Äitiyslomatekemistä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äh, mun pää on asettunut johonkin äitiyslomamoodiin vaikka töitä ois vielä lähes kaks viikkoa. Oon puuhakas ja haluaisin alkaa jo pyykkäämään ja järjestelemään - keinutuolin pehmusteetkin tein jo. Eilen ostettiin hylly kylppäriin, ja sinne tekis mieli nyt latoa vaippoja, vaikka oikeasti on työpäivä eikä mun enää pitäisi kupata kotona. Hyvä että mussakin herää pesänrakennusvietti, mutta pliis ei tänään!

Aloitin aamuni askartelemalla pikkuisen albumiin yhden sivun ultrakuvista, siinä saikin hyvän tovin vierähtämään :). Suunnittelin samalla hiukan mitä muita sivuja tekisin vielä ennen kuin saadaan ihan oikeita valokuvia vauvasta sinne. Omat lapsuudenkuvat voisi olla hauska laittaa, siis minun ja miehen. Jonkinlaisen sukupuun haluaisin myös ja sitten pohdin jos tekisi sivun jossa teemana on mielikuvat tulokkaasta. En haluis kuitenkaan ihan liikaa innostua täyttämään jo ennen syntymää :).

Eilen pesin taas muutamia vauvanvaatteita ja niitä on hiukan enää pyykkikorissa odottelemassa.
Viikonloppuvieraat esitti aika hyvän pointin; aionko mä aina kiivetä ylös vaihtamaan vaippoja vauvanhuoneeseen kun siellä meillä on hoitopöytä... No en! Mutta haluunko mä sitä pöytää olkkariinkaan...?

Mä toteutan nyt miehen esikoisen toiveen ja ehkä ennustuksenkin äitiyslomatekemisestä: leivon pullaa! Ihan vähän vaan, ja pitäähän talkoopullaa olla, kun kaverit tulevat illalla kantamaan ja kuskaamaan meidän sänkyjä eestaas. Ihanaa, saan mun korkearunkoisen jenkkisänkyni tänne eli ei enää tarvitse kömpiä futonilta pystyyn!

Ensimmäisen oikean äitiyslomapäivän (lauantaita ei lasketa, koska vapaa se olisi ollut muutenkin) kunniaksi alan pestä ikkunoita. Ihana auringonpaiste paljastaa lian määrän ja epäilenpä ettei ikkunoita tule sitten keväämmällä enää paljoa ajateltua. Jos sitten huomenna tekis sen kääretortun, jota olen himoinnut jo pidempään.

Tänään aletaan äitin kanssa vähän siistimään tätä meidän pihaa... Päivän ohjelmassa olisi pensaiden leikkausta. Eilen tehtiin varsa-aitausta miehen kanssa. Kyllä tuolla ulkona on niin kiva touhuta kun on nätti ilma. Niin siis kiva touhuta niin pitkään kun vaan jaksaa. Eilenkin tein puoltoista tuntia tosi ahkerasti, mut sit loppu voimat ihan yllättäen, hyvä että sisälle jaksoin raahautua. :D

On se jännä (luetaan Routalempi-äänellä), miten ne voimat nyykähtää niin sekunnissa. Samoin kuin nälkä, jano ja pissahätä tulevat aivan käden käänteessä. Valmistaakohan tällainen yhtäkkisyys ajattelemaan asiaa lapsen kannalta? Että ihan sama, mitä äsken oli, mulla on huutonälkä NYT!

Okei, siis ehkä kaikkien äitiyslomatekemisten huipentuma on kattoo tv:stä kaikki mitä sieltä tulee... mut mä tein löydön! Katon just Ruudusta "Manhattanin äitiyskonsulttia". Voi hyvä ihme sentään!!!

Suositelkaa jotain neulottavaa! Ei tartte olla ihan vastasyntyneelle, mulla on enemmän noita keskipaksuja lankoja joten syksy/talvi-osasto käy hyvin. Tehtynä: monet junasukat, kaulaliina, neuletakki, villahousut.

