Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
millonkohan noi tytön äkäilyt menee ohi?tänään laitoin miehelle viestiä et mun polla kohta hajoo kun tyttö kitisee eikä rauhotu millää,niin sitte mies tuli kesken työpäivän kotia:smiley-ashamed008
ja mies meinas et huomenna oltais menty tytön mummolle,tuumasin miehelle et menkää te,oisin mielellää pari tuntia yksin.no ei käy,mies ei selviä tytön ja hoitolaukunkaa kahestaa autolle ja autolta pois.
mä kyllä sitte yksin selviän vaunujenkaa toiselle puolelle kaupunkia fysioterapiaa,on hoitolaukut ja kaikki matkassa.
miten toi mies voi olla niin avuton?olipa reilusti sanottu mut ei se selviäis tytönkaa kahestaa mitenkää,ei ees kaheksaa tuntia.

Muaki alkaa ottaa päähän toi Tyynen kiukuttelu. Sen huuto ku on saanu sellasen uden ärsyttävän sävyn, joka saa mun korvat soimaa ja pahimmillaa myös hampaat vihlomaan. Sit vaikka mies onki kokopäiväsesti kotona, ni se ei Tyynelle läheskää aina kelpaa, ni mun pitäs olla herkeämättä viihdyttämäs :angry5 Nytkä en saanu edes saunas käydä ilman et joutu kesken saunomisen käydä tissittämäs ja loppuajanki joutu kuuntelee ku yks huutaa ja raivoo kurkkusuorana.

ohi aiheen, mutta juuri huomasin jätski sun allekirjoituksen, ja repesin ihan totaalisesti :laughing001
ja asiaan.. Anteeksi, mutta en nyt ymmärrä miksei vauvan ja laukun kanssa selviä autolle? :eek: eikös sitä voi sitten tehdä niin että vie ensin laukun ja sitten tytön tai jos oikein hurjaks rupeaa niin ensin tyttö ja sitten laukku :wink

Se mieskun on päättäny että on ylivoimasta kantaa tyttö ja laukku samaa aikaa.muutenkii se on jotenkii turhan varovainen sen tytönkaa,esmes se kantaa tyttöö edellee molemmilla käsillä,eli se ei saa ees ulko-ovea auki jos sillä on tyttö sylissä.ja sama jos vessanlattialla oleva hoitomatto on viturallaa niin se kantaa tytön sitterii,suoristaa sen hoitoalustan ja hakee tytön.minä retuutan tyttöä sylissä ja suoristan sen maton.ja sit mies mulle motkottaa et retuutan sitä tyttöö.
mut miten mä sen kanssa kahestaa pärjäisin jos en tollee retuuttamalla??

Mäkin retuutan poikaa aina toisessa käsipuolessa. Eikähän tuo ilmoita, jos jotenkin siitä kärsisi, kun muutenkin on niin vaativa. Meilläkin poika kiljuu todella korkealta ja kova ja vielä aika usein. En aina kyllä pysty ymmärtämään, mitä se haluaa. Ilmeisesti en vaan viihdytä sitä jatkuvasti tarpeeksi hyvin. Kyllä siihen pidemmän päälle menee hermo itelläänkin, kun tuntuu, ettei ikinä oo hyvä paitsi sen hetken kun jaksaa peiliä katsella tai antaa käteen jonkun uuden jutun tai hypyttää tai jotain muuta mukavaa.

Meillä kans kyl vaaditaan jo äidiltä paljon... :D Onneks tulee kevät ja kesä.. pääsee kiikuttamaan poikaa leikkikentälle jne. :)

Eihän sitä mitään saa tehtyä, jos ei toisessa kädessä pidä :D Mä oon välillä kunnon kilppari, ku lähen jonnee. Vaunukoppa selässä, jätkä kaukalossa, hoitolaukku ja sit ehkä vielä pari kauppakassia. Hyvin selvii :D

Meil jatkuu nyt kolmatta vuorokautta toi helkkarin kiukuttelu. Missään ei oo hyvä olla, ei sylissä, sitterissä, lattiallakaa. Ja sit lisäks viel syö huonosti tissiä. Ennen ei oo suihkuilukaa haitannu mut nyt, heti ku suihkuaa ni loppuu syöminen eikä enää suostu ollenkaa syömää. Ja muutenki kääntää lähinnä päätä pois eikä malta rauhottuu tissille. Särkylääkekkää ei oo muutosta tuonu. Suu sil varmaa kipee on ku ne kaks hammast sielt puskee, mut mul halkee jo pää ton huudon kanssa. Ja sit kaikenlisäks sitä maitoo tulee niin paljo et saa olla lypsämäs sitä pois ku yks ei syö.

Kaikenlisäks yöllä jatkuvaa kitinää ja levottomuutta. Viimeyönäki yritin syöttää sitä varmaa kymmenisen kertaa, ku kuvittelee et toisel on nälkä. Ku pelkkä tuttikaa ei meinaa riittää. Ajantajuki alkaa mennä jo ihan sekasin.

Voi jätski !! Aivan ku mun näppiksestä ois tullu noi sun kirjoitukset.. Kiitos helpotti..

