Äitiysvaatteet

Mul ei oo vielä ku yhdet äitiyshousut...tai siis kahdet. Toiset oli esikoisen aikaan aina vaan liian isot, nyt sopivat, vaikkakin ne on malliltaan huonot ja valuu. Ja toiset sain koirani trimmaajalta, mutta ovat nyt pienet.

Ostin Noshilta olotrikoohousut, ei oo äitiyshousut mut hyvin samankaltaiset: http://nosh.fi/product/2999/olo-trikoohousut-musta

Ostin myös Papun, Neulomon ja Noshin leggarit ja niitä oon nyt tykänny käyttää, vaikka eivät olekaan äitiyshousuja. Muutamia äitiystoppeja/paitoja on, niitä oon vaihtelevasti käyttänyt. Tosin käytin niitä koko tän välin jolloin en ollut raskaana eli ei mitään uutta taivaan alla.

Ennen tätä raskautta en juurikaan käyttänyt legginsejä enkä omistanut yksiäkään trikooleggareita.
 
Ajattelin vaihtaa toppatakin kevyempään, mutta kiskoessani takkia niskaan huomasin, ettei sillä oo mitään toivoa mahtua mahan kohdalta kiinni :hilarious: Nyt sit ainut takki mikä mahtuu kiinni on tuo paksu toppatakki ja sekin tekee jo vähän tiukkaa, varsinkin rintojen kohdalta. En kyllä haluaisi joutua ostamaan takkia tähän hätään.
 
Legginssit ovat kyllä mukavuudeltaan näin raskausaikana aivan ehdottomat! :happy:

Tiiiu, Onneksi kohta tulee kelit kun takkia ei enää tarvii! :) Ainenkin toivon mukaan.

Mulla on luottotakki joka menee myös raskausaikana. Esikoisen odotusaikana oli suht lämmin syksy vielä marraskuun alkuun, joten sillä takilla pitkään kuljin ja masu mahtui hienosti. :happy:
 
Moondance ja muut mistä oot(te) mammatreenivaatteita tilannu?! Just eilen yritin ettii ni tosi kehnosti löysin.... Mietin jo et pitääkö yrittää ite ommella/muokata sopiviksi jotku vanhat.....
 
Mä tilasin ozbabyltä. Eihän ne tietysti samanlaiset ole kun normitrikoot, mut kyllä niitä nyt jalassa pitää.
 
Maksimekot, pelastus! :Heartred :)

Kävin tänään etsimässä äitiysvaatteita ja kokoja ei oo (xs/32) Onneksi löysin muutaman maksimekon jotka varmasti tämän kesän pelastaa kun eivät purista mistään!
Kaikki äitiyspaidatkin tuntu olevan hirmu pitkiä (ihan perus Hennesi) mutta ehkä sinne sitten masu loppu metreillä mahtuu..
 
Sulla on Miitu sitten päinvastainen ongelma kuin mulla :/ Minä taas en löydä tarpeeksi isoja vaatteita, en ole ainakaan mammavaatteista löytänyt, tosin en ole kovin isosti etsinytkään. Olen sitten tyytynyt ostamaan vaan isompia kokoja vaatteista, just kävin ostamassa yhden "mekkopaidan" ja paidan. Siihen mekkopaitaan vaan pitää keksiä hihat jostain, kun ei tee mieli näytellä noita läskialleja kylillä.

Äidiltä olen myös saanut isompia vaatteita, ehkä mä sitten näillä pärjään.
 
Joo mullaki päinvastainen ongelma, tosin nykyää ihan h&m mamafarkut on nii joustavia et sieltä löytyy sopivia! Kantsii Kaari tilata kokeiluun jos ei löydy omista kaupoista kun voi ottaa kk laskulla ja palauttaa jos ei ole hyvät, niin ei joudu maksaan muuta ku ne mitkä myös pitää :) Ja siel Nextillä on kans isompia kokoja. (Mutta maksullinen palautus)
 
Hankala tilanne sitten meillä molemmilla, Kaari. :sad001 Oon vielä niin lyhytkin että mulla ongelmaksi muodostuu vaatteiden pituuskin yleensä.
Ja ei ole tosiaan mitään lempipuuhaa sovitella, mutta pakko oli jotain ostaa kun ei mulla ollut kun noita mama farkkuja ja paita suurin piirtein.

