Raskaudesta kertominen

Lähden käymään vanhempien luona ja nyt on se tuhannen taalan tilaisuus kertoa :nailbiting:
Olen varma positiivisesta reaktiosta, mutta jestas miten jännittää kanssa. Miksi ihmeessä :hilarious:

Rohkeasti kerrot, hyvin se menee!! TSEMPPIÄ!! :smiley-bounce012:thumright:Heartred

Tuut sitten kertomaan miten kävi:Heartred
 
Hyvin meni! Kädet tärisi ja sydän hakkasi ja venytin kertomista, mutta kylläpä helpotti kun sain sanottua. Äiti liikuttui niin, että kiitteli, kun en isomman porukan edessä kertonut :grin
Nyt ei tartte enää lähimmiltä piilotella. Toivotaan vaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti :)
 
Oli kaikkia hienoja kertomis ideoita etenkin äitienpäivään liittyen. Olisin voinut kertoa kaikille kerralla ym. Mutta sitten totesin, että en halua mitään isoa spektaakkelia ja koitan vain saada kertomisen jotenkin hoidettua ettei tarvitse enää salailla.

Hei olis kiva kuulla näitä ideoita jos tulisi vielä vinkkejä! Aion nimittäin äitienpäivänä vihdoin kertoa vanhemmilleni. :)
 
Hei olis kiva kuulla näitä ideoita jos tulisi vielä vinkkejä! Aion nimittäin äitienpäivänä vihdoin kertoa vanhemmilleni. :)

Lähinnä mulla oli joku kortti-idea, että onnea äidille ja tulevalle mummolle. Tai sitten olisin pakannut ultrakuvan lahjalaatikkoon ja antanut sen. Ajattelin myös, että soitan pienen pätkän sydämen sykettä, jonka nauhoitin ultrassa ja kysyn että tiedättekö mikä tämä on. Mietin myös että haluan kertoa jokaiselle läheiselle ihan kahdestaan ja niin se sitten lopulta melkein menikin. Äitille sanoin, että näytän sulle täältä puhelimesta äitienpäivälahjan, että se tulee nyt vähän etukäteen ja näytin tietty ultrakuvan ja enempää ei sitten tarttetukaan :grin
 
Me kerrottiin tylsästi Whatsappissa tuleville isovanhemmille, kun paikanpäälle ei nyt pystytty lähtemään. Laitettiin kuva ultrasta saatesanoin: "Jahas, se olisi sitten viimeinen äitienpäivä äitinä, valmistautukaa mummit ja papat, marraskuussa nähdään!" :grin Tiesivät kyllä että yritetään, kun kerroin aikaisemmasta keskemenosta, silti olivat sanattomia ja äärettömän onnellisia kaikki. Kutimetkin on kuulemma kaivettu jo esille. :hilarious::Heartred:Heartred:Heartred
 
Osalle kavereista nyt kerrottu. Kummankaan vanhemmille ei vielä. Nähdään ensi viikon lopulla ulkosalla (riskiryhmäläisiä) molempien vanhempia kun mennään mökkeilemään heidän lähistölle. Ajateltiin viedä shampanjapullot molempien vanhemmille ja kertoa uutiset livenä :Heartred
 
Missä vaiheessa olette kertoneet vanhemmille lapsillenne? Me oltiin alunperin ajateltu kertoa NT-ultran jälkeen 4-vuotiaalle esikoiselle, joka on kovasti jo vuoden toivonut pikkusisarusta (hän mm. toivoi joululahjaksi pikkuveljeä nimeltä Kukka ja kertoi olevansa yksinäinen lapsi, mikäli oli aika raastavaa kun samaan aikaan vuodin edellistä keskenmenoa pois ja taistelin niiden komplikaatioiden kanssa). Nyt ruvettiin kuitenkin hannailemaan ja mietittiin että onko se liian pitkä odotus noin pienelle. Toki myös mitä pidemmälle mennään niin kasvaa todennäköisyys että kaikki menee hyvin, mutta en usko että häneltä jäisi huomaamatta jos nyt tulis h13+ keskenmeno.. en tiedä kuinka traumaattista se hänelle sitten olis jos tietäis jo vauvasta. Hän on aika terävä ja varmasti kuuntelee meidän juttuja vaikka englanniksi puhutaankin näistä, isosiskoleikit on olleet viime syksyn ekasta raskaudesta alkaen hyvin tiiviisti pinnalla, jossain vaiheessa oli jo kertonut päiväkotiinkin että hänestä tulee isosisko vaikka ei kummastakaan raskaudesta ehditty hälle kertoa. :silent
 
