Yritystä odottavat

Olen yhden alkukesän viestin jälkeen lähinnä taustaillut ja nyt on jo yrityskin päällä, niin en tähän ketjuun oikein enää edes kuulu, mutta kommentoin vaan tuota keskeytettyä. Mä olen ymmärtänyt niin, että tietyllä pienehköllä osalla miehistä on jo ennen varsinaista siemensyöksyä erittyvissä ns. touhutipoissa eläviä siittiöitä. Jos niitä ei ole ja itsekuri pitää niin menetelmä on tehokas. Jos on niin sitten ei ole tehokas. Tai näin olen joskus lukenut, en ole kyllä tietojani päivittänyt jos on jotain uutta tutkimustietoa aiheesta tullut. :wideyed: Ja anteeksi sivusta huutelu. :bag:
 
Huutelenpa minäkin sivusta, kun vasta keväällä(?) etsin itsekin keskeytetystä tietoa. Keskeytetyllä oli yllättävän hyvä ehkäisyteho, kunhan veti ajoissa ulos ja siemensyöksyjen väliin jäin yli 24h. Eli jos alle 24h siemensyöksystä, niin touhutipoissa voi vielä olla siittiöitä..
Oikein käytettynä ehkäsyteho oli muistaakseni kumien luokkaa.
 
Minäkin huutelen sivusta. :D Olin itse pitkään siinä käsityksessä, että touhutipoissa ei ole siittiöitä, koska olin lukenut tätä käsitystä tukevan tutkimuksen. Ajattelin siis, että menetelmä on tehokas, jos mies todella tuntee siemensyöksynsä ja osaa vetää ajoissa ulos (eikä peniksessä ole edellisestä siemensyöksystä jäljellä siittiöitä). Mutta sitten joku linkkasi toisen, vielä tuoreemman tutkimuksen jossa oli laajempi testiryhmä (molemmissa se oli kyllä tosi suppea), jonka mukaan 37% miehistä tuottaa touhutippoja, joissa on eläviä siittiöitä (Sperm content of pre-ejaculatory fluid on tutkimuksen nimi, jos jotakuta kiinnostaa).

Muutin sitten vähän käsitystäni. :D Itsekin olin kyllä ehtinyt aika paljon keskeytettyä ehkäisynä käyttää (en toki silti sellaisessa tilanteessa, missä yllätysraskaus olisi paha juttu) tulematta raskaaksi.
 
Niin riippuuhan se miehen ominaisuuksista. Ja kuten todettu, mikään ehkäisymenetelmä ei ole satavarma. Ja mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Tuntuu että lisääntyminen riippuumyös tähtien asennosta ja bensan hinnasta, sen verran randomia tuntuu olevan :grin
 
Kiva, että kerroitte kokemuksistanne :smiley-bounce016

Itse en halua enää syödä pillereitä, koska niistä on pelkkää harmia, hiivatulehduskierteet, tiputtelu, haluttomuus yms. Ja itseänikin hieman risoo kumilla leikkiminen :dance011

Jää nähtäväksi, että miten meillä tulee toimimaan!
 
Täällä oli tässä kierrossa keskeytetty käytössä, salaa muka toivon että olis tärpänny :angelic: nyt odottelen menkkoja alkavaksi, että vois sitten aloittaa virallisen ekan yrityskerran :happy:
 
:smiley-bounce013:smiley-bounce013:smiley-bounce013
Täällä oli tässä kierrossa keskeytetty käytössä, salaa muka toivon että olis tärpänny :angelic: nyt odottelen menkkoja alkavaksi, että vois sitten aloittaa virallisen ekan yrityskerran :happy:

Pääsispä itekki jo alottaa virallisesti :woot: mutta luulenpa, että yritystä ei ihan heti täällä aloteta:meh: mut oi miten kivaa sit ku tulee se hetki ku mies sanoo että nyt saa vauva tulla:smiley-bounce013
 
No ainenkaan meidän kohdalla tätä menetelmää ei siis käytettäisiinkään, jos ois tarkoitus ehkäistä kirjaimellisesti.
Eli en kyllä ehkäisykeinona sillä tavalla luottaisi kumminkaan, vaikka aikas toimiva tää tähän asti on ollutkin kieltämättä. :grin

Jotenkin itsekin jo odottelee sitä h-hetkeä, jos ja kun oikein annetaan lupa plussalle. :rolleyes:
Tsempit Viivillekin odotukseen!
 
