Yritystä odottavat

Hei tyhmä kysymys,mutta miten pääsen muihin keskusteluihin,kun vaan tähän?

Mitä meinaat et muihin keskusteluihin? Musta pitäs päästä iha jokaseen alotukseen kirjottamaan? Jos haluut nimes sinne johonki nii kirjotat vaa mitä siel pitää. Esim et oot vaikka 30v//lapsia ennestään 2//laskettu sillo ja sillo. Riippuu varmaa siit mistä keskustellaan
 
Hei tyhmä kysymys,mutta miten pääsen muihin keskusteluihin,kun vaan tähän?
https://forum.vau.fi/ täältä foorumin etusivulta pääset katsomaan, mitä kaikkea foorumilla on. Informaatio ja yhteystietoja, yleinen keskustelu, vauva- ja lapsiaiheiset keskustelut sekä odottajien kuukausiryhmät. Näissä kaikissa on runsaasti erilaisia keskusteluketjuja :)
 
Tänään hoksasin, että apua! Maaliskuussa tulee 1v synnytyksestä ja saa silloin palata hoitoihin ja antavat hoitoja heidän tilanteen mukaan. Ei varmaan toisen lapsen yrittävät ihan numero ykkösenä jonossa samaan hoitoja. Hoksasin sen, että samana Vuonna heinäkuussa mies lähtee armeijaan ja jos ilmoitamme, että haluamme jatkaa hoitoja helmi-maalikuussa sairaalalle mieluummin ilmoitamme hieman jo aikaisemmin ja heti jos ei päästä hoitoa aloittamaan voi olla, että pahimmassa tapauksessa ei keretä ennen kesä sulkuja yhtään hoitoja tekemään. Viimeksi ainakin meni niin, että ivf jonoon laitettiin meidät 2017 helmikuussa päästiin vasta suunnittelu käynnille saman vuoden marraskuussa. Jos hyvin kävisi ennen miehen armeijan menoa ehkä yksi kokonainen ivf lyhyt kaavan hoito kerkeäisi tekemään.Viimeksi ensimmäisestä siirrosta tärppäisi voisin olla raskaana just miehen armeija ajan ja pojan ja uuden tulokkaan ikä ero tulisi noin 1v11kk olemaan. Jos kaikkea menee huonon suunnitelman mukaan niin ainakin ilmoitetaan sairaalaan, että kiinnostuneita hoidosta olisimme ennen heinäkuuta 2020, koska mies menee armeijan silloin hoitoihin tulisi 6kk-vuoden tauko ja budjettia tuskin on mennä yksityiselle sellaiselle, mikä oisi viikonloppuisin auki ajattelen miehen armeijan viikonloppu lomia :wink No ainahan sitä voisi luomuna yrittää silloin kun on lupa yrittää siis sektiosta 1v ainakin jonkunsortin yrittäminen oisi vireillä ja viikonloppu kotiutus lomilla tehdä asioita plus ennen armeijaa yrittää kotona jos ei keretä saada hoitoja. Ajatukset kuitenkaan pyörivät, ettei me tuskin luomu ihmettä saada, kun kaikki raskaudet alkaneet hoitojen kautta ja en usko ihmeisiin. Yritys näillä näkymin alkaisi ensi vuode maaliskuussa.
 
Tänään hoksasin, että apua! Maaliskuussa tulee 1v synnytyksestä ja saa silloin palata hoitoihin ja antavat hoitoja heidän tilanteen mukaan. Ei varmaan toisen lapsen yrittävät ihan numero ykkösenä jonossa samaan hoitoja. Hoksasin sen, että samana Vuonna heinäkuussa mies lähtee armeijaan ja jos ilmoitamme, että haluamme jatkaa hoitoja helmi-maalikuussa sairaalalle mieluummin ilmoitamme hieman jo aikaisemmin ja heti jos ei päästä hoitoa aloittamaan voi olla, että pahimmassa tapauksessa ei keretä ennen kesä sulkuja yhtään hoitoja tekemään. Viimeksi ainakin meni niin, että ivf jonoon laitettiin meidät 2017 helmikuussa päästiin vasta suunnittelu käynnille saman vuoden marraskuussa. Jos hyvin kävisi ennen miehen armeijan menoa ehkä yksi kokonainen ivf lyhyt kaavan hoito kerkeäisi tekemään.Viimeksi ensimmäisestä siirrosta tärppäisi voisin olla raskaana just miehen armeija ajan ja pojan ja uuden tulokkaan ikä ero tulisi noin 1v11kk olemaan. Jos kaikkea menee huonon suunnitelman mukaan niin ainakin ilmoitetaan sairaalaan, että kiinnostuneita hoidosta olisimme ennen heinäkuuta 2020, koska mies menee armeijan silloin hoitoihin tulisi 6kk-vuoden tauko ja budjettia tuskin on mennä yksityiselle sellaiselle, mikä oisi viikonloppuisin auki ajattelen miehen armeijan viikonloppu lomia :wink No ainahan sitä voisi luomuna yrittää silloin kun on lupa yrittää siis sektiosta 1v ainakin jonkunsortin yrittäminen oisi vireillä ja viikonloppu kotiutus lomilla tehdä asioita plus ennen armeijaa yrittää kotona jos ei keretä saada hoitoja. Ajatukset kuitenkaan pyörivät, ettei me tuskin luomu ihmettä saada, kun kaikki raskaudet alkaneet hoitojen kautta ja en usko ihmeisiin. Yritys näillä näkymin alkaisi ensi vuode maaliskuussa.


