Raskaaksi 2019

Apua! Voiko olla? Oliko siellä joku järjestelmän uusiminen mikä voi ton aiheuttaa? Meillä kaikenkaikkiaan olis mennyt lähetteestä hoidonaloittamiseen 10kk (lähetteestä ensikäyntiin 3kk, siitä 4kk hoidon suunnitteluun. Ja 3kk hoidonaloitukseen (ei kyllä alkanut tuolloin vaan 8kk sen jälkeen) . Mut et jono siis ensikäyntiin noin pitkä?

Mäkin sitä mieltä et ehkä tolla tavalla vois 10kk mennä... Mut siltikin kuulostaa aika pitkältä ajalta.

Jannn uskoisin kyllä että pääsette ekakäynnille ennen kesätaukoa:angelic:
 
No voi helvata sentään, taas:banghead: joka kerta:banghead: mites se teidän hoitokuvio? Eikös siinä ollut jotain outoa? Joku outo lääkäri tms? Pääsittekö/halusitteko hoitoon (välillä sitä aina unohtaa ettei tämä ole aina mikään pääsemiskysymys, eihän kaikki välttämättä tietysti edes halua lapsettomuushoitoihin)

Aida, voi olispa nyt. Kyllä nyt joku meistä sais taas plussata väliin. Ei näy paljon kaksi viivaisia testejä tässä ryhmässä:arghh: oliks teil nyt vika inssi? Millainen toimenpiteenä?
Miehen pitäis saada aikaseks soittaa itelleen aika spermatestiin nii sit hommat alkais etenee pikkuhiljaa.

Ulkolaisia lääkäreitä on osunu vaan omalle kohalle. Veikkan et suurin syy sille etten oo raskaana on kilppariarvoissa:banghead:
 
Aida, voi olispa nyt. Kyllä nyt joku meistä sais taas plussata väliin. Ei näy paljon kaksi viivaisia testejä tässä ryhmässä:arghh: oliks teil nyt vika inssi? Millainen toimenpiteenä?
Sanopa muuta, jollekin tarvittaisiin taas plussa niin pysyisi muilla toivo paremmin yllä! Äsken tuntui alavatsalla sellainen kupla, ehkä vähän vieläkin. Heti itse miettii, että tapahtuisiko siellä jotain. Mutta ilmaa varmaan vaan suolistossa.:hilarious::hilarious:
Joo, meillä oli nyt vika inssi. Toimenpiteenä se on kyllä tosi helppo. Soitin polille kun sain ovistestiin plussan ja varattiin aika seuraavalle päivälle. Mies kävi pari tuntia aiemmin hoitamassa oman osuuden ja minä sitten varattuna aikana. Se hoitaja jollain kapistuksella avaa vähän kohdunsuuta, että se ruisku saadaan sisään. Eka kerta meni ihan super helposti, toisella kerralla ei heti saanut sitä paikalleen niin pienen hetken tuntui vähän kurjalta mutta ei sitä kivuksi voi sanoa. Itse ruisku ei sitten tuntunut käytännössä lähes ollenkaan. Se meidän hoitaja on ihana. Sanoo aina 'Onnea matkaan' kun ruiskuttaa siittiöt.:Heartred Kaikkinensa menee joku 10-15 minuuttia koko hommaan pukeutumiseen. Eli itse toimenpide on muutaman minuutin homma. Sitä ei kyllä kannata jännittää toimenpiteenä. Tuloksia toki sitten siitäkin edestä.:rolleyes:
 
Ainahan sitä toivoo että perkules seuraavaksi se sitten olen minä kuka plussaa:hilarious: mutta ei hyvältä vaikuta. Ukonkin oon kuluttanut jo melkeen loppuun eikä koko hiivatun ovulaatiota oo missään. Meillä kyllä ukko ei jaksa enää mitään liian kiivasta tahtia ilman suorituspaineita:arghh:
 
Hohhoijaa, täällä dpo 5 ja sama kun eilen, herätessä nokka tukossa ja kurkku hieman kutisee ja uni näköjään loppuu ihan kesken! Olisin ihan valmis nousemaan sängystä :shifty:

eilenkin meni onneks päivän mittaan tukkonen olo ohi.
 