Selkä ei näköjään enää tykkää kutomisesta, alimpiin kylkiluihin sattuu... ehkä tää helpottaa kun vauva vähän laskeutuu. Tein kumminkin taas yhden junasukan. Mitenköhän monta jalkaa mä kuvittelen naperolla olevan? Ei näitä villasukkia oikeasti voi tarvita näin monia, vaikka osa katoaisikin.

Siinnä miun tekeleitä. Mullon vielä yhet tumput mut en löytäny mistään niitä! :confused: peitto on vielä kesken ja niinkö näkyy niin muista langat päättelemättä.

Liitteet

• 1396334215145.jpg
    1396334215145.jpg
    45.6 KB · Katsottu: 19
Jos mä oisin te ja osaisin neuloa, niin neuloisin itselleni syksyksi jonkun keepin tai superleveän villakaulahuivin, millä sais rinnat hyvin suojattua vedolta ja viimalta.

Lenkkeilyä koiran kanssa, pyykkäämistä, kirpparipöydän valmistelua, siivoamista ja tavaroiden järjestelyä. Näistä on ainakin äippäloman alku tehty.

Nukkua. Nukkua. Nukkua. Jukoliste että tää vika duunipäivä vei mehut vaikka lähdin himaanki jo ennen kolmea.

Aion olla avuksi miehen autotallin maalaamisessa, se ei vielä tätä tiedä ;) Ois kiva kun saatais se maalattua ennen ekoja näyttöjä!!
Mutta tuskinpa, onneks me ollaan "lomalla" yhdessä se muutama viikko vauvan synnyttyä niin sitten viimeistään sanon miehelle että nyt mennään maalaamaan ja äkkiäääää!!!!
Mulla on jo niin kovat suunnitelmat sille pihalle..
Huomenna pääsen sinne touhuamaan.. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Kävin tänään hakemassa sellasen vanhan metallijalkasen retrotuolin. Sellasen ihanan vihreen... Sit tuossa oottelis äiskän vanha ompelukone. Oli vähän ajatus et kävisin hakemassa kangasta ja verhoilisin tuon tuolin uusiks.

Tarttis varmaan ensin lyllertää sinne kangaskauppaan ja sitten opetella vielä käyttää ompelukonetta.

Ja että ei varmasti lopu tuolit ja tekeminen kesken, niin sain myös vanhan puisen pienen keinutuolin, joka täytyy myös verhoilla osittain ja sitä ennen vielä korjailla :grin Puuosien korjaus ei oo ongelma, mutta epäilen että äitiysloma on loppunu ennenkun kumpikaan on nähnytkään uutta kangasta o_O

Hoi ompelutaitoiset! Mä en oo ikinä tehny vaatteita tms trikoosta koska mulla oli sellanen noin 30v vanha singeri johon en ikinä oppinu saamaan sellasia säätöjä että ois ommellu joustavaa hyvin. Sen kanssa pysty fleecenkin ompelemaan vaan johonkin joustamattomaan kankaaseen.
Nyt mulla on toi uus kone, tosin halpismalli, ja voisin koittaa ommella vauvalle sellasta trikoopeittoa. En vaan löydä kaupasta valmiina mieleistä. Mutta tarvitaanko trikoon kanssa aina saaumuri..? Vai voisko tollanen iisimpi projekti onnistua koneellakin...?
Kaks trikoota vastakkain ois ihanne, siitä tulis kesäpeitoks ja kapalointiin aika passeli. Oon myös miettiny et toinen puoli voi toki olla joustavaa froteeta tai velouriakin. Mites mä osaisin ostaa sopivat kankaat??
Meidän kangaskaupoissa myytiin sitä räkätrikoota eli ihan hullun ohutta ja joustavaa tavaraa... Sitten taas semmonen puoti kuin Muru myi trikoita jotka oli selkeesti vahvempaa laatua, tais olla jersey- nimellä.
Eli metsästänkö nyt netistä sitä jerseytä sitten?

Oon niin ylpeä itsestäni! Jaksoin kävellä rantakahvilaan ja kauppaan. Hiton hidastahan se oli, mutta sain ainakin tunnin verran raitista ilmaa. Illalla on varmaan toosa kipeänä liitoskivuista.

Takaisin