Äitiysvaatteet

Onko kukaan joutunut vielä hankkimaan isompia rintsikoita? Tämä joutuu, tosin otan jo valmiiksi imetysrintsikat (jospa ne vaikka sitten mahdollisen imetyksen loppuvaiheissa menisi päälle, jos nyt ei heti maidon noustua :D). Takana on rintojen pienennys kymmenisen vuotta sitten, ja silloin kävi ilmi, että näissä ei ole rasvakudosta juuri ollenkaan vaan todella tiivistä, painavaa rauhaskudosta. Mikä on nyt sitten päättänyt räjähtää melkein entisiin mittoihin... *silmienpyörittelyhymiö* Lisäksi ylävatsan turvotus on kasvattanut ympärysmittaa noin viidellä sentillä, joten myönnän tappioni. Eikun Zalandon ääreen. Rintsikoiden lisäksi tuli samalla kertaa tilailtua äitiysmekkoja ja -legginssejä, toivottavasti löytyy edes pari täysosumaa.

Jouduin hankkimaan isommat rintsikat jo vko:n 20 tienoilla. Rinnat kasvaneet aivan älyttömästi B:stä E:n... Vaikka painoa ei juurikaan ole tullut niin ilmeisesti nekin tulleet vaan jakautunut rintojen ja vauvan välille :D Nyt mennään viikolla 26, että toivottavasti eivät nyt enää mitään älytöntä vauhtia kasvais lisää.
Kolmas lapsi että ehkä se vaikuttaa tohon rintojen kasvuun...
 
Onko kukaan joutunut vielä hankkimaan isompia rintsikoita?
Mä tarvitsisin ihan ehdottomasti, mutta en oo vielä raaskinut, kun pelkään että tarviin kuitenkin kohta uudet. Ostin kyllä urheilurintsikat, joita käytän mahdollisimman paljon, mutta välillä on jonkun vaatteen kanssa pakko laittaa tavalliset ja ne ahdistaa aivan suunnattomasti ja rinnat yrittää karata sieltä koko ajan. Mäkin seuraavaks ostan imetysrintsikat, ehkä ne ois jossain vaiheessa imetystä sopivat.
 
Miitu hyvän löydön teit :wink

Päädyinpä sitten uudestaan mamaliciouksen uusiin farkkuihin vaikka ne edelliset mustat olikin aivan surkeat, ne hajosi lopullisesti. Nämä farkut oli alessa ovh. 65€ ja mä maksoin vaan 20€. Vaikuttavat ainaki laadukkaammilta :happy: Pitäis vielä paitoja löytää.
 
Mulla bravadon imetysrintsikat käytössä. Esikoisesta jouduin ottaa aika aikasin käyttöön kun rinnat oli vaan niin herkät pitää mitään kaatituellisia tms. Jouduin sit ostaa vielä parit kokoa isommat jotka näpyttelin tilaukseen kotona supistellessani kun en aiemmin saanut aikaiseksi :D

Nyt olin jo onnellisena siirtymässä normirintsikoihin kun imetys loppui niin piti vaan siirtyä takaisin bravadoihin kun ei vaan taas kärsinyt. Tissit muuttui kyllä ihan hirveesti kun imetys loppui. Siis että esikosta ne oli tuollaiset ihan alusta, nyt se imetys jotenkin suojasi tuolta turpoamiselta, herkkyydeltä yms.

Mut bravadoja saa suht edullisesti briteistä nettikaupasta, oon ihan tykänny.
 
Pakko kyllä hankkia muutamat imetysrintsikat lisää. Ja heitää huonompia menemään.

Minulla oli ainoastaan yksi imetystoppi ja nyt olisi ihana hankkia lisää. Tuokin on siitä kätevä toppi että siitä ei kyllä erota onko se tavallinen vai ei. Kävin tosin h&m :ltä ostamassa samaantarkoitukseen viimeviikolla yhden narutopin kun miitu (muistaakseni) vinkkasi ostaneensa niitä aikaisemmin.
 
