Yritystä odottavat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noi ehkäisy asiat on kyllä vaikeita et löytää sopivimman. Ite oon käyttäny pelkästään minipillereitä. Kai ne on sopinu sit ihan tarpeeks hyvin :joyful: Vuotojen kans on vaan aina ollu veivuuta, aikanaan kun alotin ne oli monta vuotta satunaista vuotoo koko ajan. Sit kuukautiset jäi kokonaan pois useaks vuodeks. Sit kun alettiin yrittää lasta, kierto tasaantu tosi äkkiä takasin normaaliks. Nyt kohta vuoden syöny taas minipillereitä ja vuoto tosi epäsäännöllistä. Mut enään kaks viikkoo jäljellä:hello2
Meillä alkaa huomenna uus arki. Mä meen töihin ja poika alottaa sen hoidon. Tuntuu vaan niin kauheen pahalta viedä poika hoitoon. Mut tässä taloustilanteessa ei oo yhtään haitaks saada vähän enemmän välillä rahaa. Nyt kun sais aina palkasta laitettua sivuun jonkun verran, ni vois sit seuraavan lapsen kohdalla olla pidempään kotona!:wink
En tiiä jännittääkö enemmän omaa töihin menoa vai lapsen hoidon alotusta! :grin
 
Mä oon siitä huono äiti että odotin äitiysloman jälkeen aina onnes sitä että sain palata töihin :D ja nytkin vapailla vien poikia hoitoon, kerta maksan sen 430e/kk hoidosta niin todellaki käytän sitä. Mutta koska pojat nauttii olla hoidos niin en koe huonoa omaatuntoa asiasta.
 
Enntiedä onko tullut yrjö kylään oon ainoo kenellä on oksennuksen tuntusta ollut nyt kolmatta päivää ja eilen ihan huvikseen katsoin raskauslaskuria ja se näytti et just kolme päivää sit olis alkio kiinnittynyt,mut eihän sen pitäis olla mahdollista :D mut testiä varmaan pakko mennä ostaa,ku perheessä kenellekään muulla ei oo pahaa oloo :)
 
Sanpe, Tsempit teidän uuteen alkavaan arkeen! Lapset on niin sopeutuvaisia :)

niemja, No en yhtään kyllä ihmettele, kun ainenkin itsellä alkaa vihdoin pää lahota tähän kotiäitiyteen ja alkoi tuntua hurjalta, että oon ollut yli 3 vuotta jo kotona. Miehen työkaveri oli kuulemma siinä 4 vuoden kohdilla alkanut tuijotella seiniä tyhjä katse silmissään ja päätti että nyt loppu ja mars töihin! :hilarious: Lapsille päivähoito on ihan varmasti myös hyvä juttu :)
Kuitenkin lupasin itselleni että tämän vuoden pyhitän erityisesti lapsille ja heidän kanssa oleiluun, joten täytyy tästä nauttia ja lähemmin syyskuuta sitten pohtia palaanko työelämään vai jatkanko vielä hoitovapaalla :rolleyes:

tiada, Huii onpas jännittävää :nailbiting: Koska aiot testailla? Toivottavasti ei mikään oksutauti ois :yuck: vaan mukavempi syy :wink
 
Minä taas tykkään olla kotona, enkä kaipaa yhtään töihin. Ja ennen lasta oli tarkoitus kerätä rahaa kotonaoloon, mutta ei ollut töitä, niin meni kerätyt säästöt jo ennen lapsen syntymää. Lapsi myös viihtyy kotona, on meillä kerhot ja kavereilla leikkimiset arjen ohjelmana, jotta saa seuraa ym. Itse voisin olla vaikka aina vaan lapsen kanssa kotona kahdestaan :)
 
Mulle alkaa kans pikkuhiljaa riittää nää kotiseinät vaikka oon aina sanonu etten laita lapsia alle 3v hoitoon..käydään kyllä kerhoissa, muskarissa jne.mut silti oon nyt hakemassa lapsille syksyksi päivähoitopaikkaa ja itelle jonkin näköstä työtä kun tuntuu että kaipaa jo jotain muuta hetkeks aikaa enne kolmatta!

