1v. tytöt ja pojat

Huh... vauvauutisia, häitä ja plussatuulia.

Minusta on ihana lueskella näitä teidän hääsuunnitelmia! Kuinka erilaisia ne ovat vaikka silti niin samanlaisia. Mä oon nyt ahminu kaikenlaisia näitä hääohjelmia, oppaita, nettisivuaja ja jopa lehtiä. Tosin en mä vielä halua mennä naimisiin... XD mut kiva niistä on silti haaveilla. Tietäisin jo (ainaki melkein) kirkon, värit ja paljon muutakin.
Olen jonkun verran ollut myös töissä häissä (olen ollut tapahtumatoimistolla töissä) niin tavallaan mua jopa pelottaa se, että asetan kynnyksen liian korkeelle sitten omissa häissäni...

No, joo mut se niistä...

Netan kanssa meillä menee hyvin. Netta juoksee ja pikkuhiljaa alkaa sanojakin hahmottumaan. Äiti on tullut muutaman kerran... iiii = isi.
Ruoka maistuu ja nimenomaan kotiruoka. Ei kelpaa purkit. Riessussa kyllä tarjoon niitä... Lusikan käyttöä harjoitellaan vähän joka ruualla niin ja potta harjoittelussakin ollaan päästy eteenpäin. Enää ei tule itkua kun Netan siihen laittaa istumaan. Hetken malttaa olla nätisti siinä jopa ilman vaippaa... Vielä edetään kuitenkin rauhallisesti tässä asiassa.
Töitä olen tehnyt viikonloppuisin ja muutamia iltojakin. Syyskuussa alkaa Netan hoito ja sillee... Tässä on vielä vaan sitä työpaikan metsästystä. Mä haluan vaan töihin, että päästäs pian muuttaan tästä koirankopista pois! Mä en kestä tätä kämppää enää.
Mutta joo... jos sitä painuis nukkumaan.

Mullakin on jännät hetket kun töistä pitäis tulla hetkenä minä hyvänsä tietoa, pääsenkö ja millon pääsen :) Oon siis syksymmällä menossa töihin ja mies jää sitten kotiin pariks kolmeks kuukaudeks. Nealle haettu päiväkotipaikkaa marras-joulukuusta. Puoltoistavuotias sitten alottaa oman elämänsä :O Hui! Ihan kun olis ekaa päivää kouluun menossa :D Ehkei vielä kuitenkaan.

Nea tykkää keinua tosi paljon! Vaikka se ois tunnin ollu keinussa ja sen erehtyy siitä pois ottamaan niin juma mikä mielenosotus! Muutenkin kun ulkoo tullaan sisään niin sellaset itkupotkuraivarit on edessä, että...
Nyt on myös sellanen vaihe, että käsissä pitää koko ajan kantaa jotain tavaraa, mitä enemmän sen parempi. Ja matkiminen asiassa kun asiassa on kans kivaa.

Kiva oli lukea Tyttö Koon kuulumisia! :) Onko teidän pojilla kaikilla 3 nimeä? Mistä nuo nimet juontaa juurensa? Ihan tuulesta temmattu vai...?

Nyt olis sitten kivoja käytännöllisiä juttuja liberokerhosta, mutta mun pistemäärät on jo täynnä enkä pysty enää kerää... Prklprkl! Sieltä ois voinu ton kylpytakin tilata. Mitäs kaikkee te muut ootte sieltä tilaillu? Meille on tullu se hirvi, aurinkolippis ja t-paita.. Vielä ois 1100 pistettä käyttämättä, mutta ei tuol oikee oo mitää... Tilaan sit sen cd:n ihan viime hetkillä kun vielä voi, jossei satu tulee mitää uutta kiintosaa sinne aiemmin.

