Äitiysvaatteet

Aima

Puuhakas puhuja
Tää turvotus on nyt jo niin jäätävä, että jos täällä junassa joku tulis myymään mulle isommat housut niin ostaisin heti! Housut kiristää niin hitosti, eikä se yhtään helpota tätä muutenkin ällöttävää oloa. Tuskin on toivoa, että tää turvotus tästä enää kauheasti laskis joten pakko varmaa hakea ens viikolla jotkut äitiyshousut :D

Mutta kun täällä ekaa kertaa ollaan asialla niin mistähän sellasia kannattais hommata vai kannattaako? Hm oon joskus äitiys hyllyn nähnyt, mutta muuten ei mitään tietoa. Onko niis kaikissa joku trikoohärpäke tuossa vatsalla vai onko olemassa esim jotai matalan mallisia jotka ei vaan jostain syystä purista? :D

Oon kaiken lisäks tällainen xs-s kokoinen hukkapätkä että löytyykö niitä edes tarpeeksi pieniä kun tietty mahaa ei jäätävää turvotusta lukuunottamatta vielä ole...

Tuntuu ihan tyhmille nämä kysymykset, mut toivottavasti edes joku toinen ensikertalainen on yhtä pihalla ja uusintakierroksella olijat jaksais meitä valaista :D
 
Mä pidän usein miten trikoita jalassa, johtuen tosta sivutyötä liikunta-alalla, ja nyt tässä turvotuksessa totesin että mitään muuta lienee turha edes jalkaan vetään! :D Onneksi on kaappi täynnä trikoita! :D Ja onneks ei oo nyt hetkeen tulossa mitään juhlia missä pitäs olla parempaa päällä.. farkkuja lienee turha kuvitella jalkaansa vetävän. Kesällä voi onneks sitte käyttää mekkoja! :)

Muistan ku odotin esikoista niin mulla oli parit mamma farkut, silti leggarit ja pitkä neule / huppari vei aina voiton, oon niin mukavuuden haluinen. :D
 
Mulla on ollut ihan perus H&M kaikki äitiysvaatteet melkeinpä. Enkä niitä hirveästi hankkinutkaan kun koko odotusaika on niin lyhyt.
Mulla taitaa olla yhdet mustat legginssit, t.siniset ja vaaleat farkut sekä muutama tunika ja raskauspaitoja mustia/valkoisia.
Pidin esikoisen aikaan aika paljon neuletakkeja, joten ei tarvinnut olla kuin aluspaita vähän joustavampaa sorttia. Masukin kasvoi niin hiljakseen, että vasta aivan loppumetreillä edes tarvitsin raskausvaatteita kun muuten meni melkein pidemmän malliset puserot.

Oon itse xs kokoa ja 156cm ja kyllä niitä vaatteita hyvin löytyy! :)
 
Muoks! Niin ja mitä imetykseen tulee sitten tulevaisuudessa, ne imetystopit ja puserot ovat hirmuisen kalliita omasta mielestäni. Ovat toki varmasti myös käteviä, mutta itsellä ainenkin toimi parhaiten löysä toppi ja imetysliivit, niin vähän nostaa päällistä puseroa, laskee toppia ja tadaa, imetys onnistuu hienosti eikä paikat vilku! Myös tuubitopit ovat kova homma tässä jutussa. Sekä tietysti puserot joissa kauluksen saa väljästi auki. Tällänen vinkki! :wink
 
Itse olen kyllä niin farkut ja korkkarit tyyppi, että trikoot tai muut ei mene kuin salilla. Mutta varmaan tämänkin sitten syksyllä muuttuu, joten nyt pakko saada kyllä jalkaan sopevat farkut :D

Mä käytän pääosin vähän löysiä paitoja joten sitä osastoa tuskin tarttee kovin pian kasvattaa täälläkään. Tuskin tulee kuitenkaan ihan pakollista enempää tähän tuhlattua, kun kauhulla ollaan mietitty jo koko vauvatavaraan menevää rahasummaa :D

Täytyy siis käydä ensviikolla siellä hm:llä katselemassa, kirppikselläkin vois onnistaa kun ei oo tosiaan niin pitkäkäyttöisestä vaatteesta kyse niin kai ihmisten niistäkin täytyy eroon päästä :D
 
Mulla paljon löysiä paitoja valmiiksi, joten ne varmaan menevät aika pitkälle, mutta farkkuja tai strech versioita farkuista on kyllä sitten jossain kohti osteltava muutamat, ihan kun jo töissäkin pakolliset olla ja tykkään muutenkin niitä pitää :) Kaikki edelliset housut tuli silloin aikanaan pistettyä eteenpäin.
 