Kaikkea sitä näin aamutuimaan taas selvittää. Mun AMH oli 1,49. Ei vissiin ihan susi, mutta vois kai olla enemmänkin? Mitä mieltä? Ja siitä hämärästä follikkelin näköisestä oli kirjattu, että on tosin joku pieni tiivis alue havaittavissa. Mur, ei sekään nyt ihan kivalta kuulostanut:banghead:
 
Mut hei, o-testi plussaa tänään, vihdoin! Tuskin kyl saan enää tota ukkoa kaadettua tänään, kun eilenkin oli ja monta päivää ennen sitä:shifty: Sit taas saa alkaa kattelee millon vuoto alkaa. Jätän taas luget pois, kun ilman niitä luteliaali on siinä 10-11 päivää (joka päivä tietenkin vuotaen). Näillä näkymin siis pitäis inssi ehtiä ens kuussa:happy: Edittinä, ai hitto, kyl se kyl tosi tiukalle menee kun kalenteria kattelee:shifty:
 
Tein eilen töiden jälkeen vielä ovistestin ja pissi oli niin laimeeta, että hyvä kun vedestä erotti värin puolesta. Silti jopa aamupäivää tummempi viiva, kun edellispäivänä yhtä laimeesta pissistä tosi haalea, lähes näkymätön. Melkein jo plussaks laskisin ton eilisen. :scratch Lämmötkin nousi tänään jo. Tais ovis mennä jo. :scratch
 

Liitteet

  • 20200219_071831.jpg
    20200219_071831.jpg
    15.1 KB · Katsottu: 135
  • Screenshot_20200219-072925_Flo.jpg
    Screenshot_20200219-072925_Flo.jpg
    15.4 KB · Katsottu: 88
Tein eilen töiden jälkeen vielä ovistestin ja pissi oli niin laimeeta, että hyvä kun vedestä erotti värin puolesta. Silti jopa aamupäivää tummempi viiva, kun edellispäivänä yhtä laimeesta pissistä tosi haalea, lähes näkymätön. Melkein jo plussaks laskisin ton eilisen. :scratch Lämmötkin nousi tänään jo. Tais ovis mennä jo. :scratch

Tänään voi olla ovis. Tallettelemaan!

Nipa toivotaan et ei oo mitään vakavaa ja että kuu ja tähdet ois edes aikataulun mukaan ens kuussa kohdillaan!! Tosta amh en osaa sanoa, kai on semihyvä? Ja niistä ei kai pysty ihan hirveesti päättelemään, mutta esim nyt voi olla hyvä reservi mutta voi mahd ennustaa että vaihdevuodet tulee joskus 40v...?
 
Arvasin oikein, rintatulehdus. Ottaa niin päähän taas. Tälläsiä synnyttäneiden vaivoja ja kaikki hoito-ohjeet on taas imetä vauvaa tulehtuneesta rinnasta yms.
Mulla pitäs alkaa pe viimestään menkatkin, ja nyt saa kipeän raskaan rinnan kans kärvistellä, kattoo saako tän kotosalla hoidettua, vai pitääkö lähtee päivystykseen :meh: kuumetta ei onneksi ole. Kerran ollu tällee ennemmin ilman kuumetta ja imetysaikaa, se hoitui kotona kuten myös imetysaikana oli kerran, ei kuumetta silloinkaan.
Mut pahin kerta lähes 39 kuumeella joka ei laskenut ees särkylääkkein, tulehdusarvot 150 ja osastolle olis pitäny jäädä tiputukseen, mut ku esikoinen oli joku kolmevuotias ja kotihoidossa, niin mulla kävi kotisairaanhoito (kallista oli ku 3 kertaa päivässä kävi) antamassa suoneen antibiootit viikon ajan ja siihen päälle vielä 2 viikon suun kautta otettava kuuri, ja kaikki ultrat ja laajat verikokeet. Mitään selitystä ei ollu, ku prolaktiini vähän koholla.
 
Kaikkea sitä näin aamutuimaan taas selvittää. Mun AMH oli 1,49. Ei vissiin ihan susi, mutta vois kai olla enemmänkin? Mitä mieltä? Ja siitä hämärästä follikkelin näköisestä oli kirjattu, että on tosin joku pieni tiivis alue havaittavissa. Mur, ei sekään nyt ihan kivalta kuulostanut:banghead:

Mun amh aika tasan vuosi sitten 1,5 ja ikä oli sillo just 30v. Sit kävin uudestaan viime elokuussa ja oli 2,25. Että ota nyt sit selvää mikä se on. Noita viitearvojakin on erilaisia riippuen labrasta. Jossain oli viiterajan alaraja 1,5 mut huslabilla taas joku 0,7. Lääkäri sanoi sillon tosta 1,5stä että voisi olla parempikin mutta että ei olisi huolissaan. Yleensä kai 30v amh on jotain ~3. Mutta tosiaan nyt mun husin tiedoissa on enää tuo uusin 2.25 amh.