Mulla ei itellä oo kokemusta mut uskoisin et se vaikuttais ees vähän siihen asioiden etenemiseen et mainitset miehes armejan. :shy:
 
Moi kaikki! Ajattelin hypätä tänne mukaan. Olen vauvakuumeillut nyt vuoden verran. Aluksi yritin olla puhumatta koko asiasta, kun en halunnut painostaa miestä, mutta kyllähän se pahalta tuntui, kun ei voinut tunteistaan kenellekään puhua. Nyt olen omaksi ja miehen onneksi vähän rauhoittunut. :hilarious: Mieskin on alkanut olemaan myöntyväisempi ja asiasta on nykyään helpompi keskustella. Olemme nyt tulleet siihen päätökseen, että esikoisen yritys aloitellaan vuoden 2020 alussa, kun viimeinen pilleriliuska on syöty. :nailbiting: Toivoisin että mies olisi yhtä innoissaan ja höpöttelisi kanssani vauvajuttuja, mutta koska tuo kuulemma vasta henkisesti valmistautuu, niin ajattelin liittyä tänne "höpöttämään." :angelic: Miten teidän kumppanit? Ovatko lähteneet heti tai myöhemmin mukaan vauvahömppään?

Pahoittelen jos tätä on jo kysytty, mutta olisiko teillä vinkkejä noihin vitamiini-/foolihappovalmisteisiin? Mitä merkkiä kannattaa käyttää? Käytättekö useampaa valmistetta vaiko vain yhtä? Olen vähän monttu auki kaikkia noita ravintolisiä selaillessani. :eek:
 
Moi kaikki! Ajattelin hypätä tänne mukaan. Olen vauvakuumeillut nyt vuoden verran. Aluksi yritin olla puhumatta koko asiasta, kun en halunnut painostaa miestä, mutta kyllähän se pahalta tuntui, kun ei voinut tunteistaan kenellekään puhua. Nyt olen omaksi ja miehen onneksi vähän rauhoittunut. :hilarious: Mieskin on alkanut olemaan myöntyväisempi ja asiasta on nykyään helpompi keskustella. Olemme nyt tulleet siihen päätökseen, että esikoisen yritys aloitellaan vuoden 2020 alussa, kun viimeinen pilleriliuska on syöty. :nailbiting: Toivoisin että mies olisi yhtä innoissaan ja höpöttelisi kanssani vauvajuttuja, mutta koska tuo kuulemma vasta henkisesti valmistautuu, niin ajattelin liittyä tänne "höpöttämään." :angelic: Miten teidän kumppanit? Ovatko lähteneet heti tai myöhemmin mukaan vauvahömppään?

Pahoittelen jos tätä on jo kysytty, mutta olisiko teillä vinkkejä noihin vitamiini-/foolihappovalmisteisiin? Mitä merkkiä kannattaa käyttää? Käytättekö useampaa valmistetta vaiko vain yhtä? Olen vähän monttu auki kaikkia noita ravintolisiä selaillessani. :eek:


