Äitiysvaatteet

Musta on tosi väärin, miten kalliita äitiysvaatteet on, kun niiden käyttöikä on kuitenkin niin lyhyt, ellei suunnitelmissa ole kovin montaa lasta tehdä.
Samaa mieltä! :arghh: Imetysvaatteidenkin hinta on ihan huima jos ajattelee, että imetyskään ei välttämättä kauaa kestä... en ostanut viimeksi kun parit hyvät imetysliivit, yhdet raskauden jälkeiseen aikaan tarkoitetut housut ja pari toppia. Niillä pärjäsi. Valitsin vaan kaapista imetykseen soveltuvia paitoja/mekkoja sitten.
Esikoisen jäljiltä laitoin muutamat äitiysvaatteet eteenpäin ja osaa lainasin kavereille. Ostin nyt käytettynä kaverilta pinon lisää ja osan sain lainaksi toiselta kaverilta. Onneksi nyt on kesä ja mekot (ja tarvittaessa sukkikset viileällä säällä) vaikakkin moni jää liian lyhyeksi kun masu nostaa mekkoa sen verran ylös etuosasta kun ihan normaalin malliston mekkoja siis ovat, ei mitään äippämekkoja.
Itse lyhensin myös parista h&m kepeästä mekosta sopivammat siten, että helma edestä hieman pidempi koska masu vie kangasta enemmän :D
 
Joo itekin suunnittelin että vois nyt tehdä niistä mekoista vähän pitempiä ja lyhentää sitten helman sopivaksi raskauden jälkeen, niin ei tule säädyttömän lyhyitä mahan kanssa :hilarious: En nyt kuitenkaan jaksa ihan loputtomasti välittää ulkonäöstäni raskaana, niin ei haittaa vaikka olisivat vähän hassun mittaisia/edestä vähän lyhyempiä, kunhan ovat säädyllisiä.
 
Mä oon mennyt raskaudet suurimmaksi osaksi normi kamppeilla viime rakkaudessa ostin käytettynä farkkuja kun omat normi ei passanut enää. Mutta neki oon pistäny eteenpäin. Nyt on pakko varmaan housuja ostaa kun elopainoa on jo paljon enemmän ku viimeksi viimesillää raskaana kiitos entisen epäsäännöllisen työn ja itsekurin menetyksen mun piti aloittaa kunto projekti ostin jopa salikortin mutta suunnitelmat nyt muuttu. Mutta joo on ne tuhottoman kalliita jos uutena ostaa. Pitäisi varmaan käyä kirppareita kiertää.
 
Musta tuntuu et mun silmiin ei kirppareilta äitiysvaatteita osu, ainenkaan oikean kokoisia (xs) vaikka moni kehuu tehneensä löytöjä.
Täytyy varmaan vielä ahkerammin käydä penkomassa. Alkaa tehdä tiukkaa vaatetus..
 
En ole kyllä kirppareilla kierrellessä ikinä törmännyt äitiysvaatteisiin, ainkaan täällä tuppukylässä :D Tori.fi ja facebookin äitiysvaatekirpparit on aika kova sana... Tosin silloin ei pääse vaan sovittamaan.
 
Mulla on käyny päinvastoin :D Ennen normifarkut 100€, nyt mammafarkut (h&m:ltä) vajaa 40€. Mulla jäi siis toisesta raskaudesta niin paha erkauma et jätin mammikset käyttöön.. normit ois menny päälle mut näytti pahalta.
 
Ite oon nähny paljonkin kirppareilla varsinkin kun en oo ollut raskaana, voi toki olla et kun käytön 38 tai(36-40)niin tuota kokoa löytyy hyvin.
 
Mä oon tehnyt muutamat edulliset vaatekaupat paikallisella fb-kirpparilla.:) Toivottavasti saan sit joskus itsekin kätevästi mama-vaatteet myytyä pois kaapista pyörimästä.
 
Mä oon sen verran köyhä (työtön) että yhtään uutta vaatetta en kyllä ole ostanut.. Mutta oon siinä mielessä hyvin onnellisessa asemassa, että sain kaverilta ison kassin äitiysvaatteita joilla oon hyvin pärjännyt muutamia täydennyksiä oon tosin joutunut tekemään, ja ne on löytynyt hyvin fb kippi siltä. Oon myös huomannut että useiden eri seurakuntien pitämiltä kirpputoreilta löytyy äitiysvaatteille omat osastonsa, joista sopivat on helposti poimittavissa.☺️
Tällä hetkellä mulla ois hankintalistalla vielä muutama paksumpi paita, kun ei enää meinaa noihin isoimpiinkaan normi huppareihin mahtua.. Toivottavasti löytyy jostain edullisesti ☺️
 
Mä oon ettinyt jo vaikka mitkä kirput, niin kaupungin kuin netinkin ja ei, ei äitiysvaatteita mulle. :arghh: Ei rahatilanne ihan anna periksi ostella uutena. Nyt sitä toivois että olisi yhtä kätevä käsistään kun täällä moni tuntuu olevan ja osaisi vaikka itse tehdä/tuunailla vaatteita.
 
