Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa uudet! :)

Minusta ainakin vaan mukava lukea teidänkin kuulumisia jotka on päässeet jo yrittämään ja tsemppailla. Pidetään vaan porukka kasassa. n__n

Mullakin oli muuten ekaa yrittäessä kierto vähän mitä sattuu. Plussa tuli sitten kierrossa jossa ovis oli viikon myöhässä (selvisi ultrassa että lapsi on viikon arvioitua nuorempi). Nyt en ole edes seurannut kiertoa, ehkä sitä taas pitäisi niin tietää millainen se on sitten kun pääsee yrittämään.

Ihanaa, että teillä on matkustaminenkin onnistunut! :) Eniten ehkä mietin sen taloudellista puolta, enkä niinkään sitä itse matkustamisen hankaluutta. Ne reissut, mitä tän bonuslapsen kanssa ollaan tehty, on ollut tosi mahtavia :)

Me on tehty reissut ku pojat meni sylilapsina, nyt joudun toisesta maksaa. Mut sen takia kuljetaan jatkos kahden, sitte vasta ku pojat alkaa muistamaan matkoista jotaki otetaan ne mukaan :) ja Mummi lupas viedä poikia etelän lomille sitte <3 saa hyvällä omalla tunnolla mennä kahden.

Me taas ei olla matkustamisesta kiinnostuneita, kotimaassa ois joitain paikkoja, jotka kiinnostais. Mut ei oo ollut koskaan rahaa reissata. Sen sijaan esim. saunominen oli aina meidän yhteinen juttu, mutta se ei ole tietenkään enää lapsen syntymän jälkeen onnistunut. Ei siis mitään isompia tai erikoisempia yhteisiä juttuja ole ollut ennenkään. Myöhemmin sitten ehtii, jos vielä haluaa mitään yhteistä tehdä.

Me ollaan käyty nyt nuo muutamat reissut, eikä sinällään mikään tarve mihinkään ole päästä. Rakastan myös vaeltamista, ja odotan kyllä innolla, että pääsee lapsille opettamaan metsän eliöitä ja kasveja. Matkustaminen sinällään ei siis ole mikään itseisarvo. Me rakastetaan pelata tietokonepelejä ja niiltä varmaan sitten joutuu karsimaan ajan, kun perheenlisäystä tulee, mutta kyllä se on sen arvoista. Mun vanhemmat ei sinällään olleet paljoa läsnä mun jokapäiväisessä elämässä, kun he olivat yrittäjiä ja sisko oli vaikeasti kehitysvammainen, niin se mitä olen heiltä oppinut on se, että annan mun lapsilleni aikaa ja huomiota. :) Opetellaan piirtämään, askartelemaan, retkeillään, seikkaillaan. Tähän kaikkeen ei onneksi tarvi niin paljoa rahaa. Sitten eläkeiässä ehtii reissamaaan ja näkemään maailmaa ihan tarpeeksi :)

Ihana asenne opiaattina! Nimenomaan se läsnäolo on lapsille tärkeintä. Pieni tekeminen, ei ne vaadi mitää ulkomaanmatkoja :) meillä esikoinen 2v9kk haluaa retkelle metsään eväineen, se on ihan huippujuttu sen mielestä! Ei se osaa odottaa vielä tuota Tanskan reissua, teen sen siks että haluan siitä perinteen että joka vuosi käydään :) serkku siis muutti sinne 2015 niin on paikka missä käydä ja tarvii vain lennot maksaa niin pääsöö halvemmalla.
Enempi nautin reissuista miehen kans, vaan semmosia 3-4pv kaupunkilomia, en oo rantaihminen.

Me oltiin kuukausi etelässä nyt alkukesästä, oli kyllä ihanaa ja poika nautti hiekasta, merestä ja kaikesta saamastaan huomiosta. :cool:
Tässä kuussa alkaa kotihoidontuki, joten reissut ovat meilläkin jäissä seuraavat pari vuotta. Mutta eihän lapsi sellaisia osaa kaivata, vanhemmat vain. :rolleyes: Kantorinkka on jo hommattuna, niin päästään koko konkkaronkka patikoimaan lähiseudulle.

