1v. tytöt ja pojat

Ihan kiva tosiaan kuulla, et hoitoon meno on sujunu monella hyvin. Itellä ei oo vielä ajankohtasta, mutta joskus kumminkin on. Vaikka tilin saldoa kyllä kun kattelee ni olis ihan kiva ehkä mennä töihin... mut kai sitä tässä jotenki päin pärjää. Sen verran hyvin viihdyn poissa työelämästä, etten haluu pitää mitään kiirettä sinne, riittää kun käyn pari päivää kuukaudessa ni saan vähä ylimäärästä taskurahaa. Jotenki tää kotona olo on mun mielestä koko ajan vaan mukavempaa, ku on selkee päivärytmi ja neiti oppii koko ajan uutta ja kehittyy ihan huimaa vauhtia. Varsinki toi ymmärryspuoli, ja toki nyt kaikki fyysinenkin taito.

Mutta meillä on oltu jo neljä viikkoa nuhassa. Neiti ei oo mitenkään kipeen olonen, mut nenä valuu melkein koko ajan. Ja välillä toinen silmä vuotaa myös. Mietinkin, että pitäiskö jo mennä jossain lääkärissä käymään, kun ei tunnu menevän ohi. Vaikka kai se vaan on tää syksy tällasta nuhasteluaikaa.

Eilen oli niin ihana kun laitoin neidin päikkäreille ulos, ja ennen sitä käytiin laittamassa nukkekin nukkumaan neidin omaan sänkyyn. Niin päikkäreiltä herättyään neiti meni ensimmäisenä katsomaan, että vieläkö nukke nukkuu! Jotenkin niin ihana tommonen pieni tomera taapero :D

Meillä on menossa myös joku ihmeen kivi-innostus. Ulos kun mennään, menee ehkä kolme sekuntia, ja neiti kyykkii poimimassa maasta pikkukiviä nyrkit täyteen. Ja pitää niitä käsissään niin kauan kun ollaan ulkona, ja monesti kuljettaa niitä sisälle asti :D Ja auta armias jos menee ne poistamaan käsistä! Mikä raivari siitä syntyy! Leikkipuistossakin parasta antia on pienenpienet kivet, joista se puiston pohja koostuu :D Ja sitten pitää keinua ja laskea liukumäkeä kädet nyrkkiin puristettuina aarteet mukana. Hassu. Onneksi kivet harvoin päätyvät enää suuhun, ja oikeastaan muutenkin se suuhun laittamisvaihe on mennyt kyllä jo ohi.

Sisällä neiti tykkää leikkiä nukeilla, syöttää ja juottaa niitä ja kanniskella ja halia. Ja autot kiinnostaa jonkun verran myös. Kirjatkin kiinnostaa, mutta varsinaisesti ei jaksa mitään satuja kuunnella kyllä. Kiipeily on pop, välillä muksahtelee, mut onneks aika vähän on kuitenkin kolhinu. Aika vapaasti on saanu kiipeillä ja sitä mukaa oppia, miten kannattaa tulla alas.

Saatiin joku aika sitten ihan kamalasti leluja miehen siskon lapsilta, käytettyjä siis, mutta ihan ehjiä ja tosi hienojakin jotkut. Niin nyt on neidin huone kyllä niiin täynnä että huh. Mutta neiti on onnellinen :) Ja jo kesällä joskus roudasin muutenkin kaikki lelut neidin omaan huoneeseen laatikoihin, niin pysyy muu kämppä vähän siistimpänä ja on helpompi siivota, kun kaikki lelut kuuluu neidin huoneeseen. Näyttää oikeesti jopa ihan kodilta nyt, eikä lastentarhalta :D

Ai niin, ja hampaita meillä on nyt kohta 8, kun kaksi poskihammasta puhkesi ylös reilu viikko sitten. Eivät tosin ole vielä kokonaan läpi, mutta osittain. Ja alas eteen on ilmeisesti tulossa kahden etummaisen lisäksi seuraava pari.