Me käytiin miehen kanssa eilen illalla kattomassa harry potteri leffassa, haikee fiilis kun se on nyt sit loppu... Mut tykkäsin kyl leffasta, oli ensimmäinen 3d-kokemuskin. Miehen veli uskalsi tulla lapsenvahdiks, kun mentiin niin myöhään sinne leffaan, että Nea oli jo nukkumassa. Oli se kuulemma kerran alkanu itkee kun naapuri aiheutti jotai mekkalaa ja tietty ihmetelly kun ei ollutkaan äiti tai isä rauhottelemassa, oli kuitenkin nukahtanu sit takas.

viikonloppu taas takanapäin...

käyty vaikka sun missä..meillä nää kesä"loma"reissut ajottuu vkllle kun miehellä ei lomaa oo ollenkaan tänä kesänä :) eilen ajeltiin mm raatteentiellä kattomassa vanhoja sotapaikkoja..enempi toi reissu miehen mieleen,vaan tulipas käytyä! :) ja meillä kun on sisällä se 30 astetta nii ihan mielellään kaikki ollaan auton ilmastoinnista nautittu ;D satoja kilsoja vkln aikana tulee mentyä,vaan on noi maisemat kesällä niin hienoja että ei haittaa :) ens viikonlopulle tarviis kai ruveta jo kehitteleen jotakin taas :D heh...
jami nukku viime yönä 18.30-6.00 eli melkein 12h..hieman yliväsyä ollu helteiden takia silläki...
muutenkin ihan itekseen muuttunu jamin päikkärit..nukkuu sisällä ja vaan yhdet unet päivässä,ne onkin sit melkein aina 2hn unet..

ja....viikonloppuna puhuttiin jamin sisaruksista ja tulevaisuudesta,ja päätettiin,että antaa tulla jos on tullakseen..molemmat haluaa suht lyhyen välin muksuissa(mulla siskon ja veljen kanssa ikäeroo 7 ja 5v ja miehellä siskonsa kans 8v)..vaikka ollaan molemmat omien sisarusten kanssa tätä nykyä ihan tosi hyvät ystävät ja ne on tosi tärkeitä,nii penskana meillä ei ollu juurikaan mtn yhteistä..omille lapsilleni en haluais samaa..
keskusteluhan lähti siitä kun sanoin vieväni jamin vanhat vaatteet kirpparille..J siihen ,että älähän hätiköi,niitäkö ei muka enää tarvita :D
hmph,nyt on menkat päällänsä,että jospa sit ens kierrosta kokeillaan jo,kukaties..mutta ressiä ei revitä vaikka ei heti tärppäiskään,en meinaa mtn varmoja päiviä laskee niinkun jamin kohdalla tai muutakaan.kämppä asiaa mietitään sitten kun/jos sattuu tärppäämään(siis raskaus).hassu fiilis ei voi muuta sanoo!! oon kuvitellu että mies ei haluais vielä toista ja itelläkin ollu sellanen tunne,vaan näköjään kun saa suunsa aukastua nii selviää vaikka mitä asioita....ja kaikille siis selvennykseks,meillä ei hirveenä jutella ns.vakavasti..mies ei oo sitä sorttia että sais avattua suunsa,juttelee kyllä vaikka mistä muusta mutta tulevaisuudesta ja vakavimmista asioista vaan erittäin harkiten :DD

Onnea Henniv teillekkin yritykseen :)

En meinais malttaa millään odottaa että pääsis testailee, kaapissa polttelee 3 raskaustestiä ja jo niin kovasti tekis mieli mennä pissii tikkuun :D Mutta vielä pitäis malttaa..
"Oireita" on mutta niihin ei voi luottaa, tiedän kokemuksesta että oon mestari kuvittelemaan niitä itselleni vaikkei mitään raskautta edes olisi..