Hellulla ihana masu jo siellä! :Heartred :)
 
Juu tuo pituus hankaloittaa mullakin, kun olen tämmöinen pätkä, hädin tuskin 160cm. Lyhyt ja paksu taitaa olla yhtä hankala kuin hoikka ja lyhytkin. Ainakin housujen osto on välillä hankalaa ihan tavallisissakin oloissa, kun vyötärö sopii, niin lahkeet on ensinnäkin kilometrin liian pitkät, ja sitten takapuolen ja reisien kohdalta lepattaa hirveästi ylimääräistä :sad001 Voi kun osaisi itse muokata omalle kropalle vaatteet, helpottaisi kummasti! Taitaa tosin olla vain omasta viitseliäisyydestä mulla kiinni tuo asia, kun en viitsi opetella... No, näillä menen mitä on, ei auta itku markkinoilla :D
 
Juu kyllä helpottaisi hommaa jos olisi kädentaitoa ja viitseliäisyyttä vähän tuunailla vaatteita. :wink On aina sattuman kauppaa että löytyy istuvat kun jostain ne sitten roikkuu tai laahaa pitkin lattioita. :hilarious:
Tuntuu et monet vaatteet suunnitellaan ja tehdään sen keskiverto koon mukaan ja sit jos poikkeat siitä mallista niin vähiin käy vaihtoehdot.
 
Mä oon tässä kauhuissani seurannut kun omat trikoomekot alkaa olemaan aika ahtaalla tän masupallon kanssa ja pelottaa milloin ne alkaa mennä pysyvästi pilalle, mutta en saa aikaiseksi ommella uusia. Ja kun kankaatkin on jo ostettu, ei millään viitsisi mennä ostamaan valmiita mammavaatteita. En nyt yhtään osannut varautua siihen, että energiaa ei riitä edes rakkaaseen harrastukseen.
 
Mä oon kanssa miettinyt et mikä se on se keskivertonainen jolle nää vaatteet on suunniteltu, itse kun oon suht pitkä (170) ja hoikka niin kaikki pöksyt loppuu joko puoleen pohkeeseen tai sit jos pituutta riittää niin reisissä ja takapuolessa olis tilaa vaikka muille jakaa.. mekko- ja leggins- linjalla mennään siis täälläkin :rolleyes:
 
Mulla aina ollu ongelma ettei vaatteita löydy, mursu ku on :/ haaveissa ois ostaa jujunalta kaavoja ja koittaa ite tehä, varsinki imetysversioita. Kaupasta en mitää löydä Oikeestaa ikinä enää.
 
Mä oon kans harkinnut noita Jujunan äitiys- ja imetyskaavoja, mutta en oo vielä raaskinut. Mulla on Jujunalta vauvan vaatekaavoja ja naisille ja miehille hupparikaavat, mutta jotenkin se hinta alkaa kolkuttaa, kun koen nuo äitiysvaatteet niin hetkelliseksi.
 
Mulla taas housujen kanssa ongelmia että kun löydän riittävän suuret että mahtuu reisistä jalkaan niin mahassa olisi tilaa vaikka kuinka. Ja olen siis normaalipainoinen ja 170cm pitkä. Keskivertoihmistä ei näemmä ole olemassakaan :D

Onko kukaan löytänyt ulkoiluhousuja joihin mahtuisi maha? Työhousut ei mene enää päälle ja mistään en ole löytänyt mammahousuja ulkoliikuntaan :sad001
 
Samaa mietin kuin Räsynukke, ulkoiluhousuja metsästän minäkin. Luonnossa liikkuminen ei mammatrikoissa oo kivointa, kun sääret kastuu. Miehen ulkoiluhousut taas ovat auttamattoman pitkiä mulle.

Mulla yleensä on melkoinen tekeminen normihousujen löytämisessä (päärynävartalo: iso pylly, olematon mahanseutu ja kapeat reidet), mutta nyt mammahousut eivät ole tuottaneet ongelmia! Oon 166 cm pätkä joten hämmästyttää suuresti. Mutta kerrankin näin päin, en valita :D
 
Voi apua, huomasin tässä että mun vaatteethan ei kohta mahu.
Mulla on siis äitiyshousuja jotka meni esikoisen koko raskauden. Muistan että mamma alkkareita en ostanut kun mun hotpantsit palveli ihan loppumetreille asti.
Nyt sitten nuo mammahousutkin jättää jo painaumat ja hotpantsit puristaa vyötäröltä.
Miten musta tuli näin iso! :nailbiting:
Painoa ei oo enempää tullut kuin esikoisesta mutta ne on nyt juuri kriittisillä alueilla eli vyötäröllä. Ärsyttää jos joutuu ostamaan kokoa isompia housuja, ne kun eivät mitään kovin halpoja oo tuota mama -mallistoa. :meh:
 
Ensimmäinen mammavaate hankittu, tavalliset sukkahousut nimittäin alkoivat jo iltapäivää kohti puristaa kumpua. H&M:n mammasukkikset siis kehiin.
 
Takaisin
Top