Syöttekö muute miten vitamiineja tällee normisti, ko ei oo yritystä? Mulla ollu nyt käytös vaa omegat, d ja sinkki mut aloin miettii itsekseni tässä yks kerta et pitäskö joku foolihappoki alottaa jos nyt sattuiski käymää vahinko ja kondomi rikkoutumaan tms.tässä enne loppuvuotta..
 
Kotiäitiys on parasta! :) Enkä kaipaa muihin töihin. Jos tuntuu että seinät kaatuu päälle, niin pääseehän sitä ihmisten ilmoille illallakin, kun mies tulee kotiin.

Mulla käytössä d-vitamiini ja foolihappo, jonka oon ottanu lähinnä pms oireita helpottamaan, mutta onhan sitten sekin jo valmiina kun tulee aika raskautua. :)
 
Meitä taitaa olla niin moneen junaan! :wink Ja se on kyllä hyväkin se. Itse toivoin ja ajattelin, että olisin se pullantuoksuinen kotiäiti, mutta suvun muista naisista poiketen, ilmeisesti en ole.
Saan kyllä omaa aikaa, iltaisin ja vklp jos vain haluan, mutta se ei jotenkin vie arjesta sitä "harmautta" pois. Tosin nyt tässä vaikuttaa se että ollaan vasta muutettu ja uusi arki ottaa aikansa.

Mä oon nyt syönyt d-vitamiinia, magnesiumia ja sinkkiä. Nyt aloitin taas Multivitan raskaus- ja imetysmonivitamiinilisän d:n kaveriksi, ihan juuri tuosta syystä josko tärppäisikin. Ehdin joulukuun km aikaan jo pohtia että johtuko siitäkin etten ollut syönyt (tuskin, mutta onhan foolihappo hirmu tärkeä alkuraskaudessa!)
 
Mä taas en kaipaa töihin kodin ulkopuolelle. Tiedä sitten johtuuko enemmän siitä ettei voimavarat riittäisi kokopäivätyöhön vai halusta olla lapsen kanssa kotona. Ehkä vähän molemmista. Ainakaan en voisi ruveta tekemään iltavuoroa. Siinähän ei näkisi lasta juuri yhtään, jos lapsi on päivän hoidossa ja itse illan töissä. Paha juttu, kun tein aiemmin kaupan alan töitä ja siellä niitä iltavuoroja riittää. Vaikea olla hyvä äiti ja hyvä työntekijä samaan aikaan...

Mä syön monivitamiinia. Ihan jo siksikin, kun tuntuu että nuhaa pukkaa muutenkin aina välillä niin pysyy ehkä vähän paremmin terveenä. Foolihappoa käyttämässäni taisi olla 400 mikrogrammaa eli muistaakseni sen verran mitä raskaanakin pitäisi syödä. En tuota tosin sen mukaan ole valikoinut, mutta joskus tarkistin vauvakuumehuuruissa. :D Jatkan tuolla samalla niin yrityksen odotuksen kuin yrityksenkin ajan.
 
Meillä eka hoitopäivä/työpäivä takana. Niin sydäntä särkevää oli jättää toinen sinne itkemään. Poika oli itkeskelly aika paljon ja halunnu olla vaan sylissä. Tuli jotenkin niin semmonen olo että olis pitäny sittenkin olla vielä kotona, mutta jossain vaiheessa toi on väistämättä edessä.
Ite oon töissä päiväkodissa, ja se tuntuu vähän hölmöltä olla hoitamassa toisten lapsia, kun oma on vähän reilun vuoden ikänen ja tarvis yhtälailla vielä paljon hoitoa ja huolenpitoa. Onneks tosiaan on hoidossa perhepäivähoitajalla niin saa enemmän sitä huomiota siellä.
Voi kun nyt sais laitettua sen verran rahaa säästöön että vois seuraavan kohdalla olla reilusti kauemmin kotona.
Mut jospa tää tästä lähtis rullaamaan, nyt vaan on semmonen itteä syyttävä olo et miks lähin näin aikasin töihin :sad001
 
