Lätinäketju

Mulla on perjantaina sokerirasitus edessä. Tsemppiä Fuji sinne! :happy:

Kiitos. Vihaan verikokeita ja näitä joutuu ottamaan 3 yhden päivän aikana.. ei kiva.. mut onneks kaksi on jo takana ja enää yksi kerta siis otetaan verta. Sit pääsen kotiin ja syömään.

Ainoa ns kiva asia tässä on se että tuntee kuinka toinen riehuu mahassa siitö kaikesta sokerista :D
 
mulla on kans eessä tuo sokerirasitus :wtf: kauhulla ootan, oon juono juomaan mitään pahaa ja verikokeista en kans oikeen tykkää :grin
 
Onneks se on nyt ohi. Huh. En tykkää noista yhtään enkä ymmärrä mitä järkeä siinä on testata tuo jos arvot hälyttää jo normaalissa tilanteessa.. mut no nyt ainakin pitäis olla kaikki ok ja saan vihdoin mittarit ja liuskat jne..
 
Mun täytyy myös mennä sokerirasitukseen, täällä pitää mennä jos on yli 25v ensisynnyttäjä, en tiedä onko muualla samoin. Näin ainakin neuvolassa sanottiin sillon ensikäynnillä.
 
Mun täytyy myös mennä sokerirasitukseen, täällä pitää mennä jos on yli 25v ensisynnyttäjä, en tiedä onko muualla samoin. Näin ainakin neuvolassa sanottiin sillon ensikäynnillä.

Joo yli 25v ensisynnyttäjä, ylipainoa tai sukurasite niin sit pitää mennä. Tosin se millon pitää mennä vaihtelee. Osa kuulemma menee vasta viikon 20 jälkeen. Mun käskettiin mennä 12-16 viikoilla.
 
Mulla olisi myös alkuraskauden rasitus edessä. Ajattelin venyttää sitä lähemmäs 16 viikkoa niin ei tartte pelätä oksentamista siellä. Sukurasitteen takia siellä mutta uskon että hyvät tulokset tulee niin kuin edellisissäkin raskauksissa.
 
Mun pitää myös käydä rasituksessa RV 12-16 välillä. Varasin ajan 14.1. Tylsää hommaa istuskella siellä pari tuntia, ajattelin ottaa kuulokkeet mukaan ja katsella jotain videoita kännykällä tms.
 
Mun pitää myös käydä jo näin alussa siellä sokerirasituksessa sukurasitteen ja painon vuoksi. Toivottavasti ei oo mitään häikkää. Mulla oli ekalla neuvolakäynnillä myös kätilöopiskelija mukana ja hänkin rohkaisevasti käytti sanaa "litku" kun kertoi tästä sokerirasituksesta.

Tänään on taas ollut alavatsakipua, sellaisia vihlaisevia tuntemuksia silloin tällöin. Ilmeisesti kohdun kasvusta, mutta silti vähän jännitän kun on ollut niin paljon ikäviä uutisia ihmisillä täällä heinäkuisissa.
 
Ärsyttää, vieläkään ei näy labrojen tulokset omakannassa vaikka kävin labroissa jo 17.12 ja NT-ultra oli 31.12 :bored: riskiluvutkin oli tullut nettiin omapostiin kaverille just samana päivänä kun NT oli mut ei mulle vaan.. ehkä pyhät taas sekottaa
 
Joo sinne kannattaa ottaa jotain tekemistä mukaan. Esim kirja/lehtiä luettavaksi, puhelimesta/tabletista Netflixistä joku leffa/sarja tms. Ite unohdin puhelimen ladata niin en viitsinyt muuta kuin kuunnella musiikkia ja neuloa vauvan pipoa.
 
Mun pitää myös käydä jo näin alussa siellä sokerirasituksessa sukurasitteen ja painon vuoksi. Toivottavasti ei oo mitään häikkää. Mulla oli ekalla neuvolakäynnillä myös kätilöopiskelija mukana ja hänkin rohkaisevasti käytti sanaa "litku" kun kertoi tästä sokerirasituksesta.