Täällä Iida kävelee koko ajan paremmin, kohta lähtee varmaan jo juoksemaan kun ei muuten meinaa veikan perässä pysyä. Alussa kun opetteli kävelyä niin piti käsiä aina edessä koukussa, vissiin se autto paremmin pysymään tasapainossa (?) mutta nyt kun kävely sujuu niin neiti ei oikein tiedä mitä niillä vapaana heiluvilla käsillä tekis joten aika hupaisan näköistä kun heiluttelee niitä ees taas kävellessään :D

Sanoja meillä ei juurikaan vielä tule, niitä odotellessa...

Moi pitkästä aikaa :) Ja onnea kaikille vauvapuuhiin! Meilläkin näillä näkymin syyskuussa aletaan taas katella, jos olis neidille pikkusiskoa tai veljeä tuloillaan. Ehkä! Tällä hetkellä itellä on kyl menossa vähän sellanen ehkä-vaihe... monestakin syystä. Mutta katotaan, aika näyttää. Kunhan tästä kesästä pääsee yli. On menossa ehkä sellanen henkilökohtanen kesäkriisi ja vapaudenkaipuu, mut eiköhän se ohi mee tässä!! Huomenna mennään kattomaan taas jälleen kerran yhtä pikkuruista tyttöä, joka eilen synty kaverille. Tosi kiva kun on paljon nyt noita vauvoja lähipiirissä, pienillä ikäeroilla. Tai no, eihän tota meidän neitiä enää vauvaks voi kutsua.

Eilen meillä opittiin kiipeämään sohvalle. Onneks sänky on vielä sen verran korkeempi, et sinne ei pääse. On koiralla edes yks paikka missä voi olla "rauhassa". Tosin toi meidän otus mieluiten on ulkona sillon kun neiti on sisällä. Illalla tulee sitten sisään, kun neiti on menny nukkumaan. Mitä lie talvesta tulee, kun toi on semmonen kesäkoira, ettei niin kylmästä välitä. Sit sen on vaan pakko sopeutua tänne riiviön kanssa samaan taloon.

Sanoja meidän neidillä ei vieläkään tule, yritystä kyllä on kovasti. Tissi ja kakka on ehkä ainoot mitä on sanottu, mut se kakkaki oli jossain muussa yhteydessä ku vessapuuhissa, muistaakseni. Pitkään meillä on jo käyty vessanpöntöllä, mut nyt jostain syystä lomalla otti tavakseen kakata vaippaan aina aamusin just herätessään, niin ettei kerkee reagoimaan mitenkään. Muuten aika hienosti kakat tulee pönttöön.

Ymmärrys kehittyy kyllä huimaa tahtia, tuntuu, että neiti tajuaa paljon enemmän kun mitä ite osaa ees ajatella. Ja matkiminen on meilläkin pop. Ei niinkään sanojen, vaan tekojen.

Ruokaa meillä syödään nyt hyvin, sekä purkista että omatekosta. Eniten tykkäis kun sais syödä ite. Kaikki marjat on nyt kovassa suosiossa, viinimarjapensaalle kävelee ite napsimaan marjoja suuhunsa. Tai käveli ennen kun keräsin marjat pakkaseen :D Yks päivä otin neidin myös vadelmapuskaan mukaan. Ja tänään kun näki kaupan edessä myytävät mansikat, alko niitä kohti kiljumaan ja hihkumaan. Ne on vaan niin hyviä! :D Viime viikolla oltiin hernepellossa ja se oli neidin paratiisi. Hirveen kasan upotti herneitä, mut ihme kyllä ei tullu mahavaivoja sen kummemmin niistä!!

Edelleen imetän, vaihtelevan määrän kertoja päivässä. Mut tänään oli ensimmäinen kerta kun neiti ei aamulla kaivannu puuron päälle tissiä. Että ehkä se tästä vähenee... muutenkin on aika pikaisia noi imetyskerrat, et lähinnä haluu siihen tissille, mut sit ei se puuha kauaa kiinnosta. Etta saa nähdä. Oon ajatellu et kesän yli jatkan, kun se on suhteellisen helppo tapa saada neitiin uppoomaan jotain nestettäkin.