Mulla ei pysyny tänään enää farkkujen vetoketju kiinni, huomenna varmaan irtoaa nappi. En tajua miten voi olla näin järkyttävä turvotus, ihan normaalisti samalla tavalla olen syönyt ja lenkkeillyt että kahden edestä ei ole tosiaan alettu syömäänkään :D

Aamulla painelin kirpparille ja löysin lopulta 3 eurolla hm mama jeggingsit! Eiköhän niillä nyt pärjää siihen asti että saa oikean vauvamasun ja uskaltaa ostaa sitten sellaiset housut kun haluaa :)
 
Fifu, Mullakaan ei mennyt tänää omat farkut jalkaan kun niin kovin kiristi. Mamalegginssit olleet nyt jalassa ja kai alan noita mammafarkkujakin pitää jos ei tää turvotus tästä laske.. Mieskin huomautti että söpö masu :Heartred :grin

Esikoisesta en muista tälläistä turvotusta olleen lainkaan ja näin alussa! Turvotusta oli ennen kuin vauvamasu alkoi näkyä, mutta silti sai omat housut jalkaan sentäs.
 
Mullakin on jo sellainen maha, ettei ihan niitä tiukimpia farkkuja enää huvita laittaa aamulla töihin. Päivän mittaan ne alkaa painaa ja menkkajomotukset alamahalla lisääntyy, mikä ei ehkä ole hyväksi. Oon myös peilistä katsonut, että jotenkin sitä mahaa on paljon. Ja oon ihan varma että joululomalla hankitut turvotukset ehdin karistamaan tuossa tammikuun alussa. Pitää aloittaa oman kuvasarjan kerääminen ens ti, kun viikko 5 poksahtaa käyntiin.
 
Taisin tänää vähä innostua. Kävin ostamassa kahet mammafarkut, koska ne on niiiin paljon mukavammat jalassa :D ja saatoin vahingossa pari paitaakin ottaa mukaan :D
 
Taisin tänää vähä innostua. Kävin ostamassa kahet mammafarkut, koska ne on niiiin paljon mukavammat jalassa :D ja saatoin vahingossa pari paitaakin ottaa mukaan :D

Taisin minäkin vähän netistä tilailla. :DD
 
Mistä tilasit? Noi kävin ostaa ihan vaan hm:ltä mut ois kiva löytää joskus jostain muualtakin. Täällä päin ku ei oikein muissa kaupoissa ole..
 
Viime raskaudessa oikeastaan ostin vaa muutamat farkut, puoleen väliin asti pärjäs omilla vaatteilla ko maha sen verran pieni ja omat paidat meni koko raskauden. Tähän raskauteen joutuu ehkä ostaa noita kesävaatteita ko ollaan lähössä kreikkaan toukokuussa ja kiva muutenki nähä kuin paljo isompi maha tulee että pitääkö muitaki vaatteita ostaa.
 
Ei mee enää farkut.. Eli tänään alkoi mun verkkarikausi :D Onneks on tallessa kesäks mammasortsit ja valmiiks venyneet topit. En edes halua tietää millaiset hinkit tekee yhdistelmä raskaus+ imetys :O Ennen edellistä raskautta oli Change koko 70J ja nyt 85M.. :confused:
 
Oon tilannut Nextdirectiltä äitiysfarkkuja. Niis on mielestäni hyvä hinta-laatusuhde, joskin palautus maksaa. Oon 168cm pitkä ja tilannut "tall" pituudella, regular jää pari senttii liian nilkkapituiseksi.. siel on lyhyemmille myös "petite" versio samoista. Ja oon tilannu kokoo pienemmät kuin jos ostaisin esim h&m. Toimitus ilmaiseksi kotiovelle plussaa :woot: Vauvan- ja lastenvaatteita oon myös ostanut sieltä, just hyvän hinta-laatusuhteen takia. Niis on aika nafti mitoitus tosin.
 
Mä ostin tänää just mamma farkut, kun sattuu olemaan name it:ssa alessa. Oli kyllä todella mukavat päällä, kun ei tuu sitä tuubia mahan päälle. Vyötärössä oli vielä säädettävä kuminauha sisällä et sai heti sopiviks ja menee isonki mahan kanssa. :happy:
 
En kyllä uskalla ostaa mitään mammavaatteita ennen 12 viikon ultraa... Edellinen raskaus keskeytyi jo 7-viikolla, onneksi en sillonkaan ehtinyt hankkia mitään vaikka turvotuksen takia se oli mielessä käynyt... Täytyy vaan koittaa pärjätä oman vaatekaapin sisällöllä vielä melkein pari kuukautta! [emoji46]
 
Takaisin
Top