Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miitu, Sehän on hienoa, että sinulla tuollainen mies! Ei voi muuta sanoa, kuin että kateeksi käy :) Voiskohan se soittaa meidän miehelle ja avartaa sen näkemyksiä näistä asioista "hiukan"? :rolleyes: Harmi, jos sinun vauvakuume jää taustalle muhimaan, mutta kiva, että vauvaa voi toivoa syntyväksi myöhemmin. Ettei haaveesta tarvii kokonaan luopua.

Onhan se hienoa! Sitä ei vaan aina itse muista arvostaa. Ja toki meilläkin sitten omat ongelmamme. Varmaan tosi paljon myös kiinni siitä millainen miehen malli on opittu kotoa, useimpien kohdalla :o
Ennen vanhaan kun miehet hoiti vaan leivän pöytään ja vaimot ne lapset ja kotityöt. Ehkä monella se on se malli mikä on nähty.
Ja jotkut ehkä ottavat tietyllä tapaa etäisyyttäkin lapsiin ja isyyteen, ehkä se tuo kipeästi omat lapsuudenajan asiat mieleen. Ainenkin itse on joutunut nyt lasten myötä käsittelemään mitä erinäisempiä tunteita omasta lapsuudesta. Se on pelottavaa.
Mun mies myös sanoi että esimerkiksi esikoisen aikana odotti vain että lapsi ois isompi ja ymmärtäisi ja voisi eri tavalla toimia. Ehkä toiset kokee että lapsen kanssa on helpompi olla kun on jo "isompi kaveri".
Ja joillekkin työ on epämieluista, niin kuluttaa kaikki voimat.
Tekisi kyllä ruotsin malli hyvää monille, että isätkin käyttäisivät osan vanhempainvapaasta niin saisi vähän sitä perspektiiviä siihen kotona oloon. :D

Enni, hurjasti sulle tsemppiä kuitenkin sinne! :)
Yksi asia mikä tuli mulla mieleen, kun toivoit sellaista yhteyttä kun on vaikea puhua ja seksielämääkin herätellä ;), niin ootteko te ollut koska viimeksi kahden? Jos mies kaipaakin teitä , voisi tehdä hyvää pieni hetki arjessa vain kaksin. :)

Pikkutassuinen. Tervetuloa tänne juttelemaan :) voi että noita törppöjä miehiä on näemmä useampi..

Tsemppiä kaikille joilla mies hölmö eikä auta yhteisissä asioissa <3

Niemja. Voi harmi et meni noin mut onneks sanoi sentään et koska on valmis ja äkkiihän toi pari kuukautta menee vaikka tiedän et aika tuntuu pitkältä kuumeillessa..

Täällä kärvistelty jäätävissä kuukautis kivuissa ja parina yönä saanu vaihtaa lakanat kun mikään side ei pidä niin paljoa mitä sitä tulee :mad:
No kunhan ei palaa siihen kun nuorena oksensin koko viikon kuukautistenajan et onnellinen oon jo siitä et se on loppunut..

loora, Tuttua tuo että vuotaa kuin Niagaran putous. :mad:
Minkä takia toisten täytyy kärvistellä.. Kuulostaa ihan hirveältä tuo oksentelukin. Onneksi sulla hellittänyt.
Mulla on ollut myös todella kivuliaat ja 7 päivää pitkät mensut aina. Nyt synnytyksien jälkeen kivuttomat mutta kuopuksen synnytyksen jälkeen sain seuraksi hormoonipäänsäryn. :shifty:

Kiitokset, kyllä se ensivitutuksen jälkeen tästä taas alkaa mennä paremmin :)

Miitu voi harmi ertä lykkääntyy, varmasti sitä alkaa miettiä onko lapsiluku siinä vai ei. Mut sitte ne kaks lisää tehdä sielä ku pesti päättyy ;) toivottavasti mies saa paikan!

Loora tsemppiä vuotoon ja kipuihin, ei hyvältä kuulosta.

Meillä kyllä mies hoitaa kotitöitä vaihtelevasti (eilen viimein laitto hyllyn seinään mikä on 6kk oottanu laittamista) mut välillä ku tuun töistä nii on huusholli puhdas. Poikien kans se on loistava ja tekee paljo ja menee paljo. Oon koittanu aina kiittää ja kehua sitä, mutta eipä sitä kehua itte takasi saa. Että ongelmat kullakin.
Mulla ei hajuakaa kierrosta ny, flon mukaan kuukautiset alkaa 8pv päästä, katsotaan. Just ku pitäis lähteä käymään reissus vesipuistos tai jossain.

