Mieliteot ja muut ruokajutut

Mulla on kans nyt ihan uskomaton ruokahalu välillä.Joku kyseli välipalavinkkejä täällä.Avocado on hyvä esim.riisikakun päällä(mä en voi syödä tavallisia leipiä gluteeniherkkyyden takia).Marjasmoothiet on hyviä ja niistä saa myös täyttävämpiä lisäämällä vähän avocadoa tai jotain proteiinipitoista.Hamppuproteiini on erityisen hyvä,kun siinä on omega 3:a ja 6:tta,jotka tärkeitä rasvoja raskaana ollessa.Mietin kyl itsekin,miten ihmeessä saisi kylläisyydentunteen,kun välillä tuntuu,ettei mikään riitä.Voikse vauva tarvita niin paljon vai johtuuko kova ruokahalu hormoneista?
rv 16+1
 
Mulla loppu myös ruokahalu. Ei nyt huono olo tule syömisestä, mutta ei myöskään tule nälkä. Helposti menisi koko päivä syömättä.
 
Ai niin ja todella hyvä valipala on myös raejuustoa, avokadoa ja tuoreita marjoja! Jos uskaltaa kokeilla niin tämä herkku tulee jäädäkseen ruokavalioosi! :hungry:
 
Tähän asti makeanhimo ollut kurissa. Pienikin määrä aiheuttanut etovan olon. Mutta nyt jostain syystä alkanut hirveesti tekemään makeaa mieli; helposti voisin mässyttää jotain sokeripitoista useamman kerran päivässä ja liian usein viimeisten parin viikon aikana olenkin jo sortunut. :sad001 Onkohan jotain viimehetkien kasvupyrähdystä vai energiatasojen tankkaamista imetystä varten...?
 
Mähän en oo ikinä ollu mikään makeanperso. Joskus tulee lakupötkö syötyä ja leivonnaisia sillontällön. Alkuraskauskin meni pelkkiä hedelmiä ja kasviksia syödessä kun liharuoat ällötti. Mut nyt oikeestaan viikon sisällä on kummasti alkanu himottaa suklaat ja karkit. Varsinkin lakua haluttas ahmia kilokaupalla :/. Että kait tää sitten liittyy loppuraskauteen. Ei oo aiemmissa raskauksissa tullu tällästa makeanhimoa. Eikait tämä voi mikään puutostila olla?
 
Mua halutti ostaa viikonlopuksi karkkia, mutta itseasiassa kun pari niistä söin niin tuli ihan hirveen pahaolo. Mieskään ei montaa syönyt, mikä meitä oikein vaivaa!? :) Sipsipussiakin kuljetettiin Aura-Tampere-koti matka ihan hienosti sitä avaamatta.
Mustaamakkaraa vetelin aamupalalla ihan helposti. Ehkä se on tää raudantarve näin loppuraskaudesta.
Ei mulla nyt oikein mitään muita mielitekoja ole vielä ilmentynyt.
 
Mä olin viikonloppuna ulkona syömässä hampurilaisateriaa ja vasta syömisen lopussa tajusin että pihvi oli sisältä vaaleanpunainen. Tarkistin majoneesit ja juustot mutta eipä tuo sitten käynyt mielessä. Pikkasen ahdistaa. :/
 
Nälkä koko ajan. Aamulla kun herää on pakko ensimmäisenä mennä syömään. Nälässä kun tuntee olon huonoksi. Parin tunnin välein keho sitten ilmoittaa nälästä ja joka kerta pakko syödä, ettei huono vointi tulisi.

Muutaman kerran oon banaanilettuja tehnyt ja hyviä olivat, joten taidanpa väsätä joku päivä. :)

Ennen plussausta ajattelin, että sitten kun plussaan niin aloitan herkkulakon. Plussasin 31.7.-15 ja se herkkulakko on tainnut jäädä... :joyful: joka päivä jotain herkkua. Kohta oon lihonnut sen 20kg ennen puolta väliä, apua :D
 
Megara mulle kävi esikoista odottaessa samoin... Ravintolan lihapullat oli punertavia. Olin ekan katsonut tarkemmin, söin toisenkin ja sitten kolmannen kohdalla (syötyäni puolet) huomasin asian. Ja kyllä se ahdisti jopa pari päivää. Mutta toisaalta se ei ole automaatio, että tulee listeria tms. jos sattuu syömään ei suositeltua. Pitää vaan uskoa ja toivoa parasta. Mulle ei tullut mitään ei toivottuun infektioon viittaavaa sillon.
 
Mä taas olen ihan tietoisesti syönyt ravintolassa pihvini mediumina, sen pari kertaa mitä raskauden aikana käynyt. Ehkä jossain huoltoasemalla en uskaltaisi, mutta muuten. :)
 
Kaurapuurosta on tullut mun uus herkku. En oo moneen vuoteen syönyt puuroo kun se on ollut jotenkin tylsän makuista, enkä oo osannut syödä aamupalaa ollenkaan. Raskaus on saanut mut syömään aamuisin ja nyt muutaman viikon ajan oon syönyt joka ikinen aamu ison lautasellisen puuroa voisilmällä. Joinain päivinä myös väli- tai iltapalaks maistuu puuro.

Oon ihan fiiliksissä aina kun saan lautasen eteeni ja illalla kun mietin et herätessä saan taas herkutella :D ekojen lusikallisten kohdalla harmittelen et kohta puuro loppuu ja mietin pitäiskö heti tehdä lisää. Tiedän kuitenkin että se on sopiva määrä viemään aamunälän. Tuntuu ihan oudolta olla näin höpönä perus kaurapuuroon (kun en edes suostu syömään marjoilla tai muulla herkullisella lisukkeella mikä olis mulle tyypillisempää).

Selvästi maku- ja hajuaisti on terävöityneet raskauden myötä, koska oon ihmetellyt samaa ilmiöö monen muunkin perus arkiruuan kohdalla. Leipä pelkällä margariinilla, omena, maito, mikä vaan simppeli maistuu niin namilta että päivittelen herkullisuutta ääneen joka haukkauksen jälkeen ihan kun söisin jotain suklaakakkua. :D
 
Mä olen jo pari viikkoa himoinnut hirveästi joulutorttuja, ja huomenna aion niitä leipoa, en kestä enää tätä himoa :wink
Mulla ihan sama homma.. Tosin en oo vielä saanu aikaseks ostaa tarvikkeita! :D
 
Mun tekis mieli perunasalaattia. :) Tupareihin tein ekaa kertaa itse ja kesäkuun alusta asti onkin tehnyt mieli uudestaan. En ole saanut aikaiseksi väsätä.
 
Takaisin
Top