Meillä tosiaan miehen neliviikkonen loma oli ja meni. Ekat kaks viikkoa reissattiin Suomessa, lähinnä Länsi-Suomessa, ja tokat kaks viikkoo oltiin kotinurkilla, mies osti itelleen prätkän ja sen semmosta. Lähinnä vaihdettiin vaan vuoroja, kumpi hengailee neidin kanssa ku toinen painelee menemään millon missäkin :D Meikäläinenkin on päässy useempaan kertaan terdelle tän kesän aikana :D Reissaaminen neidin kanssa meni pääasiassa hyvin, käytiin Säkkiksessä ja Ähtärissä ja missä kaikkialla. Mut jossain vaiheessa matkaa alko huomaamaan, et neiti alko väsähtää uusiin paikkoihin ja juttuihin ja ihmisiin ja autossa istumiseen. Alko olee aika kiukkunen varsinki aamusin ja nukku liian lyhyitä öitä. Siirty nukkumaan kahet päikkärit yksien sijaan ja heräs joka aamu seittemältä vaik meni myöhään nukkumaan! Aivan poikkeukselliseen aikaan muutenkin meidän aamu-uniselle neidille. Lomareissun jälkeen on taas palattu normaaliin, nukutaan yhet päikyt puolen päivän jälkeen, mennään ysiltä yöunille ja herätään aamulla 8 - 9 välillä. Sopii mulle vallan mainiosti, kun saa illaks omaa aikaa ja aamullakin kumminkin saa nukkua.

Mutta semmosia meille lyhykäisesti. Nyt laskuja makselemaan, jee.

Oi Henniv! Ihanaa, oon sun puolesta tosi onnellinen <3 Muistelen, kuinka pettynyt olit alkuvuodesta (vai millon se oli), kun teiän suunnitelmat lensi päälaelleen..

Katjuskainen mäki nautin siitä kun nykyään saa taas aamusinkin nukkua pitempään ja illallaki on sitä omaa aikaa. Nea menee 8 nukkuu ja herää siinä 9 välillä jopa 10 aikaan.. Menee 12 päikkäreille ja nukkuu kaks tuntia... Talvella kun oli vaihe jollon aina herättiin 7 aamulla, plääh. Onneks on ohi :) En tie oisko Nealla nyt joku hurja kasvuvaihe menossa (että seki väsyttää), kun reilu kuukaus sitte se oli yhtä tutun tyttöö lyhyempi ja nyt kun nähtiin sitä taas niin Nea olikin sitä jo pidempi, vaikka niillä on 5kk ikäerookin.. Yks aamu se nukku puoleen päivään saakka! Piti muutaman kerran käydä tarkistaa onko se hengis vielä kun nukku yli 15 tuntia putkeen..

kiitos <3 <3

äääääh...jami on alkanu kiljuu ja vikisee ku pikkulikka!!! ihan älytöntä. heti jos ei joku onnistu nii kauhee vikinä alkaa..minäkään en saa nii kimeetä ääntä tehtyä ku jami O.o..ja mieli vaihtelee kyllä silmänräpäyksessä..saattaa ensin nauraa ja sit väännetään sellasta kiukkuhuutoo että...tää on kai jo uhmaa jos mikä! :DD vaikka tällästä meillä on ollu aina...

Ihana lukee muitten juttuja :) Onnea yritykseen kaikille kuumeilijoille, tääl vetää vissii koht kaikki vähintää toista kierrosta :D Ja Briannalle halauksia, vaikea tilanne. Toivottavasti kaikki järjestyy <3

Mitä miksei meillä nukuta noin pitkään?!?! :D sit taas kympin jälkee on jo taas väsyny ja haluu päikkäreille, nukkuu 12 ja ennen 17 ruokaa ois taas unta vaille... Pitää varmaa koittaa jos sais jotenki vaikutettuu toho ja menis vaa yksil päikkäreil... Se vaan kun ei ruoka sitten taas maistu ellei oo nukkunut, joten menee kaikki ihan sekasin. Nooh, jos se tästä omal painollaa koht vaihtus rytmi.