No joo, tulipahan löpinää. Nyt vois alkaa menee nukkumaan, tuli eilen käytyä vähän viihteellä taas ja hiukan ehkä univelka painaa...

meillä edelleen ollaan kipeenä.... varmaan jo kuukauden putkeen oltu ! ! ! ! :@

joo LEnnu; en minäkään vaihtaisi mistään hinnasta niin hetkiä kun hermoni menetän :D <3 enkä laisinkaan tuota termiittiä.... maailman rakkain paketti.

Arvatkaapas; Felicialla on kova tarve nousta istumaan/pöngätä itteensä ylös ja kääntyä . . .  nyt mö toivon: Felicia ÄLÄ opi aikaisn liikkumaaan :D

Taas pitkästä aikaa moro!

Jenni90: Paranemisia sinne... Kurjaa kun on tuommoinen pitkä sairausputki. Ja Felicia on JO 2kk! Mihin tää aika menee?

Katjuskainen: Paranemisia myös sinne teille. Ihanat tuo teidän tytön vauvanhoitohommat. On ne tytöt ja pojat vaan erilaisia, ihan sisäänrakennettuja juttuja tuntuu olevan. Meillä päristellään autoilla. Moottoripyörät, kypärät, pyörät ja autot (erityisesti traktorit) on ihan ykkösiä. Jätkä vilkuttelee kotipihan tiellä ohimeneville autoilla ja jaksaisi kattella siinä ohimenevää liikennettä vaikka kuinka kauan.

Omaa: Hampaita on nyt sitten 18 eli kaksi maitohammasta enää puuttuu. Kehitys on kyllä huimaa! Puhe kehittyy aivan hirveetä vauhtia ja Arttu koittaa sokeltaa hiukan turhan vaativia sanoja; kypärä (kypäpä), kirja, puuro, koira, pyörä. Ärrät tulee hienosti ja "vähän" liioitellusti . Lisäksi poitsussa on esiintyjän vikaa... Kun vieraita tulee niin alkaa niin kutsuttu nykytanssishow. Ukolla on ihan naisvoimisteluliikkeet.

Töissä olen nyt ollut 3 viikkoa ja voi että mä nautin! Arttu on siis kotona anopin kanssa joten töihin lähtö on hyvin helppoa. Mutta nopeasti aika todella menee, kohta jään taas kotiin. Ja joulukin on jo "ihan" ovella .

Laura:lle sylintäydeltä vielä onnitteluja <3 <3 kaunis pieni prinsessa!!

piti tulla kertoon kun eilen illalla kävi hauska ja niin hellyyttävä juttu : Jamille lueskelin kirjaa(siis kerrankin suostu kuunteleen ja katteleen) kuvassa oli kolme mansikkaa. sanoin Jamille että katoppas,kun on herkullisen näköisiä mansikoita..jäbä mietti hetken,nakkas tutin pois ja rupes nuoleskelemaan sitä kirjan sivua,toiseenkin kertaan koitti mansikkaan tarttua,mutta ei saanu irti<3 Ihana oli minusta,kun tajus ja osas yhdistää että mansikat on syötäviä juttuja kun kesällä niitä on takapihalta kerätty ja syöty ja Jami tykkäs niistä hirveesti :)

toista viikkoo ollu nyt töissä,ja oon ihan kuollu ..zZz..-.-..enää tää ilta ja vkl vapaa..osaa arvostaa taas viikonloppuja ihan eritavalla kun on viikot töissä :D

muuten tänne ei ihmeitä..Jami on saanu isinsä kanssa viettää rutkasti laatuaikaa,kun illat ovat kahdestaan kotona :) tekee hyvää niille..ja ennenkaikkee itelle,kun pääsee pois hetkeksi ;)

Jenni: kurjaa tuo sairastelu kierre :( toivottavasti paranette pian!!

paremmalla ajalla taas enemmän,heippa!! :)

Henni ihana  toinen ! :) tais todellaki olla herkullisia mansikoita :)

Meidän Turo-Eemil pääsi malliksi Clamos Sutudioon ! ! ! 8]
Täytyy enään lähettää ja täyttää YT lomake studiolle  ja hommata Turo-Eemilille oma verokortti. <3

Niimpä ^^, mutta ihanaa Jenni kun näin kävi. Ja kiitos muistutuksesta, tein itelleni muutosverokortin, kun alotan ens viikolla taas työt! :) Huhheijaa, johan sitä on melkein puoltoista vuotta kotosalla oltu.
Mulla on menny ihan ohi, että Henniv:kin käy nykyään töissä?! En muista, että siitä ois täällä ollu mitään mainintaa vai onko vaan fb niin en tiiä mistään mitään.. No onnea sulle! Mitä töitä teet?

