Letrozolin käyttäjiä?

Täällä myös aamun stressittömät fiilikset kääntyneet järjettömään ahdistukseen ja epätoivoon. Lähipiiri sikiää kun sienet sateella ja raskaudet alkavat yhdestä ja ekasta peitonheiluttelukerrasta. Yritän olla onnellinen muiden puolesta mutta tällä hetkellä se on todella vaikeaa. Tekisi mieli erakoitua ja lopettaa yhteydenpito kaikkien kanssa kun nämä jatkuvat raskausuutiset vaan saa pään hajoamaan. (Ja tätä en missään nimessä tarkoita kelleen teille tässä ketjussa, samassa veneessä ollaan kaikki samaa köyttä vetäen:Heartred)
Alkaa kyllä tämä kaikki olemaan todella voimia vievää.:sad010

Mulla oli kevät ja kesä just samanlaiset fiilikset koko ajan :sorry: nyt jotenkin vähän tasaisempaa vaikka kyllä piinaviikot ottaa koville edelleen. Ois vaan niin helppo erakoitua. Ja ehkä vähän oon niin tehnytkin kun en ole juuri tavannut, tai ainakaan kovin mielelläni tavannut raskaana olevia/lapsellisia ystäviäni. Oon tää raskas ja paska polku:sorry: pitää vain toivoa että lopussa odottaa maailman ihanin palkinto.
 
Täällä myös aamun stressittömät fiilikset kääntyneet järjettömään ahdistukseen ja epätoivoon. Lähipiiri sikiää kun sienet sateella ja raskaudet alkavat yhdestä ja ekasta peitonheiluttelukerrasta. Yritän olla onnellinen muiden puolesta mutta tällä hetkellä se on todella vaikeaa. Tekisi mieli erakoitua ja lopettaa yhteydenpito kaikkien kanssa kun nämä jatkuvat raskausuutiset vaan saa pään hajoamaan. (Ja tätä en missään nimessä tarkoita kelleen teille tässä ketjussa, samassa veneessä ollaan kaikki samaa köyttä vetäen:Heartred)
Alkaa kyllä tämä kaikki olemaan todella voimia vievää.:sad010

Aamen :Heartred pelkään et kaikki mahdolliset tutut jotka ei edes vielä kunnolla yritäkään, niin raskautuu mua ennen.. Ja mitä pahaa olen tehnyt et en ansaitse vauvaa (ainakaan helpolla) :sad015 Kai tää on vaan tyhmää biologiaa, kaikilla ei toimi paikat.. Ei mee nallekarkit tasan.

Vitsi et jännää jos saiski jo irrotuspiikin ens viikolla. Iiks. Nousis ainaki toivo taas. Taisin nähdä unta et sain reseptin.
Nää letrot rupee tökkii ku nyt tää ihottuma jo vähän kutisee..:grumpy: Onneks vika otettu tänään taas vähäks aikaa.

Tsemppiä kaikille :hug007:hug013
 
Täällä menossa kp28 ja menkat ilmottelee tulostaan, joten eiköhän ne ala vknloppuna :sad001 Nyt en ole testannut uusiks, kun ajattelin että testaan sitten jos menkat on myöhässä..
 
Täällä myös aamun stressittömät fiilikset kääntyneet järjettömään ahdistukseen ja epätoivoon. Lähipiiri sikiää kun sienet sateella ja raskaudet alkavat yhdestä ja ekasta peitonheiluttelukerrasta. Yritän olla onnellinen muiden puolesta mutta tällä hetkellä se on todella vaikeaa. Tekisi mieli erakoitua ja lopettaa yhteydenpito kaikkien kanssa kun nämä jatkuvat raskausuutiset vaan saa pään hajoamaan. (Ja tätä en missään nimessä tarkoita kelleen teille tässä ketjussa, samassa veneessä ollaan kaikki samaa köyttä vetäen:Heartred)
Alkaa kyllä tämä kaikki olemaan todella voimia vievää.:sad010


Olen jo oppinut, että monet, jotka sanoo että raskaus alkoi kerrasta/heti ei välttämättä muista asiaa ihan oikein, koska kun raskautuminen ei ole ongelma, ei siihen edes kiinnitä huomiota. Menikö yksi vai yhdeksän kuukautta. Kaverin vaimo sanoi tulleensa heti raskaaksi ja kaveri taas että meni 9kk..

