Äitiyslomatekemistä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kokemuksesta oon oppinu että ku asun tässä metän keskellä että ikkunoita en pese ennenkö siitepölykausi on ohi!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon kans ollu kotona tähänkin asti, mutta suunnitelmia on silti:

- järjestän ite omat vauvabileeni (mun tosi hyvälle ystävälle on järkännyt aina joku mutta mua ei oo kutsuttu, vaikka oon hänen lapsensa kummi... näinollen päätin pitää ne ite ettei ketään jäis ainakaan kutsumatta)
- teen kaikenlaisia käsityö- ja askartelujuttuja kyllästymiseen asti, koska kohta niitä ei enää tuu tehtyä
- jos löytyy jotkut pienet markkinat, voisin viedä koruja näytille ennen helmilomaa
- viimeistelen sisustusprojekteja ja järjestän vauvakamoja
- käyn läpi puuttuvat vauvahankinnat
- vaatehuoneen siivous! tavaraa pitäs tunkea välillä ulospäin ovesta eikä aina sisään...
- yritän pysyä liikkeellä vaikka se toisinaan on hankalaa
- osallistun neuvolan perhevalmennuksiin ja toivon löytäväni doulan
- luen kirjoja ja seuraan lempisarjojani, elokuviin ei riitä keskittymiskyky...
- vien hauvan hammaslääkäriin
- lepään ja nautin olostani niin paljon kuin raaskin ja ehdin :)

Huh, tulipa lista!

Mun pitäis vielä hoitaa yks ikeareissu ja yks shoppailureissu myös babystyleen niin sit sais viimesetkin hankinnat tehtyä. Säästelen ikeakäyntiä tietosesti vielä vähän myöhemmäks kun toivon että se ois niin rankkaa että pääsis sen jälkeen vaikka synnyttään! Mullahan toi äitiysloma alkaa nyt parin päivän päästä perjantaina :)

Mä oon helposti mökkihöperöityvää tyyppiä, joten oon todella kiitollinen näistä teidän listoista. Yritän luultavasti suorittaa kaiken täällä mainitun.

Noista itsejärjestetyistä vauvabileistä sain ajatuksen, että mä voisin järjestää semmoset kans.
Mulla ei ole ollut esikoisesta, enkä nyt varsinaisesti ihan semmosia perinteisiä haluaisikaan. Mun on vaan muutenkin pitänyt pitkään kutsua ystäviä herkuttelemaan ja sit raskauspahoinvoinnin takia jäi omat valmistujaisetkin viettämättä. Moni niistäkin kyseli, mutta en kyenny silloin.

Elikäs, mä alan ny järjestää vauva-valmistujais-herkkubileitä! Jees hyvä mieli! :)

Mulla on parin viikon päästä babyshowerit. Tai siis ku kaverit kyselleet niistä siitä asti ku plussasin ja tyrppäsin ne " aargh, ei mitään glitteristä vaippakakua ja jenkkimeininkiä!" Pidän nyt vaan sellasen kahvittelun yhvknlppna ennen ku poksahdan kahteen osaan.
Leivon jotain hyvää ku kerrankin on syöjiä (ajattelin valkosuklaa-vadelmakakkua ja mokkapaloja ja jotain raikasta mehuboolia). Kovasti pari kamuu uhos "paskat, ei ne mitkää babyshowerit oo ilman vaippakakkua ja lahjakasaa" oten kattoo mitä tulee :grin Mut lähinnä kiva vaan nähdä vielä porukalla ennen vauvan syntymää, tiedä millon seuraavan kerran mahdollisuus moiseen :)

Tuota just mäkin mietin, että kun vauva tulee, niin sit ei pääse hetkeen porukalla kokoontumaan. Eikä sitten jaksa mitään järjestääkään, kun pitää järjestää ristiäisiäkin.

olin jo unohtanut et nimiäisetki pitää pitää. Innolla odotan, not. Lähinnä sitä et meidän perheistä tulee jo about 15+lapset ja olisin muutaman lähimmän ystävän halunut myös pyytää. Ei kauheesti innosta kutsuu sellasta 20 ihmistä tänne meidän kotiin kuulee beben nimi ja syömään pullaa... Jos pitää heinäkuussa niin ehkä tuurilla kaikki ei pääse paikalle:rolleyes:

Mulla on nimiäissuunnitelmat jo ihan hyvällä mallilla. Ei pystytä pitään niitä kotona, joten luultavasti miehen työpaikalla sit :) Vieraita tulee luultavasti about 30 ja tarjoilutkin on jo suunniteltuna. Oikeestaan ainoo asia mikä on vielä ihan hämärän peitossa on pikkuihmisen nimi ja se miten se sisällytetään juhlaan!

Meidän sisaruksista perheineen ja vanhemmista tulee yht 35 henkeä. Ja siihen siis päälle meidän oma 6henkeä.

Sit jos kutsutaan muita tärkeitä ihmisiä nimiäisiin, niin tuplaten porukkaa eli meidän nimiäisiin kutsutaan ainakin sellaset 70 henkeä. Oon lisäks haaveillut et jos kutsuis muutakin sukua, mut harkitaan sitä sit kesemmällä, et miten jaksaa.