Tosi outoo Jenni toi teiän pitkä sairastelu! Hui! Nea on onneks terveenä säilyny, mutta ruokatorven kontrollit ja nyt toi palovamma on kyllä aiheuttanu sairaalassa käyntejä ja sitä kautta voi kiittää, että tuli vakuutus hommattua ennenkuin likka ees synty :) 100€ omavastuu tullu nopeesti täytee ja vuottakin on tässä vielä jäljellä...

Katjuskaiselle piti sanoo, että meilläkin pienet kivet ulkona on kivoja ja niitä pitää kanniskella. Nyt kyllä nuo vesilätäköissä pomppinen on vienyt voiton. Ja ollaan paljon tutkittu leppäkerttuja ulkona sekä sisällä etitty niitä kirjoista. Aika monessa kirjassa leppäkertutkin seikkailee...
Saas nähdä miten sitä arki muuttuu, kun työt alkaa ja isi jää kotiin. Eniten mietityttää kuinka pystyn nukkumaan yövuorojen jälkeen, mutta ei Nea sentään kilju, enemmän hiljanen tyttö. Eilen kävin työterveystarkastuksessa ja sain jäykkäkouristusrokotteen, kun oli mennyt jo vanhaks edellisen vaikutus. Nyt on käsi kipeenä :/ Maanantaina vielä verikokeisiin ja sit se alkaa, työt! :O

Jep,töissä oon..En oo täällä tainnu asiasta mainitakaan :D siivoustöitä iltasella teen,1,5-6h päivässä..maanantaist perjantaihin. ei mikään unelma työ mutta rahan eteen on jotain tehtävä! ellei lauantaina saa 10 miljoonaa..:D
juu,ja ennen töiden vastaanottoo mä hain pph koulutukseen(työkkärin järkkäämään) ja se alkais tammikuussa. joulukuussa tulee haastiskutsu ja tammikuussa päätös,että miten kävi..hirveetä tää oottelu..toivon niin että pääsisin siihen!! ei kestäs kun "vaan" 200 päivää joten ens vuoden lopussa olis jo ammatti taskussa..
mä oon laittanu s.postia(hirvee sepustus kuinka haluun siihen koulutukseen jne..) työkkäriin tosta koulutuksesta että mites kun oon töissä,onko mahiksia enää päästä ja eilen kävin paikan päällä kyselemässä :D kohta kirjaavat mun tietoihin,että yli-innokas ;D samat mahikset mulla on kuulemma kun kaikilla muillakin,kun oon ennen töitä hakenu siihen ja töitä ei oo kun se 20h viikossa..hiphei,saikohan kukaan mtn selvää ees O.o
ja tulipahan tuolla työkkärissä selväks että saan liitolta hakee päivärahaa kun työtunnit jää noin vähille viikossa,wuhuu,kaikki rahat vaan käärittävä mistä saapi...

tässä vielä muutama kuva meidän jäbästä!

Siellä on pikkumies luudan varressa niiku pittää, ihana emoticon Liekki on kans kova siivoon(tainnu tulla iskäänsä); pyyhkii lattioita tai pöytiä jos saa jonku rätin käsiinsä, muutenki siisti mies. Sen verta oli hyötyä flunssailustakin että oppi pyyhkiin nenänsä!

