Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Raparpaari, Kiitos vaan, kiva kun teitä täällä ees liikuttaa ja ärsyttää :grin Sanoin kyllä, että ei jaksa kuunnella sinun huutoa ja valitusta aina vaan, et tullaan kotiin kun oot rauhoittunut ym.

Gemma, Tervetuloa.

Ainiin,saanko ees ollakaan enää täällä, kun meillähän "alkoi" tää yritys jo? o_O

Tänään anoppi tuli tupareissa juttelemaan uuden talomme pihan laitosta. Pihalla on hiekkalaatikko. Hän pohti sen siirtämistä tai jopa poistamista, kun "eihän sille nyt tässä ole käyttöä". Meinasin jo vahingossa lipsauttaa että mitäs mitäs, johan sillä voi 2020 kesällä joku leikkiäkin! Tajusin kuitenkin viime hetkellä olla hiljaa. Millä mä ikinä pidän salaisuuden plussaamisesta, kun haluisin tästä yrittämispäätöksestäkin kertoa kaikille!

Mäkin haluaisin päästä miehen kanssa kokemaan tuollaisia reppureissaus-maailmanympäri-elämyksiä. Harmillisesti (mutta silti onnellisesti) mukana roikkuu tuon 11v poika, niin ei tästä kyllä mihinkään kauheasti seikkailla. Häämatkallekaan ei varmastikaan lähdetä. Mutta enhän mä tota nappulaa silti mihkään vaihtais, se on osa perhettä ja tekee meidän elämästä kaikilla mausteilla mukavaa :)

Raparpaari, Kiitos vaan, kiva kun teitä täällä ees liikuttaa ja ärsyttää :grin Sanoin kyllä, että ei jaksa kuunnella sinun huutoa ja valitusta aina vaan, et tullaan kotiin kun oot rauhoittunut ym.

Gemma, Tervetuloa.

Ainiin,saanko ees ollakaan enää täällä, kun meillähän "alkoi" tää yritys jo? o_O

Totta kai, onhan se kiva nähdä, keillä kaikilla yritys onnistuu. Me voidaan tsempata taustalla! :thumleft:thumleft:thumleft

Pakko kirjoitella tänne, kun tämä odotusvaihe on niin tuskastuttava...

Kirjoittelin jo tuonne Raskaaksi 2018 -ketjuun, mutta kun asiat vielä vähän viivästyivät niin ei ole oikea ketju minulle.

Ollaan siis yli kolmekymppinen pariskunta ja tarkoituksena olisi alkaa yrittämään molempien esikoista ensi vuoden alkupuoliskolla. Alunperin oltiin jo puhuttu tästä syksystä, mutta minulla myllertyi työkuviot niin kovasti, että halusin painaa hetkeksi jarrua. Tarkoituksena on saada uudessa paikassa nyt työt hyvälle startille ja siirtää vauvatoiveita muutamalla kuukaudella. Järkevä veto, mutta siitä huolimatta tämä odottelu on aika piinaavaa.

Ensi viikon päästä lopetan kuitenkin jo hormonaalisen ehkäisyn, jotta pääsen tasaamaan kiertoa ja tarvittaessa käymään gynellä, jos ongelmia ilmenee. Olen jo aloittanut tämän vuoksi foolihapon, minulla kun on tavanomaista korkeampi riski hermostoputken sulkeutumishäiriöille ja siksipä lääkäri suositteli, että kaiken varalta foolihappo on käytössä hormonaalisen ehkäisyn loppuessa, vaikka muuta ehkäisyä olisi vielä tovi tarkoitus käyttää.

Eli tässä nyt vielä on sellainen puolen vuoden jakso pinnisteltävänä ja sitten toki määrittelemätön jakso sitä yrittämistä! Tavallaan tuntuu kuitenkin hyvältä, että pääsee normalisoimaan hormonitoimintaa ja tarkoitus olisi muutenkin laittaa käytännön asioita kuntoon, viilailla ruokavaliota jne. Tunnen siis edes tekeväni jotain asian eteen!

Meilläkin yritys jo alkoi, mutta tunnen silti kuuluvani tänne.. kun ei pysty vielä 100% yrittämään kun kierto heittää häränpyllyä. Mä kanssa ajattelin että kuuluisin siihen joukkoon joka pamahtaisi raskaaksi heti ekasta kierrosta. No se juna meni jo. Toka kierto vasta menossa ja mä oon jo heittämässä kirvestä kaivoon :shifty::hilarious:

Majaliksen tilanne kuulostaa samalta kuin mun tilanne :) Mekin aiottiin aloittaa jo aiemmin, tai haaveiltiin aloittavamme aiemmimn, mutta työkuviot muuttuivat ja lykkääntyi nyt syksyyn.