Parhaat asiat elämässä eivät onneksi maksa mitään. :Heartred

Towanda, Tuo on niin totta, että parhaat asiat elämässä ei maksa mitään! :Heartred

Me ollaan löydetty aina yhteistä aikaa tän vauva- ja taaperoarjenkin tiimellyksessä. Lenkeillä kun käydään saadaan yhdessä turista rauhassa kuulumisia ja myös samalla kunto kohoaa. Saunotaan usein kun pojat unilla ;) tai sitten kuopus on meidän mukana syöttiksessä. Pidetään edelleen leffailtoja joihin varaudutaan jo päivää aiemmin, kumpikin nukkumalla päiväunia tms ettei nukahdeta pystyyn.
Toisinaan mummu vie esikoisen muutamiksi tunneiksi hoitoon ja silloin me vietetään kahden kesken aikaa jos kuopus on unilla (nukkuu 2-3h päiväunia) tai lähdetään kahvittelemaan/syömään.
Meillä tulee lokakuussa 10v mittariin ja hääpäiväkin ois syksyllä, olisi ihana päästä edes vuorokaudeksi vaikka hotelliin tms mutta viimeistään ensi vuoden alussa kun täytän 30v. Siinä olisi sitten juhlan aihetta kerrakseen. :hello2
Mulle on se ja sama missä me ton miehen kanssa yhteistä aikaa vietetään, kunhan se on sitten meidän aikaa. Oli vaikka sitten kotisohvalla. :love7

Lapsetkin arvostaa tosiaan ihan ilmaisia juttuja ja niitä mitä löytyy lähiseudulta. Ei tarvitse vielä sen kauemmas reissata. Tukholman risteilyt on olleet meillä perinne ja sinne pyritään päästä kerran kesässä. Sitten kun alkavat enempi ymmärtää matkailun päälle voisi olla kiva matkustaa vaikka vähän pidemmällekin. Ja kun budjetti antaa periksi. :thumright

Se on ihan totta, että lapset ei osaa kaivata niitä matkoja ja elämyksiä. Ja lastenkin kanssa voi reissata ja matkustaa, tokihan seki on erilaista kuin kaksin reissatessa. Meilläkään ei juuri tukiverkkoa ole, niin poika on mukana kaikissa menoissa ja tekemisissä ja vaikka itse matkustelusta tykkään, niin ei niitä pidempiä reissuja osaa oikein nyt kaivatakaan. Meilläki yhteisiä vuosia on takana jo 10, niin on ehditty nähdä, tehdä ja kokea maailmaa yhdessä.

Sain sanottua miehelle, että pikkusisarus ois kovasti toiveissa ja sitä voisi alkaa miettimään, niin ei tullu tyrmäystä joskaan asiaa ei alettu myöskään samantien suunnittelemaan. Sitä odotellessa on hyvä keskittyä omaan terveyteen ja hyvinvointiin ja saliharrastus onkin herätelty henkiin pitkän tauon jälkeen.

Miitu mua nauratti toi leffailtaan valmistautuminen. Meillä on ihan sama juttu, että nukahdetaan joka ilta saman tien kun yritetään katsoa telkkarista jotain. Ei vain jaksa silmät pysyä auki, kun on viihdyttänyt poikaa koko päivän. :hilarious:

Miitu mua nauratti toi leffailtaan valmistautuminen. Meillä on ihan sama juttu, että nukahdetaan joka ilta saman tien kun yritetään katsoa telkkarista jotain. Ei vain jaksa silmät pysyä auki, kun on viihdyttänyt poikaa koko päivän. :hilarious:

Mustakin se on hieman huvittavaa. :hilarious: Hirveät sotasuunnitelmat :grin:grin

Me ollaan kyllä niin onnellises tilantees ku isovanhemmat haluaa aina hoitaa ku mahdollista, tämä välimatka vaan pakottaa siihen että ne on aina yötä ja useamman yön. Arjen apuja ei sitte saadakkaa.