Piti oikeen tulla raportoimaan, meillä on kehitys jossain super-spurtissa. Tiä häntä johtuuko tarhaelämän alottamisesta vai mistä mutta nyt ihan parissa viikossa on kasvanu ihan pikkupojaksi! Liekki oppi VIHDOIN kävelemään joku viikko sitte tajus et voi ottaa käestä ja käppäillä ja sit on rohkastunu niin huimaa vauhtia että tänään jo käppäili ilman avustusta. Syöminenkin on mennyt koko ajan eteenpäin niin että tänään meinasi ettei saa yhtään auttaa! Oon ihan äimänä kuin helposti jannu oppi ton lusikoimisen, mä ihan luulin et sitä sais harjotella vaikka kuin kauan... Tietty on vielä vähän sotkemista ja pitää olla melko tanakkaa sapuskaa et pysyy lusikassa emoticon Sit jotenki kaikennäkönen ymmärrys on edistyny, elämä tuntuu jopa ihan helpolta nykyään ku tyyppi tajuu mitä sille sanoo! Kiukkujenki määrä on vähentyny mahottomasti kun voi selittää että mikset saa laittaa uunia päälle tai heittää kaikkia kirjoja kirjahyllystä.

Tarhaan meno on vaikuttanu erittäin positiivisesti meijän elämään. Liekin hoitaja kyllä sano että se on ikäsekseen harvinaisen hyvin sopeutunu ja sen luontonen että sopii tarha-elämään. Eli nakki on käyny siinä suhteessa. Mäkin oon päässy tekemään hommiani ja alottamaan taas opiskelut mikä on tehny omalle päälle niiiiiiiiin hyvää! Hirveet paineet vaan ny päällä kun on niin paljon kaikkee tekemistä, ku Liekki on hoidossa sen 3-4 päivää viikossa niin yritän käyttää jokasen tunnin maksimaalisen tehokkaasti. Mikä meinaa sitä etten siivoa, tee kotihommia, käy kaupassa yms. mikä on miehen mielestä outoa. Mut miks mä kuluttasin sen ajan juttuihin jotka voin tehä sit Liekin kanssa? Hmm, niin piti sitä vielä että elämä Liekin kanssa on ihanassa vaiheessa mutta miehen kanssa on välit mahottomassa tilassa. Oon ihan kypsä mutten kai vielä niin kypsä että lähtisin. Jos mies ei olis niin hyvä isä niin en varmaan epäilis lähteäkö. Kestän kyllä jonku aikaa sen ettei meillä oo mitään suhdetta jotta Liekki saa elää meijän kummanki kanssa emoticon Aika näyttää.... Ei sit ku ihania syksyn jatkoja ihanat naiset ja muksut! Ja ne muksumahat!

Ihana kuulla kuinka kaikkien pienet vauvat on kasvaneet jo isoiks tytöiks ja pojiks. :) <3

Kirjottelenpa nyt meijänkin kuulumisia pitkästä aikaa tänne. Meilläkin oli pientä nuhaa tuossa vähän aikaa sitten tai tyttö oli ainut meistä joka sairasti flunssan, reilun viikon verran ja tyttö oppi niistämään nenänsäkin paperiin sinä aikana. :o 

Täällä juostaan lujaa aina karkuun ja toisinaan ottaa niin päähän kun tuntuu olevan nyt kausi että aina pitää juosta karkuun oli kyseessä vaipan vaihto, ulkovaatteiden pukeminen, ym niin joka välissä yrittää livistää ja nauraa vaan mennessään.

Itestään syömään täälläkin on opittu yllättävän nopeesti ja nyt ei paljoo lusikasta enää tipu kun suuhunsa sen laittaa, kuorman teko lusikkaan on vielä vähän hakusessa, mutta onneks äiti saa auttaa sen teossa,  syöttää enää harvoin antaa.. mutta jugurtit, viilit ja muut löysät syötävät kuitenkin antaa vielä syöttää hyvin.

Tosiaan aika rientäny nopeesti ja kauheesti on tyttö oppinu kaikenlaista. Kun sain tietää odottavani toista lasta ajattelin kuinka ikinä selviän kahen pienen kanssa arjesta yksin kun mies töissä, mutta nyt päivä päivältä kun tyttökin ymmärtää ja osaa nii paljon niin vahvistuu ajatus siitä, että hyvin mä pärjään näitten kanssa. :)

Seuraavana meillä olis edessä tutista luopuminen (meillä on tutti käytössä vain öisin, päiväuni tutin oon saanu jo karsittua pois) ja isojentyttöjen sänkyyn nukkumaan opettelu. Nämä meinattiin toteuttaa jossain vaiheessa tässä ennen maaliskuuta ja toisen lapsen syntymää.

