Äitiyslomatekemistä

Noh, mammat. Ootteko saanu tehtyä mitä suunnittelitteki tekevänne äitiyslomalla? :) täällä on tehty kaikki mitä aijoinki paitsi vauvan peitto on edelleen neulomatta loppuun! Sitä siis huomenna yritetään tehä! :)
 
Njääh, vastahan se äitiysloma alko. Tuolien verhoilukankaatkin oottaa edelleen kaupassa aikoja parempia...
 
Mä oon ainakin tehny kaiken mitä pitikin. Tosin pakkaseen leivotuista herkuista ei taida olla mitään jäljellä kun ne on menny melkeen sitä mukaa kun oon leiponukin :D
 
En todellakaan. Naurattaa ihan kaikki suunnitelmat. Oon kaks kuukautta idättäny kesäkukkia, jotka ois pitäny koulia aikapäiviä sitten. Eiks ne voi vaan heittää sinne ruukkuun...Hihhii :rolleyes:
 
Pitipä oikein käydä katsomassa että mitä tuli suunniteltua. Käsitöitä ja kokkailuita on tullut tehtyä kyllä. Leivoskahveja on tullut vedettyä enemmän peukkubaarissa kuin keskustan kahviloissa, mutta ihan tarpeeksi kumminkin. Kävellytkin olen.

Kirjasto ja kulttuuri on jäänyt vähemmälle. Mitähän muuta sitten meinasin... Töihin tehdyt lupaukset parista rästihommasta unohdettu, tosin myös pomoni jätti oman osuutensa tekemättä.

Ainakin vauvalle on haalittu, pyykätty ja järkätty kaikki mitä suunniteltu on. Amme ja patja vaan puuttuu edelleen. Launtaina oltiin jo matkalla ostamaan niitä mutta mulle tuli autossa huono olo eikä päästy kauppaan asti.
 
Mie oon jättänyt käsityöt vähemmälle (3 keskeneräistä tylsän päivän työtä) ja hurahtanut siivoukseen.. Eli olen saanut siivottua paljon enemmän mitä olin kuvitellut, listalle tuli lisää hommaa!
Tänään pesen koko kämpän matot, koristetyynyt ja niiden päälliset (eilen pesin sänkyjen peitot sekä petauspatjan päällisen, ikkunoita ja mitä vielä...).
Koko kämppä tuoksuu niiiiiin puhtaalta.
Mies totesi eilen makuuhuoneessa "tää on kuin hotelli kun kaikki tuoksuu puhtaalta" :D
No, äkkiä se muuttuu taas, mutta nyt nautitaan!

Multa on edelleen pesemättä sauna sekä jääkaappi! :D Sit mun lista ois tehty loppuun. Vitkutan vaan noita viimeisiä.
Mietin jopa verhojen pesemistä..
Mutta sitten harmittaa, jos jääkin puolitiehen, kun ei tiedä milloin synnytys alkaa..
Verhot kerää niin paljon pölyä, että ois kyllä ihanteellista, jos ne sais koneeseen ja raudan kautta ikkunaan - pitää miettiä :wink

Tän päivän hommana on myös mobilen haku sekä yks välikausipuku pojalle seuraavaksi kevääksi, kun 12 e:lla lähtee Reimaa niin pakkohan se on hakea :wink



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kaikki on vauvalle valmiina..
Yks tulevaisuuteen liittyvä homma on tekemättä kun sitä erityispedagogiikan kurssia aion väsätä vauvan syntymän jälkeen..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon tehnyt enemmän käsitöitä ja katsonut enemmän telkkaria kuin oletin. Ne kulkee vähän käsi kädessä. Kirjoja oon lukenut vähemmän. Onneksi hoidin isot siivousprojektit huhtikuussa, koska nyt ei enää huvita yhtään. Oon pystynyt liikkumaan paremmin kuin etukäteen uumoilin, mutta silti on tullut tehtyä aika vähän suunnitelmallisia eväsretkiä, mikä on sääli - tavallisia iltalenkkejä vaan.
 
Kämppä kunnossa ja Tontulla alkaa olla kaikki pakolliset kotona JA mökillä. Ittestä huolta pitäminen taas...kunhan on saanu levättyä.
 
