Letrozolin käyttäjiä?

Tarkoitus ei ollut olla hyökkäävä.. Toivoisin niin kovin kaikille onnistumista ja on raastavaa kuulla että esim puoliso ei kaikilla ota asiaa tosissaan. Ei varmasti auta jaksamaan raskaan asian kanssa.
 
Mut varmaan nyt kivitetään palstalaisten toimesta..
Tuntuu hirveeltä lukea että naiset jotka syövät hormoneja ja ties mitä myrkkyjä, käyvät kivuliaissa tutkimuksissa jne tekevät näitä asioita miesten kanssa jotka eivät vaivaudu edes tupakointia lopettamaan lapsiasian takia. Surullista.
Toinen mikä näitä palstoja selaillessa herättää huomioni ja ehkä jopa pientä kiukkua on naiset jotka ite ovat ylipainoisia, vetävät röökiä ja alkoholia yrityksen ajan. "Ei se pari buranaa päivässä.." jne.

Meille lääkäri sanoi heti kättelyssä että perusasiat on oltava kunnossa ennenkuin hoitoja aloitetaan. Onneksi meillä ne oli ja varmasti se on yksi iso tekijä siinä että onnistuminen tuli muutamassa kuukaudessa hoitoihin hakeutumisesta.

Olen puhunut ja nyt suojaudun kivitykseltä.

Mulle tuli ekana mieleen sanoistasi, että näkökantasi on aika mustavalkoinen. Valitettavasti nämä asiat ja esimerkiksi ihmisten käyttäytyminen ei ole mustavalkoista ja virheetöntä vaikka toki olisi parhaimmat todennäköisyydet onnistumiseen jos eläisi ns täysin terveellisesti. Toisaalta on paljon pareja jotka saa lapsia luomusti vaikka elintavat olisi miten huonot, tai on esim. ylipainoa ja silti onnistuu hoidoissa heti. Ja toisaalta niitä jotka elävät hyvinkin terveellisesti mutta silti kaikista hoidoista huolimatta eivät onnistu.
 
Mulle tuli ekana mieleen sanoistasi, että näkökantasi on aika mustavalkoinen. Valitettavasti nämä asiat ja esimerkiksi ihmisten käyttäytyminen ei ole mustavalkoista ja virheetöntä vaikka toki olisi parhaimmat todennäköisyydet onnistumiseen jos eläisi ns täysin terveellisesti. Toisaalta on paljon pareja jotka saa lapsia luomusti vaikka elintavat olisi miten huonot, tai on esim. ylipainoa ja silti onnistuu hoidoissa heti. Ja toisaalta niitä jotka elävät hyvinkin terveellisesti mutta silti kaikista hoidoista huolimatta eivät onnistu.

Samaa mieltä! Toki jokainen sen tietää että hyvät elintavat ovat plussaa lasta yrittäessä mutta elämistä ei pidä lopettaa. Me ollaan esimerkiksi aika nuoria vielä (30w ja alle) niin kyllä me juhlimaan lähdetään jos jotain kekkereitä on, varsinkin vielä kun siihen mahdollisuus kun ei raskaana ole. Mä oon alusta asti sen päättänyt että omaa normielämää en rajota tämän yrityksen takia. Se menee jo mun mielestä ihan yli että jokaikinen askel ja teko elämässä määräytyy sen mukaan koska tässä on se vauvanyritys nyt menossa. Ja kun nimenomaan on niitä ihmisiä (oivoi tunnen kymmeniä) joista mies vetää kamaa,polttaa röökiä,juo jokaikinen pvä ja siittelee lapsia menemään jatkuvasti. Ja myös naisia jotka juovat, polttavat, käyttää kamaa ja silti raskautuu alta aikayksikön. Että joo, summa summarum - hyvät elämäntavat on äärettömän tärkeitä mutta kyllä mä sanon että tämä lapsettomuus ei siitä johdu että joku välillä röökiä vetää tai joskus kännit nykäsee. Kohtuus toki aina kaikessa mutta eläminen on sallittua!
 
