Yritystä odottavat

Mun mielestä ikinä ei oo ns täydellistä ja sopivaa hetkeä hankkia lasta. Aina vois olla joku asia paremmin. Toisaalta voi käydä niinkin, et se hyvä hetki puhaltelee ohi, kun ei se raskaus alakkaan ihan niin helposti. Meillä yritettiin esikoista 1,5 v ennen kuin tärppäs. Töiden kannalta laskettu aika osui tosi huonoon väliin, jos laskettu aika olis ollut vaikkapa muutaman kuukauden myöhemmin epäilisin että olisi nyt työ johon palata. Toisaalta jos olisi tärpännyt yrityksen alussa niin olisi jäänyt hyvä työkokemus saamatta.

Mut mulle perhe on aina ollut suurin unelma, työpaikat, koulut tai muut saa joustaa sen mukaan eikä toisin päin. Kukin tietysti tavallaan, kaikilla on omanlaiset prioriteetit :)

Meillä miehen aloitteesta tjottaillaan nyt kun ns minimi ikäero tuli täyteen. Mulla ei oo kierto vielä palautunut ja imetän edelleen. Itse vähän sellanen outo, entäs jos vaik tärppääkin vaikka ihan heti? Onko oikeesti sopiva hetki... Mies asennoitunut vähän sillain, et eiköhän tässä tjottailla vielä pitkäänkin ennen kun ja jos tärppää, joten turha asian kanssa jännätä. Toisaalta toivon et menkat taas alkais et vois alkaa miettiä muutakin kuin tjottailua - tällein ovis ja raskaustesi addiktina.. mut noh, pitää olla tyytyväinen et tilanne on tämä - miestä sai ekaan lämmitellä todella pitkään ja vielä yrityksen alettuakin soudettiin ja huovattiin asian kanssa :rolleyes:
 
Heippa Unisieppari ja Mamma84 ja tervetuloa mukaan pulisemaan. :) Voimia Mamma84! :Heartred Oletko päässyt puhumaan tuosta masennuksesta? Se oma (ja miehen) jaksaminen on mulle suunnilleen ainoa asia mitä mietin yrityksen suhteen. Ei sitä oikeaa hetkeä olekaan, jos sitä jää odottamaan. Meillä ei ollut muita "kriteerejä" kunnossa kuin toimiva avioliitto kun annettiin ensimmäiselle lupa tulla. Itse olin pätkätöissä ja mies opiskeli ja sama oli tilanne yhä kun vauva syntyi. Vauvalle annettiin lupa tulla, kun vahinkoraskauden päätyttyä keskenmenoon jäi kaipaus. Reilu vuosi siinä yritettiin ja lopulta plussasin heitettyäni kirveen kaivoon. Hetkeäkään en ole katunut, vaikka välillä on ollut raskasta. On se pikkuinen kuitenkin sellainen voimanlähde. :Heartred Toista ollaan haaveiltu siitä lähtien kun esikoinen oli vuoden (syntyi 2014 syksyllä) vaan kun elämä päätti toisin. Ollaan nyt toipumassa psyykkisesti miehen kahdesta syövästä.
 
Heippa Unisieppari ja Mamma84 ja tervetuloa mukaan pulisemaan. :) Voimia Mamma84! :Heartred Oletko päässyt puhumaan tuosta masennuksesta? Se oma (ja miehen) jaksaminen on mulle suunnilleen ainoa asia mitä mietin yrityksen suhteen. Ei sitä oikeaa hetkeä olekaan, jos sitä jää odottamaan. Meillä ei ollut muita "kriteerejä" kunnossa kuin toimiva avioliitto kun annettiin ensimmäiselle lupa tulla. Itse olin pätkätöissä ja mies opiskeli ja sama oli tilanne yhä kun vauva syntyi. Vauvalle annettiin lupa tulla, kun vahinkoraskauden päätyttyä keskenmenoon jäi kaipaus. Reilu vuosi siinä yritettiin ja lopulta plussasin heitettyäni kirveen kaivoon. Hetkeäkään en ole katunut, vaikka välillä on ollut raskasta. On se pikkuinen kuitenkin sellainen voimanlähde. :Heartred Toista ollaan haaveiltu siitä lähtien kun esikoinen oli vuoden (syntyi 2014 syksyllä) vaan kun elämä päätti toisin. Ollaan nyt toipumassa psyykkisesti miehen kahdesta syövästä.