Exä järjestää mulle tääl ongelmii, en tiie jaksanko ees alkaa selittää. Lyhykäisyydessään: ei ota itse mitään yhteyttä meihin päin, ei tee yksinkertaisesti Yhtään Mitään että näkisi poikaa: ja sitten syyttää minua etten muka anna nähdä poikaa! Aaargh..... Otti jo yhteyttä asianajajaankin, ja varaa ilmeisesti uuden ajan lastenvalvojalle, vaikka on itse se joka ei ole täyttänyt edellisen sopimuksen asioita. Voin ihan rehellisesti sanoa että olen joustanut enemmän kuin olisi tarvis, ja takasin päin tulee pelkkää p***** niskaan. Että ihan kiva... Mahdoton ihminen vastassa. Toivottavasti asiat vielä järjestyy.

Ja meil joutuu koht vaihtaa toisellaisee sänkyy, koska yhtenä aamuna poika kipus sieltä alas :,( oli aika karmea herätys, ei onneksi käynyt mitään... Meil on siis pojalla mun vanha pinnis, eli ei oo yhtä korkeet laidat kun näissä nykysissä. Ei oo kyllä uudestaan tullut alas, mutta heti pitää olla kärppänä ottamassa pois sängystä kun herää ettei käy uudestaan. Ei mitään tietoa miten ihmeessä päässyt siltä pois, ehkä saanut jotenkin tukea hoitopöydän reunasta...? pitää siirtää toiseen paikkaan...

Meillä myös matkiminen on hauskaa. Ja lempileikki äitin kanssa hippaa kontaten, nauraa ihan ratketakseen kun äiti saa otettua kiinni :D <3 Ihana poika...

Piti ihan hetki miettii et jollai oli joku hauska juttu... Niin PePahan se oli Iidan kävely ja käsien heilutus! :))

Laitan pari kuvaa meidän lomalta, kylläkin eri viesteihin kun ei anna liittää yhteen kuvia..
Tässä kuvassa ollaan Bulgariassa, Juliuksen lempipuuhaa siellä oli olla suihkussa

Tää on hieman epäselvä, mut tässä Julius on juhlatamineissa menossa "kaverin" ristiäisiin!

Ja viimeinen, mökilllä herkuttelemassa

Meillä tosiaan loma loppui ja paluu arkeen koitti tänään..
Henniv: meillä myös kiljutaan ja kovaa, sillon varsinkin kun ei saa mitä haluaa.. Uhma tulossa, ihanaa  Miten muuten, onko Jami lopetanu puremisen?? Ja joku toinenkin mainitsi et lapsi on ruennu puremaan.. Meillä sama homma nyt! Liittyy kyllä varmasti hampaiden tuloonkin..Nyt niitä puhkee ku sieni sateella.. Mut ihan hirveetä kun ei kehtais oikein toista enää edes halata kun aina on sit hampaankuvat olkapäässä

Pulina: pureminen on lakannu täällä..tai väsyneenä puree,siitä tietää että aika mennä nukkuun ;D mulla oli yhdes vaiheessa käsivarret ja jalat täynnä mustelmia,kun pikkuiset hampaat niitä tykkäs jyrsiä,ei kivaa! onneks nyt saa olla rauhassa,ja on ihana halia toista kun ei tarvii "pelätä" hyökkäystä ;D heh..mutta luulen että varmasti johtuu hampaista toi tommonen..