Taidan ylläpitää tätä äitiyslomatekemiskeskustelua vielä:p

Ylitin itseni! Jääkaappi siis siivottu, kaupassa käyty, hernekeitto hellalla ja pannari uunissa. Ihana tuoksu!
 
Herneet ja kesäkukat itäneet, jee! Takapihan nurmikko vielä nukkuu, itääköhän se ennen, kun vauva tulee maailmaan???
 
Miehen talvityö kamppeitten pesua tiedossa ja jos pesis jo nuo isommatki vauvan vaatteet tässä joutessaan.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
En oo tehnyt mitään, mitä aioin. Siinä vaiheessa kun jäin lomalle, aloin olla jo niin romuna, että jämähdin kotiin. Yöt meni huonosti nukkuessa ja päivät huonosti valvoessa. Liitoskivut tekivät kävelystä vaikeaa ja muutenkin oli niin valas rannalla -olo, että tavallisen ruokamarketin ympäri käveleminenkin tuntui työläältä.

Janssonin näyttelyn vois ottaa agendalle tulevana viikonloppuna, kun ollaan oman porukan kesken eli miehen esikoisen mielipiteitä :rolleyes: ei tarvitse kuunnella.
 
- myös täällä loppujen hankintojen tekeminen vauvalle ja niitähän piisaa..:smiley-angelic006
- menen kampaajalle, hemmotteluhoitoon, jonka sain joululahjaksi ja hierojalle
- pesen pienimmät 50 ja 56 senttiset vaatteet vauvalle ja ehkä nämä ekat jopa silitän (en muuten silitä mitään):smiley-chores004
- olen luvannut käydä parilla ystävällä hiukan kauempana
- odottelen vauvakutsuja :grin
- yritän järkätä tyttöjen illan
- lepäilen ja nukun joka päivä päikkärit, koska yöunet on mitä on:sleep002
- vesijuoksen ja yritän käydä pienillä kävelyillä sen minkä selkä kestää
- minusta tulee kummitäti miehen veljen vauvalle :)
- suunnittelen, suunnittelen ja suunnittelen.... ristiäisiä, vauvajuttuja, kummiasioita ym.

Mä tein nää kaikki muut paitsi en järkännyt sitä tyttöjen iltaa. Oli kamuja kylässä, muttei sellaista mitä suunnittelin. Vesijuoksin viikolle 38 saakka ja kävin pikkulenkeillä. Otin jopa kahdet päikkärit päivässä, koska heräsin usein aamuyöstä neljän aikaan selkäkipujen ym. takia.

Nautin suunnattomasti ajasta kun olin raskaana ja äitiyslomalla vaikken voinutkaan mitenkään superhyvin kuin toisella kolmanneksella. Välillä mietin, ettei vauva ees saa vielä syntyä, että ehdin huilaamaan ja tekemään jotkut asiat loppuun saakka. Kävin jopa työpaikalla moikkaamassa työkamuja vaikka ajattelin etten siihen suuntaan vilkaisekaan :grin.
 
Tällä hetkellä mietin että onko edes mahdollista tehdä muuta vauvan kanssa kuin imettää ja sylitellä...:p

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Vauvan leikkimatto jäi sitten kesken, kun kupeksin sen viimeistelyn kanssa ajatuksella "syntyy kuitenkin la:n jälkeen, pakko säästää tekemistä vikoille viikoille"... No, vauva syntyi ajallaan ja matto jää ehkä vähemmille krumeluureille kuin alunperin suunnittelin. Enköhän mä saa sen kuitenkin joskus valmiiksi.
 
Tällä hetkellä mietin että onko edes mahdollista tehdä muuta vauvan kanssa kuin imettää ja sylitellä...:p
Itsekin mietin samaa, mutta sitten totesin, että nythän tämä vasta helppoa onkin! Imettämisen ja sylittelyn lisäksi vauva ei juuri muusta perusta, joten sen kanssa onkin helppo "tehdä" melkein mitä itseä huvittaa. Ei tule vastaväitteitä niin kauan kuin maha on täysi ja jalassa kuivat pöksyt.
 
Takaisin
Top