Kiva lueskella kuulumisia :) On se vaan niin uskomatonta miten nää pienet kehittyy. Ihan huima vauhti.

Mohomahan kuulumisa kiinnostais kuulla, miten töissä on alkanu sujua? Ja uus arki muutenkin? Me eletään täällä tätä omaa arkeamme, mä edelleen siis kotona. Nyt tosin saan taas töistä projektia kotona tehtäväks, sellasta asiakasrekisterin päivitystä ym. palikkahommaa, mitä voi vaik illallakin tehä vaik vähä väsyttäis :) Pikkunen lisätienesti ei yhtään haittaa näillä tuloilla! Tuntuu olevan muuten joka päivälle buukattu jotain ohjelmaa, et töihin ei paikan päälle kerkee! Eikä oo haluakaan. Ehkä jos taas lokakuun loppuun tai marraskuulle muutaman vuoron ottais, vähä ylimäärästä joululahjarahaa sais sitten.

Skallo toivottavasti teidän asiat selviytyis jotenkin. Meilläkin on ollu tosi vaikeeta, ei nyt enää niinkään, mut viime syksy ja keväälläkin vielä. Saatiin jotain helpotusta, kun mies viimein sai raahattua ittensä työterveyslääkärille ja sitä kautta psykologille ja psykiatrille, kun diagnosoitiin keskivaikee masennus. Voi olla et meidän ongelmat on osittain johtunu siitä, tai varmaan aika paljonkin. Mut se taas on johtanu moneen asiaan eikä mikään oo niin yksiselitteistä, enää. Mutta, me ollaan ennenki selvitty et eiköhän nytkin. Toivottavasti tekin!

Ja sitten pieni hehkutus: meidän neiti nukahti tänään ihan itekseen yöunille! On siis aiemminkin nukahtanu, ku oon kyllästyny roikkumaan siellä nukuttamassa ja jättäny yksin nukahtamaan, mut nyt ekan kerran tein niin et vein vaan sänkyynsä ja peittelin ja sanoin hyvää yötä. Ja sinne nukahti, kertaakaan ei tarvinnu käydä nostamassa tuttii lattialta tms., mitä muullon on tarvinnu!! Että ehkä nää illat helpottuu vielä entisestään! On toi neidin nukahtaminen ollu aika hankalaa, vissiin niin paljon uutta asiaa tulee joka päivä, et ei vaan malttais alkaa unille.

Eilen myös eka kertaa korvasin iltatissin iltasadulla ja tänään sama homma. Ku ei oo siitä tissistä ollu kiinnostunu viime aikoina. Niin nyt se on sitten loppu sekin touhu. Vihdoin. Ja kiva kun se on tapahtunu tälleen vähitellen, ensin imetin enää aamun illoin, sitte enää iltasin ja nyt sit en ollenkaan. Eikä neiti oo pistäny pahakseen. Jes!

Seuraavaks oiskin sitten tutista eroon pääsy, mut se saa nyt vielä odottaa kevääseen varmaan. Se onki sit oma taistelunsa. Vaikkei meilläkään tuttia käytetä kun nukkumisen yhteydessä, ja autossa jos ei muuten pitkää matkaa jaksa.

Meillä nuppipalapelit on nyt kova sana, tosi hyvin neiti muistaa mikä pala kuuluu mihinkin palapeliin ja varsinki et mihin kohtaan. Aina ei vielä saa paikalleen laitettua, mut välillä kyllä. Neiti tykkää ihan hirveesti myös laittaa kolikoita possupankkiin :D Ja auttaa tiskikoneen tyhjennyksessä, toinen on niin tohkeissaan siitä! Ja tosiaan, on niin ihanaa kun toi ymmärrys kehittyy ja voi oikeesti jo selittää asioita ja pyytää tekemään jotain juttuja. Ja miten hyvä muisti tollasella pikkusella onkaan!! Huh! Joka aterian päälle neiti muistaa pyytää pastillin, ja jos saa kolikoita käteensä, menee heti sen hyllyn luo missä se possupankki on, et voi sinne sit niitä laittaa. Ei tarvii ku kerran nähä joku juttu ni se jää kyllä neidin mieleen! Niin ihana :)

Mutta jep! Mukavaa loppuviikkoa! Kamala myrsky pauhaa ulkona, ihana olla sisällä kuivassa ja lämpimässä!