Oon käynyt psykanpolilla ja nyt on aika psykologillekin. Eiköhän se tästä. Haluisin kyllä niin kovasti sen kolmannen mutta tällä jaksamisella se ei ole mahdollista.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1546327465.930421.jpg
:) uusi vuosi alkaa näissä merkeissä
 
Hyvät uudet vuodet kaikille!

Ihania vastauksia! Kiva kuulla muiden kokemuksia ja mietintöjä asiasta. Tarkoitus ois jättää e-pillerit pois kevään lopulla ja ootan kyllä sitä, että alkusyksystä päästään yrittämään. :angelic:

Tiarella, mulla on kans suunnitelmissa semmoinen pieni elämäntaparemontti, kun välillä tulee herkuteltua turhankin paljon. Varsinkin nyt joulukuun jälkeen tuntuu, että haluaa lisätä ruokavalioon enemmän kasviksia ja rajata herkut herkkupäivälle. Ja säännöllinen ruokarytmi on kans semmoinen asia, johon haluan kiinnittää enemmän huomiota. :rolleyes:

Onnea JustDoIt!!
 
Ihanaa JustDoIt! :happy:

Täällä on kuukautiset taas myöhässä mutta testi negatiiveista negatiivisin. Mahtaako muuttostressi heilauttaa hormonitasapainoa ja pidentää kiertoa o_O
 
Onnea JustDoIt! :Heartred

Niittipyssy, höh. Ehkä stressi tosiaan pidentää kiertoa. Toivottavasti pian tulisi joko plussa tai menkat.

Enni, kiva kuulla että teillä menee nyt paremmin. :) Vaikka olisi parempi jos se ei rajoittuisi vain loma-aikoihin. Onnea miehen kellistämiseen!
 
Onnittelut JustDoIt! :happy:

Ennille myös tsempit tuleviin puuhailuihin ja toivottavasti mieskin muistaa osuutensa! :grin

Itsekin lukuisia kertoja pohtineena, olen tullut tulokseen ettei koskaan ole sitä ns oikeaa tai täydellistä hetkeä lasten hankintaan. Elämä heittää aina yllätyksiä niskaan ym. Vakainkin tilanne voi hetkessä muuttua, kuten taas aivan toivoton tilanne voikin kääntyä joksikin aivan muuksi. :)

Saa nähdä miten keho ja kierto heittääkin nyt häränpyllyä, vai oliko vaan km johtuvaa. Näyttäisi siltä että menkat ois alkamassa nyt kp29/34. Kun ne on olleet nyt päivälleen tarkat (Kierto 34 ja ovis kp 23) Huoh..
Ennen synnytyksiä siis mulla oli joku maailman epäsäännöllisin rytmi ja oon ollut niin onnessani kun kaikki on toiminut just eikä melkeen! Mut jospa seuraavat sit taas tulis vaikka ajallaan :rolleyes:

Vitsi miten oon onnessani uudesta vuodesta ja ajatella, että nyt sitä pian aletaan mennä taas syksyn jäljiltä valoisampia aikoja kohti! :happy:
 
Vautsi, onnea plussanneille ja tervetuloa mukaan uudet! Joulun ja uuden vuoden aikaan ei ole tullut palstalla käytyä ja täällä olikin ihania uutisia! Kiva kuulla myös, että Enni sun miehesi on ollut paremmalla tuulella.

Mekin päädyttiin lopettamaan minipillerit ja olen nyt ollut reilun viikon ilman ehkäisyä. Jännä nähdä, miten se kierto palautuu!
 
Mä en oo nyt ihan varma oonko menkkojen poisjäämisestä innoissani vai peloissani :hilarious: Mehän ollaan käytetty kondomia vielä niin raskaus on epätodennäköinen mutta toki mahdollinen. Tsekkasin tuossa jo laskurillakin että syyskuinen olisi tulossa, aika tarkkaan 1,5v ikäerolla siis.