Itse kyllä mietin kanssa, että voishan vaatteita tuunata, mutta vaikka ehkä osaisin, niin en viitsi, niin olen laiskaksi tullut :rolleyes: Ehkä sekin vaikuttaa, kun ompelu ei muutenkaan ole suosikkijuttu, ei ole koskaan ollut, vaikka osaan kyllä. Virkkaaminen ja neulominen taas on niin hidasta, etten ehtisi saamaan mitään valmiiksi ennen vauvan syntymää, jos pitäisi itselle tehdä :D
 
Neulominen on kyllä hidasta. Mulla on yks lähes valmiiksi neulottu villatakki, jonka totesin muuttuneen neulomisaikana liian suureksi kun laihduin 10 kiloa sen neulomisaikana ja heitin sen kaapin perälle odottamaan että jaksan tehdä sille jotain. Vois vilkaista oisko siitä tulossa niin iso, että menis raskausaikana ja tehdä valmiiksi, jos on :) Mulla on kankaitakin ostettuna äitiysvaatteita varten mutta motivaatio on edelleen hukassa, eli ei käsityötaidot ole tae siitä, että sais kivoja äitiysvaatteita :shifty:
 
Kannattaa myös metsästää sellaisia neuletakkeja, joissa on sellaiset "liehulipareet" edessä. Ne mahtuu hyvin raskausaikana ja menee vielä raskauden jälkeenki.

Jotain tämäntyylistä:
http://m2.hm.com/m/fi_fi/productpage.0301901001.html#Musta

Noita neuletakkeja juuri on vaikka muille jakaa mutta kun sinne alle ei ole mitä laittaa (toppeja, farkkuja..)

Minäkin siis suosittelen neuletakkeja, olivat esikoisen raskausaikana todella käteviä kun pystyi muuttamaan asua ja ilmettä, mutta kovassa käytössä olleet myös raskauden jälkeen. :)
 
Yritin eilen metsästää verkkokaupoista niitä kalsareita, ei löytynyt, kun koot loppui liian pieniin :sad001 Kävin kaupoilla tänään ja ostin kolmet isoimmat kalsarit, mitä kaupasta löysin. Saa nähdä, mahtuuko nekään sitten, on ne nyt isommat kuin nyt päällä olevat, mutta jotenkin epäilyttää silti tämän pötsin kanssa sopivuus :/
 
Katoitko Kaari nextiltä? Siellä on hyvin kokoja.
 
Enpä bongannut tuollaista verkkokauppaa (next), mutta nyt kävin katsomassa, taisi jäädä yksi mekko haaviin sieltä :D Kokeilin nyt aamulla niitä eilen ostamiani alushousuja, ja ne kyllä vaikutti sopivilta, ainakin vielä. Ehkä pärjään niillä sitten loppuun asti, katsotaan nyt. Täytyy sitten katsella uudelleen, jos tuntuu, että maha vielä kasvaa kovinkin paljon. Jotenkin vierastan niitä sellaisia alushousuja, jotka jää tuonne mahan alle, kun tuo läskimakkara on kuitenkin olemassa :/ Mutta ehkä se ei haittaisi, pitää nyt vähän miettiä sitäkin vaihtoehtoa näin poikkeusoloissa :)
 
Onko kukaan joutunut vielä hankkimaan isompia rintsikoita? Tämä joutuu, tosin otan jo valmiiksi imetysrintsikat (jospa ne vaikka sitten mahdollisen imetyksen loppuvaiheissa menisi päälle, jos nyt ei heti maidon noustua :D). Takana on rintojen pienennys kymmenisen vuotta sitten, ja silloin kävi ilmi, että näissä ei ole rasvakudosta juuri ollenkaan vaan todella tiivistä, painavaa rauhaskudosta. Mikä on nyt sitten päättänyt räjähtää melkein entisiin mittoihin... *silmienpyörittelyhymiö* Lisäksi ylävatsan turvotus on kasvattanut ympärysmittaa noin viidellä sentillä, joten myönnän tappioni. Eikun Zalandon ääreen. Rintsikoiden lisäksi tuli samalla kertaa tilailtua äitiysmekkoja ja -legginssejä, toivottavasti löytyy edes pari täysosumaa.
 
Ostin kyllä Lastentarvikkeesta yhdet imetysliivit, saa nähdä nyt sitten, sopiiko ne päälle enää siinä vaiheessa, kun imetys on meneillään :rolleyes: Vielä mahtuu kyllä, mutta luulisin, että rinnat vielä kasvaa tästä, ehkä. Leggingsitkin löysin sieltä kyllä

Mulla on vasemmassa rinnassa hyvin tiivistä kudosta, ja se on isompi kuin oikea rinta, pääsin käymään mammografiassakin sen vuoksi, kun lääkäri halusi olla varma, ettei kyseessä ole mitään pahanlaatuista. Ihmettelivät kyllä sielläkin sitä kudosta, ja ultrasivat vielä samaan hintaan, vaikkei olisi kuulunut. Mitään kummempaa sieltä ei kuitenkaan löytynyt, joten olen vaan tyytynyt siihen, että vasen rinta on reunastaan ja kainalon alta isompi kuin oikea. Joskus kyllä on hieman kipeä, mutta yleensä ei.
 
Nyt löysin minäkin tori.fi ihan paketillisen äitiysvaatetta omassa koossa todella edullisesti ja otin myös S kokoa että onpa varaa tässä levitä. :smiley-angelic006 Enää täytyis housut löytää niin luulen että pärjään vielä nää huimat 3kk, ajatella!!
 
Takaisin
Top