Lätinäketju

Voihan sanonko mikä. Nukuin tänä yönä oikeasti kaksi tuntia. Siis kaksi tuntia. Ihan pikkusen turhauttavaa. Onneksi ensi viikolla on neuvola niin voisi keskustella niistä unilääkeasioista... Eihän tässä ole mitään järkeä.
 
Voihan sanonko mikä. Nukuin tänä yönä oikeasti kaksi tuntia. Siis kaksi tuntia. Ihan pikkusen turhauttavaa. Onneksi ensi viikolla on neuvola niin voisi keskustella niistä unilääkeasioista... Eihän tässä ole mitään järkeä.
Täällä kans koko raskauden ajan menty muutaman tunnin yöunilla, herään aina keskellä yötä ja en saakkaan enää unen päästä kiinni ja sit pitääkin aina jo lähteä töihin :banghead: Unen laatu on kyllä aina ollut vähä niin ja näin ja öisin heräillyt muutenkin paljon, mut pitääkin itse ottaa kans puheeksi neuvolassa
 
Täällä kans koko raskauden ajan menty muutaman tunnin yöunilla, herään aina keskellä yötä ja en saakkaan enää unen päästä kiinni ja sit pitääkin aina jo lähteä töihin :banghead: Unen laatu on kyllä aina ollut vähä niin ja näin ja öisin heräillyt muutenkin paljon, mut pitääkin itse ottaa kans puheeksi neuvolassa

Hei kohtalontoverit! Mulla uniongelmat alkaneet jo ennen raskautta ja suurin osa raskaudesta ollut just tuota (herääminen klo 3 eikä saa enää unta). :sad001 Kävin marraskuussa työterveyslääkärillä asian takia ja hän kirjoitti lähetteen työpsykoterapeutille. En tiedä onko terapiasta johtuvaa, mutta olen alkanut vähän edistyä asian kanssa. Vieläkin on kyllä heräilyä ja unenlaatu huonoa, mutta useimmiten pääsen lopulta uneen uudelleen.

Lääkäri sanoi, että ensimmäisen kolmanneksen jälkeen on mahdollista saada myös joitain lääkkeitä, vaikka tietenkin ensisijaisesti lääkkeettömät hoitomuodot suositeltuja.
Tsemppiä uniongelmiin! Ehdottomasti kannattaa puhua niistä neuvolassa.
 
Mä heräsin myös taas jo kahdelta yöllä enkä vaan saanut enää unta ennen kun piti jo nousta. Sitten kun herätyskello soi niin ois kyllä nukuttanut..
 
Nuo valvomiset on kyllä ikäviä, minulla silloin tällöin tulee. Yksi kikka mikä joskus auttaa uudelleen nukahtamaan on 4-7-8 hengitys. Kannattaa googlettaa jos kiinnostaa. Yleensä jo muutama kierros tasaa sykettä ja tuo uneliaan olon ainakin (minulla rytmihäiriötä joskus nukahtaessa ja herätessä enkä saa tällä hetkellä käyttää lääkettä niihin) jos vaikka uni ei heti tulekaan.
 
Mun uniongelmat on ennemmin ongelmia miehelle. Oon nyt monena yönä herättänyt miehen hysteerisenä ties minkälaisista syistä (viimeyönä sängyssä oli kuulemma ollut iso hämis) kljuin, pomppasin miehen päälle ja huusin että ota se pois. Silmät oli auki.. itse en tästä muista mitään.
Tälläisiä ollut nyt useamminkin, eri syyt vain miksi herätän miestä.. usein puhun vain unissani :wideyed:

kai tämäkin hormooneista sitten johtuu?:anyone
 
Nuo valvomiset on kyllä ikäviä, minulla silloin tällöin tulee. Yksi kikka mikä joskus auttaa uudelleen nukahtamaan on 4-7-8 hengitys. Kannattaa googlettaa jos kiinnostaa. Yleensä jo muutama kierros tasaa sykettä ja tuo uneliaan olon ainakin (minulla rytmihäiriötä joskus nukahtaessa ja herätessä enkä saa tällä hetkellä käyttää lääkettä niihin) jos vaikka uni ei heti tulekaan.

