Painonnousu ja painonhallinta raskauden aikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tomu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rv 30+3 ja tullu 13kg. Painan ekaa kertaa yli 100kg. Iik! Oikein ihmettelen, ettei neuvolan täti tänäänkään sanonut mitään. Tosin on tullu nyt vähän turvotuksiakin. Pääasia et sokerirasitus oli normaali ja vauvalla on kaikki uä:n mukaan ok, kun työkaveri ultras..

Täällä kans tullut joku 11kg ja 33+2 :( mun puolesta sais alkaa tämä painonnousutahti rauhoittumaan.

Rv33, painoa tullut yli15kg... Tarkemmin en halua tietääkään.

Täällä kiloja kertynyt 6 ja rv 34 menossa tällä hetkellä :wideyed: neuvolassa sanoi että tuskin kerkeää yli kymmentä kiloa kertyä, kun aikaa niin vähän enää jäljellä. Olen syönyt kyllä ahkeraan herkkuja ja muutenkin tuntuu että tulee joka välissä syötyä jotakin kun esikoista hoidan vielä kotosalla :hilarious: esikon aikaan kiloja kertyi 16, joten tuntuu hassulta miten tällä kertaa ainoat kertyneet kilot ovat tosi pyöreänä pallona mahan kohdalla. Silloin minulla alkoi kyllä loppua kohti nousta paino hurjasti jalkojen turvotuksen takia, tässä raskaudessa olen ainakin tähän mennessä säästynyt nesteen kertymiltä :angelic: mites teillä muilla, onko nestettä kertynyt turvotukseen asti?

Mulla ei oo vielä yhtään turvotusta. Sormus pyörii väkkäränä sormessa vaikka sitä on pienennetty kerran. Autossa jos joutuu useamman tunnin istumaan kuumana päivänä nii turvottaa vähän jaloissa mutta sekin laskee heti ku lähtee liikkeelle. Nyt rv 29+5. Kyl sitä turvotusta ehtii varmaan vielä kertymään :woot:

Täällä on kyllä turvotusta, aiemmin löysästä sormuksesta jää painauma sormeen ja samoin nilkoissa hirveät painaumat sukista. Eli ehkä osa tästä 11kg:sta on nestettä :)

Sormukset vielä lähtevät sormista, toki jättävät vähän rantua. Painoa tullut nyt edellisenä kuukautena +730g/vk vauhdilla, ja kokonaisuudessaan lisää +11kg. Ihan ok minusta, ei onneksi ole turvotusta pahemmin. Kesähelteitä odotellessa... :o

Täällä myös tullut painoa noin 10 kg rv 33 menossa,eli ihan ok. Tuntuu kyllä että kaikki paino on melkein mahassa ja rinnoissa.

Mulla on nyt paino pompannut nesteiden kertymisen myötä. Aluksi paino tippui jonkin verran ja nyt sitten viikkoja 33+2 ja painoa tullut alusta lisää joku lähemmäs 6kg. Niistä 2kg viimeisen parin viikon aikana. Jalat ja sormet aika turvoksissa ja saa jo vähän miettiä että mitkä kengät sitä laittais jalkaan. Onneks sukkia ei tarvii pahemmin käyttää. Toivottavasti ei nyt ihan kauheesti enempää kertyilis nesteitä, ahdistaa jo nyt tää turvotus joka voi kuulemma pahentua vielä aika lailla tässä kesän aikana.. :D

8kg tullut viikkoon 31+1 mennessä. Onneks ei ole ainakaan vielä tullut turvotuksia. Eilen neuvolassa kysyin kuinka paljon painoa sais tulla raskauden aikana, niin kuulemma koska mun BMI oli 25 ennen raskautta niin sais tulla 12kg. Neuvolan terkkari sanoi myös, että jos turvottaa niin voi mennä yli tosta 12kg, mut sitten se ei ole ongelma koska ne turvotuskilot häipyy äkkiä. :)

32+3 menossa ja 12 kg tullu painoo. Paino ryöpsähti tosi nopsaan mut nyt on tasottunu.

Mulla tullut nyt 11kg ja menossa 32+2. Esikoisesta saman verran tähän mennessä. Nyt on kyllä tosi turvonnut olo ja sekös kerryttää painoa vielä lisää. Jalat ihan väsyneet ja kipeät tän turvotuksen takia.

Mulla 33+2 ja tullu sellai 12 kiloo! Perse o ainaski nii iso et tuntuu et kävellessäki se tulee iha omaa tahtiisa perässä : D Synnytän varmaa jonku kymmen kilosen rinsessan sitte : D

33+1 ja +8.5kg. Maltillisesti noussut, mutta olo on silti jo ihan valasmainen. :eek:

30+1 ja reilu 11 kiloa, mutta jospa nuo kaksi masukkia edes osan selittäisivät :D.

Miul mahtuu edelleen samat mammahousut jotka ostin 10 kiloo sitten, et ei oo kyl mihinkään tullu niin paljoo et sen huomais. Moni on kommentoinu et "siule ei oo varmaan tullu ku pari kiloo lisää" ni sit ku oon kertonu lihoneeni 12 kg niin ilmeet on aika hyviä. Toivottavasti pysyyki näin, uskoakseni näin on myös helpompi sit päästä raskautta edeltävään kuntoon :D Mut onhan tässä viel 7 ja puol viikkoo aikaa turvota. Kömpelö kuitenki olen kuin valas ja jalkapohjat ja nilkat on kovilla kertyneen elopainon takia, että kyllä tää johonki vaikuttaa.

Viikot 33+3 ja +12kg :rolleyes: Toivoin että pysyis vähän maltillisempana tämä painonnousu, mutta näillä nyt mennään. Kuitenkin kaikki on tullut mahaan ja rintoihin, maha on ihan valtava mutta muuten menee vanhat vaatteet päälle ja kuulen kommentteja että takaapäin ei edes huomaa eikä muuallakaan näy yhtään. Jotain positiivista sentään.

*Tuikku*, miul on ollu jo 3 viikkoo paino tuon +12kg, ny on jämähtäny painonnousu ja viikkoja tosiaa yks vähemmän ku sulla. Ja samaa saan kuulla että takaa ei edes huomaa ja kiloja ei huomaa ja omat vaatteet menee muualta paitsi mahan kohdalta. Farkut ei mee kiinni kut reisistä ja pepusta menis muute. Paidat on lyhyitä mut muuten mahtuu :)

Takaisin