Mä oon nii onnellinen ku pojat on loistavalla pph:lla, päiväkotiin vihaan viedä niitä enkä veisi ellei olis pakko. Se on nyt siis varahoito, ja pyrin järjestämään ne aina vapaaksi jos mahdollista. Pph:lle on nii ihana viedä eikä kumpikaa oo koskaa, edes ekoilla kerroilla, itkeny perään, yleensä ne itkee hakies ku ei halua kotia :D ehkä se onki se syy miks viihdyn töis koska tiedän et lapsilla on hyvä olla hoidos, päiväkodis niillä ei oo hyvä olla ja sen näkee ku vie ja hakee sieltä.
 
Itse syön tällä hetkellä vitamiineja vähän vaihtelevasti, mutta sitten kun jätän epillerit pois toukokuun tienoilla, niin ajattelin aloittaa syömään Multivitan Raskaus ja imetys, Minisunin Maman tai jonkun muun vastaavan monivitamiinia. Ehtii kuitenkin syödä niitä useemman kuukauden ennen yrittämisen aloittamista sitten.:)
 
ImageUploadedByVau Foorumi1546921288.655299.jpg

Tässähän tämä en tiedä onko nega mutta lauantaista asti ollu etovaa oloo ja paleltanu..
 
Mä kyllä tykkään olla kotona. Mahtanee johtua samasta kuin Vargynjalla, että ehkä siksikin että ei ehkä voimavarat riittäisi kokopäivätöihin. Oon siis siirtynyt burn outin jälkeisen pitkän sairasloman kautta osa-aikatöihin ja sit äitiyslomalle. Jotenkin kuitenkin koen outoa painetta siitä, että mun pitäisi ratkaista mitä aijon tehdä, että olenko kotona ja kuinka kauan, jatkanko omia töitä ja millasilla tunneilla ja äh. Kauhean sekavaa. Mikään kiirehän tässä ei ole, kun huhtikuussa vasta alkaa hoitovapaa, eikä mulla ole edes työpaikkaa johon pitäisi olla ilmoittelemassa, kun työsuhde päättyi just ennen äitiysloman alkua. Sitäpaitsi haluisin seuraavan pienehköllä ikäerolla, jos siihen nyt pääsis edes vaikuttamaan.

Sisäinen suorittaja jotenkin vaatisi että on joku "kohde" mihin on menossa, mutta toisaalta oon niin onnellinen ettei tarvitse ns olla menossa mihinkään, vaan saa vaan olla tytön kanssa kotona. Yritä siinä sitten luovia mitä haluaa :rolleyes:

Mä oon niin huono syömään vitamiineja, hyvä kun muistan lääkkeetkään syödä - siksi minipillerit oli niin huono mulle :hilarious: Plus minisunin raskaus ja imetys vitamiineista tulee mulle ihan sika huono olo. Ihan järjetöntä muutenkin noissa monissa multivitamiineissa, kun on semmosia vitamiineja ristiin, että imeytyminen saattaa kärsiä (esim rauta vs kalsium ja d-vitamiini)..

Ja ei kyllä munkaan viivalasit nää tossa tiadan testissä mitään, mut eihän sitä ikinä tiiä..
 
siska, Tuo on muuten hyvä pointti! Mitä ei tuu moni ajatelleeksikaan kun ajattelee näppärästi nappaavansa kaikki tarvittavat yhdessä napissa. En oo koskaan ymmärtänyt tätä, miksi näin tehdään.
 
Vahingossa painoin tota vanha nappia Miitu sun viestille. Sen sai kuitenkin pois, mutta jos sait ilmotuksen siitä, niin älä ihmettele. :hilarious:

Mäkään en nää tossa tiadan testissä toista viivaa, mutta mulla ei kyllä viivalaseja oo koskaan ollutkaan.
 
Takaisin
Top