Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos loora! Toivottavasti teillä asuntokuviot selviää :)

Enni sepä, kun ei tiedä. Musta tuntuu että nyt tulis hyvä ikäero ku sais vaan alkuun, pelkään tätä kasvavaa eroa ku se koko ajan sitä tekee.

Tänään alkoi kuukautiset ja kattelin näitä mun kiertoja synnytyksen jälkeen.. Mulla on kyllä ollu aina epäsäännöllinen kierto mut välillä on ollu 28 päivääkin vaan mut nyt nää on ollu 38,47,32 ja 42 et aika sekasin on. Voi olla silti et kun imetän niin pahentaa vielä tota et ei oo lyhyitä lainkaan...

Hei haloo! Mies sai vaihteeksi raivarin, kun sanoin et onko sinusta reilua et olet maannu ja kattonu formulaa 4 h. Et monestiko lapsen syntymän jälkeen oon 1 h putkeen saanu kattoo telkkaria rauhassa? Sit vielä viitsin pyytää viemään silityslaudan ja -raudan pois olkkarista, jossa ne on jo yli viikon olleet hänen jäljiltä. Hän saa kuulemma tehdä vapaa-ajallaan mitä haluaa ja minun pitää lopettaa valitus ja pitää turpa kiinni. Jos on niin rankkaa olla kotona niin minä voin vuorostani mennä töihin. Kysehän ei siis ole siitä etten jaksa hoitaa tätä omaa työtäni, vaan siitä, että minusta olisi reilua että minun työpäivä ei aina olisi 24 h ja hällä 8h. Tällästä on ollu lapsen syntymästä asti eikä loppua näy. Alkaa kyllästyttää, kun koko ajan vaan kotitöitä ja lapsen kanssa oloa ja toinen saa tehdä mitä haluaa. Ja ei saa edes puhua asioista eikä hänen kanssa nykyään todellakaan voi keskustella mistään. Anteeksi omanapa ja valitus, pakko oli johonkin saada sanottua edes vähän.

Voi kurjuus Enni <3 Toivottavasti sun miehes heräis ja alkais ottamaan vastuuta myös kotitöistä ja lapsesta.. Käykö miehes lapsen kanssa esim. puistossa tai touhuuko yleensäkään?

Tässä viikonloppuna kun oli aikaa miettiä niin sitten jos joskus päästään yrittämään niin noilla kerroilla on sentään mahdollisuus tärppiin. Kun nuorena mulla oli pahimmillaan kierto lähempänä sataa välillä..

Loora, Ei käy missään eikä tee lapsen kanssa mitään. On se 2 krt käynyt puoli tuntia pihalla kahdestaan lapsen kanssa. Hän sanoi et enkö huomaa miten hän on luopunut monesta, esim harvoin käy enää kalassa. Ei tainnut muistaa, et minä oon kerran tavannu kaveria ilman lasta lapsen syntymän jälkeen. Mut minulle on ihan sama makaako yläkerrassa kattomassa kännykkää vai onko kalassa, kun ei kuitenkaan meidän kanssa ole. Tätäkään hän ei tajua. Onko kellään mitään vinkkiä, miten sais herätettyä? Oon kaikkea kokeillu, mitä itse oon keksinyt ja pyytänyt myös neuvolasta apua. Seksielämäkin olis kiva aloittaa raskaaksi tulon jäljiltä, jotta vois uudelleen raskaaksi tulla!

Pikkutassuinen, Voi ei, ei kai muillakin oo näin kauheeta! Joo kuulostaa ihan meidän elämältä. Mies väittää et hänellä on raskaampaa, vaikka hän saa syödä ihan rauhassa, peseytyä rauhassa, istua vessassa rauhassa ym. Joka päivä. Minä en edes viikonloppuisin, sama tietty nukkumisen kanssa. En ymmärrä millä ihmeellä saisin sen tajuamaan, että miten epäreilua tää on. Koska hän ei ole ikinä lapsen kanssa, se ei ole vaihtoehto, että häivyn vaan ja jätän ne selviytymään. Ennemmin sit häivyn lapsen kanssa niin mies saa rauhassa maata sohvalla. Ois vaan helpompi niin päin et hän lähtis vähäks aikaa miettimään jonnekin.

Pikkutassuinen, Joo sama meillä, paitsi että meillä molemmat halus lapsen ja mies halusi ja lupasi auttaa kaikessa ja hoitaa lasta. Lapsen syntymän jälkeen unohtu kaikki lupaukset. Sanoin et illat ja viikonloput pitäs tehdä yhdessä lapsen hoito sekä kotihommat. Ni en minäkään kuulemma tee enää puuhommia. Voi jee, niitä tehään ihan pikkusen harvemmin, kun siivousta tai vaipanvaihtoa. Ois ihan reilua edes yksi vaippa illassa vaihtaa tai yhdet pyykit ripustaa narulle kuivumaan. Mut hänen pitää levätä sohvalla kun töissäkäynti väsyttää. Minuahan ei koskaan väsytä kun olen VAAN kotona.

