Elokuun uutiset

Lauantaina sain nauttia ihanista vauvajuhlista! Läheiset yritti kovasti hämätä mua mut epäilyttävä käytös paljasti ajankohdan :D oli kakkua ja karkkia, tuli vaippakakkua, lahjakorttia ja vaikka mitä! Kauniita koristeita en oo vielä raaskinu siivota pois. Vieraat arvaili vauvan syntymäpäivää ja mä vauvakuvista vieraita. Parasta oli se että niin moni tärkee oli päässyt kaukaakin paikalle mun (ja vauvan!) takia :)

Kahdeksan viikkoa laskettuun jäljellä, alkaa tulla tunne että liikaa on vielä tekemättä ja hankkimatta. Mut mulla ei oo muuta kun aikaa, joten eiköhän kaikki vielä järjesty. Viime päivinä oon kattonu Kutsukaa kätilö-sarjaa Netflixistä ja vollotan yhtenään. Onneks on ajat ja olot ja lääketiede muuttunu 50-60-luvun vaihteesta...! Itkettää tosin onnellistenkin syntymien katsominen. Jes keskiviikkona alkaa toisenlaisten äitien uus kausi! Oon niin oottanu sitä.
 
Ihana kun ihmiset järjestää toisilleen vauvakutsuja! :) Minäkin olen ollut muutamia babyshowereita järkkäämässä, mut en oo itse päässyt nauttimaan tuollaisesta hemmottelusta ja ihanista lahjoista! (vaikka 4 raskautta jo ollut) Jotkuthan järkkää ne itselleen, mut en mä oo jostain syystä kehdannut :D
 
Mäkin pääsin baby showereihin muutama pv sitten. Koskaan en ole ollut. Olipa kyllä ihanat juhlat. Siellä ensimmäistä lastaan odottava äiti sai hurjasti vauvahärpäkkeitä ja tuli monen tavaran kohdalla olo, että oon huono mutsi kun en ole edes ajatellut tuollaisia vielä. Itselläni sama tilanne kuin Sussu83:lla: 4 vauvaa tullut, muttei kutsuja itselle. Ei ole kyl tullut mieleenkään itse järjestää. No, kaverit saa vielä yhden mahdollisuusen...
 
Minkäslaista ketjua aloitetaan syntyneille? Mietin, että onnittelut ainakin tykkäämällä, ettei koko ketju mene niihin. Mutta olisko perustiedoilla ainaskin: päivämäärä, sukupuoli, paino ja pituus. Ehkä raskausviikko kiinnostais myös? Kuva, jos haluaa. Mitä muuta? Tai muuten omilla höysteillä. Pistetäänkö salaiselle puolelle sama juttu vai miten?
 
31.8 klo 10.06 näki päivänvalon pieni tyttö 44cm, 2160g rakkautta viikoilla 32+4 :Heartred Mun olotila (raskausmyrkytys) alkoi mennä huonoksi, oon maannu sunnuntai aamusta sairaalassa ja maanantaina aamulla tehtiin päätös kiireellisestä sektiosta kun kortisonit oli vaikuttaneet 24h. Juntturalla kaikki hyvin, on seurattavana lastenteholla mutta hengittää hienosti eikä muutakaan vaivaa ole. Sektio meni kuin elokuvissa ja mun myrkytysoireet helpottaa jo nyt 2h jälkeen. Tuore isi on ihan sekaisin :)InstagramCapture_7a5f69dc-80d4-4249-8d91-9d65ccdda910.jpg
 
Hurjasti onnea Jaanuzka!! :) Tähän mun oli pakko onnitella kun liikutuin niin meidän ryhmän ekasta reppanasta! Hih. Ihana kuvakin, ihan vauvantuoksu tulvii nenään! :)

M&S, kannatan sun ideoita syntyneitten ketjuun liittyen! Ehkä lisäks vois laittaa synnytystavan eli alatie/sektio (suunniteltu tai kiireellinen) jos haluaa. Tosiaan onnittelut riittänee tykkäämällä, kun selailee aikaisempien ryhmien syntyneitten ketjuja niin sivukaupalla on ilmoituksien välissä pelkkiä onnitteluja. Musta olis hyvä jos syntyneitten ketju pidettäis selkeenä ilmoitustyyppisenä. Lisäks vois sitten perustaa synnytyskertomusketjun, jos jotkut haluaa enemmän kertoo tapahtumista, ehkä sinne sais enemmän kommentoida?

Ja nyt tuli entistä enemmän olo etten oo valmistautunut kun ihan melkeen samoilla viikoilla oon kun Jaanuzka!! (32+1) Apuvaaaa!
 
Mun mielestä tuo lista riittää yleiselle puolelle, kun eikös kaikki salaisen puolen väki löydy yleisen puolen lasketutajat listastakin... Turhaa kahta listaa alkaa tehdä minusta! Salaiselle puolelle voi synnytyskertomuksista kyllä luoda ketjun, jos ei tänne puolelle kaikkia yksityiskohtia halua kertoa :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
M&S:llä kuudes aisti, kun miettii synnyttäneiden listaa, niin pian tuleekin ensimmäinen ilmoitus syntyneestä lokakuisesta! :hilarious:

Jaanunzkalle ja perheelle valtasat onnittelut pikku prinsessasta! :Heartpink Ja sutjakkaasti sujuvaa toipumista.
 
Kuudes aisti jää kyllä väliin. Toisen sivuston puolella oli ilmoitus Jaanuzkan tytöstä jo hieman aiemmin. :) Laitan syntyneet-ketjun pystyyn.
 
Ai että itkuhan se tuli kun näin Jaanuzkan ilmoituksen! Itse aika samoilla viikoilla enkä mä ole valmis että tää lapsi tulis vielä! Paniikkihan tässä iskee kun tajuaa miten lähellä loppua ollaan :nailbiting:
Kaikkea hyvää Jaanuzkan ja vauvan voinnille! :Heartred
 
Täälläkin itku tuli! Paljon onnea Koko perheelle tytöstä ❤️ kerroppas välillä aina sitten miten menee :) kuinka kauan joudutte oleen sairaalassa onko vielä tietoa?
 
Paljon onnea! Kunnon hormonihöyryissä täällä oli kans yksi vollottaja :) Hyvä että myrkytysoireet hellitti heti!
 
Takaisin
Top