Usein miehet tulee näissä lapsettomuusasioiden käsittelyssä ja sen ymmärtämisessä/sisäistämisessä naisia jäljessä, jolloin voi olla että teotkin laahaa jäljessä. Miehesi on kuitenkin yrittänyt lopettaa, joten prosessoi asiaa varmasti. Uskoisin että jossain vaiheessa pystyy lopettamaan koko homman, ja luulisi että viimeistään silloin kun/jos ivf-hoitoihin mennään. Kannattaa olla kannustava ja antaa palautetta hyvistä ja onnistuneista asioista, jolloin paremmin motivoi miestä lopettamaan vs jos syyllistäisi asiasta. Enkä tarkoita sanoa tuota syyllistävästi tms, enhän siis tiedä yhtään miten esim. te Buubi käsittelettä asiaa ja puhutte.


Mulla on hyvä esimerkiksi miesten käsityskyvystä :wacky:.. Aluksi oli ihan jäätävän vaikeaa käsittää, että ovulaatio on kerran kuussa ja raskaaksi tulon aikaikkuna ovulaatiosta on +/- kaksi päivää. "Ei kai se nyt niin voi olla, että munasolu elää vain 12-24h?", kun sanoin että se on tänään seksiä tai mahdollisuudet tässä kuussa on ohi.. :woot:
 
Samaa mieltä! Toki jokainen sen tietää että hyvät elintavat ovat plussaa lasta yrittäessä mutta elämistä ei pidä lopettaa. Me ollaan esimerkiksi aika nuoria vielä (30w ja alle) niin kyllä me juhlimaan lähdetään jos jotain kekkereitä on, varsinkin vielä kun siihen mahdollisuus kun ei raskaana ole. Mä oon alusta asti sen päättänyt että omaa normielämää en rajota tämän yrityksen takia. Se menee jo mun mielestä ihan yli että jokaikinen askel ja teko elämässä määräytyy sen mukaan koska tässä on se vauvanyritys nyt menossa. Ja kun nimenomaan on niitä ihmisiä (oivoi tunnen kymmeniä) joista mies vetää kamaa,polttaa röökiä,juo jokaikinen pvä ja siittelee lapsia menemään jatkuvasti. Ja myös naisia jotka juovat, polttavat, käyttää kamaa ja silti raskautuu alta aikayksikön. Että joo, summa summarum - hyvät elämäntavat on äärettömän tärkeitä mutta kyllä mä sanon että tämä lapsettomuus ei siitä johdu että joku välillä röökiä vetää tai joskus kännit nykäsee. Kohtuus toki aina kaikessa mutta eläminen on sallittua!


Olen samaa mieltä, että kun ollaan vielä +/- 30v on aikaa yrittää ja silloin itsekin elin :hello2.. Nyt kun on 40v, niin on valmis yrittämään kaikkensa ettei jää pysyvästi lapsettomaksi.
 
Mieheni ei tunnu ottavan tupakka-asiaa tosissaan, vaikka se sai ensikäynnillä lappusen tupakoinnin vaikutuksista siittiöihin. Meidän lähipiirissä on kuitenkin kolme vahinkolasta, joiden molemmat vanhemmat, tai ainakin isä, on tupakoinut raskauden alkamisen aikaan.

Olen yrittänyt olla kannustava ja ostanut sille korvaustuotteita ja viimekuussa se oli peräti kaksi viikkoa ilman. Mutta aina sillä on joku syy ostaa aski, kun sumute loppuu. Toivon niin, että ensiviikolla polilla se saisi kunnon saarnan aiheesta, kun mitkään lappuset ei siihen tehoa.