Kerroin tänävuonna 6 & 7 täyttäville lapsille nt ultran jälkeen.

Viime raskaudessa kerroin joskus rv11, sillon lapset oli 5v ja 4v. Aina raskausviikon vaihtuessa katottiin minkä kokonen vauva millonki on ja muutenki luettiin mitä mahassa tapahtuu. Tehdään tuota kyllä taas, mut nyt eivät oo niin tarkkoja päivästä millon tää infopläjäys tapahtuu :grin
 
Me ei olla vielä kerrottu 3v. 9kk ikäiselle. On kyllä kyselty lähiaikoina ahkerasti että olisko kiva saada pikkuveli tai -sisko, ja aina vastaus on ollut että -joo!! :D

Kohta pitäis kertoa mun 14v. Teinille. Se vähän jännittää. Oli tosi iloinen reilu neljä vuotta sitten kun sai kuulla saavansa pikkuveljen. Nyt en tiedä yhtään miten suhtautuu :nailbiting:
 
Viime raskaudessa kerroin joskus rv11, sillon lapset oli 5v ja 4v. Aina raskausviikon vaihtuessa katottiin minkä kokonen vauva millonki on ja muutenki luettiin mitä mahassa tapahtuu. Tehdään tuota kyllä taas, mut nyt eivät oo niin tarkkoja päivästä millon tää infopläjäys tapahtuu :grin

Oi miten kiva idea. Pitäisköhän sittenkin jo kertoa :rolleyes: toki normaalisti jos hän tietää jotain niin sen tietää kohta kaikki, mutta mun vanhemmille on jo kerrottu eikä me paljon muita nähdäkään koronan vuoksi. Se nyt ei haittaa jos päiväkodissa sen kertoo. :grin
 
Oi miten kiva idea. Pitäisköhän sittenkin jo kertoa :rolleyes: toki normaalisti jos hän tietää jotain niin sen tietää kohta kaikki, mutta mun vanhemmille on jo kerrottu eikä me paljon muita nähdäkään koronan vuoksi. Se nyt ei haittaa jos päiväkodissa sen kertoo. :grin

Sehän se vähän on että ku ton ikäisille kertoo nii sit tietää kaikki muutki :grin

Kun kerrottiin vauvasta niin toi sillon 4v neiti meni seuraavana päivänä tarhaan ja aamupalapöytään istuessa julisti oikeen juhlallisesti et "ÄITIN MAHASSA ON VAUVA, MEILLE TULEE PIKKUSISKO TAI PIKKUVELI" :hilarious:
 
Heh just tuon takia ei olla vielä kerrottu, kun en halua että poika möläyttää facetimessa soittaessa mummolle :D
Halutaan kertoa ihan kasvokkain itse.
 
Me kerrottiin heti NT ultran jälkeen 2,5v:lle. Oli super iloinen! Kysyin yksi ilta onko kertonut kenellekään, ja sanoi että kaverin äidille ja yhdelle sedälle joka oli tuossa ulkona Mua kyllä mietityttää välin jos kävisi tosi epäonnisesti vauvan kanssa että menisi kesken, miten sen osaisi käsitellä. Mutta pakko sitä on luottaa tulevaan.
 
Tunnekuohussa möläytin tänään työnantajalle raskaudesta, kun piti tehdä suunnitelmia projektien jatkumisesta. Harmittaa, kun pomo oli jotenkin tosi nihkeenä asian suhteen. Sanoi vaan, että kyllä näistä muutoksista pitäisi ilmoittaa tarpeeksi ajoissa :wideyed:. Mulla nyt siis menossa viikot 13+ ja ei tietystikään olla vielä edes selvillä vesillä raskaudessa. Meillä on haaveena muuttaa joksikin aikaa ulkomaille heti tilaisuuden tullen (josta pomo on kyllä myös tiennyt), ja ei kyllä noiden kommenttien jälkeen yhtään huvittais edes jatkaa pidempään tuossa työpaikassa..
 
Tunnekuohussa möläytin tänään työnantajalle raskaudesta, kun piti tehdä suunnitelmia projektien jatkumisesta. Harmittaa, kun pomo oli jotenkin tosi nihkeenä asian suhteen. Sanoi vaan, että kyllä näistä muutoksista pitäisi ilmoittaa tarpeeksi ajoissa :wideyed:. Mulla nyt siis menossa viikot 13+ ja ei tietystikään olla vielä edes selvillä vesillä raskaudessa. Meillä on haaveena muuttaa joksikin aikaa ulkomaille heti tilaisuuden tullen (josta pomo on kyllä myös tiennyt), ja ei kyllä noiden kommenttien jälkeen yhtään huvittais edes jatkaa pidempään tuossa työpaikassa..


Aika kummallinen pomo! Monetha ilmoittaa vasta kun lakisääteisesti pitää. Vaikka ymmärtää projektien takia mutta kuitenki edes eka kolmannes turvallisesti ohi vielä..
Palautetta vaan antamaan sille!
 
Aika kummallinen pomo! Monetha ilmoittaa vasta kun lakisääteisesti pitää. Vaikka ymmärtää projektien takia mutta kuitenki edes eka kolmannes turvallisesti ohi vielä..
Palautetta vaan antamaan sille!
Jep. Luulen, että koronan takia on paljon paineita, kun kaikki lykkääntyy eikä ehkä päästä tavoitteisiin. Ajattelin, että on reilua ilmoittaa riittävän ajoissa, että ehtivät sitten tarvittaessa rekrytoida uuden henkilön tilalle. Lisäksi teen töitä kemikaalien kanssa eli kaikkia työtehtäviä en nyt edes pysty tekemään.

Isovanhemmille ja kavereille ajattelin kertoa vasta myöhemmin kesällä, kun raskautta ei enää voi oikein peitellä. Paha tapa vaan möläytellä kaikenlaista..:woot:
 
Tunnekuohussa möläytin tänään työnantajalle raskaudesta, kun piti tehdä suunnitelmia projektien jatkumisesta. Harmittaa, kun pomo oli jotenkin tosi nihkeenä asian suhteen. Sanoi vaan, että kyllä näistä muutoksista pitäisi ilmoittaa tarpeeksi ajoissa :wideyed:. Mulla nyt siis menossa viikot 13+ ja ei tietystikään olla vielä edes selvillä vesillä raskaudessa. Meillä on haaveena muuttaa joksikin aikaa ulkomaille heti tilaisuuden tullen (josta pomo on kyllä myös tiennyt), ja ei kyllä noiden kommenttien jälkeen yhtään huvittais edes jatkaa pidempään tuossa työpaikassa..

Mulla on sama viikko menossa, enkä ajatellut vielä kertoa pomolle. Helppoa pitää salassa, kun kaikki esimiehet ovat etätöissä. Työskentelen myös kemikaalien kanssa ja tiedän, että mulle on tulossa kesällä hommia, joissa pitäisi käyttää liuottimia, joten silloin viimeistään kerron. Ei mun mielestä ole mitenkään myöhään kertoa 14. viikolla. Päinvastoin.
 
Takaisin
Top