paremmalla ajalla :)

ps. piti sanoa, että te mammat tunnutte niin läheisiltä ja tärkeiltä... <3
en oikein vielä oo "kotiutunut" tuonne heinäkuisiin 2011

kokeilen ehtiä kirjotella meidän kuulumisa. Eli helpotus numero yksi: saatiin kaikkki pennut maailmalle. JES !
Ristiäiset ohi. Ja ne meni hyvin :) mammaa meinas vaan vähä jännittää, mutta ihan turhaan ;D

Nimeksi prinsessa tosiaan sai Felicia Ada Serafiina. <3

Felician itkuisuus helpottanut huomattavasti ja rytmiäkin jo löytynyt.  ja viime yönkin nukkui 21-9.00 YHDELLÄ syötöllä <3 ! ja miettikää millaista oli  esim 6 viikkoa sitten ?  kaikki muuttuu; onneksi :)
Felicia kääntyy jo molemmille kyljilleen. TUro-Eemil ei tuon ikäisenä edes suunnitellutkaan mitään kääntymistä.
Neuvolassa sanoivat, että on vilkas tyttö, sanoin että ole hiljaa :D ei noin saa sanoa. Turo-Eemilissä on IHAN tarpeeeksi..
mutta tosiaan Felicia kasvaa hienosti sairasteluista huolimatta. viime mitat tais olla 6 vk lääkärissä 5020g ja 59.5cm

Sitten tähän meidän termiittiin; Turo-Eemiliiin.... mistä mä aloittaisin ?
No meillä ei siis vielä kävellä. Seisoo ilman tukea ja ottaa muutaman, yksi kaksi askelta ja se on siinä. Turo-Eemil ei ehdi eikä malta kävellä. Kontaten pääsee nopemapaa tekemään pahaa...

Tämän hetkinen saldo on 6 rikkinäistä  mariskoolia, yksi iittalan lehti malja, kaste koriste, vessan pöntöstä oon onkinut aamuisin jos jonkin laista tavaraa, mm. jussin puhelimen joka menikin sitte rikki, kaukosäätimen jolla oli sama kohtalo, sukkia, vaippoja, leluja , tamppoonia jne jne. tuo lista on niiin loputon ! en jaksa edes luotella.... joka päivä menetän järkeni tuohon lapseen ja on pakko päästä tupakille.... ei muuten tule mitään.... 
j akun mä kiellän, huudan, noppaan, korotan ääntä, sanon kiltisti, uhkailen,lahjon, ihan mitä vain niiin se ei usko. Turo-Eemil kikattaa sitä enemmän mitä ennemmän kiellän... ja odottaa oikein että hermostun.....

meillä T-E ei esimerkiksi leiki leluilla täälä kun ollaan vaan kotona perheen kesken, vaan se keskittyy nimen omaan pahantekoon.... Herra on nyt oppinut avaamaan kaikki ovetkin, joten karkaa jos jonnekkin ... HUOH !
moni varmaan ajattelee kun tätä lukee, että "tuttua meillä on samanlaista" mutta se joka on nähny meidän Turo-Eemilin, tietää, ettei toista tuollaista olekkaaan! :DNiin isänsä kaltainen. Jussi on ollu ihan samanlainen kiusankappale ärsyttäjä jo pienestä.... ja on sitä edelleeenkin ;D <3

no olin sitten neuvolassa Felician kanssa ja mun oli pakko ottaa T-E mukaan, me oltiin neuvola huoneessa 10 minuuttia, koska mentiin aika vauhdilla, kun neuvola tätsy oli sitä mieltä, että ompas liikkuvainen ja toimelias 1 vuotias.... no joooo, sinä aikana Turo-Eemil tilttasi sen neuvolatädin tietokoneen ja voi jumalauta mua hävetti! sieltä nimittäin katos kaikki tiedostot..... HHHOOOOOOOOOOOOOOH! no jooo, sitten se meni ja levitteli roskiksesta roskat maahan ja lääkärin huoneessa sai gynekologiset välineet uuden järjestyksen...  lääkäri sitten otti Turo-Eemilin syliinsä ja samalla tutki Feliciaa. . . . .  että näin meillä....

kyse ei kuitenkaan ole ADHD:stä, vaan Turo-Eemil on niiin jääräpäinen, utelias ja eläväinen perus luonteeltaan . . . 
toki saattaa olla että voi ilmetä  oppimis vaikeuksia tämän takia, mutta sen näkee sitten . .. 

Kiva Jenni kun ehdit tänne kertoilemaan teidän arjesta! On teillä kyllä eläväinen poika, ei voi muuta sanoa! Meillä Julius touhuaa kans kovasti, mut tottelee onneks aika hyvin eikä oo rikkonu mitään vielä :) Toivotaan nyt et toi sairastelukierre helpottaa teillä ja saatte kokea sitä normaalia arkea!

Meille ei kuulu mitään uutta.. Vähän on taas nuhainen poika, toivotaan ettei tuu nyt mitään tautia kun viikonloppuna pitäis lähteä parin kaveriperheen kanssa mökkeilemään! 

Kävin muuten ostamassa lelujen varastomyynnistä lauantaina kasan ihania leluja! Suurin osa oli sellasia kehittäviä soivia leluja. Ostin 7 lelua ja makso 36e, ei paha kun lelut on oikeesti niin kalliita kaupassa! Sit vielä eilen ostettiin dubloja alesta ja sellanen lasten kosketinsoitin! Annoin Juliukselle vast 2 lelua leikkeihin, osan varmaan vast sit jouluna.. Ja siis pari lelua noista on vauvalle :)

Kirjotin pitkän tekstin ja vahingossa jotenkin suljin kai ikkunan!

No Jennille piti ainakin sanoo, että en tiiä sun tilanteessa pitäiskö itkee vai nauraa, mutta muista ladata akut välillä, teillä on melkosta touhua :)

Olipa hauskaa lukea Jennin tekstiä. Nella on samanlainen termiitti (Pulina voi todistaa, jos et Jenni usko  ) Julius kun oli meillä käymässä, niin kyllä huomasi eron! Mutta rakas termiitti on, en vaihtaisi mistään hinnasta :)
Ja meilläkin päiväkotiura on aloitettu tämän kuun alusta. Nella on kolmena päivänä viikossa max 5 h/ päivä hoidossa. Alku on ollut rankkaa. Varsinkin äidille... Nyt alkaa jo sujua. Päiväkoti on onneksi aivan ihana ja hoitotädit aivan huippuja. Olen saanut Nellan kuulumiset joka hoitopäivä kirjallisena. On ollut mukava lukea ja seurata kehitystä.
Eilen sain paskaa päälle kun mieheni täti päätti kesken mieheni syntymäpäivien avautua ja kertoa mielipiteensä lapsen päiväkotiin laittamisesta ja minusta äitinä kun tein tämän hirveän teon (kovaan ääneen ja mielipiteitään ja kovia sanoja säästelemättä). No - mieli on aika paha. En odottanut häneltä tuollaista. Mutta onneksi mulla on kavereita, joiden kanssa on tilanteesta keskusteltu ja mieskin tukee 100 %.sti.
Muuten menee hyvin. Nella vaihteeksi terveenä. Maha kasvaa. Huomenna alkaa jo 37. raskausviikko! Ja yläkertakin valmistuu pikkuhiljaa. Ensi viikolla saadaan jo lattianlämmitysputket ja lattiavalu sinne. Miehen kanssa ollaan oikein onnellisia. Edelleen, vaikka en ole kirjoitellut kauheasti, niin olen kyllä seuranut teidän kuulumisia.  :) Haleja kaikille ja jaksamista!

Takaisin