Sopiiko kysyä, että minkä tyyppisiä rytmihäiriöitä? Itselläni nimittäin on juurikin väsyneenä ym usein kammiolisälyöntisyyttä ja vaikka kuinka tiedän niiden olevan vaarattomia niin ne on kyllä ikäviä. Minulla on noin joka neljäs lyönti ekstra silloin kun ne ovat pahimmillaan.
 
Aivan järkyttävä yö takana... heräsin klo 1.30 enkä sitten saanut unta kuin vasta 4.30 jälkeen. Kello herätti 5.30 ja olo on kuin jyrän alle jääneellä. Selvisihän se syykin sitten, kun taivaalle vilkaisi:sad001 Mutta onneksi on perjantai!:wink
 
Sopiiko kysyä, että minkä tyyppisiä rytmihäiriöitä? Itselläni nimittäin on juurikin väsyneenä ym usein kammiolisälyöntisyyttä ja vaikka kuinka tiedän niiden olevan vaarattomia niin ne on kyllä ikäviä. Minulla on noin joka neljäs lyönti ekstra silloin kun ne ovat pahimmillaan.

Minulla ne on takykardia tyyppistä enimmäkseen eli syke nousee vaan hurjasti, muutamia muljahduksia saattaa tulla jos jatkuu pitkään. Vaijeuttaa nukahtamista aika paljon varsinkin jos olen heräänyt kauhukohtaukseen, minkä joku tuossa yllä kuvasikin niin kestää ika kauan ennekuin syke tasaantuu. Kylmän veden räiskyttäminen kasvoille toimii joskus myös tähän (ärsyttää vagus hermoa) mutta kovin usein ei jaksa sängystä lähtee tuota yöllä tekemään.
 
Joo o, kyllä tuo nukkuminen on täysin yliarvostettua. 1.00 aikaan sai unta, siittä hetken päästä pitikin raahautua vessaan, uni tuli onneks uudestaan hetken päästä, mut sitten 3.30 aikaan taas hereille ja vessaan ja tässä nyt tunnin verran ihmetelly... Hitto kun ei muista koska viimeks on nukkunu kunnolla. Ennen raskauttakin ollu unettomia pätkiä, mut nyt alkais jo riittää..........
 
Mie heräilin yöllä vähän väliä syömään pähkinöitä. Oksentelin illalla niin rajusti etten pystynyt syömään iltapalaa. Torkuin sängyssä vaan 21-01 välisen ajan ihan koomassa ja sit söin vähän pähkinöitä. En tajua mikä ihme iski mutta oli kyllä todella huono olo.
 
Huhhuh, lähdin kävelemään koirien kanssa ja 20 min reippaan kävelyn jälkeen alkoi supistaa. En ainakaan keksi muuta selitystä kun samaan aikaan sekä alaselkä, että vatsa alkoi kramppaamaan/jomottamaan/vihlomaan. Totaalisen uusi tunne. Ja tuli samaan aikaan tosi etova olo. Ja tietenkin pelästyin ihan hitosti. Ensin himmailin, ihmettelin ja pysähdyin ja kärvistelin hetken ja sitten luovutin ja soitin miehelle että tulee hakeen mut. Ihan hiukan rauhottu siinä odotellessa, mutta meni ohi onneksi kokonaan kun pääsin auton penkille röhnöttämään jotenkin puoliksi maaten. :wtf
 
Joo etenkin tänään.. söin aamupalaksi puuroa.. liekö johtuis siitä..
 
Mun napalävistys tulehtui :sad001 Otin alkuraskaudesta korun pois, kun se jäi herkästi silloisiin housuihin kiinni. Viikko sitten laitoin korun paikalleen ja lävistys selvästi tykkäsi tästä kyttyrää. Lävistys punottaa ja siihen sattuu, jos koruun vahingossa koskee joku vaate tms. Oon nyt liuottanut sitä suolaliuoksessa parina päivänä ja suihkutellut vedellä, mutta paranemisen merkkejä ei näy. Luin netistä, että pahin juttu, mitä tässä tilanteessa voisi tehdä, on ottaa koru pois (haava voi umpeutua ja bakteerit jäädä haavan sisään). Onko kellään kokemusta tulehtuneista lävistyksistä ja niiden paranemisesta? Lävistys on ollut minulla jo 18v, joten tämä oli nyt yllätysreaktio. Muuten en olisi näin huolestunut, mutta nyt tietenkin raskauden takia huolettaa enemmän.
 
Takaisin
Top