Yritystä odottavat

Pahoittelut, mutta tää vähän hihitytti :hilarious: Mulla meni yhet farkut nippanappa jalkaan kun muksu oli n. Kuukauden vanha, sitten tuli kesä ja syyskuussa en mahtunut mihinkään :banghead: etten voi oikein edes syyttää raskauskiloja...

Vau ihanaa jeilei! :happy::Heartred Mahtava jouluylläri. Ja hyviä pointteja sulla, ei laihdutusta vaan enemmänkin omaa hyvinvointia edistäviä valintoja :)

Ei se mitään, muakin naurattaa se nyt. Silloin kyllä taisi osastolla raikua järkyttynyt rääkäisy, kun kävin vaa'alla eikä se näyttänytkään kymmenen kiloa vähemmän, niin kuin itsevarmasti luulin. :woot:
 
Ei se mitään, muakin naurattaa se nyt. Silloin kyllä taisi osastolla raikua järkyttynyt rääkäisy, kun kävin vaa'alla eikä se näyttänytkään kymmenen kiloa vähemmän, niin kuin itsevarmasti luulin. :woot:


Minäpä menin tän takia vaa'alle vasta kotona yli kahden viikon päästä synnytyksestä, ja silti sama tulos :grin
 
En ole juuri ehtinyt palstailemaan, koko aika mennyt joulutohistessa! :)

Täällä alkaa olla tämän ketjun aika ohi, hui. Jätetään nyt jo joululomalla ehkäisy pois. Todennäköisesti tämä kierto jäi joka tapauksessa hyödyntämättä ja seuraava mahis sitten tammikuussa. Kuukautiset alkaa vuoden vaihteessa, jos pysyvät aikataulussa.
 
En ole juuri ehtinyt palstailemaan, koko aika mennyt joulutohistessa! :)

Täällä alkaa olla tämän ketjun aika ohi, hui. Jätetään nyt jo joululomalla ehkäisy pois. Todennäköisesti tämä kierto jäi joka tapauksessa hyödyntämättä ja seuraava mahis sitten tammikuussa. Kuukautiset alkaa vuoden vaihteessa, jos pysyvät aikataulussa.

Oi, ihanaa kun pääsette jo yrittämään. :) Minusta ainakin on kiva kuulla yrityskuulumisiakin täällä. Ei tarvitse ketjusta poistua vaikka pääsee yrittämään.
 
En ole juuri ehtinyt palstailemaan, koko aika mennyt joulutohistessa! :)

Täällä alkaa olla tämän ketjun aika ohi, hui. Jätetään nyt jo joululomalla ehkäisy pois. Todennäköisesti tämä kierto jäi joka tapauksessa hyödyntämättä ja seuraava mahis sitten tammikuussa. Kuukautiset alkaa vuoden vaihteessa, jos pysyvät aikataulussa.

Ihanaa että teillä yritys pian alkaa! :happy:
Toivotaan pikaisia plussa uutisia, tulethan meillekin kertomaan! :)
 
Hassua miten niin erilaiset käytännöt. Tai kyl meillä jälkitarkastusta ennen käskettiin vaa'alle vaikken olis halunnut. Piti myös pissa stiksata.. Se olikin eka kerta synnytyksestä kun kävin vaa'alla. Ja olihan niitä kiloja joo lähtenyt ja nyt noin 5kk imettämisen jälkeen oon aikas kuihtunut. Ei oo kivaa tämäkään, kun lisäks 24/7 nälkä vaik mitä söis :sorry:

Mä en tiiä ootetaanko meillä emempikin kk kierron paluuta vai yritystä vai molempia. Mies vissiin asenteella: ei tarvii miettiä tai keskustella ennen kuin on ajankohtaista - noh, kondomitkin on unohtunut yöpöydän hyllyyn, et ota tuosta selvää. Aika vähän tosin peittoa tulee heiluteltua - onneks yöhulinat alkaa olla ohi, et siihenkin vois tulla muutosta parempaan :rolleyes:
 
Jännä, TYKSissä komensivat vaa'alle heti tarkastuksen aluksi :grin Tosin jälkitarkastuksessa lääkäri kysyi alkajaisiksi että mitä MULLE kuuluu. Meinasin pillahtaa itkuun kun olin niin liikuttunut siitä että joku kysyy vauvan sijasta mun vointia :angelic: Oli tainnut lukea mun taustatiedot erityisen hyvin, koska olin rajun synnytyksen takia oman neuvolan sijaan nimenomaan siellä tyksissä jälkitarkastuksessa (omasta pyynnöstä). Mutta yleisesti jäi tosi hyvä mieli siitä käynnistä :happy:
 
Niittipyssy, Mulla oli sama tästä kakkosesta, että koska oli rankka synnytyskokemus ja olin arvioinut asteikolla 4, mun jälkitarkastus oli neuvolan sijaan äitipolilla. Ja lääkäri tosiaan oli kiinnostunut siitä, mitä MULLE kuuluu. :) (Mutta vaakaa ei otettu puheeksi)
Ja vähän naurettiin myös jälkeen päin sille, että mun mieskin oli aivan paniikissa :D (Toki ei naurun asia) Jotenkin se lämmitti mieltä että lääkäri itse muisti mut/meidät ja koko tilanteen.

