Elokuun uutiset

Viikon oon ollut nyt sairaslomalla, josta ekat päivät pyhitin ihan levolle, sitten tuli pyykättyä ja järjestettyä vauvan vaatteet ym. Nyt kun sai luvan liikkua normaalisti, niin täällä vielä pitäisi muutamia vauvajuttuja katsoa kuntoon, kovasti haluaisin myydä/hävittää turhaa tavaraa/vaatteita(jota jostain kaapin periltä ilmestyy), piha pitäis saattaa talvikuntoon, ennen muksua, ja omenia keräillä, luumutkin jahka kypsyvät. Muuten alkaa olla aika hyvällä mallilla, esikoista kun odottelee, niin ei sitä normaali perheen pyöritystä ole sillä tavalla lomailun sivussa. Varmaan tulee sosiaalisia suhteita hoidettua myös ja ihan kaksin vietetty mökki viikonloppu vois olla kiva. :)

Muoks. Mites tuo akupunktio raskausaikana, onko siinä mitään rajotteita, kuten vyöhyketerapiassa?
 
Eilen kotiuduin sairaalasta... Nyt taas odottelemassa labrassa tuloksia. Crp 117 ja mitään syytä ei löydy.
Ollut siis kova selkäkipu ja hengittäminen vaikeaa. Tiputuksessa olin kolme päivää kun mikään ei pysynyt sisällä. Litalginia suoraan suoneen.. Sai vähän pelätä vauvan puolesta, mutta onneks olin synnytysvuodeosastolla niin pitivät käyrässä.. Voi kurja kun jo parantuis ja pääsis taas kotiin :sad001
Jos nyt tulehdusarvot koholla, osastolle antibiootti tiputukseen.
 
Oho, tsemppiä Lisamarie! Toivotaan, että löytyis joku selitys ja saisivat hoidettua teikäläisen kuntoon!
 
Voimia Lisamarie! Toivotaan että kaikki menisi nyt parempaan suuntaan!
Ite ollut tässä nyt reilun vkon saikulla, ensi viikko vielä ja virallinen mammis alkaa sitten 31pvä. :) Ihan lepoillessa on mennyt tähän saakka, kroppa tuntuu nyt väsyvän kovasti vaikka mitään sen kummempaa syytä sille ei pitäisi ollakaan. Mies kovassa flunssassa ollut koko tämän viikon, itellä pientä nuhaa mutta onneksi ei ole tarttunut kunnolla ja ehkä pääsenkin tällä.
Kelithän nyt ovat olleet parhaat, ollaan käyty rannallakin pötköttelemässä välillä. :) Typyn huone pitäisi nyt saattaa kuntoon, ruuvata hoitopöytää seinään pikkuvessaan, pestä kaikki miljoonat hommatut pienet vaatteet, pakata kai jo se sairaalakassikin varuiksi. Ja ihan vaan nähdä kavereita, käydä laittamassa duunissa kaikki kuntoon, nauttia tästä vihdoin alkaneesta kesästä ja ihan vaan ottaa iisisti. Levätä ja nukkua niin paljon kuin huvittaa, niitä voimia sitten tarvitaan syksymmällä kun nyyti on sylissä.
 
Kotona joo ollaan. Tekemistä olis vaikka ja kuinka, mutta huonosti nukutut yöt vaan vaativat veronsa ja kuljen ihan zombiena päivät. Paljon en mitään hyödyllistä ole tehnyt, mies palaa työmatkalta ja katsoo varmaan että kämppä on yhtä räjähtänyt kuin hänen lähtiessään. :D Tosin en ymmärrä miksi munkaan tarttis aina jaksaa siivota kun ei hänenkään? Pari päivää menee niin että tyyliin neulon/istun netissä/makaan auringossa lukemass opuksia. Toisena taas leivon ja siivoilen kotia, pesen pyykkiä yms. Sitten on ihan loppu ja taas menee pari päivää loikoillessa.
Pitää nyt tsempata kun mennään tässä lähiaikoina shoppailu/vuosipäivä reissulle Tampereelle.

Mulle voi kertoa kaikki hyvät Tampereen lapsitarvike alet vaikka yksityisviestillä, kiitos! :) Sitä haluis tosin nähdä ja kokeakin jotain reissullaan, eikä vaan shoppailla.
 
Argh! En tiedä muistaako kukaan mun keväistä avautumista turkiskuoriasista..
No niitä aikuisia löytyi sillon yksittäisiä sisältä vajaa pari kymmentä ja yksi syy oli vanha linnun/hiiren pesä pation alla, olohuoneen ulkoseinustalla. Kaikki tapettiin, jotka löytyi, vaatekaapit/listat ym. myrkytettiin kertaalleen, mutta mistään ei löytynyt toukkia/myrkytyksen tuloksena muitakaan kehitysasteita. Vaatteet pestiin, tuuletettiin, pakastettiin, saunotettiin, tarkastettiin..
Aamulla kun olin heräillyt, mies huikkas että tuuppas kattoon. No siinähän semmonen ihka elävä *****n toukka oli eteisen tapetissa!! :mad: Oli mies sitä siinä jo pari päivää kattellut ja miettinyt ennen kun tohti kysyä. Ihmetyttää vaan, että mistä se on yksin tupahtanut tapetille hengailemaan(ja missä ne loput on)?
Mun hormonit ei niin kestä tätä!
 
