Yritystä odottavat

Moikka mä liityn tänne joukkoon mukaan vaikka kolmannen yritys alkaa vasta marras-joulukuussa 2019, toiveena raskaus 2020.

Mulla taustalla anoreksia ja km rv7 11/13, masennus todettu 2014 keväällä. Esikoispoika 02/15 ja kuopus tyttö 05/17. Lääkitystä nostettiin nyt syksyllä 15mg ja auttaa myös mun ahdistus/paniikkihäiriöön. Mulla tosiaan 2019 vuoden tavoite laihduttaa n.20kg ennen uutta raskautta, kun kaksi raskautta tuonut vähän painoa mulle kerrottu diabeteksestä jne... Ja niitä en tosiaan halua itselle siksi pitäs saada painoa pois.
 
Tervetuloa Tiarella! Meillä aika samanlainen aikataulu, tarkoitus olisi aloittaa yritys juurikin loppuvuodesta 2019 ja tähtäimessä kolmas vuodelle 2020. Miten voikaan aika tuntua näin pitkältä, odotuksen odotusta :rolleyes:
Esikoinen on täällä 11/15 ja kuopus 10/17, eli suht saman ikäiset muksutkin meillä. :grin
Tsemppiä projektiin painonpudotuksessa, ehkä tulevat vauvahaaveet myös vielä motivoivat sitten entisestään ja toivottavasti myös ahdistukset/paniikkihäiriön saisi tasapainoon (Itsekin sairastan myös, joten tiedän ikävä kyllä :sad001)
 
Meillä mies on nyt ihan tosi varo-varovainen ja tarkkailee itsekin mun Flo sovellusta oviksen pelossa nimim. jäi jouluna saamatta!! :grin:facepalm:
Kyllä se joulukuinen keskenmeno omassakin päässä yhä jyskyttää ja järki sanelee että antaa kehon muutenkin toipua ennen uutta raskautta. (Oon nimittäin aloittelemassa mun kauan odotettua tavoitetta saada kuntosalitreenit kunnolla vauhtiin :shy:)
Miten tässä pitäisi vuosi malttaa odotella sitä yritystä o_O:banghead:
 
Tervetuloa Tiarella! Meillä kanssa tarkoitus aloittaa yritys loppusyksystä 2019.. ei vaan malttais millään odottaa..:grin ja mulla myös aikeissa pudottaa vähän kiloja ennen uutta raskautta. Joten vinkit kehiin painonpudotuksen suhteen.:)
Ja niimpä Miitu, miten voikaan aika tuntua niin pitkältä odottaessa yritystä.:)
 
Mä olen itse aloittamassa Feelshapen ilmaista kilotalkoot laihdutusjuttua tammikuussa https://feelshapeladies.com/ilmainen
Olin mukana myös marraskuun kilotalkoissa muuten lähti hyvin mutta tuli sitten pitkittynyt flunssa käymään niin jäi hommat puihin uudella innolla tammikuussa ostin tohon kylkeen myös tuon ravintosuunnitelman kun sai huikeena tarjouksena.

Multa löytyy myös GFG ohjeet kun siihen tuli myös osallistuttua kun oli se ilmaiseksi. Ei tosin motivaatiota sillon ollut ja mun motivaatio muutenkin aaltoileva joten koitan saada tästä pysyvän projektin tosiaan siinä toivossa että olisi terveempi ja jaksaisi paremmin ja ois sitten parempi olo uuden raskauden kanssa
 
Onnea pli! Tuu sinne yritystä odottavat raskautuneisiin höpöttämään kans! :)
 
Vautsi pli, kiva kuulla että tärppäsi nopeasti! :happy:

Ja tervetuloa Tiarella (:

Mulla on tässä joulupyhinä ollut todella ristiriitaiset fiilikset yrityksen ajankohdasta. "Alkuperäisen" suunnitelman mukaan olisi yritys alkanut jo tässä heti alkuvuodesta, mutta nyt alettiin suunnitella kesälomareissua ja sitä myötä mietin miten helppoa on vielä vain tuon yhden kanssa, ja toisaalta haluaisin antaa hänen olla rauhassa se "perheen vauva". Mieskin on viime aikoina ollut ihan supertarkka ehkäisyn käytöstä, vaikka välillä aina heitteleekin mahdollisia pikkusisaruksen nimiä yms. Kyselin myös meidän vauvaryhmässä ikäerojen plussia ja miinuksia, sieltä kun löytyy kaikkea 1-7 vuoden väliltä. En kyllä tullut yhtään viisaammaksi oman mielipiteeni kanssa. Kaikissa tuntuu olevan hyvät ja huonot puolensa. :rolleyes:
 
Pitkästä aikaa heipat kaikille!

