Äitiysvaatteet

Minä kerkesin jo heivata vähät mammavaatteeni joku väli pois kun luulin, ettei enää tulis käyttöä :D Viikko sitten sain itteni kiinni hmllä hipeltämästä alessa olevaa mammamekkoa, mutta en sitten uskaltanut ostaa kun oli vielä ennen np-ultraa. Nyt kai pikkuhiljaa tarttis ostella. Farkuissa ei voi enää nappia sulkea ja oon tehnyt siihen sitte perusponnarista vähän joustovaraa + pitkä löysä paita. Eilen töissä huomasin että ponnari oli unohtunut ja talsein pitkin konttoria lintsit auki :D
 
Mulla on jo nyt (7+6) niin paljo turvotusta, että farkut ei mee kiinni. Oon kans pitänyt niitä puoliks auki ja pitkä paita päällä :) Vielä olis useampi viikko seuraavaan ultraan...

Tekis mieli käydä ostamassa jotku kivat mammahousut, mutta yritän selvitä tuonne ultraan asti ilman.
 
Mä ostin tutulta ison kassillisen äitiysvaatteita, pari hametta, shortsit, kahdet housut, useita toppeja&pitkähihaisia ja pari neuletta. Meinasin näillä pärjätä+niillä mitä oli jäljellä edellisestä. Paitsi ehkä kesäksi pari ihanaa mekkoa? :D
 
Kellään suositella paksumpia äitiyslegginssejä? (Treggins?) :grin
 
Mä oon katellut nyt pikkuhiljaa nettikauppojen äitiysvaate valikoimaa, kun vaikka kuinka olin varma et omat paidat menee ainakin puoleen väliin niin ei ne mene. Käytän kyllä löysiä paitoja mutta myös melko lyhyitä, kun en halua korostaa lantiota, joten nyt ne tosiaan on sitten lyhyitä ne paidat kun tää maha alkaa kasvaa :D Mutta siis miksi ihmeessä ne äitiysvaatteet on vaan printtipaitoja ja trikoota?! Mä haluan nätisti laskeutuvia, siistejä ja kauniita vaatteita :sad001
Ärsyttää ihan sikana kun olen nyt kulkenut vaan tyyliin huppareissa missä maha peittyy, eikä ne tosiaan ole mun tyyliä. Ja sit ens viikolla kun ei tarttis enää mahaa peitellä nii en vieläkään saa päälle mitä haluan kun ei mistään löydy mitään kivaa :sad001 Noh, ei saisi kyl nyt valittaa, maailman paras syy käyttää huppareita, mutta ärsyttää vähän silti :D
 
Mä en ole vielä uskaltautunut äitiysvaatekatsannoille ollenkaan. Luulisin, että pärjään aika pitkälle niillä vaatteilla, joita mulla jo on. Kun paino on aikuisiällä vaihdellut 48 kilosta 110 kiloon, löytyy varastoista jos minkä kokoista vaatetta. Ehkä nyt jotain voisi ostaakin sitten, kun (jos) tuo pötsi tuosta kasvaa enemmän. Nyt olen mennyt pitkähelmaisilla paidoilla (sekä ostetuilla että itse neulotuilla) ja leggingseillä. Housupuoli kyllä varmaan kaipaa jotain uutta sitten myöhemmin. Pitää vaan mennä kauppaan kokeilemaan, kun olen tämmöinen paksukainen jo muutenkin, ei ole H&M:t ym. vastaavat meikäläistä varten, ja kun kokomerkintöihin ei ilman mittataulukoita voi luottaa lainkaan, niin helpompi mennä fyysisesti kokeilemaan.
 
Mä käytän normaalisti vain itse tekemiäni vaatteita, mutta motivaatio äitiysvaatteiden tekemiseen on kyllä olematon. Ostin jo parit äitiyslegginssit ja näillä aion yrittää pärjätä. Lisäks ois suunnitelmissa tehdä muutama väljempi mekko, joihin mahtuu kesällä vähän isompi maha, mutta jotka ei varsinaisesti ole raskausvaatteita vaan voi käyttää sit raskauden jälkeenkin. Syksyä en edes halua ajatella, taidan pukeutua silloin perunasäkkiin tai en vaan enää poistu kotoa :hilarious: Inhottavaa tehdä vaatteita, joille on käyttöä vaan pienen hetken. Ehkä sitä joutuu joustamaan periaatteistaan ja menemään vaatekaupoille raskauden aikana.
 