Jos mä tännekin kirjottelisin pitkästä aikaa. :) Meillä on uskomaton tilanne, mulla oli tiedossa jo talvella että meen syksyllä töihin ja laitoin hakemuksen vetämään päivähoitotoimistolle ni ei oo vieläkään paikkaa. :/ Kauhee stressi ja hermot menee ku soittelen sinne toimistolle ja odotan sieltä postia ja soittelen päiväkoteihin. Ei vaan oo paikkoja lapsille. :( En kadehdi yhtään niitten työtä ketkä joutuu noita paikkoja sumplimaan. Nii ja mulla alkaa siis viikon päästä työt että siks stressi. :D

Meidän tyttö muuten oli matti myöhänen ja lähti vasta 13kk kävelemään. :) Mut ei haitannu, sai pitää "vauvana" vähän pidempään.

Pulinalla söpö Julius. :)

heissan ihanaiset mammat !

kirjoitan kaikki tähän samaan topiciin; että ehdin kaikki kirjoittaa ennen kun mini-ihminen herää!

Meille tosiaan syntyi täydellinen tyttö tasan kaksi viikkoa sitten; eli 20.7 mitoin 3910g ja 52cm pipo oli 34.5cm
Onnen määrä oli sanaton ! tässä synnytys tarina:
19.7.2011
Alkoi tuntua painetta ala selässä 17.30 ja viimeiset supistukset tunsin 22:00; joiloinka
supparit laantui. Menin nukkumaan Jussin viereen yöllä heräsin nelisen kertaa paineen tunteeseen. Sitten heräsin 01.30; että hitto muahan sattuu ! Koitin nukahtaa uudestaa; mutta viiden minuutin välein tuli supistuksia. Nousin ylös ja käytin Sirun ulkona. Supistukset voimistu koko ajan. Komelta herättelin Jussia, että josko heräis, että se on lähtö.
LauraElinan kanssa viestittelin siinä väliss, että joko soittelisin äidille, että alkas tulemaan meille päin. .
No Jussi laittoi pomolleen viestiä, ettei tule töihin ja soitti mun äidille klo 03.30 että tulkaa tänne päin, me synnytytetään. No supistukset alkoi tulemaan puolentoista minuutin välein.
Olo oli tuskaa; mutta kuitenkin siedettävää.
Suoli tyhjeni sataan kertaan.
Vihdoin oli äiti ja jaska meillä 04.10 ja me lähettiin lennosta sairaalaa kohti. Sairaaassa oltiin 04:20 KIITOS JUSSIN KAASU JALAN ! Enempää en olisi kestänytkään.
No sairaalassa kätilö tutki, paikat auki 4cm ja reuna jäljellä. Suoraan saliin, ei käyrille.
Puin sairaalan vaatteet päälle ja lähettiin saliin.
Salissa ruvettiin heti valmistelemaan spinaalia varten; halusin sen. Tipan laitosse kesti tovi; koska supistukset niin kovia, niin suonet hävisi näkyvistä. Vihdoin saatiin kanyyli paikoilleen ja nesteytys menemään. kalvot puhkaistiin mutta vesiä ei näkynyt missään ja pinni laitetiin tytön päähän; sisäinen seuranta alkoi. Tässä vaiheessa reuna edelleen jäljellä ja 4cm auki. Kätilö meni tilaamaan anestesia lääkärin ja kun tuli takaisin teki sisätutkimuksen; 7-8 cm auki ja reuna jäljellä. Tytön sydänäänet romahti. Hengittelin maskista happea. Mut laitettiin kontilleen. Lääkäri kutsuttiin paikalle; että mitä tehdä. Mua ponnistutti ja kerran oli jo pakko ponnistaa; kunnes kuulin kätilön sanovan, että " älä missään nimessä ponnista; reuna jäljellä ja auki vasta 8cm" ja työnsi vauvaa takaisin päin. Lääkäri antoi tuomion, että ei spinaalia; muuten menee sektioon. Meni supistus,toinenkin ja sain luvan alkaa ponnistaa.
Melkein itkien anelin edes ponnistusvaiheen puudusta; mutta turhaan. Se oli menoa. 
2-3 minuuttia armotonta ponnistusta ja tyttäremme oli maailmassa. Tärisin, hikosin, jäädyin, luulin, että kuolen ja tunsin aivan k-a-i-k-e-n ! Kipu oli järkyttävää; en osaa sanoin kuvailla enkä edes halua. Sain toisen asteen repeämän ja lantioni oli ihan tohjona.
Aikamoiset traumat sain ja olin shokissa. Ompeleiden laittokin sattui edelleen.
Kätilökään ei ollut paras mahdollinen. Sanoi mm. äänee, että " oho, mitäs mä nyt teeen" kun mua alkoi ponnistuttaa 8 cm kohdalla. Samoin se näytti kaikki millä ompeli ja ronkki alakertaa ja voin kertoa, että niitä ei saisi kenenkään äidin nähdä !!! Aika karuja vehkeitä ja ajatella että niillä mennään aika arkaan alueeseen....
Istukasta kätilö kysyi " haluatko nähdä" sanoin en, nosti silti istukan ylös ja näytti meille päin ja kysyi jussilta saman ja jussi sanoi, ettei halua nähdä ja kätilö siihen vaan " no näit jo" !