Mulla ei tapahtunut heti, koska ongelma oli miehessä. En tiennyt sitä kuukausiin.. Hänellä todettiin azoospermia, joka korjaantui Letrozoleilla 3 kuukaudessa.. Vasta lääkekuurin jälkeen päästiin yrittämään 10/2018, plussa tuli 1/2019, mutta kun itse olin luullut että on ollut mahdollisuudet raskautua jo 3/2018 lähtien, kun lopetettiin ehkäisy..

3/2018-10-2018 välillä ei ollut lainkaan siittiöitä, joten ei ollut mahdollista tulla raskaaksi. Kun 6/2018 kuulin azoospermiasta, mietin vakavasti eroa ja kaikkea mahdollista, että jäänkö odottamaan ja kävelen hedelmällisen aikani ohi.

Ongelman tiedostamisesta lähtien, noin 15 kuukautta, olo on ollut välillä toiveikas ja välillä synkkä. Odottaminen ei olisi tuntunut niin pahalta, jos ikää ei olisi ollut niin paljon. Miehen siittiöt kyllä palautuu yleensä jossain vaiheessa, mutta naisen munat muuttuu aina vanhemmiksi. Siksi oli iso helpotus tulla raskaaksi 1/2019..

Sitä hetkellistä onnea seurasikin sitten keskenmeno. Sen jälkeen muutuin eri ihmiseksi. En halunnut nähdä ihmisiä. En käydä kaupassa. Halusin että kaikki tutut lastenkutsuineen ja lapsitarinoineen jättää mut rauhaan.. Nyt vaikka plussasin uudelleen, en edelleenkään välitä kuulla, kuinka muiden lapset tekee sitä ja tätä. Lapsettomuus on liian syvässä, että osaisi iloita, vaikka ongelma ei ollut minussa.. :sad001 Ehkä jossain määrin jopa syytin itseäni, että onnistuin löytämään miehen, joka olisi voinut romuttaa lapsitoiveeni kokonaan ellen olisi tajunnut patistaa häntä tutkimuksiin. Syytin itseäni myös siitä, miksen hankkinut lapsia ajoissa, vaikka aiempi suhde oli yhtä myrskyä. No nyt ollaan tässä ja yritetään nähdä valoa tunnelin päässä :woot:. Tulipa vuodatus :facepalm:.

Tsemppiä loppuviikkoon :angelic:.
 
Olivia ihan nousi kyyneleet silmiin tarinastasi. Tuntuu et pystyy samaistumaann niin näihin kaikkiin tunteisiin mitä eri lapsettomat ihmiset kertovat. Onneksi nyt näyttää teillä valoisalta:Heartred

Toinen inssi takana. Follikkeli oli jo puhjennut. Ihan kiva nähdä onko tuolla merkitystä lopputulokseen, viimeksi kun ei ollut puhjennut. Limis oli kans paras nyt mitä on nähty tähän asti, 8,8mm. Mutta nyt taas piinapäivät alkakoon :confused2 dpo1-6 menee yleensä vähän paremmin mut siitä alkaaki ne epätoivo-ahdistuspäivät:sour:
 
smoothie tsemppiä piinapäiviin:Heartred

Olivia :Heartpink tarrasukkia.. Pelkään kans et jos vika onki miehessä.. Ei vielä tutkittu..
 