Hipshops, ei kai vielä kirvestä kaivoon!

Tervetuloa uudet! Tämä odotuksen odotus on piinaavaa.

Heipä hei kaikille!

Täältä seuraanne liittyy pian 33-vuotias nainen, jolla on 32-vuotias avomies ja kaksi koiraa. Asumme rivitalossa, joka kaikuu tyhjyyttään. Tarkoituksenamme on aloittaa ensimmäisen lapsemme yritys marraskuun kuukautisten jälkeen :) Olemme lähdössä kiertämään Aasiaa lokakuun lopulla, ja siksi aloitus on suunnattu juuri tuohon ajankohtaan.

Meillä on hieman eri tilanne kuin suurimmalla osalla täällä, olen itsekin alkanut kuumeilemaan vasta noin 6kk sitten esimmäistä kertaa elämässäni! Jotenkin ei koskaan alle 30-vuotiaana tullut mieleenkään, että olisin valmis äidiksi. Tähän menennessä olen käynyt kouluja, panostanut töihin, matkustanut hurjasti ja yhtäkkiä havahduin siihen, ettei sitä olekaan enää ihan nuori. Vaikka olo siltä kyllä tuntuu :D

Nyt miehelläni ja minulla on mukavapalkkaiset vakityöt ja Aasian kiertomatkan jälkeen olemme käyneet ne "pahimmat matkakuumeet" pois alta, ja on aika aloittaa perhe-elämä. Toivottavasti se meille suodaan :Heartred

Sovimme mieheni kanssa jo melkein tapaamisemme jälkeen reilu 2 vuotta sitten, että yritys alkaa vuodenvaihteessa 2018-2019. Jännitti silti hurjasti ottaa lapsi oikeasti puheeksi, kun pari kuukautta sitten aloin toden teolla kuumeilemaan. Saimme onneksi sovittua hyvän kompromissin, että aloitus alkaa hieman aiemmin kuin mitä alun perin ajattelimme, eli marraskuun puoleen väliin :) En haluaisi reissulla ollakaan raskaana.

Tässä kierrossa meille kävi pieni vahinko, kun Ovia-sovellus sanoi eräänä päivänä hedelmällisyyteni olevan asteikolla 1-10 yksi, ja jätimme ehkäisyn pois. Ovulaatio tulikin vain noin 5 päivän päästä tästä. Tänään, kp. 29/30, tein kuitenkin niin puhtaan negatiivisen kun tehdä voi. Mutta niin ajattelinkin, olisi ollut todellakin uskomattoman hedelmällistä tulla ensimmäisestä vahingosta 5 päivää ennen ovulaatiota raskaaksi.

Tsemppiä kaikille palstalaisille jokaisen omassa tilanteessa :Heartred Toivotaan, että meille kaikille suodaan se, mitä eniten toivotaan :Heartred

Tuun vähän huutelemaan Gemma että täällä on yksi, joka on nyt raskaana vaikka seksin ja ovulaation välissä oli useampi päivä, että voi se nega siitä vaikka vielä plussaksi muuttua :hilarious: ensimmäisen hailuran viivan sain testiin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Että huokaise vasta sitten kun ne menkat oikeasti alkaa! :joyful:

Meillä oli siis ihan yritys päällä ja olin aivan varma ettei nappaa kun ovis päätti tulla normaalia myöhemmin mutta niin vain tässä porskutellaan jo rv 10+6. :) en siis halua pelotella, mutta taivaankappaleiden osuessa kohdilleen siittiöt voi elellä melko pitkiäkin aikoja ovulaatiota odotellen!

Raparpaari, se on tosiaan hyvä näin päin! Vaikka nyt, kun alkoi kuumeilemaan, tuntuu 3,5 kuukaudenkin odotus todella raastavalta. En osaa edes kuvitella, millaista se olisi, jos olisi kuumeillut jo usean vuoden.

Toisaalta mietin nyt, että jos olisin tavannut mieheni aiemmin, niin olisin varmasti eri tilanteessa. Se "hyvä mies" löytyi kuitenkin vasta näin vanhemmalla iällä. Ehkä se johtui siitä, että menin niin kovaa, että jäi muut huomaamatta :D

Ja ymmärrän sen, että moni haluaa tehdä lapset alle 30-vuotiaina - raskaaksi tuleminen on paljon helpompaa nuorempana, on enemmän energiaa pyörittää lapsiarkea ym. Vaikka jaksaminen ei minua sinänsä huoleta, niin kyllä pelottaa, että yrittämisessä tämän ikäisellä menee hyvinkin pitkään. Kunhan ei joutuisi hoitoihin...