No synnytys kesti reilu 4 tuntia ja ponnistusvaihe 2-3 min. 
Tyttö syntyi avotarjonnassa joka kuulemma on hitaampi tapa syntyä ja vaatii enempi tilaa. Napanuora oli kerran tytön kaulan ympärillä.

Näin saapui rakas tyttöremme maaimaan <3
Isä leikkasi napanuoran, kylvetti ja kuvasi <3

Saimme maailman ihanimman tyttären, mutta koskaan en enään saliin astu. 

* kahden täydellisen lapsen äiti *

Arki sujuu yllättävän hyvin kahden pienen kanssa ! 
LauraElina ja Jemina olivat meillä apuina ma-ke ja katsomassa påientä uutta tulokasta [:

Viikonlopun aikana me sitten muutettiin. Nyt on kaikki tavarat paikoillaan HUH ! onneksi. Enään muutan tasan kerran ja se on omaan taloon!
Koiran pennut kasvaa kasvamistaan ! Enään ne on meillä kolmisen viikkoa. ONNEKSI! on meinaan hommaa jumalattomasti! Kun sitä hommaa olis muutenkin ...
Uni velkaa meinaa olla pirusti! päivisin eiehdi nukkua ja öisin kun  muksut saa nukkuun niin pitää järjestellä ristiäisiä; joihin on enään  reilu viikko ! SItten on leidilläkin nimi
 <3

Äiti haki eilen Turo-Eemilin sinne yöksi, että saisin levätä. No nukkunut en ole, mutta on saanut tehdä kaikki hommat loppuun saakka. Ostettiin eilen puiset puutarha kalusteet ja kasattiin ne. [: ai niin ja siis nyt oli ensimmäistä kertaa Turo-Eemil yö kylässä ilman meitä !

Turo-Eemil sai het tuosta naapurista kaverinkin; puoli toista vuotias tyttö joka tulee tänään meille leikkimään kunhan herra kotiutuu [: tosi ihania naapureita ovat ! :) tuntuu ihan siltä kun oltas aina tunnettu!

Turo-Eemilin synttärit juhlittiin lauantaina ja vieraita ja lahjoja riitti !  Onneksi synttärit vain kerran vuodessa.

mohomaha; ihania kuvia <3

PePa ihania kuvia sullakin teidän ihanaisesta <3 ja WOW ! Pikkukolmonen toiveissa <3 <3 pidän peukut että tärppää <3 ! IHANAA ! 

Häistä tuli mieleen kun näitä tekstejä luin; meidän äiti soitti viime viikolla ja sanoi, että on ostanut ulkomailta jo aitoja helmiä joista alkaa tekemään mulle valmiiksi hää korut meidän HÄIHIN ! :D rupee pian iskemään paniikki :D :D 

kiitos kaikille tsempeistä ! <3 ootte ihania.