Mulle on tullut tunne, että vikaa on miehessäkin. Vaikea ymmärtää, miksei Letrot auttaneet, jos vikaa on vain ovuloinnissani.
Vajaa vuosi sitten kyllä se tutkittiin, tulos ei ollut priimaa, muttei niin huonokaan että pitäisi vaikuttaa. Olen vakuuttunut, että sen tavara on varmasti mennyt huonompaan suuntaan. Sen elintavat on kuitenkin surkeat; se tupakoi ja syö miten sattuu. Enkä minä jaksa auttaa sitä muutoksessa kun sillä ei riitä motivaatiota.
Ensikuussa onneksi sen sitten viimein näkee, kun on meidän eka inssi.
 
Buubi: ihan hirvee tilanne sulla kyllä jos mies ei ns ole mukana sen vertaa että pitäisi itestään huolta. Varmasti loukkaavaa.
 
Mulle on tullut tunne, että vikaa on miehessäkin. Vaikea ymmärtää, miksei Letrot auttaneet, jos vikaa on vain ovuloinnissani.
Vajaa vuosi sitten kyllä se tutkittiin, tulos ei ollut priimaa, muttei niin huonokaan että pitäisi vaikuttaa. Olen vakuuttunut, että sen tavara on varmasti mennyt huonompaan suuntaan. Sen elintavat on kuitenkin surkeat; se tupakoi ja syö miten sattuu. Enkä minä jaksa auttaa sitä muutoksessa kun sillä ei riitä motivaatiota.
Ensikuussa onneksi sen sitten viimein näkee, kun on meidän eka inssi.


Unohdin mainita, että Letrokuurin lisäksi mies lopetti alkoholin kokonaan ja myös tupakoinnin yli 20 vuoden jälkeen.. Lopettamisella oli iso merkitys, koska siittiöiden määrä voi olla alentunut, liikkuvuus heikentynyt, dna voi olla pilkkoitunut ja hedelmöityskyky muutenkin nikotiinin vuoksi heikompi. Mies söi myös Inomania, jonka pitäisi parantaa siittiöiden liikkuvuutta ja eheyttä. En tiedä, mikä sitten lopulta oli ratkaiseva tekijä, mutta ne miehen siittiöt kannattaa tarkistaa.. :bookworm:
 
Meillä mies syö ostamaani vitskua jonka pitäisi parantaa siittiöitä tmv.. Tosin siinä sanotaan et 2/pvä mut sanoin et yksi saa riittää kun niin kalliita x) Tupakointia ollaan vähennetty, siis poltetaan juhliessa tai ihan muutama tupakka viikossa.. Muuten kai ok elämäntavat meillä, tai syödään vähän kaikkea, mut ei olla ylipainoisia. Kyl vähä ahdistaa et mikähän kunto noissa simpoissa, mut kai ootellaan julkisen puolen tutkimuksia.
 
Mieheni ei tunnu ottavan tupakka-asiaa tosissaan, vaikka se sai ensikäynnillä lappusen tupakoinnin vaikutuksista siittiöihin. Meidän lähipiirissä on kuitenkin kolme vahinkolasta, joiden molemmat vanhemmat, tai ainakin isä, on tupakoinut raskauden alkamisen aikaan.

Olen yrittänyt olla kannustava ja ostanut sille korvaustuotteita ja viimekuussa se oli peräti kaksi viikkoa ilman. Mutta aina sillä on joku syy ostaa aski, kun sumute loppuu. Toivon niin, että ensiviikolla polilla se saisi kunnon saarnan aiheesta, kun mitkään lappuset ei siihen tehoa.
 
Kiertopäivä 17 ja aamulla plussasin ovulaatiotestissä :happy3 ei muuta kun peitto heilumaan koska tämä on viimeinen kierto ilman raskaampia hoitoja
 
Mieheni ei tunnu ottavan tupakka-asiaa tosissaan, vaikka se sai ensikäynnillä lappusen tupakoinnin vaikutuksista siittiöihin. Meidän lähipiirissä on kuitenkin kolme vahinkolasta, joiden molemmat vanhemmat, tai ainakin isä, on tupakoinut raskauden alkamisen aikaan.