Mun mies narisee, kun muutaman kerran viikkoon käyn koirien kanssa pidemmällä ulkoilulla yhdessä ystäväni koirien kanssa(n. 2h). Että, aina jätän hänelle HETI töiden jälkeen kiukkusen neidin....
Aina mun pitäis rehata tyttö vaunuissa mukanani (aivan ku 3 koirassa ei olisi tarpeeksi)

Ihan jännittää, miten toi pärjää tytön kanssa n.1 kk keväällä, kun pitää "isä hoitaa kuukauden" ja mä menen töihin sen ajaksi... huhhui..

btw, meillä ei oo nyt kolmeen yöhön nukuttu :confused: Tytöllä on kaks hampaan tynkää alhaalla ja ilmeisesti ne on kipeät,
kun herää parkumaan n. 30-45minuutin välein... oon koittanut suppoa mutta ei auta..
(Sit mies tulee kotiin ja ihmettelee, ku EIHÄN TÄÄLLÄ OO mitään tehty... Anteeksi !! saan kai minäkin tuntea väsymyksen tunnetta, vaikka äiti olenkin :angry4)

Meillä luojan kiitos meni se kiukkuilu ohi,eilinen päivä oli suorastaa täydellinen.
Toissa iltana (22 aikaa??) itkin miehelle väsymystä kun tyttö ei meinannu nukahtaa millää,sen jälkee oon saanu nukkuu yöt korvatulppien kanssa ja mies sit aamulla mut herättää kun ite nousee sängystä.ennemmin täydet unet ja puol kuuden herätys kun hereillä vähän väliä ja puol seittemän ylös.

Mä aioin ottaa pitkästä aikaa vapaata n.pari tuntia pojasta, ku kylällämme on taas kinkerit illalla. Odotan mielenkiinnolla, ku mies tulee ja sanoo kumman isommista lapsista hän haluaa jättää kotiin. Kun mies ei kans selviä keskenään vauvan kanssa, vaan haluaa aina toisen lapsen viereen viihdyttämään, niin voi itse maata röhnöttää tai nostella painoja. Katotaan vaan, niin on kakatkin vaipassa, kun tulen kotiin :gen045

Meillä se hammas edelleenki kiukuttaa poikaa yöllä (myös siis valvottaa minua, ei miestäni) aamulla mua ja poikaa pitää hereillä isännän herätyskello/torkuttaminen mutta arvatkaas herääkö mies tuohon pimputukseen...? :smiley-angry017

nappo meillä ihan sama juttu. Pakko on vielä jotain hammasvaivaa olla, ku yöt ovat ihan tuskaa ja miehen torkku on kans täällä ongelma. Joka ikinen aamu saa olla sihisemässä "Laita hiljemmalle" ja kun meillä on tuo sarastus valo, niin sen takia toinen sihinä on "Laita valo pois" ja yleensä herätys alkaa, kun olen juuri saanut vauvan nukkumaan hetkeksi ja itse vaipumassa uneen. :sad010 En ymmärrä miksi ei voi HETI nousta. Ei ole niin vaikeata ihan on asenteesta kiinni ja ihan mätäp*ska-asenne on meidän miehellä tässä asiassa! :angry9

Sori avautuminen, mut :smiley-angry019

Oonkohan mä outo, ku ravaan porukoillani monta kertaa viikossa ? Eipä tääl tuppukylässä mitään tekemistä päivisin oo, ku mies on töissä. Ois kiva, jos löytäis jonku mammakaverin. Viihdyn mä kyl itekseniki, mut välillä tuntuu, et tolla jätkällä menee äitin naamariin hermo :D

Et oo. Mä oon melkein joka päivä mun porukoilla Santun kans. Mun hevonen on porukoiden maatilalla, niin senkin takia sitten oon siellä tosi usein. Ja kun kerta mies lähtee töihin aamuyöstä viideltä ja tulee illalla 6-7 aikoihin kotiin, niin mitähän täällä perämettässä yksinäänkään tekis. :dontknow Äitikin on kokonaan kotona, niin on sitten ihan mukava, että on edes jotain aikuista seuraa.

Oho, en taas yhtään kattonu, että täällähän on moooonta sivua juttua vielä tänkin kommentin jälkeen. :grin

No siis mullakin on mun koira siellä. En viittiny vanhusta enää rivariin totuttaa, kun on omakotitalossa nyt saanu asua. Vähän harmittaa, mut parempi sen siellä on eläkepäiviä viettää.

Mun koira on ollu hoidossa kans maalla.. piti olla apunperin vaan sen aikaa, ku on synnytyshommat käynnissä. Mut sitten hoitopaikassa vaa sanottiin, et antakaa olla nii saatte vauvan kans touhuta rauhassa. Siellä se mun hurtta on viettäny riemulomaa landella ja nyt kyl aateltiin jo tuoda takas kotiin.. :)

Heh ja minä kun ottasin tuon meidän ruuna-pojan tuohon paritalon takapihalle vois noi naapurit tykätä. :wink

Noniin.. Jos ei hammas tai herätyskello kiusaa niin nyt si jäbä näki painajaisia eikä meinannu rauhotuu millää... huhhhuh.. no noustii 0730 ja nukahti tohon sohvalle muumien jälkeen... täytyy kohta se pemottaa hereille jos ei ite herää... menee muuten päikyt veetuiks..

Takaisin