Tulevien menkkojen jälkeen ostan raskausvitamiineja ja tikutan ovulaatiota. Tämän kierron olen merkannut tuntemuksia ylös tuohon Ovia-sovellukseen.

Enkkumama, Aasiassa riippuu myös alueesta, missä sitä tarvitsee. Me mennään Thaimaahan, Vietnamiin ja Filippiineille - siellä ei tarvitse! Voi että, minä taas haluaisin niin mielelläni Afrikkaan, kuulostaa aivan ihanalta :rolleyes: Ja toisaalta, ihanaa että kävitte nyt siellä reissussa, vaikka odottaminen varmaan onkin piinaavaa, mutta voi sitä reissua sitten muistella, kun pienen vauvan kanssa kaukokohteisiin matkustaminen on pitkään vain haave!

huomio, no sehän minulla tulikin mieleen, kun tätä ketjua luin! Aamulämmötkin on edelleen korkealla, vaikka kp 30/29-30. Tosin ei mitään muita oireita. Olisi siitä oletetusta ovulaatiosta jo kuitenkin noin 15 päivää, eli luulisi, että hormonia pitäisi pissassa jo olla. Eiköhän se täti tule kylään viimeistään huomenna :)

Mutta ihanaa, että tulit raskaaksi myöhäisestä ovulaatiosta huolimatta <3 Tarrasukkia sinulle raskauteen ja ihanaa odotusaikaa!

Kiitos Gemma, toivottavasti siellä ei tule ylläriraskaus sotkemaan suunnitelmia vaan pieni tulee sitten kun on suunniteltu! Mutta ainakin ylläri kertoisi sen, että turha pelätä hedelmällisyyden laskeneen vielä kovin paljon :Heartred

Ja minä itse oon se tyyppi, joka on aikalailla oireeton siihen asti että plussa tulee ja vähän sen ohikin! Paras kontrollikeino minusta ne ajallaan saapuvat menkat, sitten tietää aika selkeästi jo että onko vai eikö :laughing002

No ei tässä vielä, mutta harmittaa. Mä olen kovin kärsimätön, kaikki kiva mulle nyt ja heti, tyylinen ihminen. Jos asia ei mene suoraan niinkuin haluan.. :hilarious:

Ai että, täällä samanlainen. Kidutin itseäni ja kävin shoppailemassa raskaana olevan kaverin kanssa kirppareilla ja kaupoissa. Mukaan tarttui pari ekaa bodya ja lastenhuoneen matto. Katsotaan, pääsevätkö ikinä käyttöön.. :) Jotenkin mulle tuollaiset asiat vaan konkretisoi tätä tulevaa ja helpottaa odottamista. Ja mieskin hihkui kun kannoin kotiin batman-bodyn (unisex!! tytötkin saa tykätä supermiehistä!) ja yksisarvismaton. Luulin että suuttuisi, että mitä mä nyt vielä :D

Ja minä itse oon se tyyppi, joka on aikalailla oireeton siihen asti että plussa tulee ja vähän sen ohikin! Paras kontrollikeino minusta ne ajallaan saapuvat menkat, sitten tietää aika selkeästi jo että onko vai eikö :laughing002

Pakko sanoa että tuo yo. kaveri oli ekan kolmanneksen jo ohittanut kun alkoi epäilemään että ois raskaana ja plussasi - menkat tuli ihan normaalisti koko 3kk.. :D

Ensimmäistä lasta yrittäessä, minulla myöhästyi joka kk menkat, jos en testannut negaa ajoissa. Jännitin niin kovasti raskautta, että vain negatesti sai menkat alkamaan kun näin, etten varmasti ole raskaana. Ei ollut mitään oireita tärppikierrossakaan, testasin vain saadakseni menkat alkamaan. Yllätys oli melkoinen, kun oli varma nega olo!

Ensimmäistä lasta yrittäessä, minulla myöhästyi joka kk menkat, jos en testannut negaa ajoissa. Jännitin niin kovasti raskautta, että vain negatesti sai menkat alkamaan kun näin, etten varmasti ole raskaana. Ei ollut mitään oireita tärppikierrossakaan, testasin vain saadakseni menkat alkamaan. Yllätys oli melkoinen, kun oli varma nega olo!

Mulla on ollut sama nuorempana! Joskus kun menkat on olleet pari viikkoa myöhässä ja olen tehnyt testin, niin heti seuraavana päivänä ne on alkaneet. Välillä on pitänyt pissiä tikkuun ihan vain saadakseen kierron taas toimimaan.