Olen yrittänyt olla kannustava ja ostanut sille korvaustuotteita ja viimekuussa se oli peräti kaksi viikkoa ilman. Mutta aina sillä on joku syy ostaa aski, kun sumute loppuu. Toivon niin, että ensiviikolla polilla se saisi kunnon saarnan aiheesta, kun mitkään lappuset ei siihen tehoa.


Meille itseasiassa sanottiin julkisella, että heillä ei hoideta, jos tupakoi, koska hedelmöityshoitojen tehokkuus vähenee tupakoinnin seurauksena.. Meillä pelko yksityisen ivf-hinnoista antoi lopettamiselle yhden syyn lisää. Suurin oli kuitenkin lapsen hankintahalukkuus, ja se, että yritti kai hyvitellä sitä, kun syy oli siittiöissä.

Toivottavasti miehesi ymmärtäisi. Ei se helppoa täälläkään ollut. Ajatuksen totutteluun meni kuukausi kunnes yhtäkkiä lopetti. On ollut nyt polttamatta 15 kuukautta. :woot:.
 
Meille itseasiassa sanottiin julkisella, että heillä ei hoideta, jos tupakoi, koska hedelmöityshoitojen tehokkuus vähenee tupakoinnin seurauksena.. Meillä pelko yksityisen ivf-hinnoista antoi lopettamiselle yhden syyn lisää. Suurin oli kuitenkin lapsen hankintahalukkuus, ja se, että yritti kai hyvitellä sitä, kun syy oli siittiöissä.

Toivottavasti miehesi ymmärtäisi. Ei se helppoa täälläkään ollut. Ajatuksen totutteluun meni kuukausi kunnes yhtäkkiä lopetti. On ollut nyt polttamatta 15 kuukautta. :woot:.

Mistähän julkinen tietää, vaikka polttaiskin silloin tällöin.. Mut juu toki hyvä jos lopettaa :)
 
Mistähän julkinen tietää, vaikka polttaiskin silloin tällöin.. Mut juu toki hyvä jos lopettaa :)


Julkinen uskoo siihen, mitä potilas laittaa papereihin. Paljon polttavilla haju jää myös vaatteisiin. Tottahan se on, että monet varmasti jättävät kertomatta :angelic:. Joskus raskautuminen voi olla pienestä kiinni, että itseään siinä enemmän pettää.. Mutta joo, on paljon pareja, jotka jatkaa polttamista koko raskauden ajan eli se ei vaikuta. Vaikeaa sanoa, mistä se lopulta on kiinni. Varmaan nikotiinin määräkin vaikuttaa eli polttaako kaksi askia vai pari savuketta päivässä.
 
Muokattu viimeksi:
Mieheni ei tunnu ottavan tupakka-asiaa tosissaan, vaikka se sai ensikäynnillä lappusen tupakoinnin vaikutuksista siittiöihin. Meidän lähipiirissä on kuitenkin kolme vahinkolasta, joiden molemmat vanhemmat, tai ainakin isä, on tupakoinut raskauden alkamisen aikaan.

Olen yrittänyt olla kannustava ja ostanut sille korvaustuotteita ja viimekuussa se oli peräti kaksi viikkoa ilman. Mutta aina sillä on joku syy ostaa aski, kun sumute loppuu. Toivon niin, että ensiviikolla polilla se saisi kunnon saarnan aiheesta, kun mitkään lappuset ei siihen tehoa.

Usein miehet tulee näissä lapsettomuusasioiden käsittelyssä ja sen ymmärtämisessä/sisäistämisessä naisia jäljessä, jolloin voi olla että teotkin laahaa jäljessä. Miehesi on kuitenkin yrittänyt lopettaa, joten prosessoi asiaa varmasti. Uskoisin että jossain vaiheessa pystyy lopettamaan koko homman, ja luulisi että viimeistään silloin kun/jos ivf-hoitoihin mennään. Kannattaa olla kannustava ja antaa palautetta hyvistä ja onnistuneista asioista, jolloin paremmin motivoi miestä lopettamaan vs jos syyllistäisi asiasta. Enkä tarkoita sanoa tuota syyllistävästi tms, enhän siis tiedä yhtään miten esim. te Buubi käsittelettä asiaa ja puhutte.
 