Mun mielestä se on kurjaa, että tavallaan synnytyksen jälkeen, äiti jätetään ihan oman onnen nojaan. :sad001
Se on oikeasti tosi pelottavaa.
Onneksi tällä kertaa meidän neuvolantäti oli sellainen, joka meidän neukkukäyntien yhteydessä jaksoi myös musta huolehtia ja kysyä. Ei mitään erityistä ollut, mutta oli kiva kun edes kysyttiin.
Ja vielä kun mietitään äitejä, joilla aidosti olisi hätä tai huolta.. olisiko kynnys hakea apua sitten matalampi.
 
Meidän terkkari oli vauvan ekalla neuvolakäynnllä aidosti huolissaan, kun kuuli että ystäväni oli juuri kuollut. Hän ehdotti että kävisin juttelemassa psykologin kanssa, mutta en itse kokenut tarvetta. Olin kai vähän sumussa vauvan syntymästä, ystävän kuolemasta, koiran kuolemasta...aika paljon tapahtumaa yhden viikon aikana. Olisihan sitä voinutkin käydä vähän purkamassa mieltään jollekin.
 
Towanda, Hurjasti kyllä tapahtunut sulla, ihan pieneen hetkeen! Oletko tähän mennessä saanut puitua noita menetyksiä? Syntymä itsessään on jo suuri asia! Siihen vielä noinkin suuria suruja :sad001
 
Towanda, Hurjasti kyllä tapahtunut sulla, ihan pieneen hetkeen! Oletko tähän mennessä saanut puitua noita menetyksiä? Syntymä itsessään on jo suuri asia! Siihen vielä noinkin suuria suruja :sad001

En ole ihan varma, jotenkin vauvanhoito vei kaiken huomion ja energian. Nyt ruvennut havahtumaan siihen, kuinka tyhjältä koti tuntuu ilman eläimiä. Aina niitä on ollut, mutta nyt ei ainuttakaan. Haluaisin taas antaa kodin jollekin, joka sitä kipeästi tarvitsee.
Ystävää muistelen joka päivä, jouluna vien kynttilän hautausmaalle, vaikka hänet onkin haudattu kauas täältä.
 
Hyvää aatonaaton huomenta kaikille!
Oli teitä jo ikävä, niin tulin lukemaan kaikkien tilanteista :love7

Onpa ihanaa, että on joulu ja vapaat. Teidän joulusuunnitelmat kuulostaa ihanilta! Tällä palstalla on kyllä niin ihania eri tilanteita; toiset pääsee kohta yrittämään, toiset jo yrittää ja osa on jo plussannutkin! Tsemppiä jokaisen omaan tilanteeseen :Heartred

Täällä on huomattu se, kuinka jännää tämä alkuraskaus on. Joka päivä kyttäilee oireita ja miettii, että onhan pieni varmasti mukana. Eilen alkoi kauhea aamupahoinvointi oksenteluineen, toivottavasti se merkkaa jotain hyvää :happy: Ensi viikon perjantaina on varhaisultra, sitten näkee, että onko ketään matkassa. Jännittää aivan tuhottomasti. Tänään täällä siis ihan alussa vielä, 6+2 ja ensi perjantaina pitäisi olla 7+0.

Meillä vietetään joulu puoliksi miehen ja puoliksi minun perheeni kanssa.

Ihanaa joulunaikaa kaikille!!!
 
Oikein ihanaa ja rauhallista joulua tännekkin kaikille! :Heartred

Towanda, Voi ymmärrän.. Tavallaan sitä ei siinä rytäkässä varmasti edes kykene käsittämään, vaan vasta sitten "pölyjen laskettua" alkaa ymmärtää, että ehkä käsiteltävää ois.
Tai muuten myöhemmin nousee esille "möröt kaapeista", tilanteessa tai toisessa. Tsemppiä! Toivottavasti sulla olisi läheisiä tai joku jolle puida asioita, sitten jos alkavat liikaa painaa.

Gemma, Onpa kiva kuulla kuulumisiasi! :) Ja pian on tosiaan ensimmäinen ultrakin, voi kuinka jännittävää :pSitten varmasti saa edes jonkinlaisen mielenrauhan, ja pystyy aivan erilailla nauttimaan raskaudesta. Hyviä vointeja sinne! :happy:

Vargynja, Meillä oli myös yksi epeli, joka oli niin tohkeissaan lahjoja ootellessa että oksat pois! :grin Noh, nyt täällä vallitsee vihdoin hiljaisuus kun saatiin molemmat pojat unille. :shy:
Ja jotenkin ihana rauhoittua pyhiksi vain oman perheen kesken, kun eilenkin oli aikamoinen hulabaloo sukulaisten kyläillessä. :smiley-angelic006
 
Takaisin
Top