Itsehän hukkasin juuri mun toiset imetysrintsikat ja kirosin viikon verran! Kunnes ne eilen löytyi kuin löytyikin vaatekaapin uumenista. Olin näet vähän siivoillut.. :rolleyes: Miksei imetysrintsikoita voi olla sellaisia naisellisia pitsisiä kauniita. :shy: (En halua siis kaaritukia enkä muitakaan kuppeja sun muita) Yhdet löysin kerran mutta ne menivät alessa nopeaa ja jäin ilman!
 
Mä en tunne oloani pätkän vertaa kauniiksi tai naiselliseksi, joten en koe kaipaavani kauniita ja naisellisia alusvaatteitakaan :grin Mietinkin miehelle eilen, että miten niinkin naisellinen asia kuin raskaus voi saada ihmisen tuntemaan olonsa näin epänaiselliseks. Asiaa vois toki auttaa, kun uskaltais värjätä hiuksensa ja jaksais laittautua silloin tällöin.
 
No kyllä mulla on aikalailla samat fiilikset kuin sulla Tiiiu!
Mies jaksaa kehua mutta itellä on sellainen ryhävala fiilis lähinnä. Tuntuu että oon maailman epähaluttavin möhömahani kanssa. Ähkin ja puhkin liikkuessani. Vaatteet ei mahdu päälle. Enkä oo itsekkään hirveästi jaksanut nyt panostaa ulkonäköön.
Kampaajallakin olisi kiva käydä muttei oo varaa tällä hetkellä. :sad001

Missä se raskauden hehku on? Ja kun ihmiset kehuu hehkeäksi ja kuinka "raskaus pukee sua". :mad:
Oon huomannut jo aikaa sitten että itsellä lähtee kaikki pukeutumisessa alusvaatteista lähtien. Että kun laittaa jotai naisellista ja kaunista päälle se jotenkin tuo hyvän fiiliksen noin niinkuin muutenkin. Kai sitä toivoo että tepsis tähänkin tilanteeseen. :rolleyes:

Esikoisen jälkeen musta tuntuu etten muuta oo ollukkaan kun maidontuoksunen sotkupaitainen kotiäiti, tukka nutturalla. :grin
 
Changen imetysliiveissä on pitsiä ja vaikka ei ole mitään toppausta, niin nätin muotoiset tekee rinnoista silti :) Kaarituet niissä kyllä on, mutta kun koko on oikea, niin ei ne tunnu missään, ei paina eikä purista :) ja niin ihanan pehmoisen tuntuiset päällä. Hintaa tosin 59,95e, mutta clubikortilla sitten saa sen 10 tai 20% alen. Ajattelin itse sijoittaa niihin sitten kun niin niihin tykästyin :)
 
Changen imetysliiveissä on pitsiä ja vaikka ei ole mitään toppausta, niin nätin muotoiset tekee rinnoista silti :) Kaarituet niissä kyllä on, mutta kun koko on oikea, niin ei ne tunnu missään, ei paina eikä purista :) ja niin ihanan pehmoisen tuntuiset päällä. Hintaa tosin 59,95e, mutta clubikortilla sitten saa sen 10 tai 20% alen. Ajattelin itse sijoittaa niihin sitten kun niin niihin tykästyin :)

Suosittelen! :) Nimimerkillä viimeiset 1.5 vuotta menty pelkästään näillä :D
 
Tuo on kyllä minullekin iso pulma, etten ole varmaan ikinä osannut ostaa oikeankokoisia tai oikeanlaisia rintaliivejä edes normaalioloissa, saati nyt kun rinnat ovat muuttuneet jonkin verran :sad001 Siksi tuolla aiemmin taisin sanoakin, että pitäisi varmasti edes kerran eläissään käydä oikeassa liiviliikkeessä ostoksilla, jotta löytyisi ne "täydelliset" liivit, ja saisi kokea sen, miltä ne tuntuu päällä. Aina joku kohta kiristää/puristaa/painaa näissä itse ostetuissa liiveissä, vaikka ne tuntuisivat miten hyviltä tahansa, kun niitä kaupassa kokeilee...
 