Kiitos Viirukhan ja Katjuskainen tsempistä aina helpottaa kun kuulee että on muillakin samansuuntaisia hankaluuksia elämässä....  Perheen perustaminen on niin hassu juttu, jos ei parisuhde tunnu hääviltä niin kuitenkin sitä saa hirveesti iloa elämään kun voi yhdessä ihailla jälkikasvua ja ainakin sitä kautta tajuta kuinka hienoa on että on joku jonka kanssa jakaa ne hetket. Ja toisaalta iso osa niistä vaikeuksista tulee siitä kun ei ole kahdenkeskistä aikaa ja kummatkin stressaa sitä osataanko olla hyviä vanhempia. Meillä tuo sisäistä kitkaa se että mies ei oo kovin tyytyväinen työhönsä, ja kun ite oon alalla missä tienestin tekeminen on erittäin hankalaa, epävarmaa ja satunnaista niin mies joutuu olemaan se vakaa palkka-työläinen mikä tietenki ahistaa sitä sitten...Ei oo helppoo ei!

No muutakin kun omaa napaa; miten te ootte alkanu siitä tutista vierottaan? Mä en koe sen kanssa vielä kiirettä, tutti on nukkumaan menoihin ja hätä-tilanteisiin vain käytössä, mutta kai siitä luopumista pitäs jossain vaiheessa alkaa harjotteleen... Viirukhan: ihan mahtavaa että teijän pikkunen nukkuu yöt!!! Ihan huolestutti kuinka te kakkosen pyöräyttäneet pysytte kasassa jos se uusin tulokas sattuukin olemaan huono nukkuja ja siinä sitte elävänä haamuna pitäs kahta muksua pyörittää emoticon Aika mainio poika Viirukhanilla kun on noin mustis, me on joskus kiusattu Liekkiä just sil et rutistellaan toisiamme ja jätkän naama on kyllä niin näkemisen arvonen; kattoo ihan huuli pyöreenä että MITÄHÄ? Selkeesti meijän pitäs vaan häntä rutistella ja pussata! emoticon Mutta hyviä viikonloppuja jokaiselle!

monella näkyyo olevan jtn häikkää parisuhteessa, niin myös meillä.
mut meillä mies jätti mut, ei vaan osanut olla parisuhteessa ja halusi olla yksin,sinkkuelämä on kuulema hänen juttunsa. et se siitä sitte.
nyt sitten oon kahden pienen lapsen kans kotona, ja toki päivätöitä voisi etsiä mutta ei puhettakaan mistään 3-vuorotyöstä..

meillä neidillä on 16 hammasta, 1v4kk neuvolassa mitat oli 8,5kg ja 78cm. pieni kirppu se edelleen on..
kiljuu välillä tosi kimakalla äänellä.ei niin mukavaa. höpöttää omiaa mut ehkä muutama selvä sana sieltä tulee. nukkuu yöt hyvin,syö hyvin. mutta ei meille ite vielä syyä.. juodaan kyll nokkamukist hyvin.aina silloin kun haluaa :D

tutin vierottamisest en osaa sanoa mitään, ei oo tuttia meillä käytetty.
mutta joo, mahdollisesti neidin kans lähetään kaksin helsinkiin viettää aikaa muutaman päivän verran.. sitä odotellessa. viikonloppuja!

Ansku Kurja juttu :/ Mikähän näitä miehiä oikein vaivaa..?