Joulun tohinoista selvitty ja nyt podetaan kamalaa flunssaa.. Menossa yk 2, kp 28/28. Saas nähdä kuin käy!
 
Oi, onnea pli! :happy:

Tervetuloa joukkoon Tiarella! :) Niin ja tsemppiä painon pudotukseen.

Oo, siellähän on jännät paikat JustDoIt. Milloin olet ajatellut testata. :wink Pikaista paranemista flunssan kanssa
 
Oi, onnea pli! :happy:

Tervetuloa joukkoon Tiarella! :) Niin ja tsemppiä painon pudotukseen.

Oo, siellähän on jännät paikat JustDoIt. Milloin olet ajatellut testata. :wink Pikaista paranemista flunssan kanssa

Taidan rauhassa odotella menkkoja nyt, testaillaan sitten jos myöhästyvät :) Mielikuvitus laukkaa ihan huolella oireiden kanssa, mutta yritän pysyä nyt järjissäni!
 
Moikka! :greet025 Bongasin tämän keskustelun jo tuossa vähän aikaa sitten, mutta nyt uuden vuoden kynnyksellä tuntui konkreettisemmalta liittyä itsekin mukaan keskusteluun.

Elikkä siis, olen oikeastaan suunnilleen vuoden ajan enemmän tai vähemmän kuumeillut vauvasta, ja miehen kanssa ollaankin keskusteltu siitä, että yritys aloitettaisiin jossain siinä alkusyksystä 2019. Kaipasin kuitenkin jotain tällaista paikkaa vertaistuelle ja ajatusten vaihdolle, joten liityin foorumille. Kyseessä olisi siis meidän esikoisemme, enkä vielä halua, että ystävät tai sukulaiset saisivat vihiä kuumeilustani. Tällä hetkellä tuntuukin hiukan hassulta kirjoittaa tänne, koska en ole tällaisista asioista jutellut muiden kuin mieheni kanssa.:angelic:

Välillä tosin tuntuu, että mistä sen ”oikean” ajankohdan tietää, milloin olisi hyvä yrittää saada lapsia. Vaikka kummallakin on sellainen fiilis, että kesän jälkeen ois sopiva aika alkaa yrittämään, niin silti iso elämänmuutos tottakai mietityttää. Meillä on kääntynyt se niin päin, että itse mietin, että mitäs jos käykin näin tai entä jos taas noin. Mies taas puolestaan tuumaa, että ei sellaista hetkeä varmaan tule, että tuntuis kaikkien asioiden olevan todella täydellisesti vauvaa varten, vaan pitäisi luottaa siihen, että kun parisuhde on vakaa ja kummatkin haluais, niin kyllä ne muut asiat järjestyy.:nailbiting:

Te, keillä on jo ennestään lapsia, niin mistä tiesitte, että milloin oli just sopiva aika teille yrittää lasta? Ja odotitteko esikoisen kohdalla kauankin yrittämisen aloittamista vai tapahtuiko kaikki äkkiä?:rolleyes:
 
Mä oon kans tätä ketjua seurannut kun en osaa oikeen päättää että haluanko/jaksanko kolmatta lasta. Aiemmat tulleet sektoilla ja nuorempi on syntynyt 5/2018 eli toukokuulle nyt kuitenkin täytyy odottaa yrittämistä.
Mulla on vissiin jonkin asteista synnytyksen jälkeistä masennusta niin senkin vuoksi mietityttää tuo kolmas. Lapsille haluisin viä yhden sisaruksen mutta omaa jaksamista tässä nyt arvon.

