Äitiyslomatekemistä

Moni hoitelee jo vauvojaan, niin tämä ketju on jäänyt hiljaseksi. Meille tuli pihaan kasa multaa ja huomen ehkä pääsee istuttamaan vattuja ja istutulastikoihin mansikat ja herneet. Tää mamma haluu kuokkii pihal niin kauan, kun kirppu päättää tulla maailmaan :)
 
Mulla ei oo sitä omaa pihaa vielä, mutta ihan innoissani jo suunnittelen pihaa. Ens kesänä sit pääsen toteuttamaan.
Täytyy nyt jo miettiä mistä pitää kaivaa, ku kaivinkone tulee tontille :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tää päivä meni miehen kanssa kikatellessa. Huomenna taas hommiaellen jää jumittamaan. Sairaalakassin ajattelin huomenna pakata, ettei jää viime tippaan niinku kaikki mulla.
 
Vaunujen kankaat pyörii koneessa ja sitten ois kaikki pienokaista varten pestynä! Saa tulla jo...!!
 
Tänään kampaajalle. Pitää näyttää hyvältä vauvaa varten :wink ettei pieni säikähdä äitin hampputukkaa, hihihi..
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisen vauva-aikana suoritin muutamia kursseja kehityspsykologiaa ja muuta etänä verkossa, lukiossa ja nyt taas himottaa etäopiskelu!!

Nyt tsekkasin avoimen yliopiston tarjonnan mistä haaveilin joskus muutama vuosi sitten. Ei ihan kaikkia samoja kursseja löytynyt, näillä näkymin taidan suorittaa ainakin 3 kpl kursseja siellä päässä äitiysloman aikana :) Pää hajjjjjoo muuten kun on vaan kotona vauvan kanssa!
Erityispedagogiikka kiinnostaa muutenkin kuin pelkästään aineena. Kiva ois myös, jos näistä olisi hyötyä tulevaisuuden kouluunhauissa sekä työkuvioissa! :)

Ihan tuli itselleni pirteämpi olo sisäisesti kun keksi että nyt ois oikea aika tehdä jotain, jotain uutta!



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
^ mä haaveilen että lähtisin vuoden päästä opiskelemaan ylempää ammattikorkeakoulututkintoa, joten mietin kanssa että kävisin avoimessa pari kurssia ensi talvena. Helpottaisi ehkä tutkinto-opiskelijaksi pääsyä.

Kun ne nyt vaan julkaisisi niitä kursseja!
 
Mä tulin käymään töihin häiritsemään muiden työntekoa... Tää tekee kyllä mun päälle hyvää. Tarpeeksi monta päivää kotona lusimista jo takana, telkkari ei enää kiinnosta.
 
Meil on telkkarilakko (mikä ei tosin koske euroviisuja eikä lätkää). Saas nähdä kauan kestää kun maanantaista alkoi
 
Lenkille piti lähteä mutta päätinkin vesisateen sijaan uittaa itseni tiskialtaan alla möyrien.

Koko se pari vuotta mitä ollaan tässä asuttu oon tuskaillu noiden tukkoisten keittiön röörien kanssa muttei olla keksitty miten ne saa kokonaan auki. Aina joku pätkä jää jumittamaan. Tätä ennen asuin 70-luvun kertsissä, jossa oli metalliputket ja ne sai auki helposti. Miehen mielestä Kodin Putkimies riittää (muuten se on ihana ja auttavainen mutta vähän käsi jossain kohtaa..:Heartred).

Tänään palo käpy kun taaskaan ei menny vesi läpi. Vedin ruuvarilla tiskialtaan puolelta ritilät irti ja sen jälkeen alkoi palasia irtoilla. Siitä en ottanu kuvaa mitä tuolta löytyi mutta ehkä kilon verran irottelin uusia elämänmuotoja putkien mutkista....

Luultavasti taisin saada kaikki palat ja tiivisteet jopa takaisin paikoilleen. Ja ny, poka, vesi lorisee iloisesti läpi. Hyvä että tuli tässä vaiheessa tehtyä kun kämppä on jo myynnissä :grin

WP_20140508_002.jpg
 
Jes! Tontun kehdon peitot ja lakanat ommeltu ja pesukoneessa. Seuraavaksi vuorossa olohuoneen verhot häistä jääneistä pellavakaitaliinoista. Toivottavasti onnistuu!
 
Tuttipullot ja tutit steriloitu ja loputkin harsot pyykätty. Äp:n makuupussin heitin vain tuulettumaan ja mietin että riittäiskö se kun on kuitenkin käytössä niin että vauvalla on joku vaatekerta päällä.

Pyykityksen jälkeen alkoi hämätä onko 2013 äp:n huppupyyhe vaaleansininen? Pesin sen äsken ja mun mielestä se oli sitä ennen valkoinen ja nyt selvästi siniseen vivahtava. Pesussa oli mukana pari vaaleansinistä harsoa, mutta ajettelin niiden olevan niin paljon käytettyjä ettei niistä enää väri irtoa. Ja kaikki muut vaatteet pysyivät vitivalkoisina. Jos se oikeasti nappasi väriä niistä niin toimisi varmaan tehokkaana värinkerääjäliinana...
 
Jos viittin nousta sängystä tänään niin silitän olkkarin verhot ja pesen ikkunat. Tuntuu kuitenkin et tänään jumitus on taas kova eikä huvita...
 
Sama juttu, makaan vielä sängyssä ja päänsärky kummittelee...
 
Nipsumuki, valkonen sen pitäis olla. Esikoinen käytti sitä pyyhettä ja pesin sen uudestaan vauvan käyttöön muiden kuin vauvapyykkien seassa. Huomasin kans että oli heti napannu väriä jostakin toisesta vaatteesta.

Mä,vähän luulen, että tulen pesemään meidän kaikkien vaatteet samoilla koneellisilla... Jotenkin ajattelin et vauvan vaatteet pesisin erikseen mut nyt jo niitä sekoittuu tuonne pyykkiin esikoisen jäljiltä.
 
Mä aloitin talvivaatteiden pesu- ja poislaittourakan eilen. Pitäis vaan jostain kehittää lisää pahvilaatikoita ja SÄILYTYSTILAAAAAAAAAA!

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä sain eilen pestyä loput vauvanvaatteet. Kotiutumispukukin on pesty nyt. Ja pesin sen makuupussinkin. Onhan se sen 8 vuotta vanhakin :)
Vielä pitäs toi vaunujen pehmokoppa puhdistaa. Mut nyt virkkaan innoissani koria tuohon hoitopöydälle :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä ompelen leikkimattoa (hyvä että tulin aloittaneksi tämän aikanaan, tähän saa upotettua loputtomasti työtunteja) ja katson Battlestar Galacticaa. Mies uhosi että lapselle ei sitten näytetä mitään avaruustaisteluja, mutta enpä usko että pystyy estämään mua.
 
Niinki yksinkertanen asia ku pyykkikoneen puhistus! Oon aikonu ja aikonu mut aikaseks en oo saanu ni nyt, vihdoinkin,ne sitruunahapot pyörii tuolla koneessa!
 
Takaisin
Top