Foolihappo kannattaa aloittaa 3kk ennen yritystä. Muuta en osaa sanoa :p
 
Moi kaikki! Ajattelin hypätä tänne mukaan. Olen vauvakuumeillut nyt vuoden verran. Aluksi yritin olla puhumatta koko asiasta, kun en halunnut painostaa miestä, mutta kyllähän se pahalta tuntui, kun ei voinut tunteistaan kenellekään puhua. Nyt olen omaksi ja miehen onneksi vähän rauhoittunut. :hilarious: Mieskin on alkanut olemaan myöntyväisempi ja asiasta on nykyään helpompi keskustella. Olemme nyt tulleet siihen päätökseen, että esikoisen yritys aloitellaan vuoden 2020 alussa, kun viimeinen pilleriliuska on syöty. :nailbiting: Toivoisin että mies olisi yhtä innoissaan ja höpöttelisi kanssani vauvajuttuja, mutta koska tuo kuulemma vasta henkisesti valmistautuu, niin ajattelin liittyä tänne "höpöttämään." :angelic: Miten teidän kumppanit? Ovatko lähteneet heti tai myöhemmin mukaan vauvahömppään?

Pahoittelen jos tätä on jo kysytty, mutta olisiko teillä vinkkejä noihin vitamiini-/foolihappovalmisteisiin? Mitä merkkiä kannattaa käyttää? Käytättekö useampaa valmistetta vaiko vain yhtä? Olen vähän monttu auki kaikkia noita ravintolisiä selaillessani. :eek:


Minun mies ei kyllä ole hömppäillyt ollenkaan. Aina vaan toppuuttelee hankinnoissa sekä yrityksen aikana tärppiä toivoessa. Eikä höpöttele tulevaisuudestakaan.

Minä käytän säännöllisesti foolihappo, d-vitamiini sekä mama-vitskuja.
 
Tervetuloa uudet!

Meillä mies on aina ollut lastenhankinnan suhteen rauhallisempi kuin itse, toki esikoisen jälkeen on tuonut enemmän esille omia ajatuksia sisaruksista, ikäeroista, jne.

Itse oon käyttänyt bio-folinia tai folirenia, sekä jotain perus monivitamiinia missä ei a:ta sekä 20mikrog d:tä yritys vaiheessa. Plussan jälkeen siirtynyt yleensä sitten multivitan tai minisunin mammavitamiineihin.
 
Enni Eipä se hömppäily oo kaikkien juttu. Mä yritän itse päästä vähän irti näistä "sitä ei varmaan kiinnosta yhtään kun ei höpötä" -ajatuksistani eroon, sillä tottakai jokainen valmistautuu ja reagoi omalla tavallaan. :) Jostain syystä vain on tuollaisia omia ajatuksia siitä miten asioiden pitäisi mennä. :rolleyes: Kiitos vitskuvinkeistä. :happy:

tiuhtimus Kiitos paljon vinkeistä! Tutkailen noitakin jossain vaiheessa. :happy:
 
Ihanaa että pääsitte tjottailemaan Raparpaari. :) Lähetän sinne plussatuulia!

Toivottavasti ottavat Heitsu miehen armeijan huomioon. Hirmuisia jonoja kyllä noissa hoidoissa. :/

Tervetuloa Frigg! :) Oma mieheni ei hirveästi hömppäile kanssani, mutta joskus sen voi nykyisin saada juttelemaan vauva-asioista. Jonkin aikaa siinä kyllä meni että hän lämpeni puhumaan siitä. vaikka hänkin jossain määrin toisen lapsen haluaa. Ihmiset on niin erilaisia tässä. Musta vähän näyttää että miehet ottaa yleisesti rauhallisemmin vauvahaaveiden kanssa. :grin Foolihappo tosiaan se tärkein. Mulla on monivitamiini, missä on myös sitä foolihappoa tarvittava määrä. Se kanssa kannattaa muistaa että raskaana ei saa syödä A-vitamiinilisää eli plussatessa pitää vaihtaa siitä pois, jos sitä tavallisesti syö.
 
Kiitos Vargynja! Miten nuo miehet osaakin pysyä niin rauhallisina. :rolleyes: Saa nähdä jatkuuko omallakin miehellä sama hötkyilemätön linja. Kiitos neuvoista! :happy:
 
Niittypyssy, esikoinen 03/18, toisen yritys alkanee loppu kesästä

Miitu, esikoinen 11/15, kakkonen 10/17, kolmosen yritys alkanee loppuvuodesta 2019

tiada92, esikoinen 2/15 ,toisen yritys alkaa 04/19

tiuhtimus, lapset 11/15 & 10/17, kolmosen yritys alkanee 8/20

Vargynja, esikoinen 9/14, yritys saattaa alkaa syksyllä

Unisieppari, ensimmäisen yritys alkaa alkusyksystä 2019

Siska, esikoinen 7/18, tjot 12/18 ja kierron palautumisen odottelua

Enni, Esikoinen 3/17, toisen yritys alkanut 07/18.

