Raskaudesta kertominen

Tällä kertaa kerroin miehelle ekana. Edellisestä kaverille muutamalle ajattelin kertoa kunhan vielä teen toisen testin. Muuten aattelin et pitäiskö jengii jännityksessä ja oottas koska kehtaavat kysyä. Oon siis muutenkin ylipainoinen/mahakas.
 
Me kerrotaan varhaisultran jälkeen (jos kaikki hyvin) perheille ja ehkä koko suvulle koska sukutapaamisessa tullaan ihmettelemään miksen ota viiniä. Normaalisti en siitä todellakaan kieltäydy :grin
 
Mulla ja miehellä on molemmilla yks ystävä joille kerrottiin heti plussasta, muut ei vielä tiedä.

Ois ihan mahtavaa ku pystyis pitään salaisuuden äitienpäivään sakka, ja antaa/lähettää mummoille kuvan nt ultrasta äitienpäivätoivotusten kera. Mut tiiän etten malta olla hiljaa niin kauaa :hilarious:
Tai sit kävis varhaisultrassa ja julkasis aprillipäivänä somessa kuvan.. :angelic::grin

Toisaalta pelkästään jo se etten enää polta aiheuttaa kysymyksiä raskauden mahdollisuudesta. Josta tulikin mieleen etten vissiin oo nähny ketään tuttua yli viikkoon ku ei kukaan oo kyselly :wideyed::hilarious:
 
Mä kerroin ekana avomiehelle, siinä yhdessä ihmeteltii testiä. Ja myös mun parhaalle kaverille kerroin. Nyt kun tullut tuota pahoinvointia ja tuli perheen kans ikean reissu nii kerroin myös omille vanhemmille ja sisaruksille. Mies on kertonu vaan parhaalle kaverilleen. Oon niin innossaa ja samalla peloissaa että pakottava tarve oli hakee neuvoja äidiltä:happy: muille ei ookkaa sillee tarpeen kertoa. Töissä pomolle sitte enne kesälomaa et tietää mun jäävän pois syksyllä..
 
Me kerrottiin jo molempien äideille. Ajateltiin että jos kävisi huonostikin niin miksi kaikki pitäisi omalta perheeltään piilossa pitää.
 
Kerrottu on miehen sekä minun vanhemmille sekä parille ystävälle. Anoppi se tosin on kova puhua pölpättämään kaikille puhelimessa/töissä/kassajonossa/joka paikassa niin pian varmaan tietää moni muukin :hilarious:
 
Me ei oo kerrottu kenellekään. Tai no, mä kerroin mun pt:lle, että pystyy muokkaamaan saliohjelmaa sopivammaksi. Kummankin äidit on niin kovia pölpättäjiä, että ei pysyisi asia kenenkään tietämättömissä. Edelliset raskaudet päättyneet niin huonosti, että kyllähän se nytkin pelottaa, enkä kestäisi asian selittämistä kaikille.

Kerrotaan varmaan np-ultran jälkeen, jos jaksetaan odottaa, niin äitienpäivä ois hieno hetki... Silloin viikkoja 14-15 jo. Nyt kun tällä kertaa päästään varhaisultraan, niin vähän tekisi parille kaverille mieli kertoa jo silloin.
 
Tunti testistä ja tiesi miehen paras kaveri, mun hyvälle ystävälle jouduin kertomaan kun suunnitteli illan istujaisia ja nyt tietää anoppikin.
Hyvin on ottanu tiedon vastaan kaikki, ekaan ultraan odottelen ennenkuin muiden tarvitsee tietää, ehkä omalle äidille ja toiselle hyvälle ystävälle ennen sitä, mutta jotenkin haluaa pitää tämän mahdollisimman hyvin omana tietona mahdollisimman pitkään :grin
 
Meillä tietää nyt myös anoppi ja miehen sisko :) eli kummanki läheinen perhe ja parhaat kaverit.
 
Miehelle kiikutin testin tietysti ensin - kysyi, mitä tää sitten tarkottaa (oli testi, johon tulee oikeasti plussa eikä pelkkiä pystyviivoja) ... ja meillä on jo kaksi lasta ja tämäkin on siis hoidoissa tekemällä tehty :laughing002

Yhdelle kaverille olen itse kertonut ja pt;lle myös, kun piti siirtää aikoja hoitojen vuoksi ja hyvä huomioida jatkoa ajatellen. Mulla on aika iso vatsalihasten erkauma, joka ei ole tullut kuntoon edellisen jälkeen. Saapa nähdä miten maha senkin takia pullahtaa siis näkyviin - että pitääkö kertoa missä vaiheessa töissä! Muuten haluan kyllä varhaisultran ainakin odottaa, ennen sukulaisille kertomista ja sinne 12 viikolle sitten muuten laajemmin.
 
