Lätinäketju

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamimam
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
miehellä huomattavasti parempi palkka. ite pyrin olemaan kotona siihen asti että lapsi täyttää 2v sen jälkeen lapsi hoitoon ja ite töihin.
 
Me ei jaeta vapaita, mä olen kaikki putkeen mitä voi olla, eikä mies pidä isyyslomaa ollenkaan. Näin oli viimeksikin ja mulle se sopi hyvin. Tällä kertaa tähän osuu miehellä kaksi kesälomaa niin meille riittää hyvin se. Miehellä on paljon pekkasia ja lomapäiviä jäljellä joten voi tarvittaessa olla vajaita viikkoja töissä. Miehen palkka on korkeampi kuin minun, joten sekin vaikuttaa mutta ei mitenkään ratkaisevasti. Itse en koe olevan valmis menemään töihin vielä puolen vuoden jälkeen, koska olen varmasti vielä liian väsynyt. Tämä taktiikka toimi meillä viimeksi ja jos nyt jostain syystä ei toimi niin sit muutetaan suunnitelmaa kesken kaiken :)
 
Mulla on vuorokauden työvuorot, joten meilläkään ei onnistu vapaiden jakaminen. Imetys loppu viimeksi n. kuukaudessa vanhempainvapaan jälkeen kun menin töihin, ja koen että esim 6kk iässä on liian varhaista lopettaa onnistunut imetys.
 
Itse olen suunnitellut olevani 9kk kotona, siitä sitten pitelen pitämättömät lomat ja mies jää sen jälkeen pitämään isyyslomansa + lomat ja pekkaset, eli vuoden ikäisenä olisi tarkoitus laittaa hoitoon ainakin osittain. Miehellä ma-pe 6-14 työ niin olen myös miettinyt jos ite tekis sit hetken vaan iltaa/lauantaita, saa nyt nähdä :confused004
 
Mun puoliso on työnhakija joten mä palaan marraskuussa töihin ja hän jää "lomille". Teen jotain juttuja sunnuntaityönä jo aikaisemmin. Mä teen siis osa-aikaista etätyötä kotoa käsin, joten ei ole paha rasti. Hoitoasioita mietitään varmaan sit myöhemmin, mulla on työsoppari nyt toukokuun loppuun ens vuodelle, mut voi olla jatkolle mahdollisuus kun oon nyt tänä vuonna lomalla ja korona muutenkin on laittanut kapuloita rattaisiin...
 
Miten teillä jaetaan, jos jaetaan, vapaat? Oletko itse putkeen täysimääräiset vai miten puljaatte? Odotan esikoista ja vaikeaa hahmottaa että mikä on järkevää ja mikä ei.

Meillä mies on yksinyrittäjä, joten ei pidä vapaita kuin ne 18 päivää, jotka saa äidin kanssa olla samaan aikaan. Itse olin ajatellut, että palaisin työelämään vuoden 2022 alussa, mutta voi olla että joudun aikaistamaan sitä taloudellisista syistä, tämä korona nyt hienosti sekoitti kaiken.
 
Tosi paljon tykkään. Oli tosi hyvä kokonaisuus musta ja mulla tulee varmasti kaikki käyttöön :grin
 
ite otin rahana. ei harmita jotenkin yhtään tuo kun uusi pakkaus ei ollu mun mielestä mitenkään ihmeellinen. tai ehkä enemmänkin se oma tyyli on niin erilainen..
 
Takaisin
Top