Enkkumama, Aasiassa riippuu myös alueesta, missä sitä tarvitsee. Me mennään Thaimaahan, Vietnamiin ja Filippiineille - siellä ei tarvitse! Voi että, minä taas haluaisin niin mielelläni Afrikkaan, kuulostaa aivan ihanalta :rolleyes: Ja toisaalta, ihanaa että kävitte nyt siellä reissussa, vaikka odottaminen varmaan onkin piinaavaa, mutta voi sitä reissua sitten muistella, kun pienen vauvan kanssa kaukokohteisiin matkustaminen on pitkään vain haave!

Hyvä juttu! Minun mies on siis nigeriasta nii sillä siellä oon käyny nyt kahesti. Meidän esikois tyttökin oli nyt maaliskuun reissulla mukana. :joyful: Kiva siellä on käydä ja nähä hänen perhettä. Seuraavan kerran mie sinne päin lähen varmaan vasta kun toivottu toinen olis vuoden.

Musta on kiva kun ootte täällä niin voi myös lukea teidän kuulumisia! :happy: Kun itse en tuolla raskaaksi 2018 -ryhmässä oo. Menisi viimeinenkin mielenterveyden ripe sinne. :grin

Gemma lämpimästi tervetuloa! <3 Onpa teillä ihanat suunnitelmat ja todella ihana juttu että olette sitten ehtineet toteuttaa ne suurimmatkin haaveet ennen yritystä ja tulevaa raskautta. :)

Opiaattina, Voin kuvitella miten haastavaa on ollut pitää mölyt mahassa. :grin Ehkä ehditte reissailemaan sitten vielä kun lapset ovat isompia? :happy: Mekin ollaan miehen kanssa mietitty, kun ei oo maailmaa juuri nähty että sitten kun lapset on isompia niin meitähän ei pidättele enää mikään. :cool:

Majalis, Odottavan aika on tosiaan pitkä. Mutta ehkä juuri tuo odottamisen odottaminen on myös kaikessa tuskassaan, samalla niin jännittävää. Odotus kuitenkin palkitaan :rolleyes: Ja hyvältä kuulostaa tuo että olet suunnitellut laittavasi ruokavaliota ym kuntoon. Todella tärkeitä asioita ennen raskautta.
Itse joudun pidemmän aikaa vielä odotella elämäntilanteen takia että voitaisiin alkaa kolmosta yrittää ja yritän nyt tulevaisuudessa keskittyä juurikin liikkumiseen, ruokavalioon ja eri toten itseeni ja omiin toiveisiini. Toivoisin ehtiväni opiskella jonkun aikaa jne. Joskus ehkä jälkeen päin nämä odotuksen odotus -vuodet tuntuvat lyhyiltä, mutta kyllä ne nyt vaan tuntuvat todella pitkiltä.

Minulla on ollut vähän samaa että menkat jäävät aina uupumaan mutta sitten nega testin tehtyä ne pamahtavatkin paikalle. :hilarious:

Itse plussasin kuopuksesta joskus kp 54. Oli siis ilmeisesti ovuloimaton kierto joulukuussa TAI ovulaatio paremminkin siirtyi, koska olin kipulääke kuurilla. (Älkää käyttäkö Buranaa!) Ja sitten tammikuussa plussasin. :shy:
Mulla on ollut suht oireettomat alkuraskaudet myös. Esikoisesta oli oireeton raskauskin. Kuopuksesta eka oire ennen plussaa oli hirveä vilu. Paleli koko ajan ja etenkin iltaisin. :nailbiting:

No okei joo ei ne menkatkaan niin varmat ole. :hilarious: itsellä on ollut aina suht kellontarkka kierto niin menkkojen myöhästyminen on kyllä heti melko varma merkki. :)

Matkailusta me on reissattu vaikka lapset on pieniä, lapset on vaan viety mummolaan hoitoon :) jos siis suostuu viemään lapsiaan hoitoon. Huhtikuus oltiin 3pv Pariisis kahden, molempien lasten kans on käyty erikseen Tanskas ja nyt vien ne yhdes sinne. Ei se elämä lapsiin lopu, ja pitää muistaa parisuhdeaikakin vaikka pieniä lapsia on :) meillä se vaatii sen että lapset on mummolassa (vähä rajummat menot :D) mutta toisille riittää vaikka vain ulkona syöminen.

Mä saan kans testillä usein menkat alkamaan, yleensä riittää ku pissin kuppiin ja saan tikun dipattua niin menkat alkaa :D

Nyt pitäis 8pv päästä alkaa menkat.

Mekin reissattu nyt nyt 1v 3kk kans Suomeen kolmesti ja Kanarialle ja Nigeriaan kerran molempiin. Onnistuu kyllä. Meillä vaan ei oo tukiverkkoja lainkaan täällä niin ei saada lapsia hoitoon.

Takaisin