Mun mies oli samanlainen. Sanoin moneen otteeseen että tupakointi vaikuttaa siittiöihin. Ei oikein ottanut tosissaan, varsinkaan sen jälkeen kun simppatulokset tulivat ja niissä ei ollut mitään poikkeuksellista. Vasta IVF-lääkärin pitämä saarna sai miehessä toimia aikaan. Tai ehkä se sitten oli hänellä ollut pidempi prosessi, jota oli yksin käynyt läpi mielessään ja tuo oli se viimeinen sysäys. Joka tapauksessa ensimmäisestä IVF-suunnittelukäynnistä alkoi miehen tupakkalakko. Latasi silloin itselleen jonkun lopettamissovelluksen, joka kertoi päivittäin että nyt olet säästänyt näin ja näin paljon rahaa, keuhkojen toimintakyky on parantunut näin ja näin monta prosenttia ja kaikkea sellaista. Upposi insinööriin kuin väärä raha :wink Lisäksi hän asetti itselleen palkinnon, kun oli "säästänyt" 400 euroa niin osti niillä itselleen uuden xboxin. Tupakoinnissahan myös se fyysinen tapa on yksi suurimpia asioita joista on vaikea päästä pois, joten sen tilalle kannattaa kehittää jotain. Mun miehellä se oli purkan syönti ja töissä jonglööraaminen silloin kun muut lähtivät röökitauolle. Jotain tämmöisiä keinoja voi siis miettiä lisämotivaatioksi.
 
Jos lapsettomuus ois täysin elintavoista kiinni, olisi lapsettomuuden hoito helppoa, totesi lääkäri.
Tietenkin, jos tehdään yhteiskunnan kustantamia kalliita hoitoja yhteiskunnan varoin, ois suotavaa, että nämä hoitoihin lähtevät tekis myös oman osansa asioiden suhteen, mihin voivat itse vaikuttaa. Edellytetäänhän ylipainoisiltakin laihduttamista, ennenkuin hoitoja aloitetaan tai ne olisi ylipäätänsä turvallista toteuttaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on hyvä esimerkiksi miesten käsityskyvystä :wacky:.. Aluksi oli ihan jäätävän vaikeaa käsittää, että ovulaatio on kerran kuussa ja raskaaksi tulon aikaikkuna ovulaatiosta on +/- kaksi päivää. "Ei kai se nyt niin voi olla, että munasolu elää vain 12-24h?", kun sanoin että se on tänään seksiä tai mahdollisuudet tässä kuussa on ohi.. :woot:

Täällä ihan sama. :hilarious: Oon nyt tässä vuoden verran selitellyt näitä samoja asioita oviksesta ja letrozolista ja terolutista että koska niitä aina syön ja miksi ja mikä tekee mitäkin ja ja ja:hilarious:
Ja just kun mies eilen sanoi et hällä tunne että hänes on jotain vikaa koska oisihan se vauva tullu jo ku mäkin näitä letroja syönyt 4 kiertoa. Ja sit taaaas samat jutut että kun sitä lapsettomuutta voi edelleenkin olla vaikkei kummassakaan olisi MITÄÄN vikaa:grin Nyt vaan tyydyn kertomaan vaan että nyt on se hedelmällinen aika ja muuta ei tarvi tietää:laughing002
 
Ei missään nimessä elämistä pidä lopettaa. Eikä elämä saa pyöriä lääkkeiden ja testejen ympärillä.
Silti hullulta tuntuu että syödään lääkkeitä ovulaation tukemiseksi ja muilla valinnoilla mahdollisesti sitten huononnetaan hedelmöittymisen mahdollisuutta.
Totta on että narkomaanit, valtavan lihavat ja alkoholistitkin saattavat lisääntyä ihan luomusti mutta se ei taida olla hyvä syy näiyä asioita itse tehdä.

Miehet ja ovulaatiot, voi ei miten ihania käsityksiä niillä kaikista näistä asioista onkin.
 
Noniin heräsi mieskin tähän, millaista myrkkyä syön. Kun näki ihottumani. Ja haluaa itsekin testeihin. Kyselen ensi viikolla aikoja tutkimuksiin.. Jos hirvee jono niin mies menee yksityiselle.
 
Noniin heräsi mieskin tähän, millaista myrkkyä syön. Kun näki ihottumani. Ja haluaa itsekin testeihin. Kyselen ensi viikolla aikoja tutkimuksiin.. Jos hirvee jono niin mies menee yksityiselle.

Mulla syhyi ja punoitti olkapäät sekä pää särki aina, kun otin Letroja.

Hyvä kun miehesi on herännyt :playful:. Se on askel eteenpäin.
 