Joo tuo perunasäkki kuulostaa hyvältä :D No, kunhan nyt jotain päällepantavaa löytyy, ettei alasti tarvitse kylille lähteä, jos tarvitsee mennä :P
 
Juu, se on kyllä hienoa ja arvostettavaa, että osaa itse tehdä vaatteita! Siitä olen samaa mieltä. Osaan kyllä itsekin ommella, mutta jostain syystä se ei ole yhtään sellaista hommaa, jota viitsisin tehdä. Ennemmin neulon tai virkkaan :) Mutta niitäkin on tullut harrastettua melko laiskasti viime aikoina...
 
Kaari sitten kesäiltojen vaihtuessa viileisiin syysiltoihin voit kutoa pikkuiselle sukat ja lapaset ja myssyn sairaalasta kotiutumista varten ❤
 
Mulla on jo ennestään ilman raskautta huono paita valikoima, kun esikoisen jäljiltä meni kaikki uusiksi. Äitiyshousuja on kyllä riittävästi kolmet farkut, yhdet caprit ja yhdet ohkasemmat kesähousut ja saan vielä yhdet mammahousut kaverilta. Tilasin h&m kolme äitiyspaitaa ja yhden kesämekon :grin Enköhän niillä pärjää :wink
 
Mulla on maanantaina nt-ultra, jos se menee hyvin, niin menen suoraan ostoksille uusia housuja shoppailemaan, mulla on tällä hetkellä yhdet ainoat housut jotka menee kiinni ja nekin alkaa jo pian kiristämään... Kun en haluaisi joka päivä käyttää trikoomekkojakaan kun niitäkin on melko rajallinen valikoima... :arghh:
 
Kaari sitten kesäiltojen vaihtuessa viileisiin syysiltoihin voit kutoa pikkuiselle sukat ja lapaset ja myssyn sairaalasta kotiutumista varten [emoji173]

Juu, kyllä ajattelin jotain vauvalle neuloa ja/tai virkata, jos tämä raskaus tästä nyt etenee, ja saadaan sukupuoli tietoon. Mulla on jemmassa ns. vauvalankojakin jo vuosien takaa, ja muutenkin paljon erilaisia lankoja jemmassa, kun tulee joskus ostettua kun halvalla saa, vaikkei käyttökohdetta vielä oliskaan :D
 
Mä ostin esikoisen odotusaikana yhet mammafarkut, joita en ees montaa kertaa käyttäny kun alkoivat ahdistaa. Kävin sit hakemassa hmstä parit pitkät ja lyhyemmät mammaleggarit ja niillä + tunikalla tai mekolla mentiin koko raskausaika. Kesällä käytin maksimekkoja. Niin ja äitiltä lainasin collarit:hilarious: en aio nytkään hankkia äitiysvaatteita, samoilla mennään. Imetysliivit ja -ja mekko on hankintalistalla sit myöhemmin.
 
Löysät housut tulee jo nyt tarpeeseen kun turvottaa alakroppaa.:sorry: Suunnittelin niin, että yritän pärjätä muutamilla vanhoilla mammavaatteilla ja sit yritän parhaani mukaan käyttää tavallisia vaatteita ettei tarvis ostaa enää yhtään uutta äitiysvaatetta.
 
Kesällä on tosiaan hyvä käyttää mekkoja.:smiley-bounce012
 
Ostin tänään syksyä varten kirppikseltä äitiystakin :) ja äitiysvaatteita (lähinnä käytettynä) oon ostanut muutamia,koska tuntuu ettei omista vaatteista sovi enää mitkään.
 
Minäkin taidan yrittää pärjätä ihan perus vaatteilla (pitkän mallisia toppeja/paitoja ja päälle neuletakkia/jakkua muuttamaan ilmettä) En viitsisi myöskään ostaa enää äitiysvaatteita. Ovat niin pienen hetken käytössä ja kuitenkin melko kalliita.
 
Takaisin
Top