niemja, Tuo on kyllä aivan ihana tilanne kaikkien kannalta. Isovanhemmat on myös todella tärkeässä roolissa lasten elämässä joten heillekin rikkaus. Ja te saatte sitten yhteistä aikaa. :)

Me nyt henkisesti valmistaudutaan siihen ettei mitään apuja tulla saamaan lastenhoidossa tulevaisuudessa. Mutta eiköhän jotenkin pärjätä! :)

Kaikilla on tottakai omat haaveet ja unelmat, ja nimenomaan niitä täytyy jokaisen koittaa toteuttaa :happy: Ihanalta kuulostaa teidän kaikkien suunnitelmat ja se, mitä perheenne kanssa teette :)

Ja se on ihanaa, kun monilla on isovanhemmat läsnä arjessa. Meillä on se huono puoli, että meillä ei tule olemaan hirveästi tukiverkostoa, jos ja toivottavasti kun vauvan joskus saamme. Toki aiomme sitten rahatilanteen salliessa välillä matkustaa myös koko perheen voimin. Mutta ajatuksena on, että vauva-arkena on sitten aikaa kiertää ja tutustua Suomeen ja oman kotikaupungin tarjoamiin ihanuuksiin. Nauttia saunasta, Suomen rannoista, luonnosta, eläimistä ja kaikesta, mihin ei näinä "menovuosina" ole ehtiä edes kiinnittämään kunnolla huomiota. On kuitenkin niin lottovoitto perustaa perhe nimenomaan täällä :Heartred (toivotaan, että se toteutuu!!)

Muutaman päivän päästä, kun menkat loppuvat, ajattelin aloittaa raskausvitamiinit. Mitä merkkiä käytätte, jos käytätte? Onko mitään eroa sillä, ostaako multivitaa, multitabsia tms.? En kehdannut hirveästi äsken apteekissa niihin tutustua :D

Tsemppiä Miitu! Kannattaa myös tutustua kotikaupungin apuihin, mä ajattelin syksyksi hakea palvelusetelin lastenhoitajaan, jotta saadaan ilta-aikaa kahden myös. Tai viimestään ku kolmas saadaan.

Gemma kuulostaa todella hyvältä! Mulla on Multitabs raskaus, löyty s-marketista nii ostin. Hieman vitamiinimääris voi olla eroja, sit toisilla saattaa tulla huono olo toisista.

Mullakin on multitabs raskaus ja imetys! :)
Näitä saa myös sellaisena missä on omegaa mutta ilman aitä vahingollista a-vitamiinia.

niemja, Kuinkahan helposti sellaista apua saa? Tarvitseeko olla jotkin todella perustellut syyt tms? Tuntuu itsestä jotenkin vieraalta pyytää ulkopuolelta apua.

Muakin kiinnostaa toi palveluseteli. Vaikka toisaalta on kynnys pyytää ulkopuolista apua, niin onhan se PAKKO edes joskus päästä oman miehen kanssa kahdestaan jonnekin!

Ehkä sen kynnyksen ei pitäisi olla niin suuri :sad001 Mikä siinäkin on että se tuntuu vaikealta.. Vaikka jokainen varmasti tietää että lasten kanssa on raskasta. Saatika tosiaan jos on olematon tukiverkko. Kyllähän jokainen joskus ansaitsisi lapsivapaata. Ihan jo varmasti mielenterveydenkin takia. :grin
Oon ollut äiti nyt melkein 3v ja vasta nyt kun meillä on nää kaksi, niin tuntuu että ois breikin tarpeessa ehkä.

Muutaman päivän päästä, kun menkat loppuvat, ajattelin aloittaa raskausvitamiinit. Mitä merkkiä käytätte, jos käytätte? Onko mitään eroa sillä, ostaako multivitaa, multitabsia tms.? En kehdannut hirveästi äsken apteekissa niihin tutustua :D
Multitabs Raskaus ja Imetys täälläkin käytössä, lukee vielä siinä purkissa että raskautta yrittäville.
Tosiaan jotkut vitamiinit aiheuttaa pahaa oloa toisille, niin kannattaa kokeilla jotain muuta merkkiä jos tuntuu että ne millä aloitat, aiheuttavat pahoinvointia.

Takaisin