Kiitos teille.. menkat on kyllä niin inhottavia.. Mulla tosiaan noi menkat helpotti sen verran lapsien jälkeen et en oo enää oksentanut kivusta. Vatta kylläkin sen 4 päivää sekasin..ja mulla kans kestää aina 7-9 päivää..

Eikä Niemja.. Mä kans kirosin kun nyt ollu niin lämmintä ja olis hyvät uimakelit niin mä täällä kärvistelen kuukautisten kanssa niin väärin..
Onneks nytluin et jatkuis nää hyvät kelit viä ens viikolla niin ehkä mäkin pääsen uimaan.. :)

Meillä täällä on ollu kovasti menoo ja kiirettä, joten oon käyny vaan lueskelee mut en oo kerenny kirjottamaan.

Täällä on kovasti pohdittu kakkosen tekemistä, ja näillä näkymin kakkonen sais luvan tulla syksyllä kesän menojen jälkeen :joyful: Aattelin lopettaa pillerit elokuun lopussa tai syyskuun alussa. Eli ei enää pitkä aika että pääsee jännittämään millon tärppää!
Mahollista ikäeroa tulis sit vähintään sen puoltoista vuotta. Vähän jännittää kyllä onko ikäero liian pieni, mutta kun eihän sitä voi tietää kauan kestää edes raskautua.

Meillä alotettiin viime yönä unikoulu kun ikää tuli 7 kuukautta. Tarkotuksena olis päästä yösyötöistä eroon. Toivottavasti meillä nukuttais pian kunnon öitä! Tavote olis se että yöt rauhottuis ennen seuraavan tuloa :joyful:

Kylläpä te ootte ehtineet. :) Mitäköhän mun taas piti sanoa...

Elli, ymmärrän hyvin nuo tunteet ja ajatukset, varsinkin jos on vaarana että ikä tulee vastaan jos lähtee vaihtamaan. Kunpa se mies ryhdistäytyisi ja alkaisi osallistua perheen elämään ja parisuhteeseen.

niemja, pöh kun mies tollai alkoi jarrutella. Toivottavasti tosiaan pääsette ehkäisystä eroon sitten 2kk päästä.

Sanpe, oi ihana kun pääsette pian yrittämään. n__n Onnea yritykseen öiden rauhoittamisen suhteen.

loora, yh mitkä menkat. Aika hurjan kuuloista että olet nuorempana oksentanut niiden takia. Mullakin on usein kivuliaat menkat ja runsasta vuotoa, joskaan ei noin paha. Mulla on varmaan kohtu jotenkin sopivasti kallellaan tai jotain, kun mulla vuotaa aina öisin selvästi vähemmän kuin päivällä. Ylös noustessa alkaakin sitten tulla ihan kunnolla...

Juttelin miehen kanssa yrityksestä ja hän vähän toppuutteli että jos nyt odotetaan että mun terapia edes käynnistyy. Oikeassahan hän taitaa olla, kun ei tiedä kuinka paljon se terapia verottaa voimia. Ei vaan malttaisi odottaa eikä jaksaisi sählätä kumien kanssa.

Sanpe tsemppiä unikouluun!

Vargynja äh, toisaalta ymmärrettävää mut silti tää kärvistely vauvakuumees on kans voimia vievää. Ja ne kumit, ugh. Ny ku joutuu ittekki säätää nii hermot menee.

Miitu, Meillä se menis sit niin, et mies vaan leikkis lapsen kanssa, ja kaikki nää pyykit, tiskit ym vessanpesut, jotka hoidan siinä ohella, jäis tekemättä. En taas sit niitä ehtis mitenkään illalla tehdä. Siinä mielessä on parempi näin päin, miehellä töissä selkeä homma mitä tehdä ja minä häärään 100 hommaa vasemmalla kädellä. Eipähän tarvii minua muistutella eikä ole hommat tekemättä. Olis sekin rasittavaa, että pitäs antaa tehtäviä koko ajan kun toinen ei tajua että olis aika toimia.