Ei pysty enää kaarituellisii kun tottunut ilman. Mut toki voisi tietysti käydä sovittaan. Tulis ainenkin oikean kokoiset ostettua jos sieltä ostaisi. Moni kehunut Changen liivejä. :)
 
Mulla taas on sellainen fiilis, etten pysty ilman kaaritukia olemaan, kun rintavarustus kuitenkin nykyään kuppikokoa E ja kaarituettomat tuntuu siltä, ettei ne tue ollenkaan. Mutta sitten taas mietityttää haluaako imetysrintsikoihin kaaritukia, kun niiden varmaan toivoisi olevan mahdollisimman mukavat. Ehkä imettäessä ei välitä vaikka rinnat tuntuisivat (ja näyttäisivät) vähän roikkuvankin, tuskinpa pienen vauvan äitinä jaksaa muutenkaan olla kovin freessinä :grin
 
Mä en oo saanu missään niin asiantuntemattomia neuvoja kuin liiviliikkeissä joissa poikkeuksetta on yritetty myydä ihan totaalisen väärän kokoisia liivejä :D Parasta palvelua saa kun ite osaa arvioida onko liivit oikean kokoiset..

Musta tässä blogissa on aika hyviä ohjeita/ kirjoituksia:

http://branightmares.blogspot.fi/?m=1

Mistä tietää että liivit istuvat oikein/väärin, rinnakkaismitoituksista EU/UK/US jne
 
Niin ymmärrän hyvin jos on yhtään isompi rintavarustus.
Mulla taitaa olla tälläset semi näppärät. :grin Siis pelkäsin kaarituellisia pitää silloin imetysaikana kun ne tuntui aina painavan ja pelkäsin sitä että maito pakkautuu -> rintatulehdus.
Sitten joskus luin jotain juttua että rintojen olisi hyvä antaa olla vapaana ettei niitä tue, että niistä tulis jotenkin terhakammat. No täällä se on kyllä pitänyt paikkaansa. Eli kannattelevat hyvin itse itseään. :rolleyes:
Mut isompi rintaisella kyllä täytyykin olla hyvin tukea kun käyhän se sitten niskoihinkin. Tuttuni juuri tuosta syystä kävi rintojen pienennys leikkauksessa. Nyt kun on tottunut noihin "urheilumalleihin" etteivät tunnu päällä niin ei osaa jotenkin muunlaisia pukeakaan.
 
Imetyksen alussa rinnat vuoti sen verran että öisin piti käyttää liivinsuojia, että siihen hommaan nyt ainakin ehdottomasti kaarettomat liivit. Itsekin sitä rintatulehdusta pelkäsin plus ne kaaret vaan tuntui pahalta herkkiin rintoihin.
 
Imetysrintsikoissa on käsittääkseni modernit, joustavat kaarituet joten niistä ei pitäisi olla vaaraa. Oma suosikkini oli ennen rintojen pienennystä ja myös sen jälkeen brittiläinen nettikauppa www.figleaves.co.uk, josta löytyy paljon myös äitiys/imetysrintsikoita. Kokeilemallahan ne sopivat löytyy, ja sitten kun on löytänyt pari "omaa" merkkiä, on helppo luottaa että koko/istuvuus on hyvä. Meikäläiselle esimerkiksi Fantasie ja Freya on sopineet erinomaisesti niin ennen leikkausta kun sen jälkeen (ennen leikkausta 70 E-F, jälkeen 70 D). Tuolta löytyy myös paljon arvosteluja.
 
Takaisin
Top