Heippa! Mä olen ollut niin kiireinen töissä sen jälkeen kun palasin sairauslomalta hommiin, etten oo ehtinyt foorumillakaan käydä. Viikonloppu meni 25v synttäreitä juhlien, eli siis kotona rauhoittuen ja pyörähtämällä Helsingin Night Marketissa, jossa maistelin heinäsirkkoja ja kävin ensimmäistä kertaa ikinää ennustajalla. Sen verran oli kristallipallo kirkas, että osas kertoa mun olevan raskaana. :wink

Lisamarie, hui että, tsemppiä ja toivottavasti syy tulehdusarvoille löytyy ja sut saataisiin ennen kaikkea tervehtymään!
 
Viikonloppu vietettiin miehen kanssa kaksin kivasti kesäkeleistä nauttien vieraassa kaupungissa. Hotelliyö, ravintola, kävelyä rannalla, piknik ja muuta mukavaa. Ihana irtiotto arjesta :) nyt vasta tuli sellainen olo että kesäkin on koettu, edes vähäsen, ja syksy saa tulla.

On kyllä eka vuosi elämässäni kun oon odottanut malttamattomasti kesän loppua ja syksyn tuloa.. ja kyllä nää helteet vie voimat kun muutenkin hiki puskee. Oon luonnostani tosi viluinen mut viime viikkoina on ollu vaikeuksii löytää kaapista hellevaatteita mitkä olis vielä säädyllisiäkin... silti on tukalaa!
 
minivöö, meillä viikonloppureissu vielä edessä. Odotan kyllä sitä niin. Moni ihmetteli että miksi te sinne nyt lähdette, mutta just siksi kun silloin kun meillä oli kesäloma yhtäaikaa niin sää oli kylmä. Haluaa tästä lämmöstä nauttia rakkaansa kanssa ihan kaksistaan. Ensi vuonna suunniteltiin kyllä tekevämme Pärnun reissu vaavin kanssa.
Myös mä omaan huonon ääreisveren kierron, mutta tänä vuonna en ole siitä kyllä kärsinyt. Peitto lähti viimeyönäkin päältä aika nopeasti. :)
Harmittaa kun mun äiti ei oo päässyt käymään ollenkaan näillä leveysasteilla, kun odottaa silmäleikkaus jonossa. Nyt oli saanut tiedon että ehkä syyskuun aikana pääsis leikkaukseen. Toivotaan niin pääsis ajamaan tänne vielä mahdollisesti niin kun odotan tai sitten katsomaan vauvaa. :)
 
Me taas ollaan suunniteltu Tukholman matkaa ens kesälle vauvan kanssa :) sopivan helppo kohde pienelle perheelle, eikä olla vuosikausiin siellä käytykään.

Peittoa ei todella tarvi yöllä... ongelmana mulla on vaan se, että jos yöstä haluaa tehdä mahdollisimman siedettävän, on ikkunoitten oltava auki. Mut jos ne on auki niin aamuisin herään silmät rähmässä ja kurkku kipeänä.. rähmillä mennään vielä toistaseks.
 
Lempäälässä on 4 isoa kirpparia muutaman minuutin ajomatkan päässä toisiataan. Lisäksi Ideaparkissa on Reiman outlet.

Hei, oisko laittaa jonkun kirppiksen nimi tai osoite? Niin osais suunnistaa, jotenkin googlettamisella ei avautunut ja ne mitä löysin, oli useamman vuoden vanhoja tietoja.
 
Argh! En tiedä muistaako kukaan mun keväistä avautumista turkiskuoriasista..
No niitä aikuisia löytyi sillon yksittäisiä sisältä vajaa pari kymmentä ja yksi syy oli vanha linnun/hiiren pesä pation alla, olohuoneen ulkoseinustalla. Kaikki tapettiin, jotka löytyi, vaatekaapit/listat ym. myrkytettiin kertaalleen, mutta mistään ei löytynyt toukkia/myrkytyksen tuloksena muitakaan kehitysasteita. Vaatteet pestiin, tuuletettiin, pakastettiin, saunotettiin, tarkastettiin..
Aamulla kun olin heräillyt, mies huikkas että tuuppas kattoon. No siinähän semmonen ihka elävä *****n toukka oli eteisen tapetissa!! :mad: Oli mies sitä siinä jo pari päivää kattellut ja miettinyt ennen kun tohti kysyä. Ihmetyttää vaan, että mistä se on yksin tupahtanut tapetille hengailemaan(ja missä ne loput on)?
Mun hormonit ei niin kestä tätä!

Oletan, että asutte omakotitalossa, kerrostalossahan pitää koko talo myrkyttää jotta niistä päästään. Ite asuin kolme vuotta kerrostalokämpässä, jossa niitä oli, todella harvoin näky aikuisia yksilöitä, lähinnä toukkia (joita vielä alussa pidin sokeritoukkina). Oppivat villavaatteiden kadottua lisäksi syömään muutakin, parasta oli kun ne söi keinokuitupikkareihin reikiä ja sitten löyty räjähtäneitä toukkia pitkin poikin. Muutttamalla niistä pääsin, tavarat oli talven talossa jota ei lämmitetty ja lämpö meni pakkasen puolelle ja vain kuolleita toukkia näkyi laatikoiden pohjalla. Inhojahan ne on, mutta sinänsä suht harmittomia (totuin siis niihin) , mutta ajatuskin niistä täällä ja vauvan kanssa saa kyllä inhon väreet kulkemaan selkäpiissä. Täällä uudessa asunnossa olen törmännyt valeskorpioneihin, ja ne on musta jotain ihan hirveetä. :nailbiting: Tsemppiä!
 
Joo samaa mitä pellefantti, piti munkin kysäistä että missäköhän päin Lempäälää ovat??
 
Meillä on semmonen ongelma, kun asutaan kerrostalossa ja haluaisin kovasti nukuttaa vauvaa välillä parvekkeella, mut joku/jotkut naapureista tupakoi usein parvekkeellaan. Kesäkuumalla kun haluais läpivedon niin siitä ehtii yleensä nauttia max vartin kunnes savu tunkee jo asuntoon sisään. Parveke on lasitettu mut jostain raoista savu livahtaa sisään ja jää parvekkeelle vangiks.

En nyt halua aiheuttaa mitään väittelyä tupakoijien ja tupakoimattomien oikeuksista tms. Haluisin vaan tietää miten muut ootte suhtautunu tai aiotte menetellä vastaavassa tilanteessa? Mikään harsontapainen vaunujen edessä ei taida suodattaa savua tarpeeks? Pitääkö mun tyytyä siis nukuttamaan vauva sisällä ja vaunulenkeillä kun en halua altistaa pientä sen enempää kuin itseänikään tupakansavulle? En ees tiedä kuka naapureista tupakoi, joten en viitsi alkaa kiertelemään ovilla saarnaamassa. Harmittaa vaan kun haaveilevani parvekepäikkärit ei näytäkään onnistuvan.
 
Pellefantti, omakotitaloon muutettiin viime syksynä. Epäilynä on edelleen, että pesivät välikaton kattovilloissa ja tulleet alunperin jonkun oravan/linnun/ampiaisen pesän seurauksena sinne. Mutta selkäpiitä karmii, jos ne päättää muuttaa seiniin/hormeihin/listojen väliin. Mulla on niin lähellä, etten muuta muualle ja myrkytytä koko taloa seitsemään kertaan ja vaihdata kattovilloja ym. Harmi vaan, kun sekään ei oo ilmasta. Ja muuten kun on niin kivasti hormonihermot on onneks pysyneet kurissa. :D Mitä ne valeskorpparit oikein on?

Toi parvekekysymys onkin paha.. Kun jokaisella on oikeus kuitenkin tehdä parvekkeellaan mitä tykkää. En kyllä pystyis nukuttamaan tuossa tapauksessa partsilla, kun itselläkin menee astman takia nykyisin jo kaikista hajuista köhimiseks. Ja lisäks käytiin just neuvolassa läpi, että jos toinen vanhemmista/molemmat tupakoi, niin tupakalla käynnin jälkeen kropasta huoneilmaan erittyy myrkkyjä vielä 2h tumppaamisesta, saati jos pieni altistuu suoraa savulle/hajulle. Eikä tarkoitus ole minuunkaan moralisoida tms. Helpoin varmasti olisi, jos selviäis naapuri ja sais hänen kanssaan sovittua, mutta muuten ei varmaan ole mitään keinoa blokata savua.
 
Enempää tähän tupakointiin en ota kantaa, mutta jostain luin, että passiivinen tupakointi lisäisi kätkytkuoleman riskiä.
 
Toi parveketupakointi on kyllä kinkkinen juttu. Me muutettiin juuri kesän alussa uuteen kotiin, rivarit (koko taloyhtiö) juuri rempattu yltä ja päältä ja täällä on onneksi parveketupakointi kielletty :)
 
Alysha, valescorpioneista. Ne on kait jotain hämähäkkieläimiä, jotka on kapeita ja niillä pistin ja sellaiset kauheat sakset tms. En ole uskaltanut kattoa ees kunnolla netistä, kun niin puistattaa. Mut kait ne pääsääntöisesti on hyödyllisiä ja syö mm. tuholaiia.

Mua puraskin yks sellainen viime viikolla, kun jäi ranteen ja läppärin väliin, tulin ihan hysteeriseksi. Nuorempana olen ollut ihan varma, että kuolen hämähäkin puremaan/synnytykseen. Nyt on sitten hämähäkkieläin purassut (en kuollut) ja synnytyskin edessä (eikä tällä hetkellä tunnu senkään osalta että huonosti kävisi). Joten pelkojen voittamisen syksy :)
 
Takaisin
Top