Äitiyslomatekemistä

Mulla on ollu saikkua 18.12. lähtien jo :S Ihan perseestä. Mutta tuulettelen silti sitä että huomenna saikku vaihtuu äippälomaan :)
 
Mulla alkaa äippäloma virallisesti VASTA 23.4, mutta en mä siihen asti kykene töissä olemaan. Vielä viime viikolla nautin raskaana olemisesta kun ei ollut mitään vaivoja ja nukuin kuin tukki. Nyt ku oon lomaillu tän viikon ni on iskeny kaikki vaivat. Selkäkivut on öisin niin kamalia, että herään siihen kun tuntuu että rintaranka on puristuksissa ja happi loppuu. Ei siinä muu auta kuin aloittaa jooga harjoitukset keskellä yötä.. Muutenkin sikeistä unista voi enää vaan haaveilla, kun vähintään tunnin välein vaihdettava asentoa, mikä on niin kivuliasta, että siihenkin herää. Niin ja vaikka tämä ei ollutkaan marinaketju niin pitääpi mainita myös ensimmäisistä raskausarvista, jotka aiheuttaa mulle päänsärkyä ja sydämentykytyksiä. Lähtee kaks kaunista viirua mun napakoru arvesta, tosi kiva! Voin kuvitella mikä tiikerinraita vatsa oon 10viikon kuluttua..
 
- myös täällä loppujen hankintojen tekeminen vauvalle ja niitähän piisaa..:smiley-angelic006
- menen kampaajalle, hemmotteluhoitoon, jonka sain joululahjaksi ja hierojalle
- pesen pienimmät 50 ja 56 senttiset vaatteet vauvalle ja ehkä nämä ekat jopa silitän (en muuten silitä mitään):smiley-chores011
- olen luvannut käydä parilla ystävällä hiukan kauempana
- odottelen vauvakutsuja :grin
- yritän järkätä tyttöjen illan
- lepäilen ja nukun joka päivä päikkärit, koska yöunet on mitä on:sleep002
- vesijuoksen ja yritän käydä pienillä kävelyillä sen minkä selkä kestää
- minusta tulee kummitäti miehen veljen vauvalle :)
- suunnittelen, suunnittelen ja suunnittelen.... ristiäisiä, vauvajuttuja, kummiasioita ym.

No nyt se ä-loma on alkanut ja mä vaan huilaan ja huilaan... Aloitin mä sentään pienten vaatteiden pesun ja ensi viikolla on aika kampaajalle ja hierojalle. Ja synnärille, jossa tsekataan sokereita taas, jotka pitäiski mennä mittaamaan. Ja kävin ostamassa mm. rintapumpun, mut toivon mukaan oman listan teko ei mee suorittamiseksi vaan nauttimiseksi niistä asioista mitä on. Joku kirjoitti menevänsä Korkeasaareen, sekin ois aika hauska juttu!
 
3vk äippälomaan. 3vk todellakin töitä.. jokainen sunnuntai myös tänään. Yksi vapaa siellä täällä 45h/viikko. MUTTA itseppä suosituin tähän ja mä jaksan! :) heti ekana päivänä äippiksellä palkitsen itseni jollain :)
 
:) Katsotaan pääsiskö maalainenkin kaupunkiin saakka ja ehkä toinen lyllerö ts. barbapapa kohtaa toisen :wink.
 
Joutuuks korkeasaaressa kävellä paljon?

Mä oon käynyt joskus Ala-asteella noita Helsingin nähtävyyksiä. Laitelkaas jotain vinkkejä, miten me voitais kuluttaa pojun leikkauspäivänä aikaa Helsingissä, mikäli reissu tällä kertaa toteutuis.

Ois kiva saada jotain muuta ajateltavaa, mut en kykene mihinkään suuriin urheilusuorituksiin..
 
Korkeasaaressa joutuu kyllä käveleskelemään aika lailla ja siellä menee helposti paljon aikaa. Lisäksi sinne menemiseen pitää varata aikaa, koska on sen verran syrjässä.

Minkälaista tekemistä röppö oisit vailla? Nähtävää, syötävää, shoppailtavaa?
 
Ehkä jotain nähtävää, mistä sais syötävää, eikä olis massoittain ihmisiä. Mies ei innostu mistään kaupoilla kulkemisesta. Mut talsiminen on varmaan se ongelma, kun en enää kilsatolkulla jaksa kävellä. Aikaa saa kyllä mennä, kun leikkaus kestää useamman tunnin.

Ei siellä korkeasaaressa olis mitään invamopoja?! :p Tosin eihän siellä pakko ole kaikkea käydä katsomassa..
 
Pakko kertoa kun joku mainitsi barbapapan.. Olin äitini ja tyttäreni (n.2v.) kanssa Helsingissä Forumin kauppakeskuksessa ja edessämme kulki 2 musliminaista mustissa kaavuissaan johon tyttäreni iloisesti; "kato äiti! Barbapapa!" :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oisko Tove Janssonin näyttely Ateneumissa passeli? Lähistöllä on runsaasti ravintoloita, joten ei tarvitse paljon tepastella. Tai sitten Kiasma tai Kansallismuseo, onhan noita.
 
Mä oon nyt muutamassa viikossa kattonu netflixistä Supernaturalin 6 ekaa tuotantokautta, just äsken loppu viimenen jakso. 3 seuraavaa tuotantokautta ei löydy sieltä ja nyt musta tuntuu että mun tylsiin päiviin jää iso aukko kun ei oo enää mitään hyvää katottavaa :/ Äitiyslomakin vasta alko niin huonoon paikkaan loppu noi jaksot. Mitäs mä nyt keksin ajankulukseni niihin hetkiin kun en jaksa ees sängystä nousta?
 
Eikö ole muita sarjoja, jotka kiinnostais? Saisitko kavereilta jotain boxeja lainaan?
 
Muistan joskus kun itselläni oli sama homma kuin Hymykuopalla, sitten kun tuli mies ja lisää lapsia niin.. Ei oo lempisarjoja katseltu, mutta muista sen "tyhjän olon" mikä tuli kun ei ollutkaan mitään katsottavaa :D
Aina tekis mieli alkaa seurata jotain sarjaa, mutta voiton vie pyykit, tiskit, siivous ja rutiinit!
Kuntoilusta en ole luopunut, lehtiä kyllä luen.. Ja kirjoja satunnaisesti :)



Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
nonniin, (kesä)loma korkattu! alkoi reippaasti paksujen mammojen villoja saksimalla- onneksi vielä taipuu, on selälle aika raskasta ja käy hyvin liikunnasta.. ei oo tekemisen puutetta näille lomaviikoille.. on kyllä mahtava olo, ei ihan ymmärrä vielä ettei töihin tarvi PIIIIITKÄÄÄÄÄN aikaan mennä:)
 
Aretha hyviä ehdotuksia otetaan vastaan! :D

Liii-saaa tää onkin ollu tekemistä just niihin hetkiin kun ei kykene siivoon, leipoon, kauppaan, kahville yms! Nyt on jäljellä enää telkkarin tyhjänpäiväset ruoka-, hää- ja sisustusohjelmat! En ala :/
 
Mitä sarjoja olet tykännyt katsoa? Itse tulee seurattua jonkun verran tv-sarjoja amerikkalaisista lähteistä, omia suosikkeja tällä hetkellä on Big Bang Theory, Bones, American Dad, Person of Interest ja How I Met Your Mother. Mutta jokaiselle jotain, helpompi suositella, jos kerrot jo mistä olet aiemmin tykännyt :)
 
Takaisin
Top