Raskaudesta kertominen

Töissä oon kertonut yhdelle esimiehelle, siltä varalta jos tulee joku työkeikka ja en pysty lähtemään niin ei tarvitse kaikille valehdella :hilarious: lähipiiri on vielä tietämätön. Itse olisin kertonut jo heti yhdelle kaverille, mut mies on kieltänyt kertomasta. Voi olla, että kerrotaan nyt ens pe varhaisultran jälkeen mun perheelle, koska ollaan silloin mun kotikaupungissa. Miestä jännittää kertominen todella paljon ja ei kuulemma uskaltaisi kertoa kasvotusten :hilarious: oon kyllä toitottanut alusta asti, että tällainen asia kerrotaan kyllä kasvotusten perheille :)
 
Miehelle nyt tietenkin ekana :grin

Kaks kaveria tietää, toinen on myös suurperheen äiti niin on loistava tuki ja ymmärtäjä että hänelle halusin kertoa heti :Heartred
 
Mä kerroin perheelle (vanhemmille, sisaruksille ja heidän puolisoille) ennen viikonloppua. Ja viikonloppuna ehkä joku sukulaisista tajusi koska mun viinilasi pysyi tyhjänä. Mut kukaan ei kysellyt ja hyvä niin :)
 
Mulla kävi niin, että ennen testiä olin googlannu raskausoireista: ”alkuraskaus oireet ennen plussaa”. No 12-vuotias tytär laitto mulle mun googlauksista kuvan ja että ”SELITÄ!!!”. Ööö. :angelic:
En ollu ehtiny tehdä testiä, saati kertoa miehelle joten... kuittasin koulutehtävällä. :bookworm:
 
Me ollaan kerrottu lähimmille ystäville ja perheille lapsettomuushoidoista, niin ei tätä plussaa kauaa pystynyt salailee :) toisaalta on kyllä ihana, kun on saanu kertoa lähes kaikille jo, kun tätä on kumminkin odotettu :angelic:
 
En tiiä oonko ilkee mut jotenki on pakko käyttää hyväks tuo tuleva neuvola sekä aprillipäivä :grin
Eli ajattelin laittaa omalle äidille viestiä aprillina et "heippa, meil huomiseks varattu eka neuvola. Olisko vinkkei?"
:notworthy

Oma äiti on jo vähä jopa painostanu tekee vaavaa ja oon tähän mennessä aina kiistänyt ym.:smiley-angelic006
 
Meillä töissä Koronan vuoksi kyseltiin tänään riskiryhmään kuuluvia ja/tai kausi-influenssarokotteeseen oikeutettuja ilmoittautumaan esimiehelle, pitää tietää että ketkä pystyisi sijaisuuksia tekemään kouluissa ja ketkä ei voi osallistua. En oo vielä ilmoittautunu, ja nyt kun tuli tieto että koulutkin menee kiinni niin ei olekaan enää sijaisten tarve. En siis taidakaan kertoa ihan vielä..

Meillä eka neuvola ja eka lääkäri ja ultra pääsiäisviikolla, pääsiäinen oli tarkoitus viettää läheisten kanssa isommalla porukalla mökillä ja siellä olisi kyllä huomattu jos ei mitään alkoholia nauti. Sillä ajattelin että se olis hyvä sauma kertoa asiasta, kun se ultrakin on jo takana. Saapa nähdä miten tämä koronatilanne etenee, ja päästäänkö mökille..
 
Meillä miehen kanssa tilanne, että sukulaiset aivan kamalia juoruamaan sekä utelemaan, joten päätimme olla hiljaa asiasta niin kauan kuin vain mahdollista... saavat sitten ihmetellä vatsaa jos kaikki nyt vain hyvin menee. On meillä kuitenkin tarkoituksena välttää sukulaisia niin kauan kuin vain mahdollista, sillä ajatuksena olisi kertoa vasta kun vauva on syntynyt, mutta katsotaan onnistutaanko...
 
Katoin et np ultra olis ennen äitienpäivää!
Taidan tehdä äidilleni ja anopille kortin johon tulee pieni ultra kuva ja teksti "nähdään marraskuun lopulla". :grin
 
Miehelle tietty kerroin ekana.

Aikaisilla viikoilla ollaan, mutta kerrottiin melkeinpä heti plussan jälkeen mun äidille (ollaan todella läheisiä, useaan kertaan viikossa tekemisissä), mieskin halusi kertoa omalle äidilleen (+ isä siinä samalla kuuli). Meidän asennoituminen on ehkä enemmän niin että jos nyt jotain tapahtuukin niin halutaan myös se tuki sieltä omilta vanhemmilta.

Töissäkin työn luonteen takia kerroin nyt heti esimiehille. Työssä mm. väkivallan uhka .

Mies on hyvin läheinen isoäitinsä kanssa (aikoinaan kosiessaan oli ainoastaan hänelle kertonut etukäteen) ja kovin haluaisi kertoa. Sovittiin nyt kuitenkin vielä että odotellaan vähintään varhaisultraan (ellei np ultraan), joka on varattu tuonne huhtikuun alkuun.
 