Juu, osaan olla syyllistämättä ja painostamatta, kun tiedän että mikään elintapamuutos ei innosta sellaisen jälkeen :angelic: mutta sitten käy niin että asiasta puhutaan liian vähän, koska en vain jaksa olla kannustavakaan... :grin
 
Mulle on tullut tunne, että vikaa on miehessäkin. Vaikea ymmärtää, miksei Letrot auttaneet, jos vikaa on vain ovuloinnissani.
Meillä mies sanoi mulle tänään että sillä on sellainen fiilis että voisi olla vikaa hänessäkin.. Kysyin että miksi tälläinen olo yhtäkkiä mutta sanoi vaan et on sellainen tunne. Hän ei onneksi kyllä tupakkaa polta. Soittelin tänään myös polille ensi kuun ajasta että täytyykö simppanäyte olla valmiina (pitäisi otattaa yksityisellä) niin sanoi että ekalla käynnillä lääkäri kirjoittaa maksusitoomuksen simppanäytteen ottoon yksityiselle, ja että maksu kuuluu heille. Meillä ei siis täällä kaupungissa siemennestetutkimuksia tehdä julkisella. Joten sanoi että jos huolitaan maksaa niin voi etukäteen otattaa mutta suositteli odottamaan sinne ajalle niin saadaan se sitoomus ja siten päästään halvemmallakin.
 
Mut varmaan nyt kivitetään palstalaisten toimesta..
Tuntuu hirveeltä lukea että naiset jotka syövät hormoneja ja ties mitä myrkkyjä, käyvät kivuliaissa tutkimuksissa jne tekevät näitä asioita miesten kanssa jotka eivät vaivaudu edes tupakointia lopettamaan lapsiasian takia. Surullista.
Toinen mikä näitä palstoja selaillessa herättää huomioni ja ehkä jopa pientä kiukkua on naiset jotka ite ovat ylipainoisia, vetävät röökiä ja alkoholia yrityksen ajan. "Ei se pari buranaa päivässä.." jne.

Meille lääkäri sanoi heti kättelyssä että perusasiat on oltava kunnossa ennenkuin hoitoja aloitetaan. Onneksi meillä ne oli ja varmasti se on yksi iso tekijä siinä että onnistuminen tuli muutamassa kuukaudessa hoitoihin hakeutumisesta.

Olen puhunut ja nyt suojaudun kivitykseltä.
 
Mut varmaan nyt kivitetään palstalaisten toimesta..
Tuntuu hirveeltä lukea että naiset jotka syövät hormoneja ja ties mitä myrkkyjä, käyvät kivuliaissa tutkimuksissa jne tekevät näitä asioita miesten kanssa jotka eivät vaivaudu edes tupakointia lopettamaan lapsiasian takia. Surullista.
Toinen mikä näitä palstoja selaillessa herättää huomioni ja ehkä jopa pientä kiukkua on naiset jotka ite ovat ylipainoisia, vetävät röökiä ja alkoholia yrityksen ajan. "Ei se pari buranaa päivässä.." jne.

Meille lääkäri sanoi heti kättelyssä että perusasiat on oltava kunnossa ennenkuin hoitoja aloitetaan. Onneksi meillä ne oli ja varmasti se on yksi iso tekijä siinä että onnistuminen tuli muutamassa kuukaudessa hoitoihin hakeutumisesta.

Olen puhunut ja nyt suojaudun kivitykseltä.

Turhaan suojaudut, minä en ainakaan kivitä internetissä ihmistä, josta en tiedä mitään ja joka ei tiedä meistä ja tarinastamme yhtään mitään.
Meinasin kokonaan jättää vastaamattakin, koska viestisi ei vaikuta mitenkään minuun. Tuli kuitenkin olo, että jotain tarvitsee sanoa, koska taidat oikeasti odottaa sitä, sillä viestisi on noin hyökkäävä.
 
Takaisin
Top