Tänään on taas ollut alavatsakipua, sellaisia vihlaisevia tuntemuksia silloin tällöin. Ilmeisesti kohdun kasvusta, mutta silti vähän jännitän kun on ollut niin paljon ikäviä uutisia ihmisillä täällä heinäkuisissa.
Mullakin on ollut melko paljon vihlaisuja ja pieniä kipuja, mutta se on tässä vaiheessa normaalia, kun kohtu kasvaa vauhdilla. Siellä tyyppi vaan tekee ittelleen tilaa :)
 
Heippa uusi täällä ilmoittautuu kolmatta lasta odotan ja LA on 10.7 tässä vähän eksyksissä vielä että missä ne kaikki ketjut on

Laskettu aika kannattaa käydä lisäämässä tuohon ihan ylimpään ketjuun. Tervetuloa mukaan :Heartred
 
Ärsyttää, vieläkään ei näy labrojen tulokset omakannassa vaikka kävin labroissa jo 17.12 ja NT-ultra oli 31.12 :bored: riskiluvutkin oli tullut nettiin omapostiin kaverille just samana päivänä kun NT oli mut ei mulle vaan.. ehkä pyhät taas sekottaa

Mä kävin labroissa maanantaina ja tänään oli niiden tulokset ilmestyneet omakantaan. Ultra on vasta vajaan parin viikon päästä.

Positiivista oli se ettei yksikään testitulos periaatteessa ollut positiivinen :grin
 
Tänään tuli käytyä sokerirasitus. Ensin ajattelin, että tämähän menee helposti...

Sitten iski huono olo enkä tienny miten päin olis. Mutta onneksi kakominen alkoi vasta viimeisen näytteen jälkeen. Eli siitäkin selvitty :happy:
 
Täällä ei ole tullut oma-kantaan, vaikka viikko sitten otettu. Varmaan viivästävät. Tekisi mieli käydä töissä katsomassa suoraan järjestelmästä. :smiley-angelic006 Vaikka eihän ne pelkät luvut kovin paljon kertoisi.
 
Aargh, mä menin katsomaan Omakannasta niitä riskilukuja, ei olisi ehkä pitänyt. Downin riskiluku on 1:296 mikä kuulostaa mun korvissa tosi pelottavan suurelta (1:250 on se raja minkä jälkeen tulee lisätutkimuksia). Lisäksi ne verikokeet näytti mielestäni huonoilta, S-PAPPA 213 ja S-hCGBV/D 93.

Omapostiin tulleessa kirjeessä lukee, että ei kohonnutta riskiä eikä aihetta tutkimuksiin. Mutta noi verikokeet... mitenköhän tässä pystyisi relaamaan? Ymmärtääkö täällä joku, miten arvot voisivat olla noin pielessä, jos kaikki olisi kuitenkin OK?
 
Aargh, mä menin katsomaan Omakannasta niitä riskilukuja, ei olisi ehkä pitänyt. Downin riskiluku on 1:296 mikä kuulostaa mun korvissa tosi pelottavan suurelta (1:250 on se raja minkä jälkeen tulee lisätutkimuksia). Lisäksi ne verikokeet näytti mielestäni huonoilta, S-PAPPA 213 ja S-hCGBV/D 93.

Omapostiin tulleessa kirjeessä lukee, että ei kohonnutta riskiä eikä aihetta tutkimuksiin. Mutta noi verikokeet... mitenköhän tässä pystyisi relaamaan? Ymmärtääkö täällä joku, miten arvot voisivat olla noin pielessä, jos kaikki olisi kuitenkin OK?

Mie en muista mitä nuo mun arvot oli mutta niihin kuulemma hurjasti vaikuttaa millä viikolla ne on otettu. Mulla otettiin 9+4.
Down riski oli 1:458 eli kuulostaa sekin hurjan suurelta mutta kotiin tuli kirje missä vaan lukee että ei lisääntynyttä riskiä. Toki jos vielä haluaa varmistuksen nii voi itse mennä yksityisellä siihen nipt testiin, mutta ne on mun mielestä kovin kalliita (ainakin näin työttömän näkökulmasta)..
 
Mä olen miettinyt, että menisin ehkä testiin jos riskiluku on 1:500 tai huonompi. Kaveri sanoi, että halvimmillaan sai jostain vähän päälle 500 eurolla. Mutta eihän sekään mikään pieni raha ole todellakaan.
 
Mä olen miettinyt, että menisin ehkä testiin jos riskiluku on 1:500 tai huonompi. Kaveri sanoi, että halvimmillaan sai jostain vähän päälle 500 eurolla. Mutta eihän sekään mikään pieni raha ole todellakaan.

Se on mulle jo kuukauden tulot ja ylikin.. eli ihan täysin mahdoton idea :sad001
 
Takaisin
Top