Tutulta kuulostaa nuo miehien jutut, vaikka meillä ei ole edes lapsia. Tuo istuis tietokoneella illasta toiseen, jos vaan antaisi. Tavarat jää levälleen, eikä omatoimisesti osata edes tiskikonetta tyhjentää tai täyttää. Aina tarvitsee pyytää.

Mä en itse pidä autolla ajamisesta, joten yhteisillä reissuilla/kauppakäynneillä mies on usein ratissa. No, se on sitten hänen tekosyynsä miksi minulle kuuluisi siivoamiset, ruoan laitto.. yms. Ja jotkut miehet tykkää ajaa!! Hän ei kuulu näihin..

Ja tän miehen kanssa haluan lapsia :shifty::hilarious:

Paljon voimia Enni, Pikkutassuinen ja hipshops! Todella surullista että jotkut miehet on tommosia. :shifty: Törppöjä kun eivät tajua että kotiäiti ei vaan makaa kotona. Tai sitä että naisen tehtävä ei ole hoitaa 9/10 talon hommista. Anteeksi Enni, jos tämä tuntuu teidän asioihin puuttumiselta tai muuten ikävältä, mutta oletko harkinnut että otat vauvan mukaan ja lähdet kävelemään herran elämästä? Sen verran olen viestejäsi lukenut että teidän suhteessa tuntuu olevan tosi moni asia huonosti... No ei omakaan mies tällä hetkellä aina hirveästi osallistu, mutta osallistuisi jos jaksaisi. Hän osallistui tosi paljon kun oli vielä terve ja nytkin tekee silloin kun jaksaa.

Ehkä imetys tosiaan sotkee vielä kiertoa loora. Toivottavasti se siitä tasaantuu. Onneksi nuo on sentään edes jotenkin järkevissä mitoissa.

Mä olen taas miettinyt että ihanko oikeasti haluan toisen lapsen. Poika kun on vaihteeksi parhaassa uhmaiässä. Mutta kun haluan silti.

Vargynja, Ei haittaa mitään, saa sanoa :) Olen kyllä ajatellut sitä vaihtoehtoa, mutta se tuntuu liian suurelta hypyltä tuntemattomaan. Ja ollaan yritetty laittaa kotia, pihaa yms pari vuotta, joten tuntuis kurjalta jättää kaikki mitä on saanu rakennettua. Ihan taloudellinen pärjääminen kahdestaan huolestuttaa. Oon toki miettiny, että menisimme mummolaan esim viikoksi, jos mies tajuaisi. Ei ole vaan tullut sopivaa aikaa, kun he asuu viereisessä kaupungissa ja meillä täällä aina joku meno, niin ei viitsisi ajella edes takaisin. Esim tässä riidassa ajattelin just häipyä, kunnes muistin, et poikkeuksellisesti kahtena päivänä tällä viikolla tulossa vieraita. Enkä toki tiedä, auttaisko se, kun kerran noin urpo on. Nauttis varmaan vaan lomailusta kun eukko ei oo valittamassa. Tän vauva asiankin ajattelin ihan itteni kannalta, että haluan sisaruksen ja leikkikaverin esikoiselle, ja haluan itse toisen lapsen. Jos mies on paskapää, niin onpahan "edes" yksi tai kaksi ihanaa lasta. En kuitenkaan haluaisi kaikkia unelmiani romuttaa, koska elämän uudelleen tähän pisteeseen saamisessa jonkun toisen kanssa menis ainakin 5 v. Se tuntuu tosi pahalle. Ja vielä tää endo, en halua odottaa niin kauaa, että tarvii jossitella, olisinko saanut toisen lapsen jos olisin yrittänyt ajoissa. En vaan voi käsittää, miten siitä minun miehestäni kuoriutui tollainen kamala ihminen. Ihan kuin olis joku muu, kuin se mies jonka tunnen. Kuulostaa varmaan teistä ihan pöhköille nää ajatukset.. Mut sellaselta rehellisesti tuntuu nyt :confused:

Mä huutelen taas vähän sivusta, vaikka oikeastaan tähän ketjuun kuuluisinkin, mutta en ole saanut kunnolla kirjoitetuksi. Lueskelen vaan :P Meillä on siis kaksi lasta pienellä ikäerolla ja nyt pieni selviytymistauko menossa ennen seuraavaa kierrosta. Välillä on vähän (=mahdottoman) kuumeisia päiviä ja välillä vähän helpompia.

