Painonnousu ja painonhallinta raskauden aikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tomu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää meen miinuksella kuutisen kiloa. Mutta nyt painon putoaminen on jo minimaalista ollut pidempään. Eli on alkanut tasaantumaan. Kovasti kehuvat hyvästä painonhallinnasta polilla, kun ruokavaliolla on tämä vaikutus ollut. Painoa on tosiaan PALJON. Viikkoja nyt 27+2.

Mä oon kyl niin kateellinen..... :)
Mullakin lähtöpainoa jo ihan riittävästi ja eikä sitä olis tarvinnut juurikaan tulla.... Kuitenkin jo nyt +9kg!!! :( Mulla on joka raskaudesta tullu reilusti, ekasta pomppas 25kg, toisesta ja kolmannesta n 17kg. Raskauskilot on kyl lähteny tosi helposti... Kakkosesta olin lähtöpainossa 2vk synnytyksestä.
Nyt olin jo ennen tätä neljättä onneksi tiputtanut kahden vuoden aikana 18kg.

Nooh katotaan mikä vaikutus tiukennetulla radiruokavaliolla on tähän painoon.. Jos jäis tähän ni olis kyl tosi hienoa, mut epäilen.....
Tänään meen hakemaan ohjeet ja mittarin kotiin!

Täällä kans toinen kateellinen! Mulla on tullut nyt n.8,5kg ja ei olis tarvinnu tulla yhtään. Saako udella teidän painoa/pituutta? Tai bmi:tä? Mulla tosiaan pituutta 170cm ja painoa oli lähtövaiheessa 101,6kg. Ihmettelen suuresti, kun vielä ei mitään oireita ole tuon ison painomäärän kans tullut, ei mitään selkäsärkyjä jne. ja jaksan seistä töissä ihan hyvin. (Mun työ on suurin piirtein koko ajan seisomatyötä. En oo tarvinnu vielä edes tukivyötä.)

Mulla oli taas aamulla paino tippunu! Pelottaa jo valmiiks millaisen saarnan saan perjantaina neuvolassa ku jo viimeks oli kunnon puhuttelu :(

Mulla tosiaan pituutta 165cm ja lähtöpaino oli 83kg, et kyllä siinä pudotettavaa olikin.. Nyt paino 77,9kg

Mulla bmi on lähellä 40:tä, eli ei todella saa painoa tulla. Ja joo, kyllä hävettää että paino on mitä on. Oon taistellut painoni kanssa koko ikäni ja tasaisesti oon lihonut ja laihtunut vuorotellen, mutta sellaista tasapainoa ei oo koskaan ollut, että paino pysyisi ees jossain. .

Mun paino oli 80 kg ennen raskautta ja pituus 168 cm että tuo kolme kg tähän mennessä on ihan ok. Toivottavasti ei vaan kauheesti tulis lisää kun tuo lähtöpainokin on liikaa. Mut tulee mitä tulee kyllä sitä kerkee aina laihduttaa :-) pelkään vaan että saan taas tekemis kiellon suppareiden takia ja sit alkaa paino nousta.

Mun BMI 32! :-(
Sain siis tiputettuu jo painon kaksinumeroiseksi mut viime kesänä tuli sit muutama kilo lisää...
Oireita ei mullakaan ole sen suuremmin mitä normaalistikkaan ylipainosta!
En ole ylpeä painostani, mutta keinot tiputukseen on kunhan vaan motivaatio osuu kohdalleen!

Mulla on 160 cm pituutta ja lähtöpaino oli 62 ja tänään neuvolassa 73,5 ja menossa 25+6! Sano että ei vielä oo mitää hätää mut et jos jatkuu samanlaisena painon nousu ni ei hyvä!

