Äitiysvaatteet

Mulla ainaki mamaliciouksen kaarituet painoi niin paljon, että roskiin meni. Täytyis tällä kertaa löytää jotkut todella hyvät ja erityisesti mukavat. Myöskään hennesin imetysliivit eivät olleet mukavia mutta meni paremman puutteessa.
 
En nyt muista, minkä merkkiset nuo Lastentarvikkeesta ostamani imetysliivit on, mutta niissä oli sellainen pehmeä kaarituki, ei sellaista perinteistä kovaa. Tuntui tukevalta, mutta ei puristanut mitenkään, vaan muotoutui. En varmaan pystyisi pitämään perinteisiä kaarituellisia liivejä enää, pienempirintaisena (eli laihempana) kyllä pidin ja olivat hyvät. Nyt ei enää.
 
Imetysrintsikoissa on käsittääkseni modernit, joustavat kaarituet joten niistä ei pitäisi olla vaaraa. Oma suosikkini oli ennen rintojen pienennystä ja myös sen jälkeen brittiläinen nettikauppa www.figleaves.co.uk, josta löytyy paljon myös äitiys/imetysrintsikoita. Kokeilemallahan ne sopivat löytyy, ja sitten kun on löytänyt pari "omaa" merkkiä, on helppo luottaa että koko/istuvuus on hyvä. Meikäläiselle esimerkiksi Fantasie ja Freya on sopineet erinomaisesti niin ennen leikkausta kun sen jälkeen (ennen leikkausta 70 E-F, jälkeen 70 D). Tuolta löytyy myös paljon arvosteluja.
Minä myös vannon Freyan nimeen! Aivan huippulaadukkaat liivit ja pysyy kuosissa vuosia. Ja tukea tosiaan löytyy isompaankin kokoon (nykyään 70I).
 
Mun makuun Freyja on kans huippu! Freyjan Pure on ainoa imetysliivi mistä löytyy mulle kans koko ja on hyvät päällä :D Mutta en oo silti imetyksen alussa voinu pitää edes tollasia hyviä kaarituellisia liivejä kun jotenkin se kaarituki silti painaa, ihan ku aktiivista maitorauhaskudosta menis kylkiin ja kainaloihin saakka melkein ja tissien "alle" (ehkä siks kun joutunut käyttään niin paljon liian pieniä liivejä kun sopivaa kokoa ei vaan ole myyty). Sen tuntee että tää ei nyt oo hyvä.. Imetyksen tasoituttua ne kauimmaiset varmaan vähän hiipuu tms kun sit voi käyttää jonkin aikaa myös kaarituellisia, ei heti koko päivää.
 
Mun makuun Freyja on kans huippu! Freyjan Pure on ainoa imetysliivi mistä löytyy mulle kans koko ja on hyvät päällä :D Mutta en oo silti imetyksen alussa voinu pitää edes tollasia hyviä kaarituellisia liivejä kun jotenkin se kaarituki silti painaa, ihan ku aktiivista maitorauhaskudosta menis kylkiin ja kainaloihin saakka melkein ja tissien "alle" (ehkä siks kun joutunut käyttään niin paljon liian pieniä liivejä kun sopivaa kokoa ei vaan ole myyty). Sen tuntee että tää ei nyt oo hyvä.. Imetyksen tasoituttua ne kauimmaiset varmaan vähän hiipuu tms kun sit voi käyttää jonkin aikaa myös kaarituellisia, ei heti koko päivää.

Ihan saman olen huomannut, mullakin rinnan kudos on kyllä kauttaaltaan aktivoitunut, eli juuri tuolta kainaloista päin löytyvä ja tällä hetkellä (Zalandon pakettia odotellessa) ainoat käyttörintsikat on noin 8 vuotta palvelleet Freyat :D
 
Mä löysin Pärnun reissulta ihanan 70-luvun hippityylisen äitiysmekon vintageliike Zigrimigrizistä! Ostin myös kivan hameen joka menee nyt raskaudessa mahan päälle ja tavalliseen tapaan voinen pitää sitä ensi kesänä :) Jos Pärnun seudulla joku lomailee niin kannattaa tuo paikka kyllä tsekata, itse teen sieltä aina löytöjä!
 