Loora, tsemppiä kipuihin. Täällä taas on lapsen jälkeen pahentunut kaikki olot ja kivut sekä vuoto. Ja miehet sen kun menee vaan ja sanoo, ainako pitää jostain valittaa ja ainako johonkin koskee.

Sanpe, Meillä oli sama 10 kk iässä. Sitä ennen maisteli niin vähän, että oli oikea nälkä yöllä. Nykyään saa illalla nukkumaanmennessä ja heti herättyä kömpii maidolle :grin Unikoulu tosin ei onnistunut pitkään, kun oppi seisomaan, niin ei takaisin pitkälleen suostu.

Vargynja, Höh, oot jo niin kauan odottanut! Toisaalta järkevää tietenkin, mutta..

Meillä minä nyt sit jätin ne pillerit. Saas nähdä, mahtaako parin viikon kuluttua saada seksiä vai ei.

Onnea matkaan Enni! Toivottavasti löytyy yhteistyöhalukkuutta :shy:

Toivottavasti Vargynja pääsette pian yrittämään!

Meillä tuli tässä pieni säikähdys, ettei vaan olisi vahinko käynyt. Ainakin kävi selväksi, ettei ihan vielä olisi vamis seuraavaan kierrokseen :P Hassua, että vauvakuume on hirvittävä ja on ihan selvää, että vielä haluaisi lisää lapsia, mutta silti pääsi oikein järkyttämään. Koitetaan nyt vielä hetki etsiä niitä yöunia ja opiskelutkin olisi tosi jees saada valmiiksi.

Tsemppiä Enni tilanteeseen!

Menninkäinen ymmärrän fiiliksen :D

Enni, Ymmärrän hyvin kyllä tuon pointin! :) Ja tsemppiä yritykseen. :wink

niemja, Voi tylsyys jos menkat tulisivat juuri silloin! Jospa ne jäiskin tulematta kokonaan, oisko mitään mahkuja? ;)

Sanpelle tsempit unikouluun ja toivotaan parempia öitä! Ihanaa kun pääsette pian jo tosi toimiin ja yrittämään toista..Eiköhän ne yötkin siitä siihen mennessä lutviudu ja saat ladata hieman akkuja ennen seuraavaa vauvaa. :)

Tuo kumien kanssa säheltäminen on kyllä pahemman luokan himojen tappaja, meillä kun läträtään niiden kanssa myös. Ugh... :wtf: Eikä edes oo muuta vaihtoehtoa. Joten otan osaa kaikille jotka joutuu niiden kanssa vehkeillä. :grin

Miitu ei oo mahdollisuuksia koska mies on visusti pitäny huolen ettei vahinkoa käy :D

Miitu ei oo mahdollisuuksia koska mies on visusti pitäny huolen ettei vahinkoa käy :D

No mut ei tässä voi sanoa kun et pitäispä muutkin ehkäisyasioissa yhtä hyvin huolta toimivuudesta kuin sun mies. :grin (Siis silloin kun sitä ehkäisyä tarvii)
Toivotaan että nää muutama kuukautta menee nyt nopsaan ja ajattele, jospa teille sitten tulisikin kesävauva. :happy:

Nii, alkaa vaan kesävauvan aika olla pian ohi ku kattoi koska ovulaatiot mahdollisesti on :grin mut toivotaan parasta!

Menninkäinen, ymmärrän tuon tunteen (enkä jaksa luntata numeroita nimesi perässä). Itsekin varmaan olisi pahimpaan aikaan ollut kauhuissani plussasta. :D

Nispunen, lupaavaa ettei nyt ihan tyrmännyt ajatusta ja peräti hymyili. :)

Minä taas en tiedä kumeista mitään, minulle kävisi hyvin niiden kanssa jos toinen vaihtoehto on ilman seksiä o_O

Nispunen, Tuohan kuulostaa lupaavalta!

Meillä miestä pitää muistuttaa kaikessa satoja kertoja, eli jos ehkäisy ois hänen kontollaan, niin sitä ei käytettäis ikinä. Olettaen että olis seksielämä. Käy kateeksi vaan et joku ees saa seksiä ja toinen tekee alotteenkin vielä :rolleyes: Siitä puhe mistä puute :bag:

Jos yhtään lohduttaa niin perin harvassa meilläkin seksi nykyisin on ja itse saa aina tehdä aloitteen. Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu kun itseäkin rassaa tämä tilanne ja useat torjutuksi tulemiset. :(

Takaisin