Mä oon 165 pitkä ja alkupaino oli 61 (kotivaa-alla), ensimmäinen raskaus.
Pikkuhiljaa nousee, olivat jo jossain vaiheessa jopa huolissaan neuvolassa, että saisi nousta enemmänkin, mua hirvittää.
Äidilleni on jäänyt aika moiset rasitteet minusta ja siskostani, vaikuttaa hänellä verenpaineeseen ja polvien jaksamiseen, murheellista seurattavaa. Mutta en tarkkaile syömisiäni painon pelossa, uskon kroppani tietävän paljonko me pikku-kurpitsan kanssa tarvitaan. Muhun ei tosin mahdu kerralla kovin paljoa, et saa olla mutustelemassa koko ajan...
Eniten tässä kyttäämisessä juuri häiritsee tuo että alkupaino ei ole samalla vaa-alla otettu.
26+4 nyt.
25+4 tullut noin 7kiloa lisää neuvolan mukaan. Sellaista 300g - 500g per viikko

Mä oon 163 cm ja paino 2kk ennen raskautta oli 58 kg ja ekassa neuvolassa 60kg. Nyt näytti oma vaaka 68kg. Ke ois lääkärineuvola, saas nähä mitä siel sanoo. Onneksi tota painoa nyt sinänsä on varaa muutama ylimääränen kilo tulla, kunhan pikkujäbällä on kaikki hyvin. Kesällä pääsee kuitenkin mukavasti heti ulkoilemaan. :)

Mulla pituutta 165cm ja lähtöpaino kotivaa'alla 63kg. Neuvolan vaaka näyttää aina 1,5kg enemmän. Ja tosiaan nyt tullut se 5kg. Toinen raskaus menossa.

175cm/61kg oli ennen raskautta ja nyt siis +7,4 kg ja vaaka näyttää 68,4 kg. Bmi oli ennen raskautta 19 ja nyt se on 22,2

163cm ja 61kg ennen raskautta, bmi 23. Nyt rv 22+5 kaksoset ja +7kg. 18-24kg ois luvallista vissiin tulla yhteensä, eikä tuo parikymmentä kiloa varmaan kauaksi jää, kun viime neuvoloiden välissä oli tullut 740g/vko...

Täällä 158cm ja lähtöpaino 51kg, nyt 58kg eli 7kg tullut. Rv 27+1 menossa. Neuvolassa sanottu et sopivasti tullut.

172 cm ja 61 kg ennen raskautta, nyt rv 25 on painoa 68,5 kg, eli 7,5kg tullut lisää.

Lähtö oli 167/62, nyt on 24+0 ja aamupaino 68,1kg. Aluksi painonnousu oli hitaampaa, mutta nyt viimeiset kuukaudet on menty tuota +500g/vk vauhtia. Ehkä kuukausi takaperin tuntui et oli koko ajan nälkä ja jos ei syönyt niin tuli paha olo. Nyt on olo onneksi tasoittunut, ja tuntuu ettei tarvitse joka välissä olla syömässä. Tosin, nyt täyteen ahtaminen kostautuu närästyksenä... joten parempi napostella pieniä annoksia päivän aikana. Painonhallinta on minulle aika helppoa, syö kun on nälkä, ja ei syö kun ei ole nälkä. Ja toki vähän katsoo et mitä suuhunsa laittaa, näin raskauden aikana tyhjään vatsaan vedetyt sokerihöttöpullat kostautuvat välittömästi pahana olona. Pieninä määrinä pääruuan jälkeen ne ovat ok.

Nepeta Cataria, aika hassua miten samoissa luvuissa, mun lähtö oli 167/61 ja 23+0 oli 68,1. Nyt menossa torstaina neuvolaan (26+4) saa nähdä, vieläkö pysyy alle 70kg :)

Mulla oli lähtötilanne 161cm/54kg ja nyt on kasassa jo 63,5kg. Eli nousua 9,5kg ja viime viikkoina on tahti ollut 750gr/vko. Vähän neuvolassa asiasta tänään keskusteltiin... On kyllä hyvin hankala saada paino pidettyä kurissa kun liikuntaa ei pysty harrastamaan oikein minkäänlaista ja silti on jatkuva nälkä :D Tiedän kyllä että myös karkit ja pullat on maistunut!

Mulla oli tänään neuvola ja punnitus, ja odotin kyllä paljon isompia lukemia. Painoa on tullut tähän mennessä vähän yli 3 kiloa, mutta näytän paljon isommalta, kun on A-kupin tissit kasvaneet pyöreiksi ja iso pallomaha siihen alle. Liikkuminenkin on välillä vaappuvaa liitoskipujen yms. vuoksi, mutta ihan hyvä kai, ettei vaaka näytä vielä ton enempää, koska lähtöpainokin oli jo enemmän kuin haluaisin.

Takaisin