Ekat äitiysvaatteet laitettu kirpulle kiertoon kun ovat jääneet pieniksi tai en vain osaa käyttää :wideyed: Alkaa masuki olla niin iso, että omat mekot alkaa olla aika hävyttömiä ilman mustia 200denierin sukkahousuja. Mitä ihmettä pidän loppuajan päällä :arghh:
 
Ekat äitiysvaatteet laitettu kirpulle kiertoon kun ovat jääneet pieniksi tai en vain osaa käyttää :wideyed: Alkaa masuki olla niin iso, että omat mekot alkaa olla aika hävyttömiä ilman mustia 200denierin sukkahousuja. Mitä ihmettä pidän loppuajan päällä :arghh:

Minä pohdin täällä samaa! :arghh:

Ja epäröin myydä pieneksi jääneitä äitiysvaatteita josko sittenkin kolmonen joskus meille :joyful: Mutta ymmärrän ettei oo järkee säästellä enää kun se JOS on niin iso ja joskus vuosien päässä.
 
Täälläkin ne ainoat siistit äitiyshousut kiristää jo mahan kohdalta :bored: Ei viittis uusia hankkia paria kuukautta varten joten mennään leggareilla ja löysillä mekoilla :happy:

Aika moni vaate kaapissa on jo saanut lähtöpassit odottelemaan kevyempiä aikoja. Mut ei kai ihme kun mahanympärys jo 102cm!(lähtötilanne n. 70cm) :smiley-ashamed004
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ongelmana lähestyvät serkun häät, jonne pitäis löytää joku järkevä mekko. En millään haluaisi ostaa mitään kallista äitiysjuhlamekkoa kun käyttökertoja tulisi näillä näkymin vain se yksi... Mulla olis yksi musta silkkimekko joka mallinsa puolesta menee näin vauvamahankin kanssa mutta väri tietysti arveluttaa. Toki sen voisi asustaa jollain värikkäällä korulla tai huivilla... Mekko on kyllä muuten ihan lemppari ja materiaalinsa puolesta vilpoisa ja mukava päällä kaikin puolin. Olisko kellään vinkkejä?
 
Mulla on ongelmana lähestyvät serkun häät, jonne pitäis löytää joku järkevä mekko. En millään haluaisi ostaa mitään kallista äitiysjuhlamekkoa kun käyttökertoja tulisi näillä näkymin vain se yksi... Mulla olis yksi musta silkkimekko joka mallinsa puolesta menee näin vauvamahankin kanssa mutta väri tietysti arveluttaa. Toki sen voisi asustaa jollain värikkäällä korulla tai huivilla... Mekko on kyllä muuten ihan lemppari ja materiaalinsa puolesta vilpoisa ja mukava päällä kaikin puolin. Olisko kellään vinkkejä?

Minusta musta mekko käy vallan mainiosti, jos itsellä on siinä hyvä olla (näillä viikoilla ei aina niin helppoa :D ) silkkikin on jo materiaalina juhlava.
Niin kuin sanoit, voi mustan mekon helposti asustaa kengillä, koruilla, huivilla tai neuleella värikkäämmäksi. Sit vaan hiukset kauniisti ja punaa huuliin, eikun menoksi :)
 
PART_1500900708591.jpg Kiitos vinkeistä! Kävin tänään isolla kirkolla ja ostin sitten tuollaisen korallinpunaisen huivin ja isot korvikset mustaa piristämään. Jospa tässä setissä kehtaisi lähteä häitä juhlimaan :) Kuten Hopeapaju totesikin, oma mukavuus on tässä kohtaa kyllä hyvä huomioida, tuo väljä silkkimekko on siihen paras ja jaksaa sitten bilettää. Plussana vielä, että rahallinen panostus oli vain kolme kymppiä ja tuo huivi ainakin on niin mieluinen että sitä tulee käytettyä ihan muulloinkin!
 
Oikein hyvin tuossa asussa voi häät juhlia! Ja muutenkaan raskaana olevilta ei mun mielestä tartte vaatia mitään täydellistä etikettipukeutumista. Juuri, ettei tarvitse hankkia mekkoa, jolle ei tule käyttöä kuin kerran ja muutenki mukavuus ennenkaikkea! :) ja asustamalla saa vaatteista niin erilaisia/eri tilaisuuksiin sopivia.
 
Todella kaunis asu Inkeri, kyllä kelpaa lähteä juhlimaan! :happy:
 
Zalando Loungeen tuli tänään isoihin aleihin Mamaliciouksen, Noppiesin ja Bellybuttonin äiteysvaatteita + lastenvaatteita! Tilasin just yhden paidan ja takin syksyksi.

Vähän kyllä mietityttää, että tarviiko lokakuussa vielä kovin paksua takkia (olettaen että tämä tosiaan syntyy vasta loka-marraskuun vaihteessa)? Noh, onpahan nyt sit jotain järkevää puettavaa, koska se on varma, ettei yksikään mulla jo olevista takeista tai huppareista tuu mahtumaan päälle enää silloin. :rolleyes:
 
Takaisin
Top