Taatu;sylin täydeltä onnea plussasta !!! <3 <3 <3 <3  odotellaan innolla teitä tänne meille ! :) <3

Kyl jäin monttu auki lukee tot Jennin tekstiä... :O oot kyl ihan uskomaton miten pyörität tot teijä huushollii, nostan kyl hattua!

Ja oli kyl hieno puku Juliuksella!
"hirveetä kun ei kehtais oikein toista enää edes halata kun aina on sit hampaankuvat olkapääs" :D meil on nyt vähä vaihdellen menny toi pureminen, unohtuu ja tulee taas takas, kuten nyt... varmast hampaita taas tulos.
Mut osaa kyl olla oikein sulonenkin haliessaan mamaa <3 saa välil kunnon hellyyskohtauksii :)

Veit sanat suustani Cira, Jenni on kyllä mahoton TEHOmimmi! Omalla nartullani on ollut 2 pentuetta ja voi hyvänen hyssykkä mikä show se oli... Olin niin onnellinen kun ne lähtivät omiin koteihinsa. Mut Jennillä on bonuksena vilkas 1-vuotias, vastasyntynyt prinsessa ja muutto!

Arttu tekee hampaita oikein urakalla. Nyt on puhjennut 11 ja 3 vielä tulossa. Kohta kalustona on 8 hammasta alhaalla ja 6 ylhäällä. Ei ole kyllä lainkaan vaivannut ukkoa. Onneksi. Arvatkaa kuinka paljon se puree? Kiesus, nappasi mua mahasta niin että oli nahka rullalla ja veri tirskui.

Puhetta ei juurikaan tule, tai siis tulee mutta ei siitä saa mitään selvää. Jotain indokiinaa jätkä solkottaa. Äiti, auto, mamma, itii (isi), hauva siinäpä se. Possu on öh öh, pöllö u-uuu, kärpänen kää, tiikeri tii.

Arttu sairasti vauvarokon ja oli aika hurjassa kunnossa. Kuumette kolme päivää 39-40 ja ripuli siihen päälle. Onneksi joi hyvin ja lääkäri totesi että kuivumista näkyy ainostaan vähän vatsanahkasta.

Kävelemään lähdettiin vasta reilu 1 -vuotiaana. Kovin varovaisesti lähdettiin mutta sen jälkeen vauhti on ollutkin kova eikä onnettomuuksilta ole vältytty, on pudottu parvisängyn portailta, portailta, jääty keinun alle... Pojat on poikia (ilmeisesti).

MEillä pikku tytöllä meinaa olla kamalasti maha vaivoja ;/ varsinkin iltaisin /öisin . . . 
neuvolasta kehottivat hakemaan cuplatonia....

joo välillä sitä ihmettelee itekkin mihin kaikkeen sitä ihminen repeekin . ..
mutta en pysyisi järjissäni  enkä kasassa ilman  omaa äitiäni ja tupakkia
taas kun tuo paha tapa piti aloittaa kun ei imetä . . . sanoin sen kyllä neuvolassakin eilen, mutta neuvola täti sanoi vain siihen, että no pidä se, jos saat  hermot säästymään sillä :D 

raskaus kilot on karissu mukavasti kun ei ehdi syömään kun vasta illalla kun mies tulee töistä...

Minun mielestäni se on jenni pieni pahe se tupakki, jos se pitää kasassa.
se onki kyllä niin ihme pötkylä että, heti ku sain tietää olevani paksuna, lopetin välittömästi, kaikki menny hyvin mutta miksi ihmeessä viimeset 2kk ollu ihan hirveet himot. ei voi kässätä ku ollu jo kohta 2 vuotta ilman.
mut siis sun kohalle vielä palatakseni että sää pyörität niin isoa kasaa nyt siellä et elä siittä ainakaan huonoo omatuntoo poe. <3

just_pam oho, teilläpä on siellä paljon hampaita, täällä vasta kuusi joista kaks puhkes vasta tällä viikolla :D

ja ihania kuvia pulina.. :)

Takaisin