Tuo munki ukkeli on kiukutellu koko viikon, pitää mykkäkoulua ku mikäki teinityttö emoticon  Eilen tosin oli jo vähän paremmalla tuulella, ei se oikein mitään syytä kiukuttelulleen osannu kertoa, sano vaan ettei ole mulle vihainen.. mulle se sit kuitenkin äksyilee ja mököttää et ota tosta nyt sitten selvää emoticon

Skallolle myös tsemppiä parisuhteeseen!

Kiva lukea ihmisten kuulumisia, eipä oo kyllä itekkään pahemmin tullu käytyä kirjottelemassa, päivät menee niin hirveetä vauhtia ja ei vaan jää aikaa istua koneella pitkiä aikoja. Pääsin töissä vakkariksi ja kiirettä on pitänyt. Mutta en valita, tykkään työstäni tosi paljon ja työkaverit on ihania. Ollaan yhden työkaverin kanssa alettu käymään pari kertaa viikossa salilla ja uimassa, en niinkään yritä pudottaa painoa mutta jos sais paikkoja vähän kiinteytettyä niin olisin tyytyväinen emoticon

Saatiin viikonloppuna Iidan huone vihdoinkin kuntoon ja käyttöön, eipä meidän muutosta ollutkaan kun vasta joku 7kk emoticon  Mutta nyt on sitten neidillä oma huone ja isojen tyttöjen sänky, on nyt nukkunut siellä joka yö ja hyvin on sujunut. Pari kertaa yössä joutuu käydä tuttia antamassa tai muuten vaan hyssyttelemässä kun välillä vielä säikähtää herätessään kun onkin ihan yksin. Mutta on kyllä rauhottanut ainakin omia uniani kun en enää havahdu jokaiseen ininään ja pyörimiseen. Vähän vaan meinaa tulla ikävä neitiä öisin jos ei itse meinaa saada unta, olin niin tottunut että joku tuhisi vieressä :D

Syömisestä, Iida kyllä osaa syödä nätisti lusikalla mutta jostain syystä syö silti mieluummin sormilla, ollaan nyt yritetty vähän opetella että mieluummin otetaan se lusikka/haarukka :)

Nukkeja hoidetaan täälläkin mielellään. Neiti sai mun äidiltä mun ja siskoni vanhan nukensängyn ja pari nukkevauvaa ja sitten kävin ostamassa nukenhoitotarvikepaketin :D Siinä tuli tutti, tuttipulloja ja kaikkea muuta kivaa sälää, niillä tyttö on nyt sitten ahkerasti hoidellut pikkuisiaan. Veljen autotkin kyllä kiinnostaa ihan yhtä paljon, hyvää vaihtelua kaikelle prinsessahössötykselle jota äippä yrittää tuputtaa :DD

Osallistuin muuten tuohon Vau:n kakkukilpailuun Petterin viime vuotisella synttärikakulla :D Tosin kilpailevat kakut oli niin hienoja että mahiksia voittoon taitaa olla nolla mutta saahan sitä aina yrittää ;)

Tsemppiä Skallolle!! Kannattaa puhua miehes kanssa,ei ne asiat ja elämä puhumatta ainakaan parane :)
Ja apua Ansku87 :(( Se sitten tapahtu..niin ikävää!! Tuuhan käymään,nii saat purkaa sydäntäs!! :)

ja piti kommentoida Viirukhanin kommenttia mustasukkasesta pojasta! hah,tääl on kanssa :D Isi ei saa äitiä halia..juoksujalkaa pitää tulla väliin ja väännetään tekoitkua.sit kyllä saadaan halia,kunhan Jami on välissä halimassa :D heh..

kuun lopulla olis muutto kolmioon...AIJAJAIAJAI!! hitto miten oon jo 1.5v oottanu tätä ;D Jami saa oman huoneen ja me saadaan melkein 90 neliöö tilaa,yli 30 neliöö enemmän mitä nyt on..joutuu lähtee shoppaileen tavaroita varmaan ;D heh..

pepa ja henniv kiitos tsemppailusta.. ja henniv nii siin kävi miten jo sulle aikasemmin puhelin. pitää vaik ensviikoll tulla käymään joku pv.

meil on vaa mustasukkaisuutta siitä jos toinen lapsi on sylissä.. jep. no ei oikee oo nyt mitää muutakaa kirjoitettavaa..