Tila kyllä riittää täs meillä ja kesäaika vielä, niin voidaan olla ulkonakin. Mut tarjoiluja en aio itse lähteä tekemään..

Haluaisin pitää ristiäiset tällä kertaa kotona. Viimeksi anopilla...
Niitä vaan ei voi oikein etukäteen suunnitella, kun perhettä tulee paikalle ulkomailta. Viimeksikin ne oli silloin kun ulkomailta tulevat pääsivät yhtaikaa Suomeen ja saivat edes vähän edullisempia lentoja.

Mun ystävä on pappi. Olisin halunnut hänet kastamaan, mutta noiden aikataulujen kohtaaminen kesäaikaan on aikas haasteellista. Papeilla on sesonkiaika, riparit, häät ja niiden omat kesälomat...

Mutta menuuta voisi jo miettiä ja millanen kakku! Esikoisen kakun päälle tein marsipaanimassasta vaaleanpunaiset converset. Ohje löytyi netistä, tosi söpöt tuli!

Me ollaan pidetty ristiäis-kaffit aina seurakuntakeskuksessa- on niin kätevää kun on siistiä ja kuppeja, tuoleja, liinoja jne riittää, isot kylmiöt, mega-tiskikone jne. tilavuokra on ollut jotain 20-50euroa.
ja on mahtunut pyytää ystäviäkin! Kyllä meillä kotiinkin mahtuis, mutta kaikki se liittyvä hässäkkä ei kiinnosta..vaikka ehkä se nyt kesällä meniskin..hmm
mä oon satsannut siihen juhliinleipomiseen, se on ihan intohimo! mutta aika ei sitten riitä es kodin siivoamiseen..

Ilmoitin kotona nimiäisten suhteen, että minä järjestän ne. Ei miehen äiti niiden mökillä 400 kilsan päässä eikä mun äitini missään päin Suomea. Minä järjestän, että saan niistä sellaiset kuin haluan ja että sinne tulee kutsutuiksi oikeat ihmiset. Pelkät perheet kutsumalla koossa on jo parikymmentä henkeä. Joitain ystäviäkin haluan kutsua.

Jos tulee mussutuksia, juhlia ei pidetä. Simple as that.

Neljän suora, Joo rahaan alkaakin tosiaan tulla niin ettei tiiä mihin sitä pistäis, huh! :o Ongelmia ongelmien perään sanoisin :P
Kyllähän tuota on itsekin ristiäisiä jo suunnitellut, lähinnä kylläkin ajatuksen tasolla vasta, mutta hyvällä mallilla kuitenkin :) Me ei olla mitään suku rakasta porukkaa, joten tällä kertaa mieteinkin pitäväni pienemmät kemut kun esikoisesta (vähemmän ressiä)
Mutta ihana suunnitella jo juhlia! :)

Mua ehkä eniten ahdistaa se, että ne ristiäiset pitäs pitää heinäkuussa. Ja mietinkin sitä, että jos on järkyttävän kuuma kesä, ni me kyllä paistutaan tähän huusholliin sit.....

Me on ajateltu että pidetään juhlat just sillon kun itelle parhaiten sopii! Nimiäisten hyviä puolia kun ei tarvii noudattaa kenenkään muun asettamia sääntöjä :) Nimi pitää tietenkin ilmottaa määräaikaan mennessä, mutta juhlien suhteen voi tehä mitä haluaa!

Ristiäisiin tulee vajaa 20 vierasta. Perhe ja kummit, enempää ei oo suunniteltu,kummitkaan eijjoo vielä tiedossa. Seuraavana päivänä vois pitää rääppijäiset ja kaverit vois tulla kuulee nimen ja mättää loput pöperöt. Ristiäiset itessään tahon pitää vaan perheen kesken.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

pienet ridtiäiset suunnitelmissa, oon kyllä jo värvänny omaa äitiä ja anoppia että tekeevät ruokaa ja kahvileipää ku ei ite varmaankaan tehä....

Meillä on kans päädytty ihan perinteisiin ristiäisiin pappeineen kaikkineen. Mä pitäisin mielellään bileet kotona mutta ei se oikeen kannata. Tilaa on pihallakin jos sisätilat käy ahistamaan mutta meil on surkeasti parkkipaikkoja ja just noitten kuppien ja kippojen riittäminen on kyseenalaista. Mun suku ei suurensuuri ole mutta miehen... voi apua. Ja mä haluan tosiaan kutsua jokusen ystävänikin.
Meillä on ihan kiva seurakuntatalo aika lähellä, sinne sitten varmaan ellei miehen vanhemmat löydä jotain huikeeta mökkiä kesäks :). Ne varmaan ilahtuis pikku juhlien järjestämistehtävästä...
Mutta tosiaan, kiva nyt jo suunnitella asiaa! Meillä on kummitkin jo pyydetty ja kohta konfirmoitu...

Takaisin