Juu on kyllä stressaavia noi aikataulut :banghead: ja siinä ei auta oikeesti mikään muu kuin toivoa et kuu ja tähdet. Niin aika turhauttavaa. Mutta toivotaan et menis nyt just niinku pitää! Ja ukko kaatoon jotenkin päällä seisoen ja tanssien vielä kerran joko tänään tai huomenna:dance011
 
Niin ja amh liittyen. Sen lisäksi vähintään yhtä tärkeä on antraalifollikkelien määrä ja se korreloi yleensä ilmeisesti luotettavammin munasolureservin kanssa. Mut tosiaan hyvin matalillakin arvoilla,tyyliin alle 0.4, ihmiset on raskautunut.
 
Mua kun ultrattiin ensikäynnillä, sanoi lääkäri että hyvin hiljaisilta näyttää munasarjat. Että jos pitäs jotisn sanoa niin näyttivät vanhemmilta kuin 30v pitäisi olla. Amh otettiin sen jälkeen. Sitten se soitti myöhemmin, että amh kuitenkin on hyvä vaikka ultra näyttää noin. Samaa vahvisti hoidonsuunnittelun lääkäri, että hiljaiset ovat.

Niin ja silti sulta saatiin ihan hyvä määrä follikkeleja ja muniksia! Ettei nää tosiaan välttämättä totuutta kerro. Ivfs sen sitten oikeesti näkee.
 
Ootteko muuten miettinyt imetystä? Tai kuinka on onnistunut jos on jo lapsia?
Että jos ei onnistu tai onko ollut ongelmia jos on jo lapsi/lapsia?

Tuli tässä tissi kipeänä mieleen se aika. Mulla on aina ollut isot rinnat, nyt vielä isommat kuin aikanaa esikoisen synnyttyä. Nää on myös todella kipeät helposti, koska painoa varmaan ainaki 2 kiloa per rinta. Esikoista en pystynyt imettää, siis en vaan kerta kaikkiaan onnistunut. Koska rinta on niin iso, ja nänni jotenkin ylhäällä ja rinnat on hyvin kiinteät ja turpeat, vauva ei saanut kiinni, ei ylettänyt eikö siinä auttanut rintakumit. Vauva oli 2,4 kiloinen pienimmillään(kotiinlähtöpaino) , syntyessään 2,5 kiloa. Olisin ehkä onnistunut jos vaan olisin jaksanut säätää vauvan asentoa jotenkin niin että olis ollut kainalossa ja päätä pidellyt, mutta ei siinä asennossa vaan olisi jaksanut imetys maratoonia. Vauva siis ei yltänyt nänniin, eikä jaksanut alkuun imeä tarpeeksi kovaa. Ja tää ongelma huomattiin myös laitoksella, sain mukaan sähkökäyttöisen rintapumpun lainaan, yleensä vaan sellasille jotka myy maitoa lainataan sellanen, tai jos on keskonen sairaalasssa ja saa kotona pumpata. Sen avulla meidän esikoinen sai sen 4 kk rintamaitoa, osin myös korviketta, mutta voi luoja sitä hommaa. Olis pitäny yölläki herätä pumppaamaan, mutta mä onnistuin siinä että pumppasin illalla ja sit vasta aamulla. Mut mun rinnat oli koko tämän 4 kuukautta aivan sairaan kipeät. Mulla vissii kroppa innostuu nii näistä imetys hommista että käy ylikierroksilla aina ku vähän mahdollista että vauva olis tulossa tai tullut, mutta sitten rakenne on nii surkea ettei Imetys tuu koskaan olemaan helppoa ja varsinki tää vasen rinta on vaikeampi tapaus. Tässä sit jos joskus se toinen lapsi meille suodaan, nii pitäs valita kuinka toimia tälläkertaa. Taidan jonkun kunnon rintapumpun vaan ostaa itselle kotiin, nii saa alkuun edes rintamaitoa. Sen mä tiedän etten pysty imettämään tyyliin vuotta, oli ne kivut sen verran kovat koko ajan. Kai mun rinnat on vaan vialliset. Odotan sitä aikaa ku pääsen/meen rintojen pienennysleikkaukseen toisen lapsen jälkeen :grin
 
Takaisin
Top