Raskaudesta kertominen

Muakin harmittaa lähinnä se, jos ei pääse kertomaan kasvotusten. Ei kukaan varmaan osannut arvata millaiseksi tämä lopulta menee. Ja kyllähän nytkin kirjoittelevat, että lapsia tekemään vaan, kun kerrankin on aikaa :wink Mitä sitä ketään siis syyllistämään ja jos joku niin tekee niin oma on häpeänsä. Kyllä tästä koronasta ennemmin tai myöhemmin selvitään. Jos pitkään kestää niin sittenhän sitä voi olla hiljaa niin kauan kunnes näkee taas läheisiä ja siinä vaiheessa ei varmaan tartte enää paljon selitellä. Korkeintaan voi kokeilla menisikö läpi, että "Tuli vähän kiloja tuossa karanteenin aikana" :grin
 
Mä mietin kanssa että jotenkin huono omatunto kun just tärppäs tällaisena aikana ja muutenkin sairaalat yms kuormittuneita... Mutta eipä tätä kukaan vielä sillon yrittäessä arvannut ja luulen että ihmiset on uutisista silti iloissaan vaikka ei kasvokkain pääsiskään kertomaan ☺️ Mä oon miettinyt että voitais kertoa tässä parin viikon sisään mun äidille kun häneltä itse varmaan hakisin tukea myös mahdollisissa komplikaatioissa..... Muuten varmaan kerrotaan muille vasta rv 12 ehkä
 
En oo ite korona tilannetta ajatellu yhtään niin että tulis syyllistämistä muilta. Kun lapsi saanu alkunsa niin ei suomessa tainnu olla vielä koko koronaa, helmikuun alussa :bookworm: turhaa kenekää potee syyllisyyttä tai mitää. Kukaan ei voinu ennustaa että korona tilanne menis tähän. Tulee lomautuksia ja taloudellisesti tiukkaa ja lapsi "maksaa" kuitenkin niin varmasti epäilijöitä ja voivottelijoita tulee eteen mutta tulkoo. Meistä tulee super mammoja tämmösen keskellä ja miettikää joudutaa käymää kaikki käynnit yksin ja jos marraskuussa tilanne vielä päällä niinku mun terkkari ennusti nii mies tulee mukaa synnytykseen vasta kun se on käynnissä ei edes käynnistymisen vaiheesee saa tulla. Ollaan aika supernaisia, kannetaa lapsi ja kaikki info otetaa yksin vastaa käynneillä tuli mitä tuli sieltä:gen053
 
Ihania kommentteja ja olette ihan oikeassa :thumleft

Sitä vaan kun rupeaa pyörimään erilaiset ajatukset mielessä, niin ei mahda mitään. Uskon myös kaiken menevän vielä parhain päin ja toivonmukaan marraskuussa virus olisi jo kurissa:Heartred
 
Nooo niiin... Olin sitten onnistunut jakamaan facebookissa jonkin äitiysmainoksen, kun niitä tulvii ovista ja ikkunoista. Yksi juoruileva sukulainen oli sen jo ehtinyt bongata ja tykätä. Poistin kyllä saman tein, mutta kylläpä harmittaa, jos joku muukin ehti nähdä tai tehdä jotain johtopäätöksiä :banghead: Pitänee pysyä poissa sosiaalisesta mediasta seuraavat pari kuukautta.
 
Nooo niiin... Olin sitten onnistunut jakamaan facebookissa jonkin äitiysmainoksen, kun niitä tulvii ovista ja ikkunoista. Yksi juoruileva sukulainen oli sen jo ehtinyt bongata ja tykätä. Poistin kyllä saman tein, mutta kylläpä harmittaa, jos joku muukin ehti nähdä tai tehdä jotain johtopäätöksiä :banghead: Pitänee pysyä poissa sosiaalisesta mediasta seuraavat pari kuukautta.


Voi ei!
Mä oon ollu tuossa tosi huolellinen etten ees tykkää mistää vauva mainoksista tai osallistu kilpailuihi ettei kukaa keksi
 
Voi ei!
Mä oon ollu tuossa tosi huolellinen etten ees tykkää mistää vauva mainoksista tai osallistu kilpailuihi ettei kukaa keksi

Joo tämäkin oli puhdas vahinko, josta en edes tiennyt ennenkuin kyseinen sukulainen tykkäsi siitä. Googlaan kaikki vielä incognito ikkunassa, mutta näköjään algoritmit toimii niin näppärästi, että mainokset muuttuu raskaus ja äitiys aiheisiksi siitä huolimatta :meh:
 
Joo tämäkin oli puhdas vahinko, josta en edes tiennyt ennenkuin kyseinen sukulainen tykkäsi siitä. Googlaan kaikki vielä incognito ikkunassa, mutta näköjään algoritmit toimii niin näppärästi, että mainokset muuttuu raskaus ja äitiys aiheisiksi siitä huolimatta :meh:


Näinhön se menee. Mullaki face jo täynnä kaikkee vauva mainosta :hilarious:
No jospa se ei kauheesti ala siellä puhumaa ja spekuloimaa muiden kans Ootko raskaana, jos haluatte visusti salassa vielä pitää :)
 
Okei nyt tuli sellainen tunne, kun tää korona tilanne on mikä on, jotta voiko he jotenkin nyt syyllistää "miksi lapsi tällaiseen aikaan" joten tuli pieni huoli kertomisesta :nailbiting:

Oma pää saattaa kehitellä nyt omiaan, mut kauhea ahdistava fiilis vain iski jos ne ei hyväksy ja syyllistää :wideyed:

mulla vähän samat fiilikset... :/
 
Meillä ei oikeastaan ole kuin miehen serkut joille uutinen jakaa kun tiiviisti yhteyttä pidetään.
Anoppi kuoli viime vuoden alussa, ei ollut näkemässä ensimmäistä lastenlastaan :sad001
Ikävä on yhä kova nyt kun tätä toista odotellaan. Mulla oli aidosti lämpimät välit miehen äidin kanssa.
Vaan elämä ottaa ja elämä antaa..
 
Me kerrottiin kummankin porukoille tänään, aprillipäivänä :D eipä meinattu millään saada onnitteluja keltään! :laughing002 Täytyy varmaan heti huomen aamulla laittaa uusi viesti jossa kerrotaan että ollaan edelleenkin raskaana :thumright
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Me kerrottiin kummankin porukoille tänään, aprillipäivänä :D eipä meinattu millään saada onnitteluja keltään! :laughing002 Täytyy varmaan heti huomen aamulla laittaa uusi viesti jossa kerrotaan että ollaan edelleenkin raskaana :thumright

Ehdotin miehelle tätä samaa, mutta jäi nyt tekemättä, kun halutaan kuitenkin ensin käydä edes ultrassa ja varmistaa, että kaikki on ok. Muuten oli kyllä niin kutkuttavasti tuo päivä tuossa.
 
Onko uutisia jo alettu jakaa? Täällä jo vähän polttelisi, mutta ehkä vielä pari viikkoa maltetaan. Olisi kiva kertoa myös jollain hauskalla tavalla, mutta vielä en ole keksinyt sellaista meille sopivaa. Näillä näkymin joutuu kuitenkin puhelimen välityksellä senkin hoitamaan, kun ei ketään voi oikein tavata o_O
 
Onko uutisia jo alettu jakaa? Täällä jo vähän polttelisi, mutta ehkä vielä pari viikkoa maltetaan. Olisi kiva kertoa myös jollain hauskalla tavalla, mutta vielä en ole keksinyt sellaista meille sopivaa. Näillä näkymin joutuu kuitenkin puhelimen välityksellä senkin hoitamaan, kun ei ketään voi oikein tavata o_O
Vielä ei meillä ainakaan, odotellaan NT ultraan ja sit läheisille kerrotaan :)
 
Meillä tietää perheet ja pari kaveria. Omalle mummille ja muille sukulaisille kerron NT-ultran jälkeen ja sit rakenneultran jälkeen ehkä valotan asiaa somessa/kauemmille tutuille.
 
Mä haluaisin ensin itse tietää, millä viikoilla tässä oikeasti mennään ja mieluiten tietty kertoisin läheisille kasvotusten. Mutta yhdelle kaverille oli pakko jo sanoa puhelimitse, kun soiteltiin. Helpotti, kun sai jonkun muunkin kuin miehen kanssa jutella tästä! :joyful:
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Parhaat ystävät tietää koska pakko jakaa asia jonkun kanssa. Mutta perheelle jne vasta 12v jälkeen.
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Muutama parasystävä tietää. Vanhemmille kerromme 10.5 äitienpäivänä :Heartred Halutaan olla ns varmoilla viikoilla ja silloin niitä on n. 15+ jotain. Lähetän omalle äidilleni postissa Mummimukin ja 1 ultrakuvan. Oishan se aivan ihana olla face to face :sad001 mutta tilanne on mikä on.. Mun vanhemmat asuu meistä reilu 600km päästä.
 
Muutama parasystävä tietää. Vanhemmille kerromme 10.5 äitienpäivänä :Heartred Halutaan olla ns varmoilla viikoilla ja silloin niitä on n. 15+ jotain. Lähetän omalle äidilleni postissa Mummimukin ja 1 ultrakuvan. Oishan se aivan ihana olla face to face :sad001 mutta tilanne on mikä on.. Mun vanhemmat asuu meistä reilu 600km päästä.
Aivan ihana idea tuo posti juttu :Heartred ihan mahtavaa!
 
Takaisin
Top