Uudenvuodenaattona oli aika rajuja kuukautiskipuja, joihin otin buranaakin, joten siksikin luulin menkkojen alkavan seuraavana yönä tai viimeistään aamulla. Joulukuussa oli oviskin omien tuntemusten mukaan vähän myöhässä... tosiaan eilen aamulla testattu nega, mutta siskokin tuossa sattui mainitsemaan että kuopuksestaan eka testi näytti negaa vaikka kuukautiset olivat jo pari päivää myöhässä.

Melkoista spekulointia kyllä, mutta taidanpa käydä huomenna ostamassa sen viikkonäytöllisen clearbluen mikäli ei täti punaista näy :angelic:
 
Mikä tilanne Niittipyssy? :) kävitkö hakemassa testin?

Mäkin tein tänää testin, kun yks liuska sattui kaapissa vielä olemaan jemmassa. Se oli negatiivinen, niinku aattelinkin..:meh: vaikka yksi hyvin pienen pieni mahdollisuus tässä kierrossa olis ollutkin, mutta mä luulen että mulla ei ollut ovulaatiota tässä kierrossa ollenkaan, pitkään jatkuneen sairastelun takia.

Mites teillä muilla, tunnetteko ovulaation selkeästi aina?
 
Olin just marssimassa apteekkiin kun päätin käydä vielä vessassa, ihan tosi hailukkaa tuhrua o_O eli odottelen vielä jos alkaisivat nyt kunnolla, niin ei tarvi sitä kallista digitestiä ostaa.

Tosta ovulaatiosta muuten, silloin kun mä lopetin hormonaalisen ehkäisyn niin heti ekasta kierrosta aloin tuntea ovulaation :wideyed: sen perusteella me sitten uskallettiinkin luottaa "varmoihin päiviin" + keskeytettyyn, toki raskaus ei olisi tuolloin ollut katastrofi muutenkaan (:
 
Tunnetko sen siis ihan joka kierrossa?
Kun mä olen seurannut kiertoa koko viime vuoden ja nyt laskin niin olen tuntenut vuoden aikana vaan kuudessa kierrossa oviksen. Onkohan normaalia, että se jää tulematta noin usein..?
 
Mä en tuntenu tärppikierros ovista. Edellises kierros olin ensiavus kivuista :D
 
Mä tunnen joissain kierroissa oviksen ja toisissa en. Toivon että se ei tarkoita että en ovuloisi joka kierrossa. Menkat ainakin tulee aina muutaman päivän haarukalla ajallaan.

Mikäs on Niittipyssyn tilanne?
 
Noh, sithän täs saattaa olla vie jännät paikat mullakin. :D ei vais, en kyl usko et ovista on ollut nyt. Viime kierrossa varmistin tikuilla oviksen, silloin ku oli selkeet kivut ja muut oireet ja sillon sain selkeen plussan ja nyt kun ovistikkuja oli vie jäljellä tähänki kieroon muutama, niin en saanut niilläkään ovista näkyyn.

Mulla vaihtelee kans kierron pituus aina muutamalla päivällä. Nyt viime vuonna vaihteli 26-32 päivän välillä kierto.
 
Minä tunnen oviksen joka kierrossa, on yhtä pahat kivut kuin menkoissa. Ennen lasta tunsin heikommin, lapsen tulon jälkeen kaikki kuukautiskiertoon liittyvät kivut noussu potenssiin sata :banghead: Toivottavasti ei jokaisesta lapsesta pahene, toivoisin näitä lahjoja vielä jokusen lisää :rolleyes:

Ei se tarkoita, ettei ovista olisi, jos ei kipuja ole. Toisilla voi aivan hyvin vaihdella. Ja onhan ovis heilläkin, jotka eivät ollenkaan kipuile.
 
Mä en tuntenut koskaan ovista ennen esikoista, joten tää oviksen tunnistamisen "lahja" on tullut mulle vasta synnytyksen jälkeen. :happy:
 
Takaisin
Top