Hui millaisia juttuja noista letroista voi tulla, vähän kyllä jännittää mitä itselle niistä tulee sit kun pääsen enskierrossa aloittamaan ne:nailbiting:
Mulla muutenkin vähän migreeniin taipuvuisuuttaa niin saa nähdä tuleeko sellasta niistä, kun täällä moni sanonut että pääkipua tullut:sad001
Mutta onhan se sen arvosta jos niiden avulla saadaan pikkuinen aikaiseksi:shy:
 
Mulla taas on päinvastainen kokemus letroista: ei siis juuri minkäänlaisia sivuoireita. Muutama migreenikohtaus on osunut letroviikoille, mutta mulla on muutenkin 2-6 migreenikohtausta kuukaudessa, joten voi olla sattumaakin. Pientä väsymystä myös noilla viikoilla, mutta ei sellaista, että olisin nuokkunut päivisin, vaan iltaisin uni tuli normaalia vähän aiemmin.

Täällä on nyt kp 14 ja lh-piikin pitäisi osua huomiselle, eli ovista on nyt tässä tikutettu (ja toivottu ettei tule ennen huomista), inssi varattu ma-aamulle. :nailbiting:
 
Mulla tää ihottuma ei kutise, ehkä paria kohtaa hetken. Mut muuten maha ja selkä ku dalmatialaisella. Ja jalassa pari länttiä. Eikai ubikinoni tai inositoli voi tällasta tehdä? Tai vitamiinit.

Zinnia tsemppiä! Pääsispä itsekin jo hoitoihin.

Ens ti kp13 gyne, toiv ei ovista ennen sitä. Jos on, niin onko kuitenkin hyötyä gynestä? Ainakin näkee limiksen paksuuden. Näkeekö esim onko rakkula puhjennut? Sitten ei ois hyötyä enää irrotuspiikistä :bag:
 
Mulla tää ihottuma ei kutise, ehkä paria kohtaa hetken. Mut muuten maha ja selkä ku dalmatialaisella. Ja jalassa pari länttiä. Eikai ubikinoni tai inositoli voi tällasta tehdä? Tai vitamiinit.

Zinnia tsemppiä! Pääsispä itsekin jo hoitoihin.

Ens ti kp13 gyne, toiv ei ovista ennen sitä. Jos on, niin onko kuitenkin hyötyä gynestä? Ainakin näkee limiksen paksuuden. Näkeekö esim onko rakkula puhjennut? Sitten ei ois hyötyä enää irrotuspiikistä :bag:

Kyl luulen että on hyötyä, just et mikä limis ja mikä follikkelin koko tai seki nähään jos jo puhjennut ja siitä saat varmuuden et ovuloit oikeasti.
 
Tässä kuva ihottumasta :hilarious::hungover:
 

Liitteet

  • 20190921_110829.jpg
    20190921_110829.jpg
    11.1 KB · Katsottu: 305
Ohhoh, aika ikävää, jos letrot tekee tollasia iho-oireita. :wideyed: Itekin onneks säästyny pahimmilta oireilta, ei ollu tässä kierrossa ees muista tuttua päänsärkyä. Mut ei tainu olla mitään muutakaan :arghh: Kerroinkin aiemmin, että olin tuossa hetki sitten kuumeessa ja flunssassa ja niiden myötä ovisoireetkin katos kun tuhka tuuleen.. Tänään vielä tikutin, mut en saanu plussaa. Että oisko sit jääny tulematta.. Jännityksellä odotan tuleeko menkat, nyt kun ei oo terolutteja käytössä. Aina ollu epäsäännöllinen kierto, niin jännittää kyllä, osaako ne itekseen alkaa. Mies menee maanantaina antamaan spermanäytteen, niin se asia onneks etenee. Nostin muuten muutama päivä sitten metformiinin annosta tavoiteannokseen eli 1500mg päivässä. Ei oo tullu onneks mitään vatsavaivoja. Ruokahaluun kyllä vaikuttaa melkoisesti. Välillä tuntuu että joutuu pakottaa ittensä syömään. Noistahan sanotaan,että auttaa painonpudotuksessa, mutta eihän tuo kovin järkevää oo että apu on se, ettei oo nälkä :bored:

Tsemppiä kaikille :Heartblue
 
Mielenkiinnosta, montako päivää miehenne on pidättäytynyt ennen testiä? Tiedän kyllä suositukset, meillä varmaan mentäis 3-4 päivällä.
 
Takaisin
Top