Unisieppari eipä semmosta oikeeta aikaa lasten yrittämiselle taida ollakaan.
Olin 27 kun alettiin yrittämään ja 31 kun saatiin elävä esikoinen syliin. Eli ei menny ihan helpoimman kautta tää mein tie vanhemmiksi. Vaikka se hetki nyt tuntuu sopivalta/epäsopivalta niin mistäpä sitä tietää että kuin kauan vauva antaa odottaa itseään.
 
Tervetuloa mukaan Unisieppari! Tottahan se on että ikinä ei voi "täydellisen valmis" olla uudelle perheenjäsenelle, täytyy vaan funtsia mitkä seikat omassa elämässä on sellaisia jotka toivoisi olevan "kunnossa" ennen perheenlisäystä (: Mitä se kellekin sitten on, oma talo, työpaikka, uusi ammatti tai avioliitto.

Meillä esimerkiksi oli tavoitteena että molemmat valmistutaan korkeakoulusta ja että mäkin pääsen vähän kiinni työelämään ennen mahdollista äitiyslomaa. Sitten tulikin hinku matkustella, pari vuotta ravattiin maailmalla melko ahkeraan kunnes mä sain vakituisen työsuhteen ja alkoi vauvakuume taas kolkutella. Meillä tärppäsikin ekasta kierrosta joten aika äkkiä joutuikin totuttelemaan ajatukseen vanhemmuudesta :joyful:

Myönnän, yhtenä syynä mulla oli lähestyvä kolmenkympin rajapyykki :angelic: esikoinen syntyikin sitten kolme viikkoa ennen mun kolmekymppisiä :grin
 
Unisieppari, Me sovittiin, että kun ollaan naimisissa lapsia saa tulla. Ja näin tehtiin. Ehdin olla vähän aikaa pätkätöissä, ja vakituista työpaikkaa ei nykyään saa millään, ainakaan nainen. Joten työpaikkajuttuja ei edes mietitty. Olen aina halunnut lapsia ja sopivan miehen löydyttyä alettiin asiaa ajaa eteenpäin. Ei koskaan tule hetkeä, milloin tuntuisi että nyt on oikea aika. Pitää miettiä, mitkä asiat haluaa "kuntoon" ennen lasta ja sit sopia milloin aletaan yrittää. Lasta voi joutua odottamaan pitkäänkin, joten jossittelu ei kannata. Enkä ole kenenkään kuullut katuneen tehtyjä lapsia, tekemättömiä kyllä :wink
 
Me oltiin puhuttu että miehen iän vuoksi ei hirveän pitkään odoteta kun hän minua kymmenen vuotta vanhempi, itse täytän ensi vuonna 29. Halusin kuitenkin valmistua korkeakouluopinnoistani ensin ja sitten sovittiin, että jos saan vakituisen työn, lentää ehkäisy sitten nurkkaan ja muutenkin loppuvuodesta 2016. No, aloitin vakihommissa elokuussa 2016 ja ennen sitä kävin poistamassa ehkäisykapselin ja esikoinen ilmoitti tulostaan marraskuussa 2016.

Haluttiin ainakin toinen lapsi ja oltiin myös puhuttu, että ei kovin isolla ikäerolla (edelleen miehen iän vuoksi) joten nyt toukokuussa vaihdettiin keskeytetty yhdyntä tulee jos on tullakseen/yritykseen ja yllättäen tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta kun ei yritetty välttää ovista. :happy:

Ikinä ei ole täysin valmis, silloin vain tuntui että nyt voidaan aloittaa yrittäminen ja lapsi on tervetullut. Elämäähän se muuttaa, mutta kun siihen ei ikinä täysin voi ennalta valmistautua, niin täytyy vaan luottaa omaan oloon ja antaa mennä. Ja itsellä meni ainakin jonkin verran aikaa, ennen kuin ehkäisyn jälkeen kierto edes käynnistyi. Arvoitus oli myös miten kierto synnytyksen jälkeen käyttäytyy. Yllättäen se käynnistyi esikoisen ollessa 6 kk imetyksestä huolimatta ja imettäessä tulin raskaaksikin.

Näiden kahden ikäero olisi saanut olla enemmänkin, yritys aloitettiin siinä vaiheessa kun todettiin että ikäero olisi kuitenkin sellainen että pärjätään sen kanssa. :p
 
Takaisin
Top