Onpas kiva, kun on tullut tekstiä! :) Meikäläinen alotti tosiaan viime viikolla työt 5 aamuvuorolla ja nyt olinkin sitte yössä ja taas menossa. Täytyy ihan sanoo, että yllätyin todella positiivisesti siitä kuinka hyvin meillä on mennyt tää roolien vaihto ym. Toki Nea oli parina ekana päivänä ettiny mua, että missä se äiti on ja huudellu vähän äitiä. Se on ymmärtääkseni jääny, mutta on se varmasti outoo kun oon niin vaihtelevasti nyt poissa kotoo että eihän lapsi voi ymmärtää kun herää kun äitiä ei näykkää missään ja seuraavana aamuna se voikin olla taas kotona. Ja tänään kun välillä heräilin uniltani vessaan niin Nealla oli aina hölmistyny ilme, että miten se äiti nyt tuolta makkarista tuli taas. Mutta ei sillä paha äiti-ikävä oo, isä kelpaa onneks yhtä hyvin! :)
Mies on pessy pyykkiä ja tehny ruokaa sekä tietenkin tärkeimpänä leikkiny/ollu Nean kanssa ilman että oon mistäkään pyytäny tai käskeny :) En oo oikeestaan muusta ollu huolissani, kun että onko Nea saanu päivän d-vitamiinit :D Joten siis, meillä menee tosi hyvin! Oon itekki viihtyny töissä, tuttua hommaahan se, mietti ihan että oonko mä missään kotona ollukka kesälomaa pidemmällä lomalla :D
Itseasiassa ehdotin miehelleni, että miksei se alkais tekee sitä osittaista hoitovapaata kun palailee töihin, että tekiskin vaan 4 päivästä viikkoo että ois esim. joka perjantai aina Nean kanssa kotona. Itellä mulla on viikkovapaita oikeestaan joka viikko, koska teen 3-vuorotyötä ja pääasiassa 2 eri vuoroo viikossa. Näin Nean ei tarviis olla kun 3 päivää viikossa hoidossa. Mies tais innostua ajatuksesta ja lupas miettiä. On se kuitenkin viel pikkunen, mielellään sitä sois sillekkin lyhyempiä "työviikkoja". Rankkaa se varmasti sillekkin on herätä aikasin jne...

Tulipas tilitettyä... Henniv:lläkin ahkera siivousapu siellä, Jami mopin varressa :) Meilläkin Nea auttaa mielellään ja meillä kannetaan nykyään aika paljon tavaraa roskiin :D Joutuu välillä kurkkaa, että mitähän kaikkee sinne nyt on viety.
Tutista luopuminen täällä tehtiin jo vauvana. Ja ainiin, nyt on puhjennu tosi monta hammasta kerralla! Varmaa joku 8 paistaa ainaki uusia läpi jo. Eikä niistä olla mitää ees valiteltu :O
Me ollaan myös otettu iltarutiineihin lyhyt iltasatu. En tiiä oonko kauhee äiti, kun annan Nean olla vieressä kun katon salkkareita :D Mites muilla telkkarin kattominen?

Anskulle tsemiä arkeen! Onko muillakin ollut 1v4kk neuvolakäynti? Meillä se on 1v6kk.

Voi, toivottavasti pääsette omille jaloille nopeesti!

En jaksa nyt liittää tänne erikseen kuvia, niin pistän sit linkin mistä näkee Nean tuoreempiakin kuvia http://irc-galleria.net/user/mohomaha/album/3484025-tyttomaha?image_id=126734669

Nea on alkanu sammuttelee valoja aina kun näkee, että ne on päällä. Ei ylety laittaa niitä nääs päälle vielä, mutta pois saa :D
Meillä rullailee arki kyllä kivasti, mä viihdyn töissä ja mieskin ilmeisesti kotona. Vuorotöissä on kyl ihanaa kun välillä saa pidempiä vapaita :) Nytkin sit to, pe, la, su vapaana AHHH :D

Takaisin