Aika monihan täällä "vannoo" keskeytetyn nimeen :grin Meilläkin toimi liki 2v ennen esikoisen yritystä joka tärppäsi laakista, juurikin siksi että halusin puhdistaa kehon ehkäisyhormoneista ennen varsinaista yritystä mutta plussa olisi ollut myöskin iloinen ylläri. Nyt toisesta vasta haaveillessa keskeytetty ollut käytössä onnistuneesti.

Mies nykyään haistaa mun ovulaatiot :hilarious: Kuulemma muutaman päivän ajan tekee kauheasti mieli nuuhkia mun päätä/hiuksia ja muutenkin tuoksun houkuttelevalta :p Jännää tämä biologia, itselläkin yleensä halut nousee ovulaation aikoihin (paitsi irtoamishetkellä koska se sattuu ihan hitosti :meh:).
 
Mies nykyään haistaa mun ovulaatiot :hilarious: Kuulemma muutaman päivän ajan tekee kauheasti mieli nuuhkia mun päätä/hiuksia ja muutenkin tuoksun houkuttelevalta :p Jännää tämä biologia, itselläkin yleensä halut nousee ovulaation aikoihin (paitsi irtoamishetkellä koska se sattuu ihan hitosti :meh:).

Meillä on itse asiassa tää sama!
Ja sitten kun me oikein seurailtiin, tikuttelin ovista niin totista tottahan se oli että mies aisti mun ovulaation. :grin Onhan tää biologiaakin, meinaa itselläkin haluja kyllä nimenomaan oviksen aikaan ja sitten oviksen jälkeen, ei oikein huvita. Mutta jännä että kovimmat halut ajoittuu juuri menkkojen loppupuolelle, ennen kuin vuoto loppuu.. Kun ajattelis että ne ois siinä oviksen tienoilla. Mulla siis. :grin
 
Minäkin huutelen sivusta. :D Olin itse pitkään siinä käsityksessä, että touhutipoissa ei ole siittiöitä, koska olin lukenut tätä käsitystä tukevan tutkimuksen. Ajattelin siis, että menetelmä on tehokas, jos mies todella tuntee siemensyöksynsä ja osaa vetää ajoissa ulos (eikä peniksessä ole edellisestä siemensyöksystä jäljellä siittiöitä). Mutta sitten joku linkkasi toisen, vielä tuoreemman tutkimuksen jossa oli laajempi testiryhmä (molemmissa se oli kyllä tosi suppea), jonka mukaan 37% miehistä tuottaa touhutippoja, joissa on eläviä siittiöitä (Sperm content of pre-ejaculatory fluid on tutkimuksen nimi, jos jotakuta kiinnostaa).

Muutin sitten vähän käsitystäni. :D Itsekin olin kyllä ehtinyt aika paljon keskeytettyä ehkäisynä käyttää (en toki silti sellaisessa tilanteessa, missä yllätysraskaus olisi paha juttu) tulematta raskaaksi.

Tää kyl hämmästytti. Oon kans lukenu tosta kesteytetystä yhdynnästä ja kaikkialla sanotaa ettei miehen touhutipoissa ole siittiöitä ellei harrasta seksiä uudestaan siemensyöksyn jälkeen. Mutta oon silti sitä mieltä että tossa voi mitä vaa tapahtua. Eli se en periaatteessa edes sanois keskeytettyä ehkäisymenetelmäks. Koska ehkäsyssä nimenomaa ei haluta sitä lasta. Mut siis saatte kutsua sitä sillä nimellä jos haluatte :angelic:

Oon alkanu viimekuusta tikuttamaan ja kun on noita herkimpiä raskaustestejä nii kokeilin huvikseni tuleeko niihinki ovulaation aikaan plussaa niin todellakin tulee ;D eli niissä luen vasta raskaaksi vasta kun se oikeesti on leffaviivat. Koska koko kierron ajan se heitteli se viiva et välillä ei tullu ollenkaa ja ovulaation ympärillä ja kuukautisten alkamisessa se anto pientä plussaa. Kun sit taas niillä 25mIu raskaustestissä ei edes viivan paikkaa, koska ei olla todellisuudessa raskaana että se hcg nousis nii ylös :) olipaha teksti
 
No ainenkaan meidän kohdalla tätä menetelmää ei siis käytettäisiinkään, jos ois tarkoitus ehkäistä kirjaimellisesti.
Eli en kyllä ehkäisykeinona sillä tavalla luottaisi kumminkaan, vaikka aikas toimiva tää tähän asti on ollutkin kieltämättä. :grin

Jotenkin itsekin jo odottelee sitä h-hetkeä, jos ja kun oikein annetaan lupa plussalle. :rolleyes:
Tsempit Viivillekin odotukseen!