Tips, Lapset 5/15 ja 9/18, kolmosta voisi kokeilla aikaisintaan 3/20.

Raparpaari, esikoinen 8/17, yritys alkanee joskus loppukesästä/alkusyksystä 2019.

Coda, ensimmäisen yritys loppuvuodesta 2019

Heitsu1996, esikoinen 1/2016(kohtukuolema) ja 3/2019, kolmosen yritys joskus ehkä tulevaisuudessa


Korjasin oman yritys ajankohdan listaan. :)

Nyt on melkein liian helppoa, kun ollaan mökillä. Pojalla on leikkikaveri eli äitiä ei tarvita leikkimään ja vahtijoitakin on useita. Yönkin poika nukkui hyvin isänsä vieressä. Itse nukuin eri sängyssä eli ei tarvinnut herätä potkuihin tai huitomiseen. :happy:
 
Toivotaan Heitsu että ottaisivat armeijan huomioon (ainenkin sitä luulis) ja pääsisitte etenemään hoidoissa! :happy:

Mun mies ei kyllä pysy rauhallisena. On niin hullaantunut ajatuksesta kolmosesta :Heartpink että toivoo aina joka ikisen kolotuksen ja olon mulla olevan raskausoire. Jotenkin suloista, kun jos tuntis mun miehen joka empi esikoisen aikaan jo toista lasta, sanoi kuitenkin synnärillä että "sitten kun tullaan tänne toisen kanssa.." ja nyt tää kolmas on ollut hänelle kuin itsestäänselvyys kun minä vielä aina välillä vähän emmin.. :sorry:

Mutta, ei vitsi me vähän järkeiltiin tässä yritys ajankohtaa ja eihän tässä enää oo montaa kuukautta.
Koska tarkoitus olisi tähdätä syysvauvaan meidän yritys varmaankin alkaisi jo marras-joulukuussa, tai peräti aiemmin. :nailbiting:

Minä syön raskaus- ja imetysajan monivitamiinia. :)
Tosin nyt oon ottanut vähän laiskanlaisesti tän kesän, täytyis skarpata!
 
Mä taisin jo sanoa heti synnärillä moneen otteeseen et ens kerralla sit tullaan aikaisemmin (ehdin olla koko sairaala rakennuksessa tunnin kun lapsi jo syntyi), mutta sen "hankitaan toinen" keskustelun aloitti mun yllätyksekseni mies! Ei se mikään innostuja sillain ole, toivoisin välillä jopa että olis enempi tollanen Miitun miehen kaltainen, että jännäis mun kanssa et tuleeko plussa testiin tms. Enempi tuntuu, et se ei varmaan mieti asiaa ennen kun lyön sen positiivisen testin kouraan :grin
 
Mun ajatukset on ihan sekaisin kolmosen suhteen. Se kuitenkin on varmaa että se halutaan mutta että koska..mies puhuu et yritetään alle 3v ikäeroa että saatais etuudet samoille tuloilla ko aiemmista mutta oon tässä palaamassa ainakin vuodeksi työelämään et toisaalta voisi tulla isommallakin ikäerolla. Itsellä ei tällä hetkellä oo mikää järisyttävä vauvakuume mutta olisihan sellanen pieni taas ihan kiva. Nyt vaan kaikki niin helppoa kun nuorempikin kohta jo 2 ja isompi varsinkin jo omatoiminen ja kuopuskin kovaa vauhtia, itsellekin saa hyvin omaa-aikaa jne.mut sit taas ei haluis mitää hirveetä ikäeroa ettei vauvarumba tuntuiskaa taas nii haastavalta. En tiiä, on tää vaikeeta, esikoisen jälkeen oli heti selvää että n.2v ikäero ois hyvä mut nyt arvotaan jotain 3-4v väliltä..ja mieluiten kesä- tai syysvauva jos yhtään siihen pystytään vaikuttamaan, suvussa niin paljon talvi-ja keväällä syntyneitä ettei mielellään siihen juhlasumaan enää haluttais lisää..
 
Toivottavasti Heitsu armeijaan meno huomioidaan:)

Ja tervetuloa Frigg! Itse syön kans raskaus- ja imetysajan monivitamiinia. Ja itse asiassa meillä aikaistu yrityksen aloittaminen eli oikeestaan näillä näppäimillä siirrytään yrityksen odottamisesta ihan yrittämiseen. Oon niin innoissani, kun on tätä kyllä ootettu:woot:
 
Takaisin
Top