Mutta niin Enni, tunnistan tuon tilanteen ja noi kaikki syyt jäädä. Voimia sulle! Ja oikeasti, kun häipyisitte tyyliin kahdeksi viikoksi johonkin muun elämän hyläten, niin kyllä se laittaisi varmasti miehen ajattelemaan. Kokemuksesta voin sanoa. Meillä tultiin lopulta perässä...

Muillekin samoissa murheissa painiville tsemppiä ja niemjan mies, voi terve! Toivottavasti kyllästyy kortsuihinsa :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Me saatiin viimein eilen puhuttua, ja 2kk ilmesesti vaan mennään kortsuilla. Totesin kyllä että tulee kuivat 2kk :D mut mies ei halua pilata lomaansa sillä että yritetään vauvaa, eikä sille menny mitenkää jakeluun että mun mielestä vaan tjottailtais, että en laske kiertoa tai mitää, tulee kun tulee. Mä kuulemma vein kaikki halut edes tehdä lasta ku halusin heti alkaa yrityksen ja tuo 2kk on kompromissi lopulta. Loppuviimeen jäi paska maku keskustelusta mutta ompa sovittuna, jos se ei ny enää alkais perua ja mun pitää vaan jaksaa oottaa..

Tsempit Enni ja Hipshops <3

Oottepas te olleet hurjan ahkeria täällä, heti kun on muutaman viikon taukoa! :woot:
No mutta yritin vastailla jokaiselle vähän erikseen jo, mutta tää kadotti ne tekstit, tympäsee :shifty:

On kurja lukea miten monella tuntuu olevan törppö mies, jos voi sanoa. :meh:
Täytyisi muistaa tarpeeksi tuota omaa arvostaa kun hän hoitaa kodin 24/7 ja lapsetkin vie melkein päivittäin ulkoilemaan että saan itse tehdä omia juttuja. Osallistui myös töissä ollessaan paljon esikoisen hoitoon ja aina on kotiaskareet tehnyt. Häneltä saa kyllä arvostusta kotiäideille ja tuumi tuossa kun nyt tarjoutui tilanne että hän taitaa mennä töihin "lomalle" jos se mulle sopii :grin:grin Tietää että työt tuntuu tän kotiarjen rinnalla kyllä paljon helpommalta.
Siksi mua surettaa ihan tosi paljon aina lukea näistä jotka ei tavallaan anna perheelleen mitään.. jo ihan lastenkin kannalta, saatika sitten äidin jaksamisen :sad001 Ihan kuin ne lapset ei olisi tasavertaisesti kummankin? En tarkoittanut mitenkään pahalla siis, ihmisiä on erilaisia.

Hyvä että edes jonkinlaisen kompromissin saitte aikaiseksi niemja, vaikka hyvin ymmärrän että jäi varmasti vähän p*ska maku.

Mun pitikin aiemmin tulla kirjoittelemaan siitä että mun miehelle todennäköisesti tarjoutui elämänsä tilaisuus (huomenna selviää enemmän) mikä tarkoittaisi sitä että hän olisi projektissaan hyvinkin kiinni vähintään seuraavat 1,5v, mikä tarkoittaisi myös meille muuttoa takaisin pääkaupunkiseudulle. (Kauas tukiverkosta, joka tosin meillä aika minimaalinen mutta kummiskii toimiva :grin)
Se taas tarkoittaisi yksinkertaisesti sitä että kolmosta saisia alkaa haaveilla aikaisintaan 2020. Ja voi että se tuntu pitkältä ajalta. :rolleyes:
Ehdin jo hieman ajatella, että josko se meidän lapsiluku jää tähän kahteen sitten <3 <3

Tilanne on se että nyt mulla on menkat aika reilustikin myöhässä ja oireita kyllä on.. Ajattelin että huomenna testaan vielä ja sitten soitan lääkärille. Imetys varmaan sotkee kiertoa pahemman kerran, mutta meidän täytyy nyt tosiaan olla varmoja asiasta, kun sen verran suuria elämänmuutoksia olisi edessä. :shy:
Vaan tuskinpa se kuumeilu siihen loppuu niin että mielelläni kyllä täällä taustailen ja jännäilen teidän muiden odotusta ja yritystä! :happy:

Miitu, Sehän on hienoa, että sinulla tuollainen mies! Ei voi muuta sanoa, kuin että kateeksi käy :) Voiskohan se soittaa meidän miehelle ja avartaa sen näkemyksiä näistä asioista "hiukan"? :rolleyes: Harmi, jos sinun vauvakuume jää taustalle muhimaan, mutta kiva, että vauvaa voi toivoa syntyväksi myöhemmin. Ettei haaveesta tarvii kokonaan luopua.

Takaisin