Tänään mietin, et sanon kaverille, mutta sit muistin et se testin viiva oli niin haalee kumminki, että jospa huomenna hakis viimein toisen testin ni ehkä sit vois. Sukulaisia en vaivaa vielä asialla.
 
Me ei olla vielä kerrottu kellekään, vaikka pari kertaa ollut jo melkein pakko :grin sanotaan vasta nt ultran jälkeen läheisimmille, jos kaikki ok ja muille varmaan sitten rakenneultran jälkeen niinkuin esikoisestakin.
 
Me oltiin ajateltu, ettei kerrota ennen varhaisultraa kenellekään, mutta tuli sitten kuitenkin tänään kerrottua omalle äidilleni. Ajattelin, että itsellä on helpompi olla, kun joku tietää ja jonkun kanssa voi oikeasti jutella alusta asti.

Kertominen jännitti silti tosi paljon, olen itse "vasta" 24v ja tämä olisi nyt ensimmäinen meille ja samalla myös ensimmäinen lapsenlapsi meidän molempien vanhemmille. Äiti suhtautui uutiseen kuitenkin ihanasti! Oli kuulemma vähän jo osannut odottaa... :angelic:
 
Mä oon kertonut yhdelle hyvälle ystävälle, joka tieai meidän yrityksestäkin. Toiselle pitää kertoa ens viikolla, kun ollaan menossa yhdelle keikalle. Äidille ja siskolle sit ehkä varhaisultran jälkeen ja muille sit jossain vaiheessa nt-ultran jälkeen. :) Somessa en julkaise mitään ennen rakenneultraa.
 
Miehelle kerroin heti plussauksesta ja samana päivänä omille siskoilleni, että on joku kenelle asiasta jutella. Mies ei oikein perusta näistä, ei edellisenkään raskauden aikana ollut kovin hyvä juttukaveri, vaikka kulkikin mukana neuvolat ja ultraäänet. :D Vasta sitten lapsen synnyttyä oli oikeasti avuksi. Ehkä ne asiat oli niin abstrakteja siihen asti..
 
Milloin aiotte kertoa töissä? Tosiaan pakkohan ei ole kertoa vielä piiitkään aikaan. Muistaakseni 2kk ennen äitiysloman alkua. Itse en ole vielä päättänyt, mutta tilanne mietityttää...
 
Milloin aiotte kertoa töissä? Tosiaan pakkohan ei ole kertoa vielä piiitkään aikaan. Muistaakseni 2kk ennen äitiysloman alkua. Itse en ole vielä päättänyt, mutta tilanne mietityttää...


Mä oon kertonu jo. Osaksi ku nuo käynnit töiden aikaan ja kun ei tarvi korvata niitä niin oli pomolle kerrottava miksi en oo tuollo ja tuollo töissä. Ja nyt oon sit jo muutamille työkavereille kertonut, kun meillä täällä päiväkodissa oksennustautia liikkeellä ja itse käyn välillä oksentaa pahoinvoinnin takia, etten oo kipee raskaana vaan.. Ei saa luulla et oon sairaana töissä ja valittaa musta eteenpäi :grin
 
Milloin aiotte kertoa töissä? Tosiaan pakkohan ei ole kertoa vielä piiitkään aikaan. Muistaakseni 2kk ennen äitiysloman alkua. Itse en ole vielä päättänyt, mutta tilanne mietityttää...

Minä kerroin tänään. Kerroin kkm jälkeenkin, kun olin saikulla.
 
Mua vähän jännittää töiden suhteen... Opiskelen täyspäiväisesti, mutta kesäksi pitäisi kyllä mennä töihin. Töistäkin on jo oikeastaan sovittu tutun työnantajan kanssa ennen kuin tiesin raskaudesta. Työ on tuttua, mutta todella fyysistä ja raskasta sekä kolmessa vuorossa, joten olen nyt tietysti jo sitäkin stressannut. Heiltä löytyisi kyllä varmasti sopivaa työtä raskausajallekin, mutta tuntuu itsestä kauhean pahalta, kun olen jo lupautunut ns. normaaleihin töihin. Samalla en kuitenkaan haluaisi/uskaltaisi kertoa raskaudesta vielä tässä vaiheessa, kun sopimusta ei ole kirjoitettu. Pelkään, että siinä vaiheessa he saattaisivat vielä perua koko jutun, eikä kesäksi olisi mitään töitä.

Onko täällä joku kolmivuorotyötä tai muuten kovin fyysistä työtä tekevä? Mitä ajatuksia raskaus on teillä töiden suhteen herättänyt?
 
Takaisin
Top