Kiitos samoin :shy:
 
Tuli vaan mieleen, että tämä vauvakuume on kyllä aika jännä. Jännä siksi koska se herättää ajoittain todella ristiriitaisia tunteita. Mulla alkanut kova vauvakuume tämän vuoden maaliskuussa. Haaveilen paljon raskausajasta ja erityisesti pikkuvauva-ajasta. Pariin otteeseen olen tänä aikana epäillyt olevani raskaana ja tunteet on luokkaa tämä: ”oi miten ihanaa ja mahtavaa, kohta on oikea perhe ja miten ihana kertoa sukulaisille ja voi miten ihanaa nähdä puoliso isänä jne jne” ja sitten seuraavaksi ”voi apua, ei ehkä sittenkään vielä, mitä jos olenkin oikeasti raskaana. Kohta ei saa nukkua aamuisin pitkään eikä voi lähteä extempore reissuun. Ja onhan meillä kaksinkin todella mukavaa” :woot:

Jakaako joku samanmoisia tuntemuksia? :hilarious:
 
Täällä oli tässä kierrossa keskeytetty käytössä, salaa muka toivon että olis tärpänny :angelic: nyt odottelen menkkoja alkavaksi, että vois sitten aloittaa virallisen ekan yrityskerran :happy:

Kuulostaa niin mun ajatuksenjuoksulta:hilarious:
 
Tuli vaan mieleen, että tämä vauvakuume on kyllä aika jännä. Jännä siksi koska se herättää ajoittain todella ristiriitaisia tunteita. Mulla alkanut kova vauvakuume tämän vuoden maaliskuussa. Haaveilen paljon raskausajasta ja erityisesti pikkuvauva-ajasta. Pariin otteeseen olen tänä aikana epäillyt olevani raskaana ja tunteet on luokkaa tämä: ”oi miten ihanaa ja mahtavaa, kohta on oikea perhe ja miten ihana kertoa sukulaisille ja voi miten ihanaa nähdä puoliso isänä jne jne” ja sitten seuraavaksi ”voi apua, ei ehkä sittenkään vielä, mitä jos olenkin oikeasti raskaana. Kohta ei saa nukkua aamuisin pitkään eikä voi lähteä extempore reissuun. Ja onhan meillä kaksinkin todella mukavaa” :woot:

Jakaako joku samanmoisia tuntemuksia? :hilarious:

Kuulostaa hyvin tutulta :D
 
Ääääää nyt vihdoin mulla on miehen lupaus siitä että ens kuussa aloitetaan yritys :happy::dummy1: Ei kuulemma voinut vielä tässä kuussa aloittaa koska mulla on ovulaatio ihan nurkan takana ja hän haluaa käyttää muutamia "tyttökeinoja" kuten viikon pidättäytymisen :hilarious: Hellyyttävää miten tuollainen rationaalinen mieskin lähtee tällaiseen hömppään mukaan.

Tarkennuksena, toinen poika ei olisi mitenkään vähemmän tervetullut, mutta ainakin sitä sitten tietää yrittäneensä "tähdätä" tyttöön koska meidän lapsiluku jää melko varmasti siihen kahteen :angelic: Ettei kukaan ala sääliä syntymätöntä kuopustamme, hän on kyllä tervetullut missä muodossa vaan.
 
Tsemppiä kaikkien tilanteisiin :happy: täälä pitäs alkaa menkat nyt 5pvän päästä suunnilleen, jos alkaa, tosiaan kun se keskeytetty oli juuri silloin kun sain sen ovisplussan.. mut en oikein usko että olis mahkuja siitä kuitenkaan raskautua.. Täälä kans ristiriitaisia mietteitä tuosta raskautumisesta/sen yrittämisestä. Välillä tulee että apua ei vielä, ja välillä taas että olisipa jo :D mutta nyt lähitulevaisuudessa vaan olis paras mahdollinen ajankohta kolmannelle, ja oonhan mä siitä jo yli vuoden jollain tasolla kokoajan haaveillut.
 
Takaisin
Top