Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt se kahvi on jo pannussa. Sais vielä kuppiin sen :D Jätkähän heräs just sillon, ku puhuin kahvista. Mul on jo astiat peseentyny ja toinen kiekka pyykkejä menossa. Vois pestä vaikka kuinka monta, mut ei mahu kuivumaan :/

mä yritän epätoivosesti piilottaa kaikkia tavaroita kaappeihin,inhottaa ku pöydät ja tasot on täynnä tavaraa.ja sit ne kaapit pitäs siivota mihin mä oon piilottanu ne tavarat.pitäs käydä ostamassa jätesäkkejä.

Kyl täälki ois tehtävä vaikka mitä. Tuntuu et on ollu pari päivää niin poikki et mitää ns. ylimäärästä ei oo tullu tehtyä (eli kaikki mitä ei vois huomenaki tehä).

Mul on kahvinjuonti ja himo vähentyny. Aiemmin oli pakko aamusel saada se 2-3kuppia kahvia, mut nyt riittää se 1 kuppi. Ja syytän siitä tota vehnänorasjauhetta ja sitruunavettä (etenkin ensimmäistä). Aattelin myös lisätä vähän myöhemmin nokkosen (luultavasti teenä), sekotan siihen sit noi kaikki muut. Just meinaa luin et toi nokkonen auttas menkkakipuihinkii+ sillä on niin monia muitaki terveyshyötyjä et ihan pakko ottaa se käyttöön :)

Pitäski muuten munki mennä keittää sitä kahvia, en oo vielä "ehtiny".

Mä en pystyny raskausaikana paljo juomaan. Ihan siitäki syystä, ettei tuu hirveesti kofeiinia. Plus, et se tais ruveta närästää. Mä alotin muutenki kahvinjuonnin vasta muutama vuosi sitten. Oikeestaan kunnolla sillon, ku tapasin nykysen mieheni.

Meiän äitillä oli aina tapana sanoa, et alle 15-vuotiaille ei kahvia anneta. Jotenki se sit jäi siitä päälle. Ois varmaan nytki parempi, ku ei jois.

Tosta kahvinkeitosta on kyllä tullu varsinainen proggis. Ensin sen unohtaa laittaa tippumaan. Sit se unohtuu siihen pannuun. Viimenään, ku se on tossa kupissa vieressä, ni se kerkee kylmetä, ku tohottaa kaikkee muuta samaan aikaan.

Mä olin höhlä ja vedin aina iltasin hirveesti teetä. Ihan ku ei ois pissattanu sillon tarpeeks muutenki :D

Miekään en oo vielä kahvia oppinut juomaan. Kaakaota tykkään ryystää ja välillä tulee teekausiakin. Mutta ei ole itsellä mitenkään päivittäistä. Olen kyllä muutenkin huono juomaan ylipäätään, siis pitäisi oikein opetella juomaan vettä enemmän. Kesäkuumalla sen varsinkin huomaa, jos on juonut liian vähän. Pahimmillaan saa kamalat virtsatulehduksen oireet ilman sitä tulehdusta. En tahdo enää toiste pissata verisiä möykkyjä, kuten yksi kesä. :( Joten olen kesäisin sentään oppinut juomaan vichyä. Pitäisi vaan muistaa juoda muutenkin. Monesti saatan haukata jotain välipalaa tai lounasta, enkä sitten kuitenkaan juo samalla mitään. Kaikenlaista sitä pitää opetella. :P Auttaisi varmaan jaksamiseenkin tuo nesteensaanti, vaikka ihan hyvin jakselenkin.

Mä en kans osaa/muista juoda. Nyt ku sanoit, ni empä oo tänäänkään juonu, kun kahvin. Mies jakso aina marmattaa odotusaikana, ku en juonu. Onneks se piti jöötiä :D

Äääh.. Olen kans samoilla linjoilla, ku Jäde tänään.. Meillä on onneksi kuivausrupu eli pyykkiä on pesty 3 koneellista, leivottu suklaamuffinsseja, syötetty lapset, homehduttu täällä. Siis oikeasti nytkin täällä roikun ja pitäisi siivota vessa, kuisti olkkari keittiö ym. Huomenna tulee synttärikahvivieraita ja heidän oma kotinsa on ihan sisustuslehdestä eli voin ainakin paikat laittaa kiiltämään, kun en viimeisintä trendiä voi saada, ku se hiton sohvakin on vielä sotkassa :laughing002

Kahvia juon edelleen vasta ku mies tulee hampaideni ja ylipäänsä sen takia, että kaikki muut meidän perheen naiset juovat teetä eli tunnen tekeväni väärin, ku juon "miesten juomaa". On mulla pimee pää..

Vettä menee ihan sikana päivän aikana. Jos juon lasin, niin se tarkoittaa 0,5l tuoppia ja niitä menee ainakin 4 päivässä. Pitääpä mahan kylläisenä nää ateriavälit, ku meinaa läskit vetää napostelemaan :laughing002

Ai että mä himoitsen kuivausrumpua. Vois kaiket päivät hurruutella pyykkiä. Oonkohan mä tullu vanhaks ?

Onks niillä sisustusihmisillä kaikki vielä valkosta ? :)

Maalaisromanttista eli valkoinen, harmaa, beessi, vaalean ruskea eli erottuu hienosti kaikkien muiden nykysisustuksesta :laughing021
Ainakin, jos katteli jotain Suomen kauneinta kotia.. Pari persoonallista ja muuten kaikki valkosia ja harmaita..

Niin ja ei ihme, että talo on heillä aina siisti ja viimeisen päälle, ku kaks poikaa ovat koulussa päivät, mies töissä kotona ja se mun kaveri äiti kaikki päivät kotona askartelemassa ja sisustamassa..
Haluisi kans välillä itekki harrastaa semmosta, mut :oops:

Ehkä se on vaan kulissia :) Mä en ees kestäis, jos meiän kämppä ois jostain sisustuslehdestä. Ainahan sitä sais varoa, ettei läikytä tai tiputa mitään.

Mä olen tyytyväinen, että meillä on dvd:t nätisti koteloissa ja kaapeissa eli olen edes siinä onnistunut kasvattamaan lapseni arvostamaan omaisuutta ja on meillä muutenkin perussiisteys eli hiukan pitää tavaraa heittää oven taakse piiloon ja imuroida :laughing002 Lastenhuone saa jäädä omaan arvoonsa, ku tuskin me sinne huomenna päädymme herkkupöydästä :happy112

Heippa. Pitkästä aikaa. Täällä poika nukkuu yöt hyvin mutta tää äiree valvoo ja valvoo. Ja päivät lipittää kahvia sen minkä vatta vaan vetää. Nauratti noi teidän kommentit miehistä. Minäki retuutan poikaa tossa lanteilla, että saan hommia tehtyä. Ihana paksuposki heiluu ja on varmasti tyytyväinen kun pääsee äitin sylistä tsiikaan paikkoja. Mies kun ottaa pojan syliin niin usein toistuu lause: "autakko vähän". Voi näitä meidän puolisoita :)

Hehhehehhe.... taas sormi lipsuu väärällä napilla. Hitsin YP, voisivat siirtää noi typerät neganapit muualle tuosta, mistä saa jakaa positiivista peukkua ja nauravaa hymynaamaa. :D

Takaisin