Katoin et np ultra olis ennen äitienpäivää!
Taidan tehdä äidilleni ja anopille kortin johon tulee pieni ultra kuva ja teksti "nähdään marraskuun lopulla". :grin

Täällä samat ajatukset, tosin laskettu aika marraskuun puolessa välin! Tosi hyvään kohtaan kyllä sattuu tuo np ultra :)
 
Miehelle kerroin tietysti ensin, sitten parhaalle ystävälle joka tiesi yrityksestämme kun heillä oli tuolloin sama tilanne päällä:happy:

En kyllä uskalla vanhemmilleni ja anopille tahi muille vielä kertoa, ennen nt-ultraa :oops:
 
Muokattu viimeksi:
Me ollaan viikonloppuna menossa käymään anopin luona, kun luvattiin nyt hoitaa kauppareissut hänen puolesta. Mies haluaisi kovasti jo kertoa äidilleen, mutta mua vähän mietitytyttää. Tiedän, että anoppi on aivan innoissaan ensimmäisestä (toivottavasti) lapsenlapsesta, mutta on niin kova "juoruamaan", että jännittää osaako pitää asian vielä salassa :nailbiting: Olen kuitenkin itse omalle äidilleni jo kertonut, joten en taida voida miestäkään kieltää :angelic: Saattaa siis olla, että anoppi viikonloppuna kuulee uutisen, vaikka mieluiten olisinkin odottanut varhaisultraan. Nyt vasta 6+0.
 
Ei olla vielä kerrottu.
Enkä tiedä milloin kerrotaan.. ehkä ekan ultran jälkeen, jos pääsis varhaisultraan. Jos ei, niin sitten nt ultran jälkeen.

Muutama keskenmeno takana ja tämä tulokas olisi meille jo kolmas, joten en usko että se mikään maailmaa mullistava uutinen lähipiirillekään olisi..

Jo tulis turvallisemmilla viikoilla jossain vaiheessa puheeksi. Tai sit joku vihjaus äitienpäivän yhteydessä :)
 
Miehelle kerroin ja pipariksi meni koko homma. Näytin kuvan haaleasta viivasta ja mies luuli sitä joksikin influenssa testiksi ja tulkitsi sen kaiken lisäksi negatiiviseksi :banghead: Selittelyksihän se sitten meni ja herra katosi suihkuun, mutta onneksi oli takaisin tullessaan saanut palaset päässään kohdilleen ja oli ihan yhtä ihmeissään ja innoissaan kuin minäkin :joyful:

Perheelle ja läheisille haluaisin jo kovasti kertoa, mutta mies oli sitä mieltä, että kerrotaan, kun se alkaa näkyä... Enpä taida kyetä niin kauan odottamaan, mutta jospa nyt edes siihen ensimmäiseen ultraan asti. Tiedän kuitenkin, että ne kenelle kertoisin olisivat myös heitä joilta saisin tukea, jos kaikki ei menisikään suunnitellusti. Kunnioitan kuitenkin myös miehen toivetta ja odottelen vielä..
 
Me ei olla kerrottu kellekkään ja ajatuksena oli kertoa läheisille vasta np- ultran jälkeen kunhan vain sinne asti päästäisiin ja kaikki menis hyvin! Muille sitten varmaankin kun alkaa vasta näkyä.
 
Me pidetään tää, niin kuin aikaisemmatkin, salassa rv12 asti. Ainoastaan mun parhaalle ystävälle olen kertonut. Oon aina ajatellut, että ainoastaan niille kerron alussa, joille haluan kertoa myös mahdolliset ikävät uutiset.
 
Okei nyt tuli sellainen tunne, kun tää korona tilanne on mikä on, jotta voiko he jotenkin nyt syyllistää "miksi lapsi tällaiseen aikaan" joten tuli pieni huoli kertomisesta :nailbiting:

Oma pää saattaa kehitellä nyt omiaan, mut kauhea ahdistava fiilis vain iski jos ne ei hyväksy ja syyllistää :wideyed:
 
Me ollaan viikonloppuna menossa käymään anopin luona, kun luvattiin nyt hoitaa kauppareissut hänen puolesta. Mies haluaisi kovasti jo kertoa äidilleen, mutta mua vähän mietitytyttää. Tiedän, että anoppi on aivan innoissaan ensimmäisestä (toivottavasti) lapsenlapsesta, mutta on niin kova "juoruamaan", että jännittää osaako pitää asian vielä salassa :nailbiting: Olen kuitenkin itse omalle äidilleni jo kertonut, joten en taida voida miestäkään kieltää :angelic: Saattaa siis olla, että anoppi viikonloppuna kuulee uutisen, vaikka mieluiten olisinkin odottanut varhaisultraan. Nyt vasta 6+0.

Lainaan nyt itseäni ja tulen kertomaan, että vielä jäi anopille kertominen, kun vierailu siirtyy.

Mäkin oon vähän tätä koronatilanteen vaikutusta kertomiselle miettinyt... Ensinnäkin, jos tää jatkuu kovin pitkään niin kasvokkain kertominen voi olla hankalaa. Se nyt on aika pieni murhe kaiken keskellä, mutta kasvokkain oltaisiin kuitenkin mahdollisimman monelle haluttu kertoa. Mutta mä en kyllä ehkä osaa ajatella tota mahdollista syyllistämistä. Toivon mukaan kaikki olis kuitenkin syksyllä jo ohi. Ja itse en ainakaan koko tilannetta oo osannut näin vakavana ajatella silloin, kun raskautuminen todella on tapahtunut.
 
Takaisin
Top