Äitiysvaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aima
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun oli pakko ottaa mammahousut käyttöön jo muutama viikko sitten, sen verram ikävästi painoi normihousut mahaan. Normiverkkarit ja leggarit tietty menee vielä pitkään, mut farkut ei todellakaan. Onneks säästin muutaman äippävaatteet edellisesraskaudesta...

Mua oikein ärsyttää, kun maha ei kasva! Samat vanhat farkut menee ihan heittämällä ja painokin tippunut :/

Mulla ei oo enää pariin viikkoon ollu toivoakaan mahtua entisiin housuihini. Reilu viikko sitten maha pöllähti ihan kunnolla näkyviin (tänään menossa 11+0). Olisko kohtu niin eteen kallellaan? Olen aika hoikkanen ennestään eikä paino ole noussut, pömpönkin päällä näkyy lähinnä vatsalihakset joten ei taida olla enää turvotustakaan tämä. Naama kyllä on tuplasti pyöreämpi kuin ennen ;) Vähän alkaa olla hankala peitellä tätä, kuitenkin haluaisin odottaa nt-ultraan ainakin ennenkuin perhepiirin ulkopuolelle julkistan...
Ootteko muuten, te joilla on aiempia raskauksia, millä ennaltaehkäisseet raskausarpia? Jos tää pötsi kasvaa tähän malliin koko raskauden ajan, mä tuun näyttämään kesän loppuun mennessä kerrostalolta ;)

Mulla ei kyl raskausmasusta johdu, etten omiin vaatteisiin enää mahdu, vaan enemmänkin tästä turvotuksesta, pöhöstä ja läskistymisestä, kun oon syöny mitä sattuu jo pidempään... :rolleyes:

Mä oon aikaisemmissa raskauksissa käyttänyt bebancare voidetta aamuisin ja weledan hoitoöljyä iltaisin ja tuli vaan muutama hassu arpi vaikka mahat oli aivan valtavat :D
Samoja käytän tässäkin raskaudessa ja toivon kovasti ettei niitä arpia tulisi nytkään.

Mä öljysin loppuraskauden Bio-oililla ja ehkäpä turvaudun siihen taas. Mulle ei tullut mahaan yhtäkään raskausarpea, vaikka oon tosi altis niitä saamaan. Lantion/kylkien sivuille tuli parit haaleet.

Käytin ekassa raskaudessa reisiin/tisseihin ja masuun tokasta kolmanneksesta eteenpäin Sebamedin raskausarpirasvaa, Bio-Oilia, Bepanthenin raskausarpirasvaa ja silti tuli arpia kaikkialle ja vaikka muille jakaa.
Mulla vaikuttaa perimä, äitilläni sama homma ollut arpien kanssa.
Harmittaa ihan hurjan paljon kun meni iho pilalle kun ei entuudestaan ollut yhtään raskausarpea. :(

Mulla tuli raskausarvet mahaan vasta kun LA oli menny ja synnytyspäivänä repes eniten :D

Mulla tuli ekat arvet siinä viikolla 37 tai 38 mutta ne oli vaan sellaisia pieniä pisteitä tai ihan sentin pituisia. Synnytyksen jälkeen järkytyin kun nämä pienet pisteet olivatkin revenneet ihan hurjan mittaisiksi :O
Muoks. ja tisseihin tuli arpia vasta kun maito nousi ja aloin imettää.

Käytin Bepancare voidetta raskausarville, mutta ei niitä tullut. En tiedä siis oliko rasvalla jotain osuutta asiaan vai ei. Jostain luin että perimä vaikuttaisi. :)

Kiitos kaikille vinkeistä! Varmaan kokeiluun menee ainakin Bio-Oil ja Bepanthen. Mulla on taipumusta saada raskausarpia ihan pienestäkin painonnoususta joten koetan minimoida vahingot parhaani mukaan ;)

Mun mielestä tuo Bio-oli oli niin kauheen hintaista, että ostin viereisen Re-Gen Oilin joka makso 1/3 Bio-olin hinnasta. Netistä mitä lueskelin niin olis käytännössä samaa tavaraa, mutta tiedä sitte. Mä oon jo monta viikkoa rasvaillu kun olen ihan varma että arpia tulee kumminkin :D

Mulla on teini-iän muistoina vaikka kuinka paljon raskausarpia ympäri kroppaa, mutta raskaudesta tuli vain muutamia parin sentin arpia alavatsaan. Eli väitän että mulla öljyämisestä oli hyötyä, kun muuten taipumusta kuitenkin on! Bio-oil oli pääosin käytössä. Mutta vaikka ei uskoisi rasvan auttavan arpiin, suosittelen silti ahkeraa rasvausta, helpottaa tosi paljon kutinaa ja venyvän ihon aiheuttamaa tukaluutta!

Mullakin tuli teiniaikana hurjasti raskausarpia (lihosin voimakkaasti), sisäreidet ja tissit on ihan täynnä pitkiä arpia. :(

Mullakin on reisissä paljon arpia. Siksi oon melko varma että tulee masuunkin vaikka kuinka rasvais.

Mä esikoisesta rasvailin ceridalöljyljyllä puolesta välistä eteenpäi ainako muistin..

Mä oon kans ihan täynnä raskausarpia jo valmiiks vaikka lapsia ei ole, osa teinivuosilta, kun muutuin naisen muotoiseksi turhan vikkelään ja osa myöhemmältä ajalta kun lihoin vähän reilummin.

Mä käytin satunnaisesti Bio-oilia ja bodyshopin shea stickia. Ei tullu arpia vaikka paino nousi yli 20kg. Tisseihin tuli jotain raitoja vasta imetyksen aikana.

Mun tekis niiiiiin mieli ostella mekkoja, mut vielä malttanu mieleni joten kuten :D tilasin kuitenkin mammareenivaatteet kun tavalliset inhottavasti jää tohon keskelle mahaa niin puristaa.

Takaisin