Elokuun uutiset

Tollasta Hepsuli mäkin katsoin aluksi. On kyllä hintava...Facen kirppiksellä myytiin tollasta 150€, mut se tais mennä heti, enkä ihmettele!
 
Kannattaa kysyä ne sängynpohjan korkeuksien mitat. Meillä ei ainakaan kahteen tasoon asettuva pinniksen sänky osu kohdilleen meidän sängyn kanssa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Aino J vilkaisepa Torista. :wink Isäntä ei antanut lupaa mun sitä ostaa. Meinaa että kyllä se pinnasänky saa nyt riittää. Meillä kun on tää kissakeissi niin en voi mitään perhepetiäkään perustaa.
 
Mulla nous yhtäkkiä lämpöä eilen illalla. Kuumeinen olo ja lopulta yöllä mittasin 37,2. Panadoli ja aamulla 36,6. Ei flunssaoireita ja nyt aamupäivästä lähinnä heikkoa ja huonoa oloa. Mikä lie tauti tulossa oudosti lämmönnousulla alkaen..vähän ihmetyttää. Huomenna neuvola niin voi kysyä, jos jatkuu.
 
Mulla iski flunssa mikä oli viime viikolla jo pojassa ja mun äidissä :hungover:
Ei taida olla vielä edes kuumetta mutta aika död on olo..
 
Jaiks, onko nyt jotain ihme kesäflunssaa liikkeellä? Miehelle tuli eilen jäätävä kurkkukipu ja tänään kuumeessa ja olo vaan heikentynyt. Itse oon kans alkanut pärskiä ja olo toooosi vetämätön. Minähän sairastin samantien tehtyäni positiivisen raskaustestin (rv 6) niin 2-3 viikkoa kestäneen influenssan ja se oli aivan järkyttävää.. että toivon mukaan tämä ei nyt ole sitä. Kyllä luulin silloin jo että noutaja tulee kun kärvistelin panadolin maximiannostuksilla 4-5 päivää pahimmillaan yli 39 asteen kuumeessa. Panadoli ei vienyt edes kuumetta pois. Mutta selvittiinpä siitäkin.
 
Hepsuli, ja meillä koirakeissi, niin parempi, et vaavi nukkuu omassa sängyssä :) Muutenkin nukkuis varmaan...tuntuu jotenkin helpommalta ehkä.
 
Niihin yösyöttöihin vaan tuppaa ite nukahtamaan aika herkästi, jolloin vauvan siirto omaan sänkyyn ei onnistu. Tai sit vauva herää siirtämiseen joka kerta ja aika nopeasti sitä luovuttaa. :D Mäkin toivon helppoa ja sikeää nukkujaa meille kakkoseksi..taitavat vaan olla aika harvassa. :)
 
No niin, tänään nopea neuvolalääkärillä käynti koska todella kipeitä supistuksia eikä mikään liikehdintä onnistu. Mutta onneksi lääkäri tiesi kertoa että tämä on ihan normaalia että ei tässä esim saikkua tarvita. heräät siis vaan jatkossakin töihin joka päivä 4.15 ja lopetat päivän 22-23.00. kantelet ihan normaalisti 10-15kg heinäpaalit, hypit pois traktorista ja hoidat 84 päisen karjan jne jne . Siihen katsokaa pystyy kuulemma ihan jokainen raskaana oleva nainen ihan viikoilla 30+

Että semmoisilla fiiliksille kohti loppuviikkoa :mad:
 
Kultakutri, nyt vaan uudestaan eri lääkärille tai suoraan äpolille! Meikä ainakin saikutettiin heti, vaikka mulla ei ollut edes kovin kipeitä/voimakkaita suppareita, mutta paikat alkaneet niistäkin jo kypsyä ja avautua. Ja käskivät mennä äpolille ennen kontrollia, jos tihenee/voimistuu.
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
No jo on helvata lääkäreissä eroja! Minä sain ihan tuosta noin vaan saikkua, vaikka mun rasite töissä oli vaan ainainen seisominen ja kuuma ilmanala. Ystävä ei taas meinaa millään saada saikkua vaikka tekee raskaita töitä ja seisoo kuuman hellan äärellä.. Toisen lääkärin mielipide.
 
Onpa erikoinen mielipide lääkärillä! Suosittelen myös että uudestaan vastaanotolle ja pyydät toisen mielipiteen. Eteni kun on noin raskas työ!!

Itse oon saikulla selkäkivuista ja mulla on "vaan" tavallinen toimistotyö. Eli istun koko päivän koneella, mikä itsessään on jo selälle aika paha. Terveyskeskuslääkäri oli sitä mieltä et saikulle heti ja työterveyshuollon lääkäri sitä mieltä et ensin 2 vkoa ja sitten katotaan onko parantunut.. Yritin sanoa että tuskin tämä vauva tästä kutistuu. Lääkäreissä on vaan eroja
 
enkä mää sinne saikun takia mennyt kun vaan viimeisen viikon ollut ihan kuin kuraan kuollut kuttu. Sunnuntain 500 paalin purku yksin veti ihan stoppiin ja nyt koko alkuviikon kävelykin sattunut. Jotenkin sitä on voinut niin hyvin että pelästyin kun hommiin meinas tulla totaalistoppi. Vähän se lääkäri kyllä ihmetteli painoa, on tippunut 4 kg joten ei voi ainakaan sanoa että olis kauheesti tullut lisää kun toveri arvion mukaan kuitenkin painoi 1600
 
Voi järkky, yritä nyt saada itsesi sairaslomalle. Ei kovinkaan moni lääkäri töihin käske, jos sanoo, että ei pysty kävelemään ja supistelee rajusti. Ei pitäisi yhdenkään..
 
Ei varmaan kannattaisi katsoa tätä Vauvatiedettä dokumenttia..saankohan unta tämänkään jälkeen.
 
Nyt alkaa olla fiilis, et olis kiva pikkuhiljaa jäädä töistä pois. 4 vk jäljellä. Kesä kun meni ihan ohi jättipitkien työpäivien takia. Nyt oon pystyny rajoittaa 9 h päiviin ja vaan päivän viikossa ollu pidempään. Silti on on tunne, et ois kiva päästä puuhaa omia.

Ainskin tällaisia suunnitelmia on lomalle ennen vauvan syntymää: sienimetsäretkiä, puolukkaretkiä, kauempana asuvien kavereiden luona reissaamista, kodin miljoonat projektit, vauvan jutskat kuntoon, oman busineksen saattaminen mammalomakuntoon, lounastreffejä, urheilua joka päivä, monta vuotta odottanut valokuvaprojekti, shoppailu-ja hoitolareissu Tallinnaan, ompelua ja lisää neulomisen opettelua sekä kielikurssi ja ennen kaikkea aikaa puuhata lasten kanssa jutskuja, joita ei työarjessa ehdi.

Onko teillä muilla kovasti haaveita jo loman suhteen? Jotkut näyttävätkin jo olevan kotona ja joillakin jo käynyt aika pitkäksi. Mäkin toivon saavani viettää pari oikein pitkäveteistä päivää, mut se haave lienee vaikein kaikista kun ympärillä iso perhe, jolle sattuu ja tapahtuu vähän liiankin kanssa.
 
Takaisin
Top