Äitiyslomatekemistä

Aretha

Seurustelun sensei
Toukokuunmammat 2014
Mitäs palstatoverit aikovat äitiyslomillaan puuhata? Siis muutakin kuin järjestää vauvan tavaroita ja sisustaa - ois kiva saada vinkkejä, miten hidasliikkeinen isomaha sais aikansa kulumaan muutenkin kuin kotona nyhjäämällä.

Itse aion
- käydä Korkeasaaressa. Eläintarhareissuilla kun on aina lapsi tai useampi mukana ja niillä on hirvee hoppu häkiltä toiselle ja kahvilaan ja kotiin. Ajattelin viettää laatuaikaa hiljaisena arkipäivänä karhuja katsellen!
- käydä Ateneumissa Tove Janssonin näyttelyssä.
- käydä elokuvissa päivänäytöksessä.
- tavata lapsettomia kavereita niiden lounasravintoloissa ja
- tavata lapsellisia kavereita jonkun kotona kahvitellen
- tehdä päiväretken jonnekin lähiseudulle (mulla on auto ja tykkään ajella)
- käydä käsi- ja jalkahoidossa, ehkä jossain hieronnassakin

Sinkoilkaas ideoita!
 
Mä tykkään kahvitella kavereiden kanssa päivisin, siitä on tullu jo sairausloman aikana tapa :) Tekee hyvää käydä ihmisten ilmoilla välillä. Sit mulla on sen blogin perustaminen suunnitelmissa ja ajattelin ens viikonloppuna käydä sen kimppuun. Leivon pullaa tai jotain muuta kivaa pakkaseen. Ja kattelen netflixistä tunti tolkulla supernaturalia jos en jaksa muuta!
 
Ompelua, kutomista ja kävelylenkkejä sen mitä paikat kestää. Ja sit vois kokeilla kaikkia uusia kivoja ruokareseptejä kun yleensä arki-iltaisin ei paljon jaksa ja ehdi luovuutta käyttää.

Leivoskahveilla aattelin käydä muutaman kerran, et tulis ihan cityyn asti lähettyä. Mä oon himoillu Suomen paras leipomon Häme-jaksosta lähtien jotain ihanaa leivosta enkä oo sellaista vieläkään saanu :)

Tove Jansson houkuttelisi muakin. Voisin joku päivä hypätä miehen kyytiin (ajaa päivittäin hesaan) ja palloilla päivän Helsingissä.
 
teillähän on suunnitelmia... ite jumahtanu neljän seinän sisään :S oon siis etäopiskellu koko raskausajan kun meni kämppä kuopiosta alta,eikä löytyny uutta (opiskelen savoniassa)... täällä ei oo ketään kavereita, eikä oo kyllä miehen luona sitäkään vähää... mökkihöperöityy... pari kertaa oon kuopiossa käyny kavereita moikkaa ja yks kaveri tuossa 50km päässä ei oikein vastaile viesteihin :/ välillä on kyllä niin väsynyki että tekee mieli nukkua vaan koko päivä...
 
Mä ajattelin..
- lukea paljon hyviä kirjoja
- kattoa hömppäsarjoja ja leffoja
- tehdä kävelylenkkejä
- levätä
- tavata ystäviä
 
Eipä tuo arki muutu miksikään vaikka mammaloma alkaakin. Oonhan tässä jo kesäkuun alusta saakka ollu kotona, ni samalla mennään ku ennenkin :)
 
Ai niin, pakastin pitää täyttää sapuskalla ja hätävarapullalla. Miehen lapsi kun jo ehti iloita, että sitten kun Aretha on äitiyslomalla niin aina on tuoretta pullaa. Nauroin mukulalle päin naamaa, että you wish! Lupasin kyllä lämmittää pakkasesta pullan kerrallaan. :wink
 
Mä kans seuraan tätä mielenkiinnolla. Oon ollut jo 3 viikkoa kotona (neljäs alko just) ja oon...
- Viimeistellyt sairaalakassit
- Järjestänyt vauvan vaatteet vieläkin paremmin laatikoihin
- Nähnyt lapsettomia ja lapsellisia kavereita
- Käynyt neuvolassa
- Nukkunut aina kun nukuttaa ja niin pitkään, kun on unta riittänyt
- Idättänyt tomaatin ja kurkun taimia
- Lukenut tätä forumia...

Aion vielä...
- Leipoa pullaa (ja jopa pakastaa osan)
- Haravoida (kuhan lumet sulaa taas...)
- Nähä uudestaan kavereita
- Tehä autolle/autoille sisäputsin

Oon huomannut, et keho kaipaa lepoa. Aina voinut olla maksimissaan yksi "ohjelmanumero" päivässä, ettei käy liian raskaaksi. Selkäkin tästä ilmeisen kiitollinen. :)
 
Aion touhuta esikoisen kanssa mahdollisimman paljon "varastoon". Aluksi ainakin varmaan hän jää väkisinkin äidin huomiota vähemmälle kun vauva syntyy niin täytyy yrittää nyt ennen vauvan tuloa antaa huomiota! Ja ihan perusjuttuja; ulkoilua, yhdessä pelaamista, leikkimistä, retkeilyä jne


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
10 työpäivää jäljellä!!!! Kirppistelyä, niin omaa pöytää kuin shoppailun kannalta, koiran kanssa kunnon lenkkeilyä, ehkä mökille, kampajalle, Tontun tuloon valmistautumista jne.
 
tuo pakkaseen leipominen on hyvä juttu-pitääkin ruveta täyttämään miehen pakastinta herkuilla ja lukita sit pakastin ettei se vaan syö niitä sillä aikaa ku en oo siellä :D
 
Me varmaan hoidetaan leikkauspotilasta, ainakin toivottavasti. Ja toivon myös, että jäät pysyis tiukasti järvessä piiiiiitkään, että mies pysyy kotona ja saadaan sit ootella yhdessä vauvaa syntyväksi. Muuten ihan perustylsää eloa olis kiva elää äippäloman alku.
 
- virkkaan valkoisen rahin
- virkkaan koreja ja ehkä maton :)
- neulon vauvapeittoja, myssyn, tumput ja muuta pientä :)
- kuntoilen vaunuillen
- laitan pihaa
- luen ehkä
- olen mun mussukoiden kanssa :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Eipä paljoa arki muutu eli samaa rataa kun ennenkin :) Leipoa pitäis itsekin vielä lisää pakkaseen :) Ja pitäähän tässä pikku hiljaa alkaa vauvalle sänkyä kokoamaan, loput vaatteet pestä, pakkailla sairaalakassi ja ostella loput hankinnat. Viikot menee niin lujaa :eek:
 
Mun pitäis vaihtaa jouluverhot vähän kesäsempään versioon! :rolleyes:

No ei noissa nyt tonttu-ukkoja ole, mutta jouluksi mä ne virittelin... Samalla voisin pestä ikkunat ulkopuolelta.

Muuten samoja suunnitelmia kuin muillakin.
 
- leivon, tai opettelen sitä hommaa, joulun aikaan leivoin elämäni ensimmäisen kerran pullaa :rolleyes:
- neulon loppuun mitä oon alottanukki(pikkuselle peitto ja tumput..)
- järjestelen pikkusen huoneen. Pinnasänky tulee meijän makkariin mut hoitopöytä ja vaatteet ym. lastenhuoneeseen.
- ostelen viimesetki tarpeelliset vehkeet
- otan sen ripsipidennyksen
- luen
Eiköhä sitä kaikenlaista hommaa löyvy. Päivä kerrallaan fiiliksen mukaan mennään! :) lenkkeilen(lue:lyllerrän) sen minkä pystyn ja lepäilen :) ja näen kavereita!
 
- Ikkunoiden pesu
- Saunojen pesu (sähkö- ja ulko)
- Yrttitarhan yms. istuttaminen
- Leipominen pakkaseen
- Kaappien siivous
- Tavaroiden järjestäminen paikoilleen (muutan siis miehen luo. Sillä on isohko omakotitalo yksin --> kaapit on ihan sekaisin ja täynnä mitä sattuu, koska tilaa on ollut tunkea kaikki kaappiin. Siihen tulee loppu apaut sillä sekunnilla, kun mä tavatarröykkiöni kanssa saavun huudeille)
- Repen tavaroiden järjestäminen
- Elisaviihdeboxin tyhjentäminen (oon nauhottanu ihan hulluna elokuvia, jotka olis kiva saada katsottua pois)

Sais nyt edes kaksi tuosta listasta tehtyä...
 
Mähän oon saanu täältä hirveesti ideoita mitä vois itekin ruveta tekemään! Lisään ton ikkunanpesun ainakin omalle listalle. Tulispa vaan nyt sen verran lämpimämpi että